خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

انتشار نسخه ی پیش‌نمایش ویندوز 9 احتمالاً تا ماه آینده،

به نام نامی حضرت دوست، که هرچه داریم و نداریم از آن اوست.
سلااااااام سلااااااام خدمت هم محله ای های گل،
امیدوارم که حالتون خوب باشه،
خبری در مورد ویندوز آینده،
اخباری که منتشر شده نشان از انتشار نسخه پیش‌نمایش ویندوز 9 در ماه بعد میلادی دارد. مایکروسافت این نسخه را در اختیار عموم قرار خواهد داد و ظاهرا محدودیت‌هایی نیز برای آن اعمال نخواهد کرد.
نفس ویندوز هشت به شماره افتاده است و مایکروسافت سخت در حال کار بر روی نسل بعدی ویندوزهای مدرن خود است. گزارش جدیدی از سوی ZDNet ادعا می‌کند که نسخه پیش‌نمایش ویندوز 9 ممکن است در اواخر ماه سپتامبر یا اوایل اکتبر برای عموم منتشر شود.
گفته شده که نسخه پیش‌نمایش در صورت انتشار در اختیار همه کاربران قرار خواهد گرفت و بر خلاف اقدامی که اپل در اعمال محدودیت یک میلیون دانلود Yosemite قرار داد، مایکروسافت هیچ‌گونه محدودیتی را برای تعداد دانلود نسخه پیش‌نمایش ویندوز 9 در نظر نخواهد داشت.هنوز به شکل دقیق و تأیید شده ای مشخص نیست که ویندوز 9 چه تغییراتی را به خود خواهد دید و احتمالا باید تا زمان انتشار نسخه پیش‌نمایش منتظر بمانیم. با این حال طبق اطلاعاتی که تاکنون لو رفته ویندوز 9 صاحب استارت منویی خواهد شد که در ویندوز 8 حذف شده بود. این منو قرار بود طی آپدیتی برای ویندوز 8 ارائه شود، اما مایکروسافت آپدیت‌های بزرگ برای ویندوز 8.1 را متوقف کرده و تمرکز خود را بر روی ویندوز 9 قرار داده است.
همچنین قابلیت اجرای نرم‌افزارهای Metro در مد Windows و از بین رفتن منوی Charms و سر آخر امکان دسکتاپ‌های مجازی از جمله ویژگی‌های مهمی است که می‌توان در ویندوز 9 انتظار داشت. ولی شاید هیجان‌انگیزترین آن حضور منشی شخصی پر سر و صدای مایکروسافت یعنی کرتانا در ویندوز 9 باشد که البته بعید به نظر می‌رسد برای نسخه پیش‌نمایش آماده شود، اما احتمالا طی آپدیتی پس از انتشار رسمی به ویندوز 9 ملحق خواهد شد.
مایکروسافت دو سال اخیر را مشغول تمیزکاری حاصل از خرابکاری‌های ویندوز 8 بوده است! ویندوزی که سرعت فروش پایینی را تجربه کرد و کاربران بسیاری را ناراضی. ارائه ویندوز 8.1 توانست اندکی از انتقادات را کاهش دهد، اما این ویندوز در مجموع به مزاج بازار خوش نیامد تا مایکروسافت نیز در نهایت عطای آن را به لقایش ببخشد.
اگر میزان سهم بازار برای ویندوز 8 و 8.1 را کنار یکدیگر بگذاریم، به حداکثر سهم 12.48 درصدی آن‌ها در بازار می‌رسیم که بسیار پایین به نظر می‌رسد. ویندوز 7 اما تاکنون با رشدی که برای خود رقم زده، به سهمی 51.22 درصدی دست پیدا کرده است. مایکروسافت برای کنار زدن ویندوز 7 باید دست به تغییراتی گسترده و جذاب در ویندوز 9 بزند.
حال این دغدغه برای ما نابیناها پیش خواهد آمد که برنامه هایی که مخصوص ماست روی ویندوز 9 نصب میشوند یا نه؟
البته شرکتهای سازنده ی نرم افزار های مخصوص نابینایان حتماً تغییراتی را برای نصب برنامه روی ویندوز 9 انجام خواهند داد اما چیزی که پر واضح است این است که تا آنها دست به کار شوند و این کار را انجام دهند و البته پس از آن این برنامه ها کرک شوند و در اختیار ما قرار گیرند زمان زیادی صرف خواهد شد و ما همچنان باید در انتظار ویندوزی بهتر از ویندوز 8 و 8.1 باشیم،
البته نکته ی دیگری هم که به نظر میرسد این است که شاید برخی از برنامه هایی که ما قبلتر روی ویندوزهای xp و 7 و 8 و 8.1 استفاده میکردیم دیگر روی این ویندوز جدید نصب نشوند، و برنامه هایی که اساس کارشان بصورت گرافیکی هست جایگزین گردند.
حالا شما هم لطفاً نظرات و تحلیلهای خود را در این ارتباط بیان کنید، چون به نظر میرسد که ویندوز 9 نقطه ی عطفی برای شرکت مایکروسافت باشد، و برنامه های جذاب و جالبی برای این ویندوز طراحی شود.
امیدوارم که باز هم پست خوبی از آب دربیاد و با شرکت و همکاری دوستان خبره ی کامپیوتری محله اطلاعاتمون زیاااااااد زیاااااد بشه،
موفق باشید، تا یه پست دیگه.

۱۷ دیدگاه دربارهٔ «انتشار نسخه ی پیش‌نمایش ویندوز 9 احتمالاً تا ماه آینده،»

سلام خانم پریسیما، من هم از شما ممنونم که نظر دادید، بهتون پیشنهاد میکنم برای مدت کوتاهی هم که شده از ویندوز ۸.۱ استفاده کنید چون واقعاً به نظر من ارزششو داره، البته سختیهای خاص خودشو هم داره ولی برای اینکه در آینده اگه بخواهید از ویندوز ۹ استفاده کنید بتوانید مسلطتر باشید بهتره،
موفق باشید.

سلام و وقت بخیر. منم بابت اطلاع رسانی از شما سپاسگزارم. در اروپا پس از آمدن هر ویندوز شرکتهای سازنده ی کامپیوتر سعی میکنند دستگاه های خود را بر اساس ویندوز جدید طراحی کنند تا بیشتر با آن سازگاری داشته باشد و به نظر من این برای کسانی که به نوعی دوست دارند کامپیوتر جدید داشته باشند ولی روش ویندوز قدیمی نصب کنند درد سر ایجاد میکند. میخاستم بدونم که کامپیوترهایی که وارد ایران میشه هم از همین گونه اند. با سپاس

سلام آقای هاشمی، وقت شما هم به خیر، همینطور که آقای حاتمی اشاره کردند در ایران لپتاپ ها خیلی بروزتر از دسکتاپها هستند و علت آن هم به نظرم وجود قطعات قدیمیتر در انبارهای شرکتهای واردکننده ی قطعات کامپیوتری است که به فروش نرسیده اند و آنها قصد دارند برای جلوگیری از زیان آنها را به هر طریقی که شده به فروش برسانند، مرسی که اومدید و نظر دادید موفق باشید.

سلام. من از پستتون تشکر میکنم. چیزی که خودم شنیده بودم virtual desktop بود که اطلاعی ازش ندارم. دوست دارم بدونم با desktop معمولی چه تفاوتی داره؟ از آقای هاشمی هم به خاطر سؤالشون تشکر میکنم. این سؤال یکی از نگرانیهای بزرگ منه که خصوصا از windows xp استفاده میکنم و windows دیگه ای رو قبول ندارم. تشکر میکنم جواب سؤالمونو بدین.

سلام خانم آیت، از نظرتون ممنونم اما در مورد دسکتاپ مجازی توجه شما رو به این مطلب جلب میکنم، اگر شنیده
های ما از ویندوز جدید مایکروسافت یعنی ویندوز ۹ درست باشد ، این ویندوز باید در آپریل سال آینده میلادی منتشر شود . البته تاریخ و زمان عرضه دقیق ویندوز ۹ هنوز در پرده ای از ابهام است اما . به باور عموم این شرکت می خواهد ویندوز ۸ را به عنوان محافظی در پشت سر این سیستم عامل جدید گذاشته و دوباره تمام مراحل را از نو تکرار کند .

Windows 9 a.k.a Threshold (ویندوز آستانه)فقط در حد خودش است یا به بهتر بگوییم هیچ سیستمی در حد و اندازه ویندوز ۹ نیست ، با توجه به شایعات و گزارش هایی که منتشر شده دسکتاپ مجازی فقط می تواند یکی از ویژگی های Windows 9 a.k.a باشد .

دسکتاپ مجازی دقیقا همان چیزی است که به نظر می رسد ، این ویژگی برای افرادی استفاده می شود که دوست ندارند از مانیتور همگانی دسکتاپ استفاده کنند و نمی خواهند با هرکس در یک دسکتاپ واحد غوطه ور باشند ، بنابر این آنها می توانند یک دسکتاپ مجازی ایجاد کرده و این به هم ریختگی را درست کند .
البته این ویژگی یک ویژگی جدید نیست و قبلا در هر دو سیستم عامل اوبونتو و OSX کاربران اجازه ایجاد دسکتاپ های مجازی را داشتند .

