خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

حس رویائی زیر آب

سلام سلام سلام
ای میلادو چه خبرته حی پست پشته سر هم ردیف کردی بابا نوبت به بقیه هم بده .ببین مثلأ سیتا را که داره دنبال سوژه مناسب میگردد تا همه را مستفیض کنه.اوه میلاد چه خبره صف کشیدی برای سیتا .
ببخشید اشتباه کردم خوب همسایه منه تو محله گوش کن خواستم شوخی کنم باهاش چرا میزنی خوب….
بچه ها از نظر غواصان زیر آب دنیای دیگه است چرا چون تمام قشنگی های دنیا زیر آبه وقتی تو سواحل چابهار برای گرفتن عکس زیر آب میری و از گیاهان و جانوران عکس یا فیلم میگیری خواهی دید که اینا همش واقعی است .یا مثلأ وقتی با بچه های غواص برای رفتن به روستای زیر آب رفته در پشت سد چادگان خواهی رفت میبینی قدیمی ها چه هنرمند هائی هستن یا وقتی در سواحل کیش با ماهی های آکواریومی هم بازی میشی میبینی زیر آب یک دنیای دیگر است.
حالا خوبی های غواصی چیه اینه که اگر کسی دارای سینوزیت شدید استبا دو بار رفتن به عمق 20متری بر اثر فشار آب که به سرش وارد میشه میبینه که سینوزیت هایش ترکیده شده و تمام چرک های سرش از مماغ قشنگش بیرون میاد و میبینه که سرش سبک شده این یکی از فواید غواصی.
بیشتر هست از فوایدش اما من الان حضور ذهن ندارم .دوم از همه اینکه ورزشی است که به صورت انفرادی نمیشه انجامش داد و باید همیشه به صورت تیمی وارد آب بشی که اگر خدای نکرده سیستم اکسیژن دچار مشکل شد یا اگر جائی گرفتار دام های صیادان شدی یا بین صخره ها گیر کردی کسی باشه نجاتت بده .بعدشم با کپسول های موجود در ایران فقط تا عمق 180 متری مجاز هستی بروی چون این کپسول ها قدرت تحمل فشار موجود را ندارند و سریع می ترکند .برای رفتن به عمق های زیاد مثلأ 200متر به بالا علاوه بر اکسیژن به هیدروژن و اکسید نیز نیاز دارید چرا چون هرچه به اعماق دریا بروی اکسیژن کمتر میشه وبرای بدن ضرر داره ،اگر در اعماق زیاد یکی از این موارد نباشه یکی از سیستم های تنفسی ریه ها و شش ها دچار مشکل میشه .من زیادترین عمقی که رفتم تا الان حدود 115 متری بوده اونم چون گذاشته بودم دنبال یک اسب آبی .راستی بچه ها میدانید برای رفتن به عمق 50متری میشه در عرض 40ثانیه رفت؟اما همین عمق را برای برگشت به سطح آب باید در عرض 25 دقیقه انجامشدادچرا:چون شما فشار موجود بر بدنتان را آهسته آهسته باید کم کنید تا ریتم بدنتان به حالت عادی برگردد.اگر این کار را یعنی با سرعت بالا انجام بدهیدخدای نکرده کبد بدن شما از کار می افتد.اینم اطلاعاتی ناچیز از غواصی .اگر کسی جزوه غواصی را خواست میتوانم از فدراسیون برایش بگیرم که به صورت بینائی است.بچه ها ببخشید خسته شدید ….بوس بوس بوس جای فرود این بوسها را خوتان مشخص کنید

۴۵ دیدگاه دربارهٔ «حس رویائی زیر آب»

خب حالا با خیال راحت می_نویسم.
خب، حالا بگم که من واقعا عشق آب و دریا هستم درست مثل همه،
کاش می_شد برم زیر آب با ماهی_ها دیدار داشته باشم.شکلک آرزو
راستی آقا میلاد از کجا می_فهمید در عمق چند متری آب هستین؟
من برآ خاطر بیناییم نیست که غواص نشدم برآ خاطر امکانات زیاده خخخخخ
راستی من اسب رو هم دوست دارم، شکلک دوست داشتن خیییییییلی
راستی بچه بودم همراه داداشم خر سواری هم کردم خخخخخخخخ خنده تا حد ترکیدن. البته اینم بگم خودم رانندش بودم خخخخخخ
آقا میلاد فایل فیلم وقتی زیر آبین رو برآمون بزارین. مرسی شکلک تمنا

سلام سیتا جان همان طور که در پست بالا گفتم غواصی یک ورزش تیمی است برای دیدن عمق که در آن قرار داریم بر روی بی سی دی که یکی از تجهیزات غواصی است وسیله ای است به نام گییج که دارای عقربه ای است که هرچه به عمق بروی عقربه نیز به حرکت در میاد و بر روی شماره های درج شده بر روی وسیله قرار میگیره که شما عمق را تشخیص میدهید.

با اینکه هیچ وقت شنا رو به علت خستگی مفرط که دلیل این خستگی رو نمیدونم یاد نگرفتمش ولی همیشه تفریحی هم شده باشه استخر میرم و نشده شمال برم دریا نرم.
غواصی که دیگه لذتش جای خود داره و دوس دارم تجربهش کنم ولی فکر نکنم بتونم چون توی شنا هم فعلا لنگ میزنم. زودی به نفس نفس میفتم و ضربان قلبم چنان میره بالا گویی علف کشیده باشم.
مرسی میلاد. من منظورم از تجربیات و خاطرات و دانشها همینهاست. همین حرفهای باحال و خودمونی که زاییده ی دانسته های ما نابینایان هست اینجا نیازه به شدت هرچه تمامتر.
دمت گرم.

سلام محسن جان هیچ کدامش تو رویا نیست وقتی زیر آب بروید و با یک ضربه یا یک سنگ یا هر چیز دیگر به کپسولت ضربه بزنی این صدا تا شعاع ۱ کیلومتری اطرافت میپیچه .درضمن وقتی شما در زیر آب هستید صدای تنفس هم تیمیت را هم میشنوی بعدشم اگر تا به حال اسب آبی دیده باشی این جانور در انتهای بدنش دو باله داره که شبیه فن در چرخش هست و از خودش صدائی ایجاد میکند که شما متوجه میشوید و دنبالش میکنید .و از همه مهم تر اینکه شما اول تجهیزات غواصی را توصیه میکنم در هلال احمر استانتان را بروید تماشا کنید تا از رویا بودن بعضی چیزها به حقیقت برسید .شکلک جدی بودن.

سلام
دلم یه جوریش شد, یه جورایی تنگو کوچیک
دلم برا دریا تنگ شده دلم برا آرامش دریا, دلم برا دیدنه اینهمه زیبایی, تنگ رفته
همیشه دوست داشتم این ترس از آب لعنتی دست از سرم بر داره
برم مثل بقیه شنا کنم
اون دور دورا ,وسطه دریا دیدی میرن رو یه تپه ای میایستن دلم میخواست یه بار هم که شده برم اونجا دوروبرم پر بشه از ماهی کوچولو های ناز
خوش به حالت بهت حسودیم رفت

سلام ترنم جان ان شاالله شنا که جز ورزش هائی است که پیامبر توصیه کرده است را هرچه زودتر یاد بگیری . و از آرامشی که در شنا هست لذت ببری .غواصی یا هر ورزشی دیگر هیجان خودش را داره اما مهم اینه آدم تلاش کنه تا چیزی را که ممکن نیست را ممکنش کنه .دوش دالم شنا و غواصی را

سلام آقا میلاد
این موفقیت شما رو تبریک میگم.
من هم تا حدودی شنا بلدم.یکی دو مرتبه هم در مسابقات شرکت کردم.
متأسفانه برگزاری برنامه کلاسی ی آموزشی شنا خانم ها, مثل کلاس آموزشیشنا آقایان در اصفهان به علت عدم حضور مربی یا عدم استقبال خانم ها و غیره تداوم چندانی نداره.
اگه میشه در مورد غواصی توضیحات بیشتری بدید.
موفق باشید.

سلام راضیه جان دیگر نمیدانم باید چطور از غواصی زیر آب صحبت کنم واستان چون نوشتنی نیست و حسی است تا امتحانش نکنید نمیفهمید من چی میگم یا مینویسم اما سعی میکنم اگر چیزی یا روشی برایش به ذهنم رسید که بتوانم توصیف کنم مطمئن باش درنگ نمیکنم.مرسی عزیزم از تبریک شما.

خب ترانه جان بیا و برامون قولی که دادی رو برامون برآورده کن لطفا، یعنی اصلا رفتی شنا یاد بگیری یا پرونده پایان نامه رو بستی، پرونده نی نی رو گشودی گلم.
یلدا جان به قول خودت دلم یجوری شد تنگو کوچیک برای خودت که نمیدونم الان کجایی

خب عزیزم خیییییییلی خوشحالم کردی همیشه تا باشه ازت خبر سلامتی و موفقیت بشنوم.
انشاالله که ی روزی شناگر ماهری شده باشی.
خدا نی نی جونو هم حفظش کنه واست، از طرف سیتا هم ببوسش.
و انشاالله پایان نامه دکتری خانم معلم،
راستی برای تدریس تو دانشگاه هم درخواست دادین. موفق باشی عزیزم

دیدگاهتان را بنویسید