خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

آموزش اولین درس زیست شناسی

به نام خالق شگفتی های هستی
سلامی به گرمی مهر به تمامی هم محله ای های عزیز. من مادر سید بزرگمهر(5 ساله از مشهد) هستم .با توجه به اینکه من در طی این چند ماه که از محله شما بازدید می کنم کلی مطلب آموخته ام تا بهتر به پسر کوچولوی ناز،باهوش وشیرین زبونمم که نابیناست کمک کنم و حالا با هم ، هم محله ای هستیم؛به رسم دوستی هدیه ای تحت عنوان “برنامه آمزش زیست شناسی” به شما تقدیم میدارم. هر وقت می روم حرم امام رضا(ع) جملات گوهر بار ایشان که در آخر زیارتنامه آمده است را می خوانم” یک ساعت تفکر در امر آفرینش از هزار سال عبادت برتر است”و روایتی زیباست که می فرمایند:” بالا ترین سطح تفکر و تعقل خودشناسی است”. البته این خود مراتب فراوانی دارد و درحقیقت موجودی به نام انسان حداقل سه بخش دارد جسم-روح و ذهن. خداوند با زیبایی هر چه تمام تر بدن انسان را خلق نموده، و من ( بر اساس رشته تحصیلی ام که فوق لیسانس زیست شناسی است) می خواهم بیشتر با این جسم آشنا شویم.البته اگر مورد استقبال قرار گرفت ، یک روزهایی اندام ها را درس می دهم مثل کبد- کلیه- قلب و …. و صد البته چون عاشق سفر هستم یک روزهایی میرویم سفر به درون سلول و آشنایی با نظم شگفت انگیزی که سلولها دارند. خالق هستی نظم زیبایی را هم در مولکولهای زیستی قرار داده مثل ژنها که در ساختار مولکول های “دی.ان.ای” قرار دارند. و البته با تجربه ی 20 سال تدریس؛ مطالب را آسان درس می دهم تا همه هم محله ای ها در هر گروه سنی که هستند لذت ببرند. امیدوارم کلاسم شبیه کلاس ملیسا خانوم شاد باشد چون من عاشق کلاسهای درس بریل ایشان هستم.خیلی کلاسهای جذابی است.امیدوارم با شنیدن مطالب درسی امروز شیرین کام شوید( آخه درسای من مثل شیرینی نون خامه ای هست. شکلک در جعبه شیرینی رو باز کردم بخوریم درس هم گوش بدیم).
درس اول: کبد و گلبول های قرمز خون
اهداف آموزشی: الف- دانستنی ها: فراگیران در انتهای درس باید بتوانند:
1- نقش سلولهای بنیادین در تولید گلبول های قرمز را شرح دهند.
2- اهمیت آهن ،ویتامین ب 12 و اسید فولیک در رژیم غذایی را توضیح دهند.
ب- مهارتها: یک برنامه غذایی مناسب برای خانواده خود طراحی نمایند.
ج- نگرشها:
1- به پدیده های زیستی بعنوان نشانه ها و شواهد تدبیر الهی در جهان بنگرند.
2- نسبت به پدیده های زیستی کنجکاو شوند.
خوب بچه های خوب محله، امروز در کلاس یک جشن تولد داریم.کجا؟ خوب توی مغز استخوان آقا مجتبی مدیر محله .جریان از این قراره که چند گلبول قرمز قراره اونجا به دنیا بیان و حسابی جشن گرفتند.تولدت مبارک …الهی 120 روز زنده باشی…چی شد؟ همه اش 120 روز …بله خوب عمر گلبولهای قرمز فوقش 120 روزه.و بعد یک دفعه می میرن. چی؟ از کجا متوجه می شن پیر شدن؟خوب این راز رو امروز برملا می کنم.چی شده ؟کی داره گریه میکنه؟ شما هم تولد می خوایین؟ ناراحت نباشین توی مغز استخوان همه ی ما جشن تولده.خخخخخخ همین الان.بیاین توی درس تا براتون بگم.
در استخوانهایی که مغز قرمز دارند(مثل استخوانهای جمجمه-ستون مهره ها –نیم لگن و دنده ها) سلولهای بنیادینی وجود دارن به نام”سلولهای مادر خون ساز” که قدرت تقسیم شدن دارن و تمام سلولهای موجود در خون(گلبولهای سفید-گلبولهای قرمز – پلاکت ها) ازاونها بوجود میان. این سلولها در سراسر زندگی شخص به تولیدمثل ادامه میدن ،اما با زیاد شدن سن فرد تعداد این سلولها کاهش پیدا میکنه(امان از پیری).جالب اینجاست که همونجا که به دنیا میان ،بالغ میشن. مهمترین مرحله ی بلوغ گلبول قرمز از دست دادن هسته ی سلول می باشد.
چی؟کی بود پرسید شغل گلبول قرمز یا همون سلولهای کروی قرمز خون چیه؟ خوب جلسه ی اوله همه رو نمیشناسم. من که ملیسا نیستم .کم کم اسماتونو یاد میگیرم.
و اما از هر چی بگذریم سخن شغل بهتر است.شغل گلبول قرمز انتقال گاز اکسیژن و کربن دی اکسید است. اکسیژن می تواند با آهن پیوند برقرار کند.برای همین هسته از دست می رود و درون سلول با یک بخش پروتئینی آهن دار پر می شود به نام هموگلوبین (“هم” نام عمومی برای پروتئین های آهن دار است)پس برای ساخته شدن گلبول قرمز “سلولهای مادر خون ساز” به آهن احتیاج دارن. بعلاوه به ویتامین “ب12” و “اسید فولیک” هم احتیاج دارن. (ویتامین ب12 در غذاهای جانوری مثل گوشت-جگر و تخم مرغ و و اسید فولیک در سبزیجات سبز رنگ-حبوبات-پرتقال و آجیل یافت میشود).چون همه سلولها به اکسیژن احتیاج دارن و مویرگهای خونی در کنار سلولها هستند ،یک فایده دیگه از دست دادن هسته در گلبول قرمز مشخص میشه.یک توپ پر از هوا و نازک رو در نظر بگیرین که از دو طرف با دست فرورفتگی در اون ایجاد کنین.گلبولهای قرمز همینطوری هستن، از روبه رو دایره ای شکل دیده میشن و لی مقعرالطرفین هستند،یعنی از دو طرف فرورفتگی دارن،حالا وقتی میخوان از باریکترین مویرگهای خونی رد شن ،از پهلو رد میشن (فکر کردین فقط خودتون از یک جای کم عرض رد میشین یک وری میشین تا بهتر عبور کنین ….نخیر گلبولهای قرمز بهتر از شما بلدن) شکلک گلبولهای قرمز به ما میخندن میگن ما زرنگتریم.
اکسیژن میتونه با آهن درون هموگلوبین،اتصال محکم برقرار کنه و هم اتصال ضعیف. کدوم انجام میشه؟ چرا؟

.

فکر کنین.

جواب رو نخونین باز هم فکر کنین.
.

آفرین. اسم شما چیه؟ نکنه شما عمو حسین هستین؟ گفتم هنوز اسمها رو یاد نگرفتم. آفرین دوباره.درسته اکسیژن پیوند ضعیفی با اتم آهن برقرار می کند.چون اکسیژن که در ریه ها به هموگلوبین وصل میشه ،در محل سایر بافتها ی بدن باید سریع جدا بشه تا وارد سلولهای نیازمند اکسیژن بشه.
حال یک سوال .چند نفر به جگر یا همون کبد گوسفند دست زدین؟همه؟آفرین.خوبه.نسبت به گوشت حالت اسفنجی و نرم تر نداره. خوب ببینیم چرا؟
درون کبد شبکه مویرگی حالت تورینه ای شکل داره( که در طحال هم این شبکه تورینه ای یا توری شکل هست).گلبولهای قرمز جدید، غشای دور سلولهاشون صافه و به راحتی از این شبکه های مویرگی عبور میکنن ولی هر چی عمر اونها میگذره، غشا ها حالت طبیعی رو از دست میدن و غشا شکننده میشه و ……سرانجام یک روز که اغلب 120 روز بعد از تولدشون هست ،حین عبور از این مویرگها تکه تکه میشن ….پس محل قتل گلبولهای قرمز کجاست؟ بیشتر در کبد و طحال.جالب اینجاست که سریع محل جرم رو پاکسازی میکنن (جالب توجه وکلای محله)،یعنی یک عده سلول در کبد هستن(سلولهای کوپفر)که این سلول تکه تکه شده را می خورند به روش بلعیدن(فاگوسیتوز ) شکلک وکلای محله افتادن دنبال قاتل ولی همه جا تمیزه و هیچی پیدا نمی کنن و …خوب دیگه موکل اونها متهم به قتل میشه. از اینجا به بعد تازه نظم هستی شروع می شه.با چه دقتی آهن رو بازیافت می کنن ،یه مقدار توی کبد ذخیره میشه برای مبادا بقیه میرن به مغز استخوان ،در ساخت گلبولهای قرمز جدید از اونها استفاده میشه.
خوب درس امروز تموم شد نمیدونم کی میخواد مبصر باشه؟ شکلک همه منظرن ببینن اینجا هم آقا شهروز مبصر میشه یا نه؟ زود نظرتون روثبت کنین به شاگرد اول….ببخشید نفر اول هم جایزه میدم .البته نمیدونم چی ولی عاشق جایزه دادنم.
شکلک من نشستم تا شما سوال بپرسین.نظر بدین .خوب بود؟ دوست دارین بازم ادامه بدم و از تولدها و مراسم های درون بدنتون بگم؟
شکلک من ارادتمندم. یک گل رز معطر و خوشبو تقدیم همه ی هم محله ایها

۴۷ دیدگاه دربارهٔ «آموزش اولین درس زیست شناسی»

سلام خدمت نازنین خانوم پاسخ شما رو نوشتم نمیدونم کجا رفت .دوباره شاگرد اولی را به شما تبریک می گویم و همیشه به شاگرد اولها جایزه میدم فقط جایزه در دنیای مجازی نمیدونم چطوریه؟ شما هم محله ای های خوب به من آموزش بدین.خوشحالم که درسم برای شما جالب بوده.همیشه شاد باشین

با سلام به خانوم تبسم نایب قهرمان کلاس زیست.خوشحالم که درسم مفید بوده .جیگر هم بخورید نوش جانتون.بزرگمهر من هم عاشق مراسم پختن و به سیخ کشیدن جگر و خوردن اونه.اگه دوست دارین مورد خاصی رو درس بدم میتونین پیشنهاد بدین.شاد مان باشید

با سلام خدمت همکار بسیار محترم خوشحالم که این درس برای شما آموزنده بوده .من چون علاقه زیادی به رازهای هستی دارم دوست دارم تجربیات و آموخته هایم را با دیگران به اشتراک بگذارم خوشبختانه مدرسه بزرگمهر تاکسیدرمی (جانوران خشک شده )زیاد دارد که بچه ها آنها را لمس میکنند.البته لمس جانور زنده بهتر است ولی خوب جانورانی مثل مار همان تاکسیدرمی شده بهتر است.دوست دارم در این زمینه مرا راهنمایی کنید.سپاسگذارم فراوان

با سلام و احترام خدمت مادر محترم و مسئولیت پذیر. من در دوران دبیرستان به هیچ وجه به زیستشناسی علاقه نداشتم و نمره هایی خوبی هم تبعاً نمیگرفتم؛ ولی الآن که بحث امتحان نیست و قرار نیست به کسی پاسخ دهم و نمره دریافت کنم؛ هم دوست دارم یاد بگیرم و هم احساس نیاز میکنم؛ در نتیجه یکی از کسانی خواهم بود که پست های شما را خواهم خواند. ورود شما را به محله گرامی میدارم و برای شما و فرزند کوچکتان موفقیت آرزو میکنم.

با سلام خدمت آقای ستوده خوشحالم که به زیست شناسی و شگفتی های درون بدن انسان علاقه مند شدید .ان شائ الله در سفرهای علمی به درون سلول هم ما را همراهی بفرمایید.
خوشحالم که در این محله ی با صفا عضو شده ام و چون همیشه خداوند را سپاسگذارم.پیروز و سربلند باشید

ما هم هر سال از اداره محیط زیست میخواهیم که اجازه بدهند تا دانش آموزانمان از حیوانات تاکسیدرمی شده که در موزه نگهداری میشود، دیدن کنند. آنها این امکان را به ما میدهند که به تعداد زیادی از این حیوانات از جمله عقاب، خرس، پلیکان، آهو، کاکائی و بسیاری دیگر که الان حضور ذهن ندارم،نزدیک شویم و لمسشان کنیم. سال گذشته یک یوزپلنگ هم به این مجموعه اضافه شده بود.
چند سال پیش در رشت نمایشگاهی برپا شده بود از مارهای سمی و غیر سمی آنها یک مار کبری که زهرش را گرفته بودند، بر گردن داوطلبان مینداختند و عکس می گرفتند. من که میدانستم چنین فرصتی به راحتی به دست من نمی آید، داوطلب شدم. وزن و شکل مار، با تصور من خیلی فرق داشت.
سرد بود یعنی مانند دیگر جانوران گرم نبود با محیط همدما بود. دو دور به گردن من پیچیده بود و گردن و دمش را در دو دست من که به طرفین باز کرده بودم گذاشته بودند. گاهی حرکت کوچکی به بدنش میداد که مرا به یاد زنده بودنش مینداخت. پوست بدنش مرا به یاد ماهی مینداخت. خلاصه تجربه جالبی بود.

مرسی از راهنماییتون.ولی خیلی شجاع هستین و خیلی کنجکاو و علاقه مند. من هم میدونم بزرگمهر باید جانوران زنده رو بیشتر لمس کنه ولی …..با میکروبها مشکل اخلاقی دارم ……خخخخخ.ولی به درک صحیح بدن و ساختار جانوران درذهن، کمک زیادی میکنه.متشکر از اینکه تجربه قشنگتون رو برای من و هم محله ایها توضیح دادین برای من خیلی مهم بود. ولی عجب خانوم های شجاعی در محله داریم. همیشه شاد و سربلند باشید.

سلام و عرض ادب
توی دوره ارشد روان شناسی بالینی درسی به نام نورو سیکو لژی داشتیم یعنی همان عصب شناسی روانی که بحث می کرد در مرود این که چگونه روان ما تحت تأثیر اعصاب و کلا درون یا همان فیزیلژی ما است
بسیار عجیب و شیرین بود
بزرگتر از آن است خدا که ما بشناسیمش

سلام خدمت آقای چشمک واقعا فیزیولوژی درون بدن انسان شگفتی های بی انتهایی دارد.احتمالا ساعت های بیولوژی بدن انسان جزئ درس های شما بوده ،ان شائ الله اگر دوست داشتید درس را ادامه بدهیم با همین ساعتهای بیولوژی در پیکر گیاهان نیز آشنا می شویم. من دوست دارم علت علمی پدیده های زیستی را برای هم محله ای های عزیز توضیح بدهم تا هم لذت ببریم از این همه نظم و زیبایی و هم در پی شناخت بیشترحکمت های خداوند مهربان باشیم .مثل همیشه سربلند و سرفراز باشید

درود مطالب بسیار جالبی بود من همیشه به این موضوعات علاقه خاص داشتم حتما به کلاستون ادامه بدید بحث لمس حیوانات شد من برای این که بتونم تصور درستی از انواع حیوانات و پرندگان داشته باشم مجموعه حیوانات رو که بصورت پلاستیکی ساخته شده و در اسباببازی فروشیها وجود داره خریدم البته بعد هم به موزه رفتم تا حیوانات خشک شده رو ببینم با این حال بعضیهاشونم بصورت زنده لمس کردم مثلا گربه خیلی نرم بود چقدر ناز بود روباه رو هم لمس کردم تجربه فوق العاده ای بود گاو گوسفند بز بره بزغاله الاغ اسب قاطر مرغ خروس کبوتر کبک قناری فنچ مرغ عشق اردک قمری گنجشک پرستو و شترمرغ رو هم لمس کردم دوس دارم بتونم همه حیوانات رو بصورت زنده لمس کنم راستی اسم پسرتون بسیار زیباست درود بر انتخابتون با سپاس n

با سلام خدمت آقای رضایی.خوشحالم که درس براتون مفید بوده .ان شائ الله ادامه میدم. واقعا لمس حیوانات و البته دوست شدن با اونها برای خودش دنیایی داره. من برای بزرگمهر جوجه خریدم ولی اونقدر با بچه های مهد سال قبل زیادی نوازش شدند که دنیا رو ترک کردند برای همین فعلا باید تاکسیدرمی لمس کنه..خخخخخخ
متشکرم از نظر شما در مورد اسم بزرگمهر

با سلام خدمت آقای جنتلمن .خوشحالم که درس رو مفید تشخیص دادین.در مورد کم بود آهن نکته های ظریف تغذیه ای وجود داره که اونها رو در کلاسهای درسم توضیح میدم اینجا هم میگم: جذب آهن غذاهای جانوری بیشتر از غذاهای گیاهی است. یعنی مقدار آهن موجود درغذا و جذب اون در روده باریک دو موضوع متفاوت هستند.حالا راه حل چیه؟ غذای گیاهی آهن دار رو با غذای جانوری مصرف کنید. مثلا اسفناج یا جعفری رو با تخم مرغ مصرف کنین ،تا جذب آهن اسفناج افزایش پیدا کنه.یا عدسی به تنهایی جذب آهن بالایی نداره کافیه یک تکه کوچک گوشت در عدسی بریزین،حتی اگه گوشت رو فرزند دلبندتون نخورن،”ویتامین ب” موجود در گوشت،باعث افزایش جذب آهن عدس می شود.در مورد کم اشتهایی هم بعدا تجربیات خودم از بزرگمهر رو مینویسم و بقیه هم تجربیات خودشون رو از فرزندانشون بنویسند فکر کنم راه حل های عملی خوبی رو یاد بگیریم.با سپاس فراوان از شما

با سلام بر شما،خانم معلم جدید محله
ابتدا برای شما آرزوی موفقیت و برای فرزند دلبندتان آرزوی سلامتی دارم.
هر چند تو دبیرستان با زیست رابطه یا بهتر بگم ضابطه خوبی نداشتم ولی کلاسهای شما را با جدیت دنبال خواهم کرد.
فقط لطف کنید پیش ملیسا پادرمیانی کنید من هر چی می گم سرما خورده بودم فکر می کنه من دروغگو می گم.
ایامتان به کام و شادیتان مدام.bye تا other hi

با سلام خدمت آقای عباسی .خوشحالم که درس را پسندیدید .سعی می کنم کلاس داریم شبیه ملیسا خانوم باشد ،شاد بودن و شاد کردن دیگران در زمان آموزش از رمزهای موفقیت یک مدرس می باشد.من با علاقه تمام کلاسهای بریل رو دنبال می کنم ،یادم نمیاد در کلاس ملیسا غیبت داشتین؟ اگه موضوع اینه ، ازشون خواهش می کنم غیبت شما رو بعلت سرماخوردگی بپذیرن ، فقط امیدوارم از کلاس فرار نکرده باشین … خخخخخخ.شادمان و سربلند باشید

مجددا سلام
اگه به دنبال مبصر منظم با گارانتی ۱ساله بودید من این مسئولیت را می پذیرم.
در ضمن مسئولیت طراحی سؤال برای امتحانات را هم بر عهده خواهم گرفت.تا حالا مبصری به این خوبی دیده بودید؟خخخخ

صدها درود بر آقای عباسی عزیز خوب ،با افتخار اعلام می کنم “نماینده ی کلاس ” ارشد کلاس یا همان مبصر ، هر سه منصب متعلق است به آقای عباسی گرامی.فقط چون من با سیستم هوشمند در مدرسه کار می کنم اینجا هم همینطوره باید قبل از من لب تاب رو بیارین داخل کلاس و دیتا رو روشن کنین من برای هر درسم ، موسیقی متناسب همون موضوع روی فلش گذاشتم همه گوش می دن و کم بینا های عزیز هم به تصاویر با دقت نگاه کنن (شوخی کردم ولی فکر جالبی هست اگه اینطوری درس میدادم ،درسته؟)سوالات امتحان رو هم اول به شما میدم.متشکر که هستین

ببخشید مثل اینکه نوشتین طراحی سوالات با شما.قبوله ولی در روش تدریس من امتحانات، بصورت گروهی انجام می شه که با مشورت هم حل می کنین و اون موضوع علمی وارد حافظه ی بلند مدتمون می شه که یک هدف از امتحان یا همون آزمون هم همینه ..برای جلسه ی بعد ۲ سوال برایم طراحی کنین مبصر کلاس تا بچه ها با مشورت هم دیگه پاسخ بدن .(چه معلم خوبی پیدا کردین … خخخخخخ )شادمان و سربلند باشین

سلام بر مادر مهربون محله.
شما که از علاقه ذاتی من به اطلاعات عمومی تا حدودی مطلع هستید.
بنا بر این من اگه هیچ گلبول قرمزی هم دیگه در مغز استخونم متولد نشه هم سر کلاس شما حاضر و آماده هستم.
به نظر من این کلاس بسیار کلاس جالب و هیجان انگیزی میتونه باشه که امیدوارم ادامه پیدا کنه.
از جانب من سید بزرگمهر بزرگوار رو محکم ببوسید و سلام برسونید.

سلامی بلند بالا خدمت آقای چشمه ی گرامی.بله من همیشه پست های شما رو می خونم و خیلی برام جالب هستن.با توجه به اینکه در هر میلی متر مکعب خون شما ۵ میلیون گلبول قرمز وجود داره، مغز استخوان شما در هر ثانیه ا میلیون گلبول قرمز می سازه(فکر کنین در هر ثانیه اینهمه جشن تولد وسط استخوانهای شما برقراره،حالا دختر خانمتون چقدر باید برای اونها کادوی تولد آماده کنه…خخخخخ)
البته بهترین کادوی تولدشون یه مشت ویتامین و فوقش آهنه،تازه بازیافت هم قبول میکنن خخخخخخ.متشکرم که دانش و کشف رازهای هستی رو دوست دارین.بزرگمهر هم شما رو میشناسه و دوستتون داره. سربلندتر از همیشه باشید

سلاااا،ااا،ااا،ااا،ااا،ااا،ااا،ااا،اااا،ااا،ااا،اااععععآععععآععععآعععآااااآاااٱاااام بر مامانی گل گلاااااب
میگم مامانی یعنی من اولین پستت رو اینجا بهت تبریک میگم ماما جونم
تازه یه چیز بگم من تو دبیرستان عاااآاااآاااشق زیستشناسی بودم،،،از اونجایی که ما نمیتونستیم علوم تجربی بریم من در دانشگاه رشته روانشناسی رو تحسیل کردم که شاید یه چیزایی یا یه کمی ارتباط با زیست هم داشته باشه…. کلا مامانی ادامه بده که من شاگرد خوب خوب کلاس هستم هاااا…. راستی مامانی پسر گلتم ببوسش…. میسی زیااااد از پست بسیار مفید و آموزندت مامی جونم
خدافسی یعنی بای بااااآاااایییییٱییییی

سلام بر ملیسا ی عزیز و گرانقدر
متشکرم از تبریکتون
من به خاطر شما و همه ی کسانی که شاید دوست داشتن در علوم تجربی ادامه ی تحصیل دهند و یا فقط دوست داشتن با قوانین و نظم های طبیعت ،بدن انسان و سلولها آشنا بشن ،کلاس زیست شناسی رو شروع کردم و از خداوند مهربان می خوام به من کمک کنه که در این زمینه بتونم از تجربیاتم برای تدریس قابل لمس درسها استفاده کنم. برنامه ریزی کرده ام برای بچه های کلاس ششم در مدرسه ی پسرم یک مرغ گوشتی را تشریح کنم تا بچه ها اندام های داخلی اش شامل قلب-کبد- کلیه ها-عدسی چشم و…را لمس کنند ،حالا در دنیای مجازی چگونه انجام دهم ؟نمی دونم .شما مرا راهنمایی کنین .متشکر از شما دوست عزیز

سلام و درود فراوان به خانم کاظمیان عزیز
خوشحالم که دوست دارین متوجه بشین داخل بدن و درون سلولها چه خبره….راستی چه خبره؟……….هنوز خبرهای اصلی رو نگفتم،ایندفعه تولد بود دفعه دیگه شاید آشپزی باشه ،شاید از شرکتهای صادرات و واردات در سلولها گفتم.شاید از مهمونی ها درس بدم. متشکرم فراوان از نظرتون.

سلام ماماانی
من خیلی خوشحالم که یه مادر اومده و میخواد به ما درس بده
اولین پستتون رو تبریک میگم به امید دیدن هزارمین پست مفیدتون
درس جالبی بود خانم معلم
راستی فامیلی بزرگمهر چیه؟
شکلک پریسیمای کنجکاو

با سلام خدمت پریسیمای عزیز
من هم خوشحالم که با شما هم محله ای های عزیز بیشتر آشنا میشم .به خاطر حفظ حریم خصوصی به خودم اجازه ندادم نام خانوادگی اش رو بنویسم.ان شائ الله که فضای محله ی آقا مجتبی و دوستان همیشه معطر به عطر خوش دوستی ها باشد.
شکلک مادر مهربون
شکلک خوشحالی از نظرات شما
پیروز و سربلند باشید

سلام به مادر محترم بزرگ مهر!
باور کنید اغراق نمی کنم فقط تعجبم از اینه که اینجا چی شده یا چه اتفاقی افتاده یا کی چی گفته که محله لایق این شده که امثال شما مادر ها و معلم های مهربون و تحصیل‌کرده و کاربلد حاضر شدید اینجا ما رو به شاگردی بپذیرید؟!
خوشحالم که هستید و پست‌تون خیلی مفید و از اون دسته نوشته هایی بود که با تک تک حرف های واژگانش ارتباط گرفتم!
اون جشن تولده خیلی حال داد!
سلام عمو مجتبی رو به بزرگمهر برسونید. بهش بگید عمو به زودی ی بازی خوچگل واسش میفرسته تا با کامپیوترش بازی کنه و حاااال کنه و از خوشحالی فریاااااد لذت بکشه!
روز به شدت بر شما خوش!

با سلام خدمت عمو مجتبی مدیر خوب ،پر تلاش و با انگیزه ی محله
خوب من چون عاشق پسرم هستم با کلید واژه های نابینا و نابینایان در اینترنت گشتم و گشتم … تا….رسیدم به یک محله ی با صفا و صمیمی که هم جنبه ی آموزشی داره و هم مسائل نابینایان رو همچین خوب توضیح میده که من بدونم کجا ایستادم و پسرم کجاست. خوب دیدم یک عالمه دوستان خوب و با مرام داره بدون اینکه حتی اونها رو بشناسه، متوجه شدم خیلی مسائل هست که با یاری خداوند مهربان و با انگیزه قوی و همت زیاد و برنامه ریزی درست بچه های محله میتونه بهتر بشه. و مشکلاتی هست که باز هم نیاز به همت والایی داره تا زیباتر از بهتر بشه. گفتم حالا که همه دانش و تجربیات خود را به اشتراک می گذارند من هم یک کلبه ی آموزشی در محله بسازم تا مطالب علمی- آموزشی مورد علاقه ام از جمله زیست شناسی و صد البته مسائل تربیتی کودکان را برای هم محله ای ها توضیح بدهم و آنها هم مرا راهنمایی نمایند .به امید امروز و فردای زیبا و زیباتر
بزرگمهر خیلی شما رو دوست داره ، اگه بازی هم هدیه بگیره که دیگه عالی تر از عالی میشه. سربلندتر از همیشه باشین عمو مجتبی

با سلام خدمت آقا طاها
متشکرم از نظرتون ،حقیقت اینه که من میانگین سنی اعضای محله را محاسبه کردم دیدم حداقل دوم راهنمایی هست و همه ،اصول زیست شناسی و آناتومی بدن را در کتابهای درسی خوانده اند و من بر این اساس درس را شروع کردم ،یعنی ادامه ی کتابهای درسی مدرسه، البته سعی من بر این است که علت پدیده های زیستی یا همان فیزیولوژی رفتار یا واکنش های زیستی را هم در سطح بالاتر ، اما به زبان ساده تر ،توضیح دهم.پیروز و سربلند باشید

سلام خدمت مادر گرامی
اول از هر چیز خیر مقد عرض میکنم و ورود شما را به این محله تبریک میگم و همچنین تبریک ویژه بخاطر این پست زیبایتان امیدوارم ادامه داشته باشند
این پست های آموزنده
حرم رفتید منه رو سیاه را دعا بفرمائید که دلم تنگ شده واسه مشهد.

با سلام خدمت آقا میلاد
متشکرم از خوش آمدگویی.خداوند را هزاران بار سپاسگذارم که شما و هم محله ای ها کلاس درس من را پسندیدید مایه افتخار من است که معلم شما باشم .
شکلک ذوق زده شدن
شکلک بزرگمهر بیا در محله یه چرخی بزنیم دوستان جدید داری
چشم، برویم حرم رضوی سلام شما رو به آقا علی ابن موسی الرضا (ع) میرسونیم
ایزد یار و یاورتان باد

با درود:
خب جای موضوعاتی مانند زیست شناسی توی این محله خالی بود که با تلاش های این هم محله ای خوبمون این پست هم درست شد.
از اون جایی که دلیل اصلی معلولیت توی جامعه ما ژنتیک هست فک کنم بهتره که به موضوعات ژنتیکی بیشتر پرداخته بشه

با درود متقابل خدمت آقای میر خلف
خوشحالم که تونستم جای خالی زیست شناسی در محله رو پر کنم،امیدوارم کلاس پررونقی باشه و همه گوش به زنگ رازهای جدید و معماهای جدید درون بدن باشند. بله موضوع ژنها یکی از مباحث پر طرفدار در زیست شناسیه وبا توجه به اینکه” شیمی و آمار و احتمالات “دو پیش نیاز اصلی برای آموزش مبحث ژنتیک هستن ، من از روی پاسخ هایی که دوستان به سوالاتم بدهند(مشورتی و گروهی هم جواب بدین یا به درس قبلی گوش بدین و جواب بدین فرقی نمی کنه فقط موضوع درس رو گرفته باشین کافیه، عجب معلم خوبی پیدا کردین ها…خخخخخ) کم کم هم محله ایها را ارزیابی خواهم کرد تا بتوانم به زبانی ساده اما کاربردی شما را با دنیای پر از رمز و راز ژنها آشنا کنم.متشکر م فراوان از موضوع پیشنهادی شما،پیروز باشید

درود بر شما مادر بزرگوار و معلم گران قدر من هم خیلی زیست شناسی را دوست داشتم خاطرم هست در کلاس زیست شناسی نشسته بودیم قرار بود واکسن به بچه ها بزنند هیچ کس حاضر نمیشد که برود تا به او واکسن بزنند خانم معلم خطاب به من گفت بیا من هم با شجاعت تمام رفتم و اولین نفری بودم که واکسن به من تزریق شد.مباحث مفید خود را ادامه دهید تا برسید به ژنتیک البته شما استاد هستید.

با عرض سلام خدمت خانم بهار
خوشحالم که رازهای هستی در زمینه ی موجودات زنده یا همون علم زیست شناسی رو دوست دارین.
در ضمن شما خیلی شجاع هم هستین چون اولین نفر در هر کاری خیلی سخته بخصوص از نوع سوزن و آمپول و واکسن و اگه شاگرد غیر مجازیم بودین، گرفتن خون برای تعیین گروه خونی و…..
معلومه ژنتیک موضوع پر طرفداریه، چشم، کم کم وسط درسها به ژنها هم سری میزنیم تا بعد بصورت کامل اونها رو درس بدم.
زندگیتون مثل فصل بهار سرشار از گل و شکوفه و آوای خوش پرندگان خوش الحان باشد.

سلام و هزاران سلام خدمت پرنیای عزیز
خوشحالم که درسم توپ بود،میتونست به جای توپ پنکه باشه اونوقت توی این سرمای پاییزه به چه دردی میخورد…خخخخخخخ شوخی کردم.
چشم ،به یاری خداوند مهربون ادامه میدم.موضوع جلسه ی بعد به نظر خودم هیجان انگیزه و پر از تپشه.تپش….تپش…….حالا موضوع ژن هم باید یه جایی بذارم ،شاید وسط زنگ تفریح …..خخخخخخخخ.متشکرم از نظرتون.پیروز و سربلند باشین

سلااام بر مادر معلم مهربان
خُب خانم معلم تا حالا که کسی مبصر نشده من مبصر میشم
بعدش هم اولین پست رو بهتون تبریک میگم
من عاشق زیست شناسی هستم و کلاسهای شما رو حتماً دنبال خواهم کرد.
یه سؤال هم دارم و اون هم اینه که
چرا قطره های آهن که به بچه ها خورانده میشه به دندوناشون آسیلب میزنه و آیا راهی برای پیشگیری از آن هست یا نه؟
میسی میسی از شما
موفق باشید و به بزرگمهر هم سلاااااااا،اااااا،اااااا،اااا،ااااا،ااا،ااااا،اااااااا،آم برسانید.

متشکر از خوشامدگویی شما.
خوشحالم که به بخش های مختلف زندگی موجودات زنده یا همون زیست شناسی علاقه دارین،شکلک تشکر فراوان همراه با لبخند
شکلک بزرگمهر ذوق زده شده با اینهمه دوستان جدید که هم مهربون هستن و هم با شخصیت و هم علاقه مند به کشف رازهای هستی
شکلک خوشحالی بیشتر از اینکه دو مبصر دارم :آقای عباسی گرامی و آقای خیراندیش گرانقدر، آقای عباسی قراره طراح سوالات امتحاناتم باشن ،حالا جواب رو هم به بچه ها میرسونن یا نه؟نمیدونم خخخخخخخ ،شما هم پیشنهاد بدین ، من استقبال می کنم(شوخی کردم من امتحان ندارم)
سوال شما مربوط به رشته پزشکی میشه و من در رشته ی کاری دیگران دخالتی نمی کنم اما ازیه خانوم دکتر که الان توی خونه تشریف دارن پرسیدم راه حل چیه؟ فرمودن یک روش پیشنهادی اینه که قطره ی آهن رو در انتهای زبان بچکونن تا سریع بلعیده بشه و با بزاق دهان به روی دندون منتقل نشه ،البته میگن قطره ی آهن دندون رو خراب نمیکنه ،بلکه باکتری ها دندون رو خراب میکنن،آهن فقط چون رنگ تیره داره پس رنگ دندون رو تغییر میده و قهوه ای یا سیاه رنگ میشه و بهتره با یه تنظیف سریع دندون رو دستمال بکشیم تا کمتر تغییر رنگ بده.
پیروز و سربلند باشید

با سلام مجدد به مادر آسمانی محله.
دو مبصر در یک کلاس نگنجند بنابراین من از حق مبصری خودم گذشتم خرقه مبصری را درآوردم به اصغر جون پوشاندم.اصغر مبارکت باشد.
شکلک:من داره اشکم در می یاد
خانم معلم تا جلسه بعد خدا نگهدارم و نگهدارتان

هزاران درود وسلام خدمت آقای عباسی
خدمتتون عرض کنم که من در کلاسهای خودم هم چند نماینده دارم مثل نماینده کارهای اجرایی کلاس ،نماینده ی فن آوری برای اینکه قبل از من دیتا رو روشن کنه،لپ تاپ بیاره و….. (مدرسه ی بزرگمهر هم که رفتم ۲کلاس هوشمند داشتند تا کم بینایان عزیز و دوستداشتنی با انگشت روی صفحه ی هوشمند بنویسن و خوشحال شدم که این بچه های باز هم عزیز و دوست داشتنی می تونن روشهای دیگه ی نوشتن رو هم تجربه کنن) و نماینده های دیگه که هنوز اختراع نشدن که شما اختراع کردین به نام طراح سوال،حالا اگه می خواین ۲ سوال اینهفته رو طرح نکنین که………خوب …….نمیدونم باید از خانم ملیسا بخوام یه روش تنبیهی در فضای مجازی به من آموزش بده….خخخخخخخ.
شکلک ما منتظریم
شکلک نماینده ی طراح سوال قهر نکن
شکلک کلاسهای ریاضی شما قشنگه ، اما آسونتر درس بدین
پیروزتر و سربلندتر از همیشه باشید

خانم اجازه ببخشید دیر اومدم. سعی میکنم دیگه مدرسهم دیر نشه.
خب حالا که لطف کردید به کلاس راهم دادید اول سلام دارم خدمت خانم معلم مهربون و شیرین زبان. ممنون بخاطر شروع این کلاس مفید و ارزشمند.
واقعا هرچه از زیست شناسی و بدن گفته بشه بازم کمه. الکسیس کارل یک کتاب درخصوص انسان و فیزیولوژیش نوشته یک دنیا اطلاعات در مورد انسان داده ولی در عین حال اسم کتابشو گذاشته انسان موجود ناشناخته.
باز هم از شما خانم معلم مهربان و گرامی صمیمانه تشکر میکنم فقط میخواستم تقاضا کنم اگه ممکن باشه با یک اسم هرچند مستعار پست و کامنت بذارید چون وقتی میگید یک مادر آدم احساس میکنه که سنتون باید زیاد باشه در حالیکه من فکر میکنم همسن بسیاری از هم محله ای ها باشید.
من هم مثل جناب رضایی از حسن انتخاب نام زیبای بزرگمهر توسط شما و همسر گرامیتون هم خوشحالم هم ممنون و سپاسگزار. امیدوارم که زیر سایه شما مادر مهربان و پدر بزرگوارش واقعا بزرگمهر شود.
پیروز و موفق باشید.

با سلام خدمت عمو حسین گرامی
متشکر از حضورتون در کلاس ،دیر هم نشده،خوشحالم که آقا مجتبی این محله رو دایر کرده و من تونستم این کلاس آموزشی رو بذارم،اونقدر به همه گفتم کشف رازهای هستی رو دوست دارن خیلی خوبه، ولی دوباره هم همینو میگم ،یه راز هم بگم از دوران دانشجوییم در تهران ،که بهترین دوستم اصفهانی بود بیست واندی سال می گذره،خوشحالم دوستای اصفهانی من و بزرگمهر دارن زیاد میشن،شکلک ذوق زدگی فراوان
حالا فکر کنین بیست سال هم درس میدم
به نظر شما از اکثریت بچه های محله ی خوب و دوست داشتنی مون بزرگتر نیستم؟ خخخخخخخ
راستش اونقدر بزرگمهررو دوست دارم که بزرگترین افتخارم مادر بزرگمهر بودنه و اینکه یکی از بزرگترها ی محله باشم ( از نظر سنی) ، به من احساس خوبی میده .
سعی من هم همینه تا ان شائ الله بزرگمهر ،بزرگمهر بشه ،تا الان که خدای مهربون من وبزرگمهر رو با یک دنیا دوستان خوب و هم محله ایهای خوبتر که با انگیزه به هم کمک می کنیم آشنا کرده،بقیه راه هم که برنامه ریزی میخواد و همت والا .پیروز و سربلند باشید

دیدگاهتان را بنویسید