با توجه Neowin مایکروسافت هم در حال آزمایش این ویژگی برای ویندوز ۹ است . کاربر قادر است از طریق یک دکمه در نوار ابزار بین دسکتاپ فعال با سایر دسکتاپ ها حرکت کند ، هر چند که ممکن است این ویژگی فقط در حد یک ویژگی آزمایشی باشد و در نهایت ما نتوانیم این ویژگی را در نسخه نهایی ببینیم و یا اینکه مایکروسافت این ویژگی را در نسخه های اولیه قرار نداده و بعدا از طریق آپدیت ها جداگانه این ویژگی به ویندوز ۹ اضافه شود .
هنوز خیلی زود است که در مورد Windows 9 a.k.a Threshold معروف به آستانه صحبت های دقیقی داشته باشیم و باید تا چند ماه آینده و معرفی رسمی آن منتظر باشیم

منبع : ubergizmo
البته من فکر میکنم که شما هم باید کم کم از ویندوز xp دل بکَنید و ویندوز سیستم خود را ارتقاء دهید زیرا که شما برای اینکه بتوانید از ویندوزهای پیشرفتهتر استفاده کنید باید ویندوزها رو یکی یکی امتحان کنید تا به امکانات ایجاد شده مسلط شوید، ضمن اینکه عمر ویندوز xp به سر آمده و دیگر هیچ گونه ازپشتیبانی از سوی شرکت مایکروسافت از این ویندوز نمیشود یعنی هکرها به راحتی قادرند در هنگام اتصال یک سیستم مجهز به ویندوز xp به اینترنت وارد سیستم شوند و به اطلاعات شما دسترسی پیدا کنند یا آنها را از بین ببرند، موفق باشید.

اصغر آقا، سلام، ممنون از خبری که دادید،تا نیاد نمیشه کاملا قضاوت کرد، آقای هاشمی در ایران لپتاپ ها همین طورند ولی سیستمهای desktop چون در داخل مونتاژ می شوند، ویندوز به انتخاب کاربر است، البته بر روی رایانه های همراه هم میتوان ویندوز را به دلخواه تغییر داد.

سلام که
میبینم نفس تنگی گرفته ویندوز هشت . والا ما که آبادش نکردیم . چند سالی میشه که در حال آباد سازیه ویندوز هفت هستیم . باشد که ویندوز هشتیا رستگار شوند با این ویندوز جدیده .
میسی میسی از به روز بودنتان . میسی از پست . شکلک باباییی . خدافسی

میگم من هم سلاااام که، میگم شما هم به روز باشید خُب، اصلاً گوش کنیها همه به روزند که، میگم میسی از حضورتون که ، شما هم ویندوز جدید رو امتحان خواهید کرد میگن خیییییلیییی خُفه، موفق باشید.

درود آقای خیر اندیش مطلبتون جالب بود منم فعلا x p ‎دارم بدنیست یجورایی خاطره انگیزه برام البته پیشرفت و بروز بودن هم خوبه اما من که وقتشرو ندارم راستی من میخوام اطراف یایچی از اون باغهای میوه بخرم اگه اطلاعاتی دارین لطفا به میلم بفرستین
سپاس

سلام جنتلمن، ممنون که نظر دادی، اما در مورد باغهایی که در منطقه ی یایچی وجود دارد باید بگم که اکثر این باغها باغهای گیلاس و آلبالو هستش روستای یایچی چسبیده به روستای معروف بقر آباد است که حدود ۳۵.۴۰ کیلومتر از مرکز استان یعنی اردبیل فاصله دارد و از توابع بخش هیر است، منطقه ی خوش آب و هوایی با مردمانی بسیار شوخ طبع است، در مورد قیمت و اینجور چیزها اطلاعی ندارم اما میدونم که اگه خوب به باغها رسیدهگی شود میوه های بسیار خوشمزه ای را میتوان از آن برداشت کرد، و ضمناً منطقه ی بسیار مناسبی برای سفر مخصوصاً در بهار و تابستان است، موفق باشید.

سلام. من که پام رو از ویندوز ۷ جلوتر نذاشتم. باید ببینیم این ویندوز ۹ افتخار محبوب من شدن رو پیدا میکنه یا نه! راستی این تا چند قراره بره؟ بعد از ویندوز ۹ ویندوز ۹.۱ میاد یا ۹.۰۱ یا ۱۰ یا ۳۲۵۴۶۶۷۳۷۷ یا …؟
موفق و سر افراز باشید.

سلام جناب ایزدی، آن چنان که از شواهد و گفته ها پیداست انگار ویندوز ۹ اون اشکالات ویندوز ۸ و ۸.۱ رو نداره و میتونه محبوب شما هم باشه، در مورد ادامه ی روند شماره گذاری ویندوزها هم میتونم بگم که بستهگی به نظر مدیران ارشد مایکروسافت داره و همین، موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید