خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو
چند نکته اندرویدی

با سلام و درود فراوان خدمت شما دوستان عزیز و گرامی
خوب زیاد منتظرتان نگذارم و بریم سر اصل مطلب خوب میخوام در این مطلب چند نکته آموزشی یادتان بدم امیدوارم که خوشتان بیاد
خوب قبلأ تو همین محله دوستی روش گذاشتن یک میانبر از مخاطبین را به روی صفحه اصلی گوشی آموزش داد خوب من الان یه چیزائی راحت تر واستان میگم
خوبشما دوست دارید مثلأ برنامه اسکایپ در موبایلتان همیشه دم دستتان باشه یا برای مثال روی صفحه اصلی باشه خوب برای این کار به پوشه برنامه ها رفته اسکایپ را پیدا کنید و یک بار ظربه و یک بار دابل کلیک کنید و دستتان را روی آیکن اسکایپ نگه دارید متوجه میشوید که تاکبک میگوید صفحه اصلی فکر نکنید اشتباه شده بلکه میانبر مذکور روی دسکتاپ گوشیتان ظاهر شد این روش برای همه برنامه ها یکسان است.
خوب مورد بعدی
وقتی دست قشنگتان را سریع از چپ به راست و سریع به پائین میکشید مجموع اعلامها باز میشه که شما گزینه های زیادی رو به رویتان هست در گوشه بالا سمت راست دنبال کلیدی به نام تنظیمات سریع گوشی بگردید و بعد از دوبار کلیک بروی آن دنبال گزینه ای ب به نام صرفه جوئی در مصرف انرژی بگردید و این گزینه را تیک بزنید که این کار باعث صرفه جوئی کلی در سیستم موبایل به ویژه باطری میشه .
پیام رسانی را در گوشی هایتان باز کنید
بعد از باز شدن در گوشه پایئن سمت چپ همان کلید گزینه های معروف که در گوشیهای سیمبین بود را یک بار لمس کنید بعد روی تنظیمات رفته و کلیک کنید تنظیمات کلی پیام برای شما انتشار داده میشه خوب الان از بالا گزینه هائی که مورد دلخواهتان است را کلیک کنید اما من واسه چی آمدم اینجا خو ببینید وقتی برای ما پیام می آید ما متوجه نمیشیم که الان چندتائی پیام آمده فقط بالای منوی مجموع اعلام فقط بعد از لمس میگه پیام جدید رسید حالا کی داده خودت برو بگرد و ببین کی داده من در تنظیمات پیام به گزینه ای رسیدم به نام پیشنمایش پیام و نمایش دادن در نوار مجموع اعلام که با تیک زدن این گزینه میتوانید حتی وقتی صفحه کلید قفل است نمایش پیام را در بالای صفحه ببینید که این روش برای دوستانی که خیلی اهل اس ام اس بازی هستند خیلی به درد میخوره
گزینه های متعددی در این نوار هست که دوستان میتوانند به دلخواه هر کدام را تیک بزنند.
بچه ها آخرین مورد اینم که چطور برنامه های اضافی را در منوی اعلام پاک کنیم
در گوشی من که مدلش گلکسی اس 3 است در پائین منو گزینه ای هست به نام پاک کردن که یکبار این را که بزنی خود گوشی بصورت هوشیارانه برنامه های غیرقابل استفاده را از مجموع پاک میکنه
حالا چطور برنامه هائی که باز کردیم را ببندیم اونائی که نمیخواهیم را خوب دکمه home را نگه دارید و برنامه ای را که نمیخواهید را پیدا کرده و دوبار روش کلیک کنید و نگه دارید تا گوشی بگه هشدار بعد دنبال گزینه حذف از لیست را بزنید تا از لیست برنامه های اخیر حذف بشه همانطور که خودتان نیز استاد هستید بعد از اینکه کلید home را زدید در قسمت پائین سمت راست کلیدی هست که همه برنامه ها را می بندد .
آهان داشت یادم میرفت برای حذف میانبر برنامه ای روی صفحه اصلی کافی است روی آیکنش دوبار کلیک کنید و نگه دارید تا گزینه های این برنامه را نشانتان بدهد بعد بر روی گزینه ریمو رفته و کلیک کنید تا حذف بشه
عزیزانی که حالت نگه داشتن انگشت برای نمایش دادن را فعال نکردن یا اگرم کردن باید روی گزینه کوتاه قرارش بدهند تا زیاد منتظر نمایش نمانند و سرعت کار کردنش نیز زیاد میشه این گزینه در قابلیت دسترسی تاکبک اون پائین هست و اسمش نیز تأخیر ضربه زدن و نگه داشتن است که این گزینه را بر روی کوتاه قرار بدهید .امیدوارم از این مطلب استفاده لازم را ببرید و همین جا از شما بخاطر طولانی شدن مطلب عذرخواهی میکنم ایام به کام تمام دوستان.

