خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو
بازی 99

سلام.
یه بازی جدید به بازیهای اتاق بازی اضافه شده که گفتم هر چه سریعتر یه آموزش اجمالی در موردش بنویسم و تقدیم‌تون کنم.
چقدر گفتم بازی! خخخ!
این بازی از مجموعه بازیهای ورقه و اسمش هم هست 99.
بله. به همین سادگی و البته بسیار جذاب!

مقدمه

خب. تو این بازی همه‌ی 52 کارت شرکت دارن و اگه تعداد شرکت کننده ها زیاد باشه امکانش هست که دو دسته کارت استفاده بشه. یعنی مجموعا 104 کارت.
هدف از این بازی، اینه که با استفاده از کارتها مجموع اعداد 33 66 و 99 رو به دست بیارید و از اونها عبور نکنید، چون در این صورت متضرر میشید.

قوانین بازی

در ابتدای بازی، تعداد 9 ژتون، یا هر تعداد دیگه ای که مستر بازی تصمیم بگیره به هر شرکت کننده داده میشه و کسی که در طول بازی همه‌ی ژتونهاش رو از دست بده، از بازی خارج میشه.
در آغاز راند، هر بازی کن 3 کارت دریافت میکنه و عددی که به عنوان مجموع در این حالت نشون داده میشه 0 هست.
وقتی نوبت به شما میرسه، باید یکی از کارتها‌تون رو بازی کنید و بلافاصله یک کارت بکشید، تا همیشه 3 کارت تو دست‌تون داشته باشید.
وقتی کارتی رو بازی کردید، مقدار عددی مربوط به اون به مجموع اضافه میشه و نوبت به نفر بعد میرسه.

  • در صورتی که کارت شما عدد مجموع رو به 33 یا 66 برسونه، سایر شرکت کنندگان هر کدام یک ژتون از دست میدن و اگه شرکت کننده ای ژتون‌هاش تموم بشه، بدون توجه به این که آخر راند هست یا نه، بلافاصله از بازی خارج میشه.
  • اگر کارت شما مجموع رو به 99 برسونه، سایرین هر کدام دو ژتون از دست میدن و راند بعدی شروع میشه.
  • اگر کارت شما باعث بشه که از اعداد 33 یا 66 عبور کنید، خود شما یک ژتون از دست میدید.
    مثلا اگر مجموع قبل از نوبت شما عدد 29 رو نشون بده و شما کارتی با عدد 7 بازی کنید، چون از 33 عبور کردید و مجموع شده 36 یکی از ژتون‌هاتون رو میبازید.
  • اگر کارت شما عدد مجموع رو از 99 عبور بده، دو تا ژتون از دست میدید و راند بعدی شروع میشه.

پس به طور خلاصه، هدف اینه که خود شما به اعداد 33،66 یا 99 برسید، یا شرایطی رو فراهم کنید که سایرین مجبور بشن از این اعداد عبور کنن.

مقادیر مربوط به کارتها

  • کارتهای با عدد 3 تا 8 مقدار‌شون همون عددی هست که دارن.
  • مقدار برای کارت 9 0 هست و این کارت هیچ تغییری ایجاد نمیکنه.
  • کارتهای عکس شامل jack (سرباز)، queen (بیبی) و king (شاه)، هر کدام‌شون 10 واحد اضافه میکنن.
  • کارت 10 به انتخاب کسی که اون رو بازی کرده، میتونه 10 واحد اضافه یا کم کنه.
  • کارت تک (ace) به انتخاب بازی کن، میتونه مقدار 1 یا 11 رو اضافه کنه.
  • در صورتی که عدد مجموع قبل از این که کارت 2 رو بازی کنید، زوج و بالاتر از 49 باشه، این کارت باعث میشه عدد مجموع نصف بشه و در هر حالتی غیر از این، کارت 2 باعث دو برابر شدن عدد مجموع میشه.

دو کارت هستن که علاوه بر نقش‌شون در تغییر عدد مجموع، یک ویژگی خاص هم دارن.

  • کارت jackباعث میشه نوبت نفر بعد حذف بشه و طبعا اگه بازی دو نفره باشه، کسی که این کارت رو بازی کرده نوبت دوباره به خودش میرسه.
  • کارت 4 باعث میشه نوبت نفرات برعکس بشه و این حالت تا جایی ادامه پیدا میکنه که یه نفر دیگه دوباره از کارتی با عدد 4 استفاده کنه و نوبت به حالت قبل برگرده.
    البته این کارت در بازی دو نفره باعث تغییر فوق نمیشه و بی اثره.

سه نکته‌ی مهم

  1. استفاده از کارت 10 به صورت منفی یا کارت 2 در جهت نصف کردن عدد مجموع میتونه باعث بشه بارها محدودیت مربوط به اعداد 33 و 66 در یک راند تکرار بشه، ولی اعمال این موارد تنها در صورتی هست که تغییر در عدد مجموع صعودی باشه.
    مثلا اگه عدد مجموع 56 باشه و شما کارت 2 بزنید و عدد به 28 کاهش پیدا کنه، به خاطر عبور از 33 امتیازی از دست نمیدید و یا اگه مجموع 76 باشه و شما کارت 10 رو در حالت منفی استفاده کنید و عدد به 66 برسه، امتیازی از سایرین کم نمیشه.
  2. همون طور که میدونید، کارت 2 میتونه در شرایطی مجموع رو دو برابر کنه و اگه این کار باعث بشه شما با این کارت از عدد 66 و 99 به صورت هم زمان عبور کنید، مثلا در حالتی که عدد مجموع 53 هست کارت 2 بزنید و مجموع بشه 106،ضمن این که راند به پایان میرسه، شما 3 ژتون از دست خواهید داد.
  3. نکته‌ی آخر این که دقت کنید حتما بلافاصله بعد از این که کارتی رو بازی کردید یک کارت بکشید.
    اگر سه بار در یک راند فراموش کنید کارت بکشید و در نتیجه وقتی نوبت‌تون شد کارتی برای بازی نداشته باشید، راند همون جا به پایان میرسه و شما 3 ژتون از دست میدید.

زمانی که همه به جز یک نفر تمام ژتون‌هاشون رو باخته باشن، اون یک نفر برنده ی بازی شناخته میشه.

خب کلیدهای مورد استفاده در این بازی هم از این قراره.

  • Space: برای کشیدن کارت.
  • C: برای اطلاع از عدد مجموع.
  • و s برای اطلاع از امتیازات، یعنی تعداد ژتون‌های باقی‌مانده برای هر شرکت کننده.

امیدوارم توضیحات احتمالا ناقص من تونسته باشه تا حدی شما رو در انجام این بازی کمک کنه.
سعیم این بود که یه ترجمه‌ی مضمونی از راهنمای موجود این بازی در سایت playroom ارائه بدم که چون من اصلا چنین تخصصی ندارم، کارم حتما با نقایص فراوانی رو به رو بوده که دیگه به بزرگواری خودتون بر من ببخشید.
با سپاس.

۱۱ دیدگاه دربارهٔ «بازی 99»

سلام
ممنون از آموزش بازی
مشخصه کلی هم برای آماده کردن این پست زحمتتون شده
تا حالا به این اتاق های بازی نرفتم هیچی هم بلد نیستم
کاش اتاق بازی که قبلا میرفتم مناسب برا شرایط ما میشد
کاش ما هم میتونستیم بیلیارد بازی کنیم
حیف دلم لواشک

یلدا جونم من اندکی دیر آمدم کامنت بدم که شما اول شین و خوشحال شکلک ایثار. اما انصافا خیلی ممنون که با صبر و حوصله این بازی را نگاشتین آقای درفشیان . به نظرم بچه ها ازش استقبال کنند . شبیه یک سری بازیهاست که قبلا بازی کردم از نظر هیجانیش عرض نمودم .

سلام جناب درفشیان عزیز بنده خیلی مشتاق دیدار جناب عالی از نزدیک بودم که تا کنون میسر نگشته ولی امیدوارم به زودی بتونم خدمت برسم آخه شما با آموزش نرم افزار Adobe Audition 1.5 حق بزرگی بر گردن من و امثال من که از این آموزش استفاده کرده و میکنیم دارید لذا امیدوارم موقعیتی پیش بیاد تا بتونم گوشه ای از این زحمت شما را جبران کنم راستی حالا که دسترسی به شما پیدا کردم یک سوالی که مدتهاست فکرم را مشغول کرده را مطرح کنم
من از نرم افزار Adobe Audition 1.5 برای ضبط موسیقی استفاده میکنم ولی در صفحه مولتی تراک به گزینه آندو و ریدو دسترسی پیدا نکردم در صورتی که خیلی مهمه و کارآمده لطفا راهنمایی بفرمایید که هنگامی که در صفحه مولتی تراک بخواهیم کاری را مجدد ضبط کنیم چجوری آندو کنیم و یا حتی چجوری ریدو کنیم در بعضی مواقع ممنونم از زحمات سازنده شما التماس دعا
ضمنا اگر ما رو لایق دونستید و به شهر ما یزد هم گذرتون افتاد خوشحال میشم در خدمت شما باشم و جبران زحمات جناب عالی بنمایم موفق باشید

ممنونم از لطف سرشار شما.
گرچه پست حاضر جای این بحث نیست، ولی خیلی کوتاه عرض میکنم که بعضی کارها که شما در مولتی تراک انجام میدید، امکان لغو‌شون از طریق خود مولتی تراک نیست و باید از صفحه ی ادیت ویو کمک بگیرید.
البته این اشکالی پیش نمیاره. چون کارهایی که تو مولتی تراک انجام میشه همون طور که تو آموزشها هم گفتم، تخریبی نیست و خیلی ساده امکان بازگشت داره.
شما لطف کنید و از طریق اسکایپ saeed.derafshian یا ایمیل s.derafshian@gmail.com مورد خاصی که باهاش برخورد کردید بفرمایید، من در خدمت‌تون خواهم بود.

دیدگاهتان را بنویسید