خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو
گزینه تنظیمات در پیامرسانی

سلام بچه ها
روز اولی که من اندروید خریدم آموزشهای زیادی در دست نداشتم برای همین هرچی یاد گرفتم از راه کوشش و خطا بود برای همین سعی میکردم اون چیزی که یاد میگیرم رو بنویسم تا یه وقتی فراموشم نشه.
امروز که مشغول لپتاپ تکونی بودم اون پوشه رو پیدا کردم، خیلی ابتدایی بودن اما قشنگن برام. منو یاد تاتی تاتی کردن بچه کوچولو ها میندازه!!!!
این یکی از اون یادداشت هام بود که مربوط به گزینه تنظیمات در بخش پیامرسانی هستش، هر گزینه که مفید بود رو نوشتم. براتون میذارم شاید یکی هم الان داره تاتی تاتی میکنه و این به دردش بخوره!!!!
راستی به هر حال شاید گزینه های گوشی های مختلف، متفاوت باشند اما در هر حال در اصل کارایی برابرند دیگه.
گزینه تنظیمات در پیام رسانی
وقتی گزینه پیام رسانی را باز کردیم در اینجا یک آپشن میزنیم و گزینه تنظیمات را با دو بار ضربه باز میکنیم، در این تنظیمات چند گزینه مهمتر هست که توضیحش میدهم:
* سبک تصویر زمینه، پس زمینه:
وقتی این را با دوبار ضربه باز کنیم در این صفحه چند مدل از رنگها هست که میتوانیم روی هر کدام دو بار ضربه بزنیم تا صفحه زمینه برای گزینه پیام رسانی به آن رنگ در بیاید.
* از کلید صدا استفاده کنید، با استفاده از کلید میزان صدا اندازه متن را تغییر دهید:
این گزینه به صورت چک باکس است، اگر رویش دوبار ضربه بزنیم انتخاب میشود، وقتی این گزینه چک باشد وقتی در حال تایپ متنی مثلا پیامک هستیم، اگر کلید افزایش و کاهش صدا را بزنیم اندازه متن نیز تغییر میکند، وقتی صدا را زیاد کنیم، اندازه متن نیز افزایش می یابد و وقتی کلید کاهش صدا را بزنیم اندازه متن ما نیز کاهش می یابد.
بیشتر: کلید افزایش و کاهش صدا عموما بغل گوشی در سمت چپ است.
* حذف پیام های قدیمی، وقتی تعداد پیام ها به حد اکثر رسید پیام های قدیمی را حذف کنید:
این گزینه یک چک باکس است اگر این را با دو بار ضربه تیک بزنیند خوب معلوم است که وقتی صندوق شما پر شود خودکار پیام های قدیمی حذف میشود.
*وقتی این گزینه انتخاب شده نباشد دو گزینه بعدی آن یعنی، محدوده پیام های متنی و محدوده پیام های چند رسانه ای نیز غیر فعال است، اما وقتی آن را چک کردیم ما در گزینه محدوده پیام های متنی، میتوانیم مشخص کنیم که چند پیام در هر مکالمه قرار گیرد و بالاتر از آن صندوق را پر کند.
* پیام های آماده متنی:
وقتی این را با دوبار ضربه باز کنیم لیستی از جملات مثل، کجا هستی؟ متاسفم که نمیتوانم پاسخگو باشم و… می آید که هر کدام را انتخاب کنیم و تنظیم کنیم میتوانیم در پیامک های خود از آنها استفاده کنیم.
طریقه استفاده از پیامهای آماده متنی به این صورت است که ابتدا در لیست پیامهای آماده متنی جمله ای را انتخاب کردیم دوبار رویش ضربه میزنیم بعد وقتی کادر ویرایشش باز شد روی ثبت ضربه میزنیم، حالا این جمله ثبت شده است، وقتی پیامکی تایپ میکنیم که دوست داریم آن جمله ثبت شده نیز در پیام ما باشد دیگر نیازی نیست متن را تایپ کنیم روی متن پیامک خود آپشن را میزنیم و گزینه، افزودن متن را با دوبار ضربه زدن باز میکنیم، حالا روی پیامهای آماده متنی دوبار ضربه میزنیم و آن جمله که قبلا ثبت شده را آورده و دوبار رویش ضربه میزنیم. حالا آن جمله در پیامک ما نوشته شده است. البته نیازی نیست که هربار به لیست پیامهای آماده متنی برویم و جمله را ثبت کنیم، یکبار که یک جمله ثبت شود کافی است.
در همین صفحه دو گزینه، حذف و ایجاد نیز وجود دارد، وقتی حذف را دوبار ضربه بزنیم، تمام جملات امکان انتخاب می یابند یعنی اگر بخواهیم جمله ای حذف شود، وقتی رویش قرار گرفتیم و تاک بک برایمان آنرا خواند، دوبار رویش ضربه میزنیم و آن جمله انتخاب میشود، وقتی جملاتی که میخواهیم حذف شود، را انتخاب کردیم، دوباره روی گزینه حذف دوبار ضربه میزنیم حالا پیغامی می آید که میگوید الگوی متنی انتخاب شده حذف خواهد شد. دو گزینه تایید و لغو دارد که تایید را دوبار ضربه میزنیم تا متن انتخابی ما حذف شود.
این یک قانون است، هرجا که بخواهیم گزینه ای را حذف کنیم دقیقا زیر کلید حذف و بالای تمام گزینه ها، گزینه ای به نام، انتخاب همه، قرار دارد که نات چک است اگر رویش دوبار ضربه بزنیم تمام گزینه ها انتخاب میشود و ما میتوانیم کل گزینه ها را حذف کنیم و نیازی به انتخاب دانه دانه نیست.
اگر گزینه ایجاد را با دوبار ضربه زدن باز کنیم، صفحه ای برای تایپ باز میشود و ما میتوانیم جمله ای جدید را بنویسیم و به لیست پیامهای متنی خود اضافه کنیم، در پایان نیز روی کلید ثبت دوبار ضربه میزنیم.
*گزارشات تحویل، برای هر پیامی که ارسال میکنید گزارش تحویل درخواست کنید:
وقتی این گزینه چک باشد وقتی پیام شما به مقصد ارسال شد برایتان آهنگی پخش میشود (همان آهنگ پیامک شما) و اعلام میکند که پیام تحویل داده شد.
*مدیریت پیامهای سیمکارت، پیامهای ذخیره شده در سیمکارت خود را مدیریت کنید:
اینم که از اسمش مشخصه، وقتی با دوبار ضربه زدن وارد این گزینه بشید، اگر در سیمکارت خود پیامی ذخیره کرده باشید به آن دسترسی پیدا خواهید کرد و میتونید مدیریتش کنید.
*مرکز پیام:
اینجا شماره مرکز پیام سیمکارت شما(مثلا ایرانسل یا همراه اول) نوشته شده که وقتی رویش دوبار ضربه بزنید میتوانید تغییرش دهید، مثلا برای ایرانسل شماره مرکز پیام *989350001400 است.
*چند گزینه بعدی مربوط به تنظیمات پیام چند رسانه ای است. مثل، تیک زدن برای اعلام تحویل پیام، یا وقتی پیام به پیام چند رسانه ای تبدیل شد اعلام شود و…
*اعلان ها، هنگامی که پیام دریافت میکنید صدا پخش شود و در نوار وضعیت نماد نشان داده شود:
وقتی این گزینه چک باشد خوب وقتی پیامک دریافت شود آهنگ زده میشود و عکس پیام نیز در صفحه نشان داده میشود. اما اگر نات چک باشد علاوه بر اینکه صدای آهنگ پیامک پخش نمیشود، وقتی پیام ارسال کنیم نیز تحویل پیامک را اعلام نمیکند.
*انتخاب آهنگ زنگ:
وقتی این گزینه را با دوبار ضربه باز کنید آلارم های مختلفی وجود دارد که هر کدام را که دوست داشتید میتوانید برای آهنگ پیامک خود انتخاب کنید وقتی آهنگ دلخواه را با دوبار ضربه چک کردید روی تعیید دوبار ضربه بزنید. این آهنگ هم وقتی برای شما پیامی آمد پخش میشود، هم زمانی که پیام ارسالی شما تحویل داده شد.
*لرزش، هنگامی که اطلاع داده میشود نیز بلرزد:
وقتی این گزینه چک باشد وقتی پیام دریافت شد یا وقتی پیامک ما ارسال شد و تعیید ارسال رسید گوشی میلرزد.
*تکرار هشدار پیام، هر ….:
وقتی این گزینه را با دوبار ضربه زدن بازش کنیم لیستی از زمان ها می آید که هر کدام را انتخاب کنیم به همان مدت مثلا اگر دو دقیقه را انتخاب کنیم وقتی پیامی داریم که نخواندیمش هر دو دقیقه یکبار آلارم پیامک ما نواخته میشود و به ما خبر میدهد که پیام خوانده نشده ای داریم.
*افزودن امضا، امضا در هر نامه اضافه شود:
وقتی این گزینه چک باشد امضایی که از قبل تنظیمش میکنیم در پایان هر پیامک ما خودکار اضافه میشود.
*متن امضا:
برای استفاده از این گزینه، ابتدا گزینه بالایی را چک میکنیم حالا با دوبار ضربه این گزینه را باز میکنیم صفحه تایپ باز میشود، متنی را تایپ میکنیم و بعد روی کلید تایید دوبار ضربه میزنیم. با اینکار این متن در پایان تمام پیامک های ما به عنوان امضا به صورت خودکار نوشته میشود.
*تنظیمات هرز نامه:
وقتی این گزینه را چک کنیم چند گزینه بعدی اش فعال میشود، هرزنامه این قابلیت را به گوشی میدهد که شماره هایی که ما دوست نداریم به ما پیامک دهند را مسدود میکند دیگر این شماره ها پیامشان به ما فرستاده نمیشود، یعنی میشود اما به اعلام ما نمیرسد و به طور خودکار در پوشه پیام های ناخواسته قرار میگیرد.
*شماره به عنوان هرزنامه ثبت شود، شماره های مورد نظر را ثبت کنید تا هنگامی که برای شما پیام ارسال میکنند مسدود شوند:
وقتی این گزینه را با دو بار ضربه باز کنید در این صفحه گزینه ای به نام افزودن هست وقتی رویش دوبار ضربه بزنید صفحه کلید می آید و آن شماره که دوست دارید مسدود شود را وارد میکنید سپس روی ثبت ضربه میزنید حالا آن شماره دیگر نمیتواند به شما پیامک دهد، یعنی میدهد اما در یک پوشه دیگر ذخیره میشود. اگر شماره مورد نظر در دفترچه تلفن شماست یا در لیست تماسهای گرفته شده شما قرار دارد و میخواهید آن را اینجا ثبت کنید، بعد از اینکه روی افزودن دوبار ضربه زدید و صفحه تایپ شماره باز شد، دقیقا کنار جایی که کادر ویرایش است گزینه ای با عنوان، دکمه 99 (یا هر عدد دیگر) بدون برچسب قرار دارد وقتی رویش دوبار ضربه بزنید کادری با دو گزینه، گزارشات و مخاطب باز میشود، گزارشات همان لیست تماسهای گرفته شده شما است که وقتی گزارشات را با دوبار ضربه زدن باز کنیم تمام شماره های گرفته شده و دریافت شده می آید آن شماره خاص را پیدا میکنیم و دوبار رویش ضربه میزنیم، حالا آن شماره تایپ شده، بعد کلید ثبت را پیدا میکنیم و رویش دوبار ضربه میزنیم با این کار آن شماره وارد لیست مسدود شده ما قرار میگیرد.
اگر آن شماره در دفترچه تلفن است، وقتی گزینه افزودن را باز کردیم و آن دکمه بدون برچسب که همان دکمه سرچ است را باز کردیم، روی مخاطب ضربه میزنیم، حالا لیست مخاطبین ما می آید آن فرد خاص را پیدا میکنیم و دوبار روی اسمش ضربه میزنیم حالا شماره اش را با دوبار ضربه زدن انتخاب میکنیم، با این کار شماره آن فرد در کادر نوشته میشود بعد کلید ثبت را میزنیم.
*عبارت به عنوان هرزنامه ثبت شود، عبارت هایی را وارد کنید که سبب مسدود شدن پیامها میشوند:
وقتی این گزینه را با دو بار ضربه باز کنید صفحه ای می آید روی افزودن دوبار ضربه بزنید حالا کادر تایپ عبارت می آید اینجا هر کلمه یا جمله که دوست دارید تایپ کنید و روی ثبت دوبار ضربه بزنید پیغامی میآید که از شما تعیید میخواهد روی تعیید ضربه بزنید حالا هر کس پیامی به شما دهد که این عبارت در آن باشد آن پیام نیز مسدود میشود و وارد پوشه پیامهای ناخواسته میگردد.
*مسدود کردن فرستنده ناشناس، انسداد پیام از فرستنده ناشناس:
وقتی این گزینه چک باشد افرادی که شماره آنها در مخاطبین ما ثبت نباشد وقتی به ما پیامی دهند پیامشان مصدود شده و وارد پوشه پیام های ناخواسته میشود.
با تشکر.

۲۶ دیدگاه دربارهٔ «گزینه تنظیمات در پیامرسانی»

نه بابا آبنبات جون
دیروز پست دادم
مجتبی خان جان هنوز تایید نکرده
شاید محله به چرک نویس های من آلوده میشده مدیر نخواسته تایید کنه

بزار مجتبی رو تحریک کنم زودتر تایید کنه
هح
شکلک نگران ناراحت غمگین پژمرده افسرده
شکلک دستمو ول کن میخوام خودکشی کنم

درود بر سارا خانم
بسیار مطلبتون جامع بود یعنی هر چی که توی تنظیمات قسمت پیامها بود نوشتین
حوصله ای که به خرج دادین قابل تحسینه
باید بگم این گزینه ها با تغییراتی بسیار بسیار جزئی توی گوشیهای سامسونگ مشترک هستش
در جواب دوست عزیزمون در باره ی گوشیهای هوابی باید برای چندمین بار بگم که این گوشیها هرچند خوب هم باشند برای نابینایان توصیه نمیشوند
با سپاس از مطلب کاربردی شما
پیروز و شادکام باشید

سلام من هم کامنت جواد رو لایک میزنم تا با یه تیر دو نشون زده باشم راستی من هم روانشناسی رو دوست دارم کاش میتونستم بخونم و دیگر اینکه هرکی میتونه یه آموزش برای پر کردن فرمهای هدفمندی یارانه ها بزاره شاید بعضیها یه کمی پول دربیارن.

بله با سپاس از آموزشهای دوستانی که در مورد گوشیهایی که مدل هاوایی هاوبی چیه نمیدونم بالاخره زحمت میکشند
بنده هم یه تستی زدم با یه مدل این گوشیها در قسمت فیلم برداریش صدارو با خشخش ضبط میکرد و نیز فرمتی که .mp4 هم بود من میخواستم صدا روش میکس کنم با sound forje و نیز یه سری مبدلهای فرمتها نیز قابل اجرا نبود
البته باید این مشکل پیش نمیومد منظور من فقط اطلاع رسانی هست
و من خودم تا اینجا s4 سامسونگ را از لحاظ امکاناتش تأیید میکنم البته نمیدونم تاکبک چطوری روی این مدل سامسونگ جواب میده..
ظاهراً اکثر نابینایانی که گوشی لمسی استفاده میکنند طبق پرس و جویی که بنده شخصاً انجام داده ام سامسونگها را از لحاظ ساپرت بهتر گویا بودنش تعریف و تأیید میکنند.

سلام خانم سارا.
از پستی که دادید بسیار سپاس گزارم.
اما یه نکته جالب در مورد گوشی های هاووی: من خودم همین گوشی مدل y300 رو دارم و از نظر من بسیار بسیار گوشی های مناسبی برای نابینایان هست و کار باهاش خیلی راحت تر از سامسونگه.
پیروز باشید.

سلام سارا خانم. نمیدونم چند روز از گذاشتن این متلب در سایت میگذره, چون من متأسفانه زیااز گوشی بشنوید. وقتی این صدا رو شنیدید دستتون رو گوشی حرکت بدید تا به گزینه مورد نظرتون برسید و بعد بردارید و برچسب جدید رو بنویسید. توجه داشته اشید که این حرکت رو باید خیلی سریع انجام بدید. د اینجا نمیان ولی پرسیده بودید چطوری میشه برچسب گذاشت. شما باید دستتون رو در سمت راست دستگاه تلفن همراه خودتون قرار بدید و یک نیم دایره به سمت بالا بکشید تا یک صدایی مانند قورباغه

سلام
سارا جان ممنون از پست مفیدت. من یک سؤال دارم:
از اونجایی که خودم خیلی تنظیمات رو دستکاری میکنم تا چیزی بیشتر یاد بگیرم بعضی وقتا یه خرابکاریهایی هم مرتکب میشم که برای حلش به یاری سبز دوستان نیازمندم.حالا این خرابکاری رو هم توی همین قسمت که شما توضیح دادید انجام دادم: نمیدونم چکار کردم که دیگه برام گزینه حذف رو توی آپشن نمیاره باید یکی یکی پیامها رو کلیک کنم بعد هم توی گزینه های پیام دلیت رو انتخاب کنم.حالا سؤال من اینه: گزینه دلیت رو چطور برگردونم؟
ممنون میشم اگر یاری سبزتون مشکلمو حل کنه.

سلام بچه ها
از تموم کسانی که درباره این پست نظر گذاشتن صمیمانه متشکرم.
درباره حذف دلیت باید بگم که اولینباره اینو میشنوم.
من در بخش منو یعنی همان بخش گزینه ها میتونم برنامه ای رو پنهان و بعد آشکار کنم اما گزینه حذف!!!
اول شما بگید چجوری حذف رو حذفش کردید!!!

دیدگاهتان را بنویسید