خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو
برگزاری نخستین دوره مربی گری مهارت های زندگی ویژه دانش آموختگان نابینا

نخستین دوره آموزش مربی گری مهارت های زندگی ویژه روان شناسان و مشاورین نابینا در کشور زیر نظر هسته روان شناسان و مشاورین انجمن جوانان روشن بین اصفهان و با حمایت سازمان بهزیستی استان اصفهان برگزار گردید.
این دوره چهار روزه که از تاریخ بیست و یکم تا بیست و چهارم مرداد و با حضور بیش از سی نفر از تحصیل کردگان نابینا و کم بینا در محل مجتمع شهدای هفتم تیر برگزار گردید.
این جلسات با حضور رئیس سازمان بهزیستی استان اصفهان دکتر صادقی ، معاون پیشگیری سازمان بهزیستی خانم دکتر مرضیه فرشاد ، دکتر سلطان الکتابی کارشناس پیشگیری سازمان بهزیستی و اساتید محترم مهرداد دشتی، مهرداد ربیعی و مدیر هسته روان شناسی محمد جواد خادمی و دبیر انجمن جوانان علی رضا حیدری با موفقیت به پایان رسید.
در این دوره برهفت محور اصلی تأکید شد.
1- در راستای افزایش سطح عملکرد روانی نابینایان و خانواده های ایشان و با هدف بهتر کردن زندگی این افراد تعدادی مربی همنوع تعلیم داده شدند تا بتوانند با توجه به نیاز های این قشر به افزایش سطح روانی و عملکرد ایشان کمک نمایند.
2- به منظور آموزش مهارت های مربی گری درسایر نقاط کشور و ایجاد بسته آموزشی با توجه به شرایط ویژه نابینایان با حمایت تمام افراد حاضردرجلسه وبا نظرسنجی از آنان اقدام به طراحی بسته ای ویژه گردید که با کمک سازمان بهزیستی در اختیار سایر نابیناین تحصیل کرده در حوزه روان شناسی و مشاوره قرار خواهد گرفت.
3- از آنجایی که شهرستان های این استان نیاز بیشتری به آموزش های آکادمیک دارند و از امکانات کمتری در این زمینه برخوردارند. تعدادی از مربیان آموزش دیده در این جلسه به این شهرستان ها اعزام شدند.
4- کارگروهی ویژه جهت آموزش مهارت های زندگی به افراد بینا در نظر گرفته شدند تا بعد از برگزاری این دوره برای افراد بینا به بررسی مسائل پیش آمده در این زمینه و تسهیل مشکلات آن بپردازند.
5- کتب مورد نیاز افراد نابینا به همراه فرم ها و رکورد های این جلسات در اختیار مربیان نابینا قرار گرفت.
6- این دوره با هدف ایجاد اشتغال و در آمد زایی برای تحصیل کردگان نابینا انجام شد.
7- از آنجایی که نابینایان عزیزی از اقصی نقاط کشور حضور داشتند، این مهارت ها در سرتا سر کشور به انجام خواهد رسید و نتایج پیگیری و نظر سنجی به صورت کشوری انجام خواهد شد .
لازم به ذکر است مدرک مربی گری از طرف سازمان بهزیستی در اختیار شرکت کنندگان قرار خواهد گرفت .

۸ دیدگاه دربارهٔ «برگزاری نخستین دوره مربی گری مهارت های زندگی ویژه دانش آموختگان نابینا»

درود دوباره کار بسیار نیکی انجام گرفته چرا که جامعه نابینایان کشور بشدت نیازمند یادگیری مهارتهای زندگی هست و اما یه سوال فنی آیا امکان داره بقیه نابیناان هم از مطالب صوتی این جلسه استفاده کنن؟با سپاس

با سلام. من از فعالیت های دلسوزانه و مشفقانه ی انجمن روشن بین اصفهان بطور اعم و این تلاش و فعالیت علمی بطور اخص کمال تشکر و سپاس را دارم.
هرچند که احتمالا کسی پاسخ گویی کامنتهای این پست نباشد, ولی یه سؤال دارم و آن هم مربوط به قسمت آخر این اطلاعیه میشود که آمده شرکت کنندگان در این کلاس و دوره مدرک مربی گری از بهزیستی دریافت میکنند.
حال سؤالم این است که آیا بهزیستی از نظر قانونی قادر به این کار است که مدرک مربی گری بدهد.
باز هم تشکر و عرض خسته نباشید

سلام عمو حسین جان امیدوارم هر جا که هستی، خوب، خوش و سلامت باشی: ابتدا از اظهار لطفی که به ما داری، تشکر و قدردانی می کنم و بعد، در سازمانِ بهزیستی، معاونتی به نام معاونت پیشگیری، وجود دارد. این معاونت می تواند، کارگاه هایی آموزشی در ارتباط با موضوعات مختلف در رشته ی روانشناسی برگزار نموده و به شرکت کنندگان نیز مدرکِ معتبر بدهد. با توجه به این نکته که کارگاهِ آموزشی مربی گریِ مهارت های زندگی، ویژه ی دانشجویان و دانش آموختگانِ نابینای رشته های روانشناسی، علوم تربیتی و مشاوره با همکاریِ انجمن جوانان روشن بین و سازمان بهزیستی استانِ اصفَهان برگزار گردیده است، معاونت پیشگیریِ سازمان بهزیستی اصفَهان به شرکت کنندگان در این کارگاهِ آموزشی نیز مدرک پایان دوره ی معتبر، اعطا می نماید.

با سلام و عرض ادب خدمت آقای موحد زاده یا همان عموی گل محله خودمان
چون به نظر می رسید یکم جواب فوری هست و باید بدهم من به جای آقای حیدری دبیر محترم انجمن خدمت رسیدم و پاسخ گو می باشم البته من مدیر هسته روان شناسی هستم و در جریان کامل همه چیز هستم پس خدمت می کنم جواب می دهم
در واقع بهزیستی اصلیترین سازمانی هست که مدرکش در زمینه روان شناسی قابل اعتبار می باشد و با سازمان نظام روان شناسی چندان تفاوتی نمی کند
اکثر مراکز مشاوره زیر نظر سازمان بهزیستی می باشند و حتی نزدیک به تمام مشاوران کشور مدرک مشاوره خود را از این سازمان دریافت کرده اند
تلفن گویا یا همان اورژانس اجتماعی که روان شناسان و مشاورین در آن پاسخ گو هستند زیر نظر بهزیستی می باشد و تمامی مهد های کودک و اکثر مراکز مربوط به مدارس عقب مانده ذهنی و برخی دیگر از معلولیت ها و کودکان فراری یا بی سرپرست یا هر مرکزی دیگر که نیازی به مشاور داشته باشد زیر نظر سازمان بهزیستی می باشد
نمی دانم جوابم کامل بود یا نه اگر نقصی هست بفرمایید یا توی اسکایپ در خدمتم
در مورد دادن مدرک سه نوع مدرک داریم
یکی از پر کاربردترین مدارک مدارکی هست که کلینیک ها می دهند که خوب در مقابل حضینه بسیار زیادی است. این مدرک آن قدرها قابل تعید نیست ولی می شود کاریش کرد که معتبر شود
مدارک نظام روان شناسی که به این راحتی ها به کسی نمی دهند و حضینه بسیار گزافی دارد
و مدارک بهزیستی که جهت استخدام و کار در مراکز مشاور بسیار عالی است
با تشکر عمو

سلامی دوباره. از پاسخهای شما بزرگواران و بویژه علی آقای عزیز که ظاهرا برای اولین بار است که به کامنت یا سؤالی در محله جواب میدهند, کمال تشکر و امتنان را دارم.
امیدوارم حضور علیرضا حیدری گرامی در محله مستدام باشد و ارتباط و تعامل بیشتری از این طریق با مخاطبین و نابینایان داشته باشند, و انجمن جوانان روشن بین که در خیلی از امور پیشتاز و به روز است, در این زمینه هم فعالتر گردد, تا شاید اولین تشکلی باشد که در فضای مجازی حاضر میشود و پاسخ گوی سؤالات اعضا و دیگر نابینایان است.
موفق و پیروز باشید.

دیدگاهتان را بنویسید