خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

بچه ها از شرکت پکتوس با محله تماس گرفتند

با درود.

حسین حیدری عزیز، ابتدا ازت ممنونم که به شدت آپ دیت هستی و لینک دانلود پکجاز از سایت بهزیستی را اینجا قرار دادی. شاید باورتان نشود ولی من مسافرت بودم و از طریق تلفن یکی از دوست هام متوجه شدم که نرم افزار پکجاز توی سایتمان قرار گرفته. حسین بازم ممنون.

حالا بچه ها در کل تاکید کنم که من نه این طرف گود هستم و نه آن طرف گود و نه حتی وسط گود. من همان جایی که قبلا بوده ام هستم. من طرفدار کیفیتم و زمانی که محصولی از نظرم با کیفیت باشد، به بچه ها پیشنهادش میکنم و زمانی که محصولی از نظرم بی کیفیت باشد، تقبیحش میکنم. در مورد پکجاز تا این لحظه تجربه ی جالبی نبوده ولی نسخه ی جدیدش را در حال تست هستم و مطمئنا ایراداتی دارد و البته که من ماهور را به هیچ کسی پیشنهاد نکردم ولی فایل بررسی ای که از ماهور ضبط کردم شاید گمراه کننده بوده و برای همین مایل نیستم این تجربه را در مورد محصول جدید شده ی پکتوس تکرار کنم. راستیاتش را بخواهید، ما که چیزی از هم پنهان نداریم که! امروز بدون هیچ مقدمه ای آقای فرجاد، رییس شرکت پکتوس با من تماس گرفت و طی مذاکراتی که با من داشت، از من خواست که:

  1. در هم اندیشی که بعد از عید در مورد محصولات شرکت پکتوس برگذار میشود شرکت کنم.
  2. در جلسه ای خاص که غیر از آن هم اندیشی است و ویژه ی من و بچه های فنی شرکت پکتوس است شرکت کنم.
  3. از سایتم برای انتشار رایگان و بی دردسر محصول متن خوان طبیعی استفاده کنم.
  4. نامه ای که ایشان برایم فرستاده را برای شما منتشر کنم.

من از آقای فرجاد و آقای بحری خواستم که:

  1. سریعتر زمینه ی برگذاری این جلسه های هم اندیشی را برگذار کنند.
  2. با بچه ها ارتباط بگیرند و در مقابل محصولات و اقداماتشان پاسخگو باشند.
  3. هرچه سریعتر معایب این محصولی که معلوم نیست از فیلتر چه کارشناس نمایی رد شده برطرف نمایند.
  4. بزنند توی کار نویسه شناس پارسی.

نامه ی آقای فرشاد به سایت گوش کن را در زیر مطالعه فرمایید.

نقل قول:

جناب آقای خادمی

با سلام

پیرو  مذاکره تلفنی فایل  DOC نامه این شرکت برای سایت محله و فایل صوتی تولید شده با صدای امید خدمتتان ارسال می گردد.

 با عرض تبریک سال نو

 رامین فرجاد

رئیس هیئت مدیره

آغاز نامه:

آقای مجتبی خادمی و دوستان‌ محله نابینایان سلام،

سرانجام پس از بیش از 20 سال کار در زمینه تولید و عرضه سخت افزار و نرم افزارهای ویژه نابینایان در شرکت پکتوس، به یکی از آرزوهای خود رسیدیم و آنهم ارائه مستقیم و رایگانِ نرم افزارهای تولیدی این شرکت با کاربری انفرادی برای کاربران نابینای فارسی زبان  می باشد که با همت و همکاریِ سازنده سازمان بهزیستی کشور صورت گرفت. ارائه رایگانِ نرم افزارهای نوید و پکجاز با صداهای جدید امید و آوا علاوه بر صدای نوید آغاز گردید.

