خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو
هیچ میدانید که vinux چیست و چرا باید دانلودش کنید؟

درود

این پروژه، شبیه به همان ویندوز گویایی است که ترجمه ی راهنما و دانلودش را در محله، قرار دادم. منتها، این بار، وقتی شما این بسته را دانلود کنید و دیسک لینوکس را با استفاده از آن تهیه کنید، میتوانید یک لینوکس گویا داشته باشید که قبل از نصب، به صورت گویا به شما بازخورد صوتی میدهد. لینوکس، مانند ویندوز، یک سیستم عامل است. حتی جالب است بدانید این لینوکس که سفارشی شده، از صفحه خوانی بهره میبرد که برای افرادی که نمایشگر بریل دارند، خروجی بریل نیز ارائه میدهد. شما میتوانید بدون استفاده از کمک افراد بینا، خودتان یک لینوکس نصب کنید یا با استفاده از نسخه ی موقتی، کارهای مهمی مانند کپی هارد به هارد را انجام دهید. خوب یادم هست چطور، چهار سال پیش، با همین لینوکس گویا بود که دوستم را از یک خطر حتمی نجات دادم. یکی از همان کارهایی که اسمش را کلک رشتی میگذاریم. ویندوزش پریده بود و بسیاری از اطلاعاتش گیر افتاده بودند. من با این لینوکس گویا، خیلی خوشحال خوشحال، برداشتم فایل ها و پوشه های مربوط به ویندوز خودم را درون کامپیوترش کپی کردم و کامپیوترش به راحتی هرچه تمام تر، ویندوز را اجرا کرد. البته دلیل اینکه برای کپی هارد به هارد، از ویندوز استفاده نکردیم این بود که ویندوز، دسترسی سطح پایین بر روی هارد دوستم را نمیداد. بگذریم. بحث را تخصصی نکنم. دقت داشته باشید، لینوکس، دو محیط دارد. یکی محیط ترمینال که کامپیوتر دستورات را از طریق تایپ با صفحه کلید از شما میگیرد که این محیط اولیه و اصلی لینوکس و کلا سیستم عامل های حرفه ای است. محیط بعدی که سیستم عامل را به اصطلاح، کاربر پسند میکند، محیط میز کار یا دسک تاپ است که میشود با کلیدهای جهتی و موشواره در سیستم عامل فعالیت کرد. از آنجا که این پروژه به صورتی تقریبا از سوی طرفدارانش حمایت مالی میشود، یک کامپیوتر مرکزی قوی برای میزبانی فایل ها دارد بنابرین، لینک دانلود دیسک های فشرده و دیویدی ایکس86 و 64 لینوکس گویا را اینجا برای دانلود قرار میدهم، باشد که رستگار شوید:

Vinux 4.0 i386 CD حدود 676MB

دانلود از آمریکا

دانلود از کانادا

دانلود از سورس فورج

دانلود از مگنت تورنت

 Vinux 4.0 AMD64 CD حدود 688MB

دانلود از آمریکا

دانلود از کانادا

دانلود از سورس فورج

دانلود از مگنت تورنت

 Vinux 4.0 i386 DVD حدود 1.8GB

دانلود از آمریکا

دانلود از کانادا

دانلود از سورس فورج

دانلود از مگنت تورنت

 Vinux 4.0 AMD64 DVD حدود 1.8GB

دانلود از آمریکا

دانلود از کانادا

دانلود از سورس فورج

دانلود از مگنت تورنت

امیدوارم وقت داشته باشم آموزش هایی که حد اقل در حد مقدماتی باشد، در آینده ای نزدیک، تهیه کنم. اگر هم من وقت نداشتم، شماهایی که شاید بلد باشید، وقت بگذارید این بخش آموزش را انجام دهید.

خوش باشید تا همیشه!

۲۰ دیدگاه دربارهٔ «هیچ میدانید که vinux چیست و چرا باید دانلودش کنید؟»

سلام فاتیما!
ببین، توی فرمی که واسه من ایمیل دادی، ایمیلت را اشتباه نوشتی. به همین خاطر هست که من وقتی جواب را واست فرستادم. بهت نرسیده.
تازه، من که ۲۴ ساعت بر خط نیستم که در لحظه، پاسخ رو بفرستم. منم غذا میخورم، خسته میشم، میخوابم، مهمانی میرم و از اینجور حرفها. پس همیشه پای کامپیوترم نیستم که جواب بدم.
اما در مورد این مشکلی که گفتی ی ضد ملور نصب کردی و ماهورت را خراب کرده. اون ماهور که از نظر من خودش چیز خوبی نیست. به هر حال، اگر میدونی این ضد ملور مزاحمت شده، این برنامه را باید پاکش کنی و ی چیز دیگه به جاش بریزی. اگر لبتاپت مشکل خاصی نداره، با برنامه ای به اسم NVDA که صفحه را واست میخونه، برو و برنامه ی مذکور را حذفش بکن و به جاش ی برنامه ی دیگه بریز ببین احتمالا
خوب بشه.
خوش باشی.

دمت گرم مدیر ۹۳ خیلی قوی ظاهر شدی یادم میاد تو هنرستان یک درس داشتیم به نام سیستم عامل لینوکس و یک نکته جالب که یادم هست هیچ وقت ویروسی نمیشود و هیچ کرمی وارد سیستم عامل نمیشود دمت گرم باید دانلود کنم انشا الله یک ترح اینترنت دانلود نا محدود دارم میگیرم بگیرم همه را یک جا دانلود میکنم

دم خودت گرم مسعود.
خوب تقریبا راست گفتند که این سیستم عامل ویروس نمیگیره. آخه تا بیایی خودتو مدیر اصلی یا همون روت کنی دمار از روزگارت در مییاد و خوب ویروس ها تا روت نباشه هیچ خاکی نمیتونند توی سرشون بریزند. لینوکس بدیش و خوبیش همینه.
لامسب خیلی کاربردی شده این لینوکس. اندروید که بچه ی لینوکس حساب میشه. چکیده ای از لینوکس هم که توی وسایلی مثل تلویزیون یا کنسول های بازی یا چاپگر های نابینایی مث بریل باکس به کار رفته.

مجتبی مدیر واقعاً ممنون.
شاید خیلی وقتها به اسمس و تلمس های من جواب نمیدی ولی واقعاً تو و امثال توها برای ایران نعمت هستید.
اگه یه کم هم به تلمس یا اسمسهای بابابزرگ گوش کنی خوبتر هم هستی.
تشکر در مقابل کار شما کم است و واقعاً از ته دل سپاس گزاری میکنم.
تو این فضای مجازی امثال شما دوستان هستند فعالیت میکنند ولی باید حد اقل یه تشکر بشه و قدر دانی خودش خیلی وقتها قابل مقایسه با پول و وعده و وعید نیست.
همین که بگیم دستت طلا واقعاً انجام وظیفه کردیم.
اِِِ مجتبی به اینا میگم تو هم پررو نشو!!!
شوخی میکنم پررو نشی یه وقت دیدی همه چیزو گرفتنو دیگه چیزی نمونده.

درود مجتبی. میخواستم اینجا ازت تشکر کنم بخاطر زحمت و وقت که برای محله و بچه ها میزاری.
با خودم گفتم چقد این کار من تکراری میشه!
آخه احساس کردم شبیه شعار های بیخود هستش
که من هم بیام تشکر کنم.
دودل بودم و گفتم بهتره شعار ندم.
تا اینکه
صحبت جواد رو خوندم و تصمیم گرفتم تشکرم رو بنویسم
و فکر کردم یه چیز دیگه هم بگم که شعار بیخود نداده باشم.
نمیدونم شاید من رو خوب نشناسی و ندونی من توی چه کارایی میتونم کمک کنم
شاید هم کار زیادی ازم ساخته نباشه
با این همه اگه کاری بود که من میتونستم توی محله بهت کمک کنم
من هم حاضرم وقت بزارم
و یه مفت خور نباشم
سپاس

یعنی میگی از یک بینا واسه این قضیه کمک گرفتی و منظورت اینه که ما امکان انتخاب اینکه لینوکس نصب کنیم یا اجرا کنیم را نداریم؟
اگر اینطور است، باید خودمم بگیرم تست کنم.
آخه من ریلیس خیلی وقت پیش رو دارم که ایجوری نیست.

دیدگاهتان را بنویسید