۲۰ دیدگاه دربارهٔ «چند نکته اندرویدی»

مرسی میلاد جان
بنده s4 دارم و در مورد مطلب اولتان یه مشکل دارم:
وقتی تعداد گزینه هام تو صفحه اول یا هر صفحهای زیادتر میشه و اون وقت مثلاً میخام چراغ قوه را به این لیست اضافه کنم دستمو روی چراغ قوه نگه میدارم و اعلام هم میشه صفحه اصلی اما انتقال نمیشه و اون وقته که باید با دستم دنبال فضای خالی اون صفحه بگردم تا بتونم چراغ قوه را اضافه کنم.
اگه برای این هم یه راه ساده تری هست راهنمایی کنید متشکر میشم.

سلام جواد جان شما اول باید صفحه اصلی را مرتب کنی تا وقتی قصد داری میانبری را به صفحه اصلی اضافه کنی به چنین مشکلی برخورد نکنی یعنی میانبرها را در صفحه اصلی پشت سر هم مرتب کن و اگر نه مدام صفحه اضافه میکنه

سلام .
دیروز توی منوی talkback بودم , اندروید نسخه ۴.۲.۲ , با گزینه single tab بود فکر کنم رو به رو شدم .
تا حالا درباره اش نشنیده بودم که چیه . نمی دونم شما می دونید یا نه ولی اون طور که من متوجه شدم .
اینه که وقتی با دست صفحه را لمس می کنید و برای مثال گزینه messageing را پیدا می کنید ، برای وارد شدن به messageing . , به صورت عادی خوبشما باید انگشت تان را بردارید و هر جای صفحه که می خواهید dabl click کنید .,
اما اگر این گزینه را فعال کنید یعنی همون single tab در صورتی که با انگشت تان یک گزینه مانند همان messageing را پیدا کردید و می خواهید واردش بشوید , باید این گونه عمل کنید , یعنی درواقع کلا با اون فرق داره و برای وارد شدن ۲تا شرط داره .
۱ این که نیاز است بعد از این که انگشت تان را برداشتید تا dable tab کنید , دیگه نباید dable tab کنید بلکه باید single tab کنید , یعنی فقط یک بار انگشت تان را بزنید تا وارد گزینه بشه .
۲ – single tab باید روی همون گزینه انجام بشه . , یعنی برای وارد شدن به یک گزینه , گزینه را پیدا کنید و انگشت را بردارید و یک بار همان جا بگذارید .
نمیتونید messageing را در پایین صفحه پیدا کنید و بعدش دستتون را یک بار بالای صفحه بگذارید تا وارد بشود .
در صورتی که در حالت dable tab می توانستید , گزینه را در پایین صفحه پیدا کرده و در بالای صفحه dable clickکنید .
به نظر من این روش single tab سرعت را می بره بالاتر یک مقدار ولی خوب از یک سری امکانات مثل
مثلا اون حالتی است که آیتم , آیتم می رید جلو و dable click می کنید , اون دیگه میره .
امیدوارم جالب باشه براتون

سلام میلاد مرسی بابت اطلاعات مفیدت ۱ سوال دوستم سونی اکسپرییا داره موقعی که میخواد به تماسهاش پاسخ بده میگه لمسش خوب کار نمیکنه و دو یا چندبار باید انگشتشو بکشه اگه راهنمایی کنید مرسی ازبچه ها هم اگه روشی کسی بلده بهم بگه ممنونش میشم
بای

سلام میلاد جان من گوشی اندرویدی ندارم ولی تمام پستهاشو میخونم تا وقتی خریدم دیگه مشکلی نداشته باشم! فعلا منتظرم که بچه ها تمام امتحاناتشونو رو این گوشیها انجام بدن بهترین گوشی مشخص بشه و شیوه های کار آسان با گوشیهای لمسی رو یاد بگیرند بعد من بیام روی نان آماده و راحت نوش جان کنم! یه نوشابه سیاه هم روش!

خانم حسینی من قبلاً همین کارو رو این مودل گوشی ها انجام دادم و تونستم دو سه تا از برنامه ها رو رو صفحه اصلی اضافه کنم.
ولی به طور کلی قاعدش همونیه که قبلاً گفته شد, بعد از ضربه اول دو ضربه پی در پی و پس از دو سانیه گزینه هایی نشون داده می شه یعنی عین موقه ای که مثلاً می خایم پیامک بنویسیم دستمونو رو مخاطب مورد نظر نگه می داریم.
البته قابل ذکره که گوشی من مدلش جی ۶۱۰ هست و جز گوشی های ارنج مطوسط هووایی هستش ولی تو هووایی های مدل پی ۶ به بالا که امکانات به مراطب بیشتر از مدل گوشی من داره و قیمتش هم حدود یک ملیون تومنه قضیه تفاوت هایی داره.
در ضمن گوشیایی که بعد از گَلِکسی اس فری به وسیله سامسنگ به بازار اومده دکمه هُم فیزیکی ندارن و باید با لمس کردن صفحه جای دکمه ها رو پیدا کرد.
سرتونم درد ُوردما!!

جناب میلاد خان همیشه اول سلام. ممنون از آموزشتون. اما من هر چقدر سعی کردم نتونستم انجام بدم. نمیدونم شاید نیاز به تمرین بیشتر دارم. چند مورد هست توی صفحه اصلی که میخوام ورشون دارم اما نمیتونم. به هر حال به معنای واقعی مرسی.

دوستان برای پاک کردن بعد از دو بار کلیک کردن و نگه داشتن ، بدون اینکه دستتون را از صفحه بردارید انگشتتان را به بالای صفحه ببرید ، دو گزینه Add و Remove را می شنوید که روی Remove اگر انگشت را بردارید گزینه مورد نظر حذف خواهد شد

سلام میلاد.
از آموزش مفیدت ممنون.
فقط درباره اضافه کردن گزینه های دلخواه روی صفحه اصلی باید توضیح بدم که اگر شما چند صفحه اصلی یا دسکتاپ داشته باشید از روی هر کدام که وارد ابزارها شوید و گزینه مورد نظر تان را انتخاب کرده و انتقال دهید روی همان صفحه ای که هستید اضافه خواهد شد، بنا بر این برای شلوغ نشدن صفحه اصلی، شما میتوانید نسبت به نیازتان دو یا چند صفحه اصلی داشته باشید که با ورق زدن روی هر کدام که خواستید بروید، برای این کار میتوانید از گزینه منو، گزینه ویرایش صفحه رو انتخاب کنید و هر چقدر صفحه که نیاز دارید اضافه کنید.
میلاد دمت گرم با این پستهای باحالت.

دیدگاهتان را بنویسید