نرم افزارهای مذکور با مراجعه به سایت سازمان بهزیستی کشور www.behzisti.ir و در صورت عدم امکان دریافت آنها از طریق اینترنت، با مراجعه به انجمن نابینایان و یا اداره بهزیستی شهرستانها قابل تهیه می باشد.

با توجه به پر مخاطب بودن سایت گوش کن در میان نابینایان ضمن ارسال فایلهای نرم افزارهای مذکور خواهشمند است امکان دسترسی،  دانلود و تکثیر رایگان  آنها را برای کاربران نابینا فراهم سازید.

با توجه به اینکه این شرکت، بهبود و گسترش کاربرد نرم افزارهای مذکور را وظیفه خود می داند، خواهشمند است با ارائه پیشنهادات و انتقادات خود، ما را در خدمت رسانیِ بهتر، یاری نمائید.

:پایان نامه.

:پایان نقل قول.

البته من نپرسیدم و جناب فرجاد نیز نفرمودند که چطور این پرونده های صوتی را از فایل Word میسازند. شاید راهی باشد و نمیدانیم. به هر حال که از نظر من، صرف نظر از کارایی خود برنامه ی پکجاز، صدای سعید توکلی، صدای با کیفیتیست. لطفا فایل فشرده ی پکجاز جدیدتر را که نسخه ی قدیمیتر آن در سایت بهزیستی موجود است، با اصلاحاتی که انجام شده و با لینک مستقیم از اینجا و فایل خارج کردن متن خوان پکتوس از حالت ثبت شده را از اینجا دریافت بفرمایید. دقت داشته باشید که پرونده های فشرده ی RAR با برنامه هایی نظیر WinRar باز میشوند.

خوش باشید تا همیشه.

۱۴ دیدگاه دربارهٔ «بچه ها از شرکت پکتوس با محله تماس گرفتند»

سلام یعنی کلی ذوق مرگ شدم نامه آقای فرجاد رو خوندم
خارج از مباحث تخصصی که در حد تخصص من نیست
جناب فرجاد اولین و اولین و اولین چی می‌گند اسمش رو! تولید کننده … “حالا شنونده عاقلی باشید خودتون عنوان بهتر رو جاش بذارید” هستند که مستقیم با بچه ها ارتباط گرفتند و این خیلی شادی انگیز هست خیلی …
من به عنوان کسی که اولین نرم افزار فارسی خوانی که رو سیستمم نصب شد پکجاز بود و با وجود اشکالات زیادش که خب اشکال نه کندیش یه کم … دو سه سالی خیلی خیلی از کارهام رو راه انداخت و دیکشنری نوید هم خیلی جاها بدادم رسیده مخصوصاً قسمت فارسی به فارسیش که گاهی برای چک کردن املای درست کلمات ازش استفاده می‌کنم … کمال تشکر رو از شرکت پکتوس دارم و امیدوارم به جایی برسه که نوید و آوا و فکر کنم امید بود بزنند رو دست مینا و سینا … بعدش دوباره این دوتا بزنند رو دست اون سه تا و همین طور بگرده و بگرده و بهتر بشند و بشیم ….

آقا مجتبی لطفا اگه میشه در مورد جمله زیر توضیح بیشتری بده من دو زاریم نیفتاد که منظورت چیه؟
البته من نپرسیدم و جناب فرجاد نیز نفرمودند که چطور این پرونده های صوتی را از فایل Word میسازند. شاید راهی باشد و نمیدانیم. به هر حال که از نظر من، صرف نظر از کارایی خود برنامه ی پکجاز، صدای سعید توکلی، صدای با کیفیتیست. لطفا فایل فشرده ی پکجاز جدیدتر را که نسخه ی قدیمیتر آن در سایت بهزیستی موجود است، با اصلاحاتی که انجام شده و با لینک مستقیم از

درود بر رئیس کل محله
از این طرفا رئیس؟
میگم این کار خیلی خوبی هستش که در ارتباط باشید و در ارتباط باشیم
فقط امیدوارم هرچه زود تر به تعهداتشون عمل کنن و مشکلات این پکجاز رو حل و فصل کنن
ولی چیزی که هست اینه که بیست سال طول کشیده آرزوشون این از آب در اومده چقدر دیگه طول میکشه خرابیهایی که آرزوشون داره رو برطرف کنن
به هر حال کاش بتونن و بخوان که درستش کنن
ما انتقادامون رو کردیم و عیبهاشو گفتیم
باشد که رستگار شویم
بدرود

سلام
اینکه مسئولین شرکت پکتوس به فکر افتاده اند تا با بچه های نابینا مشورت کنند را باید به فال نیک گرفت و استقبال کرد اینکار با حوصله و همت دوستان به یاری خدا نتیجه خوب خواهد داد بعد از مناسب سازی نرم افزار پیک این هم یک تجربه دیگری است .

سلام یکی از محاسن این برنامه این است که صدای امید که صدای سعید توکلی هست متون رو بهتر از بقیه ی موتور صوتی ها بخونه عما یکی از بزرگترین عیب این برنامه کندی زیاد از حدش هست مخصوصً برای گشتن در صفحه های اینترنت. این عیبش باعث شده که من نتونم این برنامه رو بیش از ۱۰ دقیقه تحمل کنم. در هر حال امیدوارم که شرکت پکتوس بتونند تلاش بیشتری برای بهتر شدن این برنامه بکنند.

سلام به همه ی دوستان
وقتی چند ماه گذشته به نمایندگی از طرف هم محله ای ها به شرکت پکتوس رفتم و در اون جلسه ای که ۴، ۵ ساعت هم طول کشید شرکت کردم بعدش امیدوار بودم که روزی برسه شرکت های فعال در این زمینه، یه تعامل سازنده با سایت های مرتبط با نابینایان داشته باشن.
در اون جلسه آقای صادقپور رئیس شرکت و مهندس فرجاد رئیس هیأت مدیره قول دادن هر وقت نرم افزار جدید این شرکت منتشر شد از اون پس با نابینایان بیشتر در تعامل باشن. نرم افزار پکجاز چند ماهه که آماده توزیع هستش. اما بهزیستی هر بار به دلایل مختلف این امر رو به تأخیر انداخت تا این که سر انجام چند روز پیش این اتفاق افتاد و پکجاز با صدای امید و آوا در اختیار بچه ها قرار گرفت.
از اونجایی که بهزیستی کشور به صورت انحصاری اسپانسر این محصول بوده اجازه نداده این نرم افزار پیش از این که منتشر بشه در اختیار هیچ فردی قرار بگیره. لذا پکجاز پیش از انتشار در اختیار هیچ نابینایی نبوده که بخواد تست بشه و نقص هایی که داره برطرف بشه.
در حال حاضر، آقای فرجاد از بچه ها خواستن اشکالات این نسخه پکجاز رو بگن تا در بروز رسانی بعدی این نرم افزار بر طرف بشه. این که واقعا این اتفاق میفته یا نه، باید منتظر موند.
چیزی که مهم هستش اینه که شما به سهم خودتون اشکالات رو تذکر بدین اگه محقق نشد اون وقت توقع کنید.
خوشحالم مسوولین این شرکت سر قولی که چند ماه پیش دادن هستن و از مجتبای عزیز به عنوان نماینده ی همه ی شما هم محله ای ها که به عنوان یک فرد کارشناس تو این زمینه همگی قبولش دارین، دعوت کردن. مطمئنم در این جلسه که پس از تعطیلات نوروز برگزار خواهد شد، زمینه اصلاح این نرم افزار و گام های بعدی که این شرکت قراره بر داره فراهم میشه. به شرطی که دوستان واقعا از نظر کارشناسی بیاین اشکالات و ایرادات رو بگن. مگر نه توهین کردن و این که ۱۰۰ ملیون حق اینا نبود و… چه کاری رو از پیش میبره.
من در پایان توجه همه دوستان رو به یه نکته جلب میکنم با این امید و آرزو که در سال های آینده همه ی این مشکلات از سر راه نابینایان در ایران زمین برداشته بشه.
در کامنت های پست های قبلی در این ارتباط خوندم که بهزیستی نباید این پول هنگفت رو به پکتوس میداد. منظورم همون رقم ۱۰۰ ملیون هستش که طبق قرارداد امضا شده. من میخوام این سوال رو بپرسم چرا شما عزیزان به بودجه ای که سازمان بهزیستی از دولت میگیره و باید این پول هارو در راه معلولین یا شرکت های حامی معلولین هزینه بکنه توجه ندارین. رقم هزار میلیارد تومان، آره درست شنیدین یا خوندین هزار میلیارد تومان در این زمینه بودجه رسمی هستش که مهندس هاشمی رئیس بهزیستی اعلام کرده. عجیبتر از این، رقمی چهار برابر این مبلغ هستش که خیرین و مردم به سازمان بهزیستی کمک میکنن. میشه ۴ هزار میلیارد تومان دیگه.
حالا واقعا آیا ۱۰۰ ملیون در برابر پنج هزار میلیارد تومنی که بودجه بهزیستی در این زمینه هست عددی محسوب میشه؟ به جای سر گرم شدن با این رقم های خورد و شاید گمراه کننده یه راهکاری ارائه بدین تا رقم های بسیار بسیار درشت تر از این که به نام ما میگیرن اما به کام جاهای دیگه ای هزینه میشه واقعا پیگیری بشه.
آقایون در سازمان بهزیستی اعلام کردن که در سال ۹۲، ۲۵ میلیارد تومان دادن به استان ها تا برای معلولین تجهیزات بخرن. کدوم یک از شما ها نمود عینی این مسئله رو حس کردین. واقعا این ۲۵ میلیارد تومان کجا رفته. به نظرتون بهتر نیست که پیگیر از این دست مسائل باشیم؟
خیلی خیلی حرف تو این سینه هست که دوست دارم بزنم اما شاید صلاح نباشه. فقط از دوستان میخوام کمی با بینشی بازتر فکر کنن و نظر بدن.
مگر نه توهین، فحاشی، تخریب و حرف هایی از این دست که گفتنش کاری رو از پیش نمیبره.

سلام دوستان
من هم با آقای سرمدی موافقم بهتر آن است حالا که شرکت پکتوس اقدام به تماس با آقای خادمی نموده و خواستار مشورت با ایشان است بهتر آن است که هرکدام با این برنامه خوب کارکنید و معایب را بنحوی که صلاح است به آقای خادمی برسانید تا ایشا ن که همیشه راهه آموزش نابینایان فعال بوده اند این معایب را با شرکت مطرح نمایند در ضمن بگویم که من از نسخه برنامه سایت بهزیستی استفاده کردم که بسیار خراب بود لیکن این نسخه که در این سایت گذاشته اند را نصب کردم مقدار زیادی از معایب رفع شده بود , یک عیبی که دارد این است که در شروع و خاتمه جملات مکث دارد و در اینترنت هم بسیار کند است در ضمن در برنامه هائی مانند اکسل اعداد در کنار متن را فارسی و اعداد جداول را انگلیسی میخواند به امید روزی که یک صفحه خوان بی عیب داشته باشیم

سلام با وجود گرفتن حزینه ای با این مبلغ برای ساخت این نرم افزار مشکلات زیادی وجود دارد از جمله, سرعت پایین, دادن پیغام ری استارت کردن جاز, نخاندن آیکن ها با زدن حرف اول آن. امیدوارم که این مشکلات در جلسه ای که قرار است شرکت پکتوس با جناب آقای خادمی برگذار شود مطرح شود. با تشکر رسول مرادی.

دیدگاهتان را بنویسید