خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

اطلاعیه کتاب خود آموز skype برای نابینایان

به نام آن که جان را فکرت آموخت

دوستان سلام,

انجمن علمی, فرهنگی موج نور اصفهان ضمن تبریک فرا رسیدن نوروز سال 1393 به اطلاع می رساند: در پاسخ به درخواست های مکرر عده ی زیادی از دوستان نابینا و کم بینا اقدام به تولید و عرضه ی یک کتاب خود آموز دیگر برای نابینایان نموده است.

این کتاب خودآموز گفتگوی متنی، صوتی، تصویری و تلفنی ویژه ی نابینایان,با استفاده از برنامه ی skypeاست. امکان برقراری ارتباط صوتی و تصویری از طریق اینترنت، زمینه ی ایجاد مشاغل دورکاری و تشکیل کنفرانسهای پر بازده را فراهم میآورد. از آنجا که مشکل رفت و آمد و مشکل اشتغال از مشکلات عمده ی نابینایان در کشور ما میباشند، بر آن شدیم تا راهی ارزان برای سهولت اشتغال و ارتباط نابینایان کشور در پیش روی این قشر قرار دهیم. تلاشی که بدین منظور صورت دادیم در قالب فصول یک تا چهار این کتاب، ارائه گردیده است.

کتاب تألیف دکتر صدیقی مشکنانی و مهندس رضایی می باشد.

مطالب این کتاب به صورت زیر سازماندهی شده است:

  1. در فصل اول شروع کار با Skype را بررسی میکنیم، به این ترتیب که وارد سایت Skype شده فرم ثبت نام را پر میکنیم، با ورود به شبکه ی Skype و پنجره ی Skype آشنا میشویم و کلید های میانبر پرکاربرد در Skype را یاد میگیریم، آنگاه نحوه ی افزودن یک مخاطب به لیست مخاطبین و ارسال پیام دوستی برای دیگران را می آموزیم، پس از آن حالات مختلف بر خط بودن را بر رسی میکنیم و در انتهای این فصل با گپ نوشتاری آشنا میشویم.

  1. در فصل دوم برقراری و پاسخ دادن به تماس های صوتی، تصویری، تلفنی، و تشکیل و شرکت در کنفرانس ها در Skype را یاد میگیریم.

  1. در فصل سوم نحوه ی ایجاد پیام گیر صوتی، تنظیم پیام خوش آمد گویی منشی و بر رسی و ارسال پیام صوتی را میآموزیم.

  1. در فصل چهارم ارسال و دریافت پرونده در Skype را یاد میگیریم،در ادامه، با بهینه سازی مشخصات فردی و تنظیمات Skype و نحوه ی مسدود کردن مخاطبین آشنا میشویم.

  1. در بخش ضمائم، برنامه ی پیامرسان Skype,Script های Skype مخصوص صفحه خوان JAWS و افزونه ی Skype Talking را که رخدادهای Skype را میخواند نصب و راه اندازی میکنیم و با نحوه ی اتصال تلفن همراه به Skype آشنا میشویم.

این کتاب دارای یک واژه نامه نیز هست که در آن اکثر لغات به کار رفته در کتاب، همراه معنی فارسی آنها گنجانده شده است.

امید است این کتاب بتواند ارتباط نابینایان و کم بینایان را با دیگران تسهیل نماید و زمینه ی ایجاد اشتغال را برای آنان فراهم کند.

این کتاب بر روی یک لوح فشرده با قیمت 60000 ریال به علاقه مندان و به قیمت 40000 ریال به اعضای انجمن علمی, فرهنگی موج نور اصفهان عرضه می شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر هر روز به جز روز های تعطیل از ساعت 10 تا 11 و 16 تا18 با تلفن 03116687033 تماس بگیرید.

 

شماره حساب جام انجمن علمی, فرهنگی موج نور اصفهان: 164520.37 نزد بانک ملت

شماره کارت انجمن علمی, فرهنگی موج نور اصفهان: 6104337770125886

نشانی اینترنتی: www.mnsi.ir

فاکس: 03116692014.

پست الکترونیکی: mojenoor84@gmail.com

نشانی: اصفهان- خیابان سعادت آباد- رو به روی مقبره ی بانو امین- جنب ورزشگاه امین- خانه ی ریاضیات اصفهان- بخش نابینایان.

امید است این کتاب بتواند ارتباط نابینایان و کم بینایان را با دیگران تسهیل نماید و زمینه ی ایجاد کار را برای آنان فراهم کند.

۲ دیدگاه دربارهٔ «اطلاعیه کتاب خود آموز skype برای نابینایان»

دیدگاهتان را بنویسید