خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

کسانی که متمایلید یادداشت امروز مدیر را بخوانید. حمله به محله و احتمال خصوصی شدنش

درود به همه هم محلی های گل گلاب. گفتم ما زیادی پشت صحنه ایم. ی کمی هم بیاییم جلوی صحنه. متأسفانه یک سری حمله های شدیدی به سایت ما شروع شده و از طرف بچه های ایرانی هم نیست. یعنی تقریبا حتی فهمیدم که از طرف چه گروهی هستش. یک سری گروه هکری و مافیایی معمولا توی دنیا هستند که سایت های جهان سومی یا سایت ها و سرور های ضعیفتر یا خارجکی رو هدف حمله قرار میدند تا بعد از هک کردنشون، این مافیا بتونند از منابع کامپیوتر مرکزی اون سایت بیچاره واسه خودشون استفاده بکنند. میدونید که هر چقدر امنیت یک سایتی پایینتر باشه، حملات نتیجه‌بخش به اون سایت بیشتره. داشتم ی کتابی در زمینه ی مهندسی اجتماعی که البته به زبان انگلیسی هستش رو میخوندم، یک دفعه به صفحات حدود چهل و پنجاه که رسیدم، این تأثیر رو روی من گذاشت که امنیت سایت‌مون رو مجددا بررسی بکنم. بعله. بعله. ما واسه ورود و کامنت‌دونی معادله ی امنیتی گذاشتیم، سؤال امنیتی واسه فرم تماس گذاشتیم، آخرین بسته های موجود رو روی سایت داریم ولی آیا با این همه، هنوز کسی به فکر هک کردن یا نفوذ به محله ی ما هست یا نیست آیا؟ کمی که بررسی و تحلیل کردم متوجه شدم روزانه نزدیک به هزار یا شایدم بیشتر درخواست غیر مجاز رمز های عبور کاربران به سایت سرازیر میشه. البته طرف ی دیکشنری گذاشته توی ی برنامه ی خودکار، اون برنامه سعی میکنه رمز من و شما رو از توی اون دیکشنری هی امتحان کنه تا ی وقتی برای یکی از ما ها حدسش درست در بیاد و وارد حساب ما بشه. اولین چیز هایی هم که برای رمز امتحان می کنند مواردی مثل این ها هستند:
abcdefgh
12345678
mojtaba1234
و خلاصه که داستان دنباله‌داری هستش.
فعلا من آدرس هایی که از حمله کننده به دست آوردم رو توی لیست سیاه محله گذاشتم تا نگهبان محله، با پتک بکوبه توی مغز کسی که با اون آدرس قصد ورود داره ولی برای جلوگیری از حمله های احتمالی بعدی، از این به بعد، تمهیدی اندیشیدم که شما ها رو کمی تا قسمتی تحت تأثیر قرار میده. اگه یکی از شما سه مرتبه نام کاربری یا رمزتون رو اشتباه وارد بکنید، به مدت بیست دقیقه، دیگه اجازه ی ورود رمز رو ندارید. بعد از اون بیست دقیقه، اگه بازم سه بار دیگه نام کاربری یا رمز رو اشتباه وارد کنید، به مدت 24 ساعت، حق ورود از شما گرفته میشه. بهترین کار برای اینکه این مشکلات واسه شما پیش نیاد اینه که اگه دیدید رمزتون یادتون نمییاد، به جای اینکه مرتب اشتباه واردش بکنید، از لینکی که توی صفحه ی ورود برای فراموشی رمز هستش استفاده بکنید. راستی، شاید تصمیم بگیریم کلا در محله رو روی کسانی که ثبت نام نکردند ببندیم. یعنی برای خواندن مطالب سایت، الزاما باید نام کاربری داشته باشید و وارد سایت بشید. هنوز این کار رو عملی نکردیم ولی شاید این کار رو بکنیم. اگه قرار به این کار شد، قبلش یکی دو هفته ثبت نام ها رو باز میکنم تