خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

♣ قورباغه ♣

بنام دادار یگانه : الله متعال
یک طرحی هستش برای افزایش اطلاعات عمومی که هر شخصی از نفر بعدی سوالاتی می پرسه و نفر بعدی باید جواب بده و بعد سوال خودشو مطرح کنه ولی چرا اسمش قورباغه هس ؟چون من از همین حالا یه ورق میزارم جلومو مثلا” سوال 23 و 44 و … رو علامت میزنم تا هر کسی نفر
مثلا 23 شد مثل قورباغه زبون میکشیم سه متر و سوالشو ساقط و بجاش یه سوال خنده دار بپرسم !که خود همون فرد مجبور بشه بهش جواب بده و سوال جدیدی مطرح کنه هم طنزه و هم بازی و هم باعث افزایش اطلاعات عمومی میشه و البته من شماره ها رو اعلام نمی کنم تا کسی فرار نکنه و هیچ کس بجز قورباغه نباید سوال طنز مطرح کنه ببین تو رو خدا آخر عمری بدست خود قورباغه هم شدیم!و اما سوال اول : پشه ها شبا کجا میرن !(گفتم که سوالات خود من قورباغه ای هستن )

۴۰ دیدگاه دربارهٔ «♣ قورباغه ♣»

درود! من اگه فوضولی نکنم امشب خوابم نمیبره،‏ پس ترانه یه متن بنویس و آدرس گیرنده را همان آدرس پریسیما را درج کن و ارسال را بزن متن شما برای پریسیما ارسال میشه و بنام آدرس شما پریسا دریافت میکنه،‏ بعدش پریسیما برای شما ایمیل میفرسته،

سلام. درسته که من نباید جواب سوال اول رو بدم ولی خب چون همه گفتند من هم روش:
طبق مطالعات عینی بنده و همنشینی مستمر با این قوم عارف همیشه شب بیدار باید خدمتتان عرض کنم که:
از آن جایی که پشه ها به زیبایی خود بسیار اهمیت می دهند و نور خورشید و گرمای روز را مناسب پوستشان نمی بینند و به این دلیل که پوستشان خراب نشود روز ها در سایه زیر برگ ها, سقف ها, چاه ها و چاله ها به استراحت و تمدد اعصاب سپری می کنند!!!
اما سوال جناب چشمه:
مناطقی که همیشه در طول سال آب و هوایی مرطوب و مساعد دارند را مناطق ماوراء بهار می نامند. مانند برتانی و نورماندی در فرانسه که آب و هوای اقیانوسی مرطوب ( زمستان ملایم ٧ درجه و تابستان خنک ١۶ درجه) دارند

امیدوارم درست گفته باشم. ضایع نشم!

سلام دوستان من.
من باید اینجا یک مورد رو متذکر بشم:
ماورای بحار با حرف ح نوشته میشه و به معنای دریاها و اقیانوسهاست.
دوستان من، جواب سوال خودم رو مجبورم خودم بدم.
در زمانهای گذشته و در زمانی که مناطق مختلف جهان مورد تسلط و به اصطلاح تحت استعمار کشورهای قدرتمند آن زمان مانند: فرانسه، انگلستان، اسپانیا، هلند، پرتغال و غیره قرار میگرفت و دریانوردان این کشورها از طریق دریاها و اقیانوسهای مختلف به جزایر و خشکیها دست پیدا میکردند و آن مناطق رو ضمیمه کشور خودشون میدونستن دولتهای استعمارگر این مناطق ضمیمه شده به کشور شون رو چون در میان اقیانوسها و یا در ماورای دریاها و اقیانوسها قرار داشتند آنها را مثلا مناطق ماورای بحار فرانسه یا مناطق ماورای بحار اسپانیا میخواندند.
حالا که جواب رو دادم، سوال جدیدی میپرسم:
به نام مارک بسیار قدیمی حسن موسی چه وسیله ای ساخته میشد؟
منتظر جواب تون هستم.
بیایید این پست رو چاق و چله کنید.

سلام. یه مشکلی هست و اون هم اینکه من نمی دونم سوال را درست جواب دادم یا نه؟ و یه چیز دیگه این قورباغه مرتب داره می ره پایین تر و از چشم دور میشه! یه فکری واسش کنید. یه جایی ببندیدش!
ولی سوال!:
“یک پرنده و یک ماهی پستان دار را نام ببرید؟”

سلام آقا رسول.
بله، جواب شما صحیح بوده.
در مورد پست ثابت کردن این پست ظاهرا که نمیشه کاری کرد، فعلا تا چند روزی توی ثفحه اول هستش تا ببینیم استقبال تا چه حده، باید ذکر کنم که صاحب اصلی این پست بانوی گرامی ترانه هستن که من جسارت میکنم و وارد کامنتها میشم و توضیحاتی رو میدم، از ایشون عذرخواهی میکنم شاید بخاطر علاقه زیاد من به اینگونه مباحث باشه.
من برای اینکه این پست رو به پیش ببریم بازم جواب میدم و سوالی مطرح میکنم:
جواب سوال آقای رضایی:
پرنده پستاندار خفاش، و ماهی پستاندار دلفین.
و اما سوال بعدی من:
جزایر لانگر هانس در کجا واقع شده؟

سلام یاسمین.
مثل اینکه این سوال و جوابها باید بین خودمون چند نفر رد و بدل بشه.
جواب سوالت: شاید گراهام بل، یا اون مهندس که میگفت: هرگز نشه فراموش، لامپ اضافی خاموش.
حالا سوال من:
نام پلیس زیادی وظیفه شناس و سمج و همچنین نام خانم و آقایی بی وجدان و بی انصاف در رمان بینوایان؟

سلام پری سیما تنها جایی که هندوانه درختی رشد میکنه در کشور خودمان در شهر سرباز است
درست فرمودید عمو جون واقعا کسی همکاری نمی کنه ذ سوال بعدی موجودی که بعد جفت گیری جفت خودشو می خوره و چرا این کار رو انجام میده

سلام به گوشکنیهای عزیز
من زیاد نظر نمیذارم ولی این پست ترانه خانم منو خیلی جذب کرد
ممنون از پست جالبتون
و اما جواب سؤال
آندره دیمیترویچ ساخاروف اهل اتحاد جماهیر شوروی از تبار روس, فیزیکدان اتمی و از فعالان حقوق بشر بود که او را پدر بمب هسته ای کشورش لقب دادند
ساخاروف به خاطر فعالیتهایش موفق به دریافت جایزه ی صلح نوبل در سال ۱۹۷۵ شد
امیدوارم جوابم درست باشه
خب حالا به این سؤال که فکر کنم آسون باشه جواب بدید
معنی و ریشه ی ضرب المثل قوز بالاقوز رو بنویسید

هنگامی که یک نفر گرفتار مصیبتی شده و روی ندانم کاری مصیبت تازه ای هم برای خودش فراهم می کند این مثل را می گویند.
فردی به خاطر قوزی که بر پشتش بود خیلی غصه می خورد. یک شب مهتابی از خواب بیدار شد خیال کرد سحر شده، بلند شد رفت حمام. از سر آتشدان حمام که رد شد صدای ساز و آواز به گوشش خورد. اعتنا نکرد و رفت تو. سر بینه که داشت لخت می شد حمامی را خوب نگاه نکرد و ملتفت نشد که سر بینه نشسته. وارد گرمخانه که شد دید جماعتی بزن و بکوب دارند و مثل اینکه عروسی داشته باشند می زنند و می رقصند. او هم بنا کرد به آواز خواندن و رقصیدن و خوشحالی کردن. درضمن اینکه می رقصید دید پاهای آنها سم دارد. آن وقت بود فهمید که آنها از ما بهتران هستند. اگرچه خیلی ترسید اما خودش را به خدا سپرد و به روی آنها هم نیاورد.
از ما بهتران هم که داشتند می زدند و می رقصیدند فهمیدند که او از خودشان نیست ولی از رفتارش خوششان آمد و قوزش را برداشتند. فردا رفیقش که او هم قوزی بر پشتش داشت، از او پرسید: «تو چکار کردی که قوزت صاف شد؟» او هم ما وقع آن شب را تعریف کرد. چند شب بعد رفیقش رفت حمام. دید باز حضرات آنجا جمع شده اند خیال کرد که همین که برقصد از ما بهتران خوششان می آید. وقتی که او شروع کرد به رقصیدن و آواز خواندن و خوشحالی کردن، از ما بهتران که آن شب عزادار بودند اوقاتشان تلخ شد. قوز آن بابا را آوردند گذاشتند بالای قوزش آن وقت بود که فهمید کار بی مورد کرده، گفت: «ای وای دیدی که چه به روزم شد ـ قوزی بالای قوزم شد!»
مضمون این تمثیل را شاعری به نظم آورده است و در قالب مثنوی ساده ای گنجانده است که نقل آن را در اینجا خالی از فایده نمی دانم؛ با این توضیح که ما نتوانستیم نام سراینده را پیدا کنیم و گرنه ذکر نام وی در اینجا ضروری بود.

خردمند هر کار بر جا کند :
شبی گوژپشتی به حمام شد
عروسیّ جن دید و گلفام شد
به شادی به نام نکو خواندشان
برقصید و خندید و خنداندشان
زپشت وی آن گوژ برداشتند
ورا جنـّیان دوست پنداشتند
شبی سوی حمام جنـّی دوید
دگر گوژپشتی چو این را شنید
که هریک زاهلش دل افسرده بود
در آن شب عزیزی زجن مرده بود
نهاد آن نگونبخت شادان قدم
در آن بزم ماتم که بد جای غم
نهادند قوزیش بالای قوز
ندانسته رقصید دارای قوز
خر است آنکه هر کار هر جا کند
خردمند هر کار برجا کند

منبع:koodakan.org

سلام بر ترانه خانم عزیزم که بسیااار بسیاار دلتنگت هستیم و خبر سلامتیت هم که رسیده و بسیاار شادیم براتون خانمی….
جناب ناشناس رو ما پاسخ گفتیم پس حالا نفر بعدی بیاد و سه شعر حقوقی برای ما در کامنت بعدی بنویسه که بسی در گوگل گشتیم نیافتیم لطفا قشنگ هم باشند مرسی …..؟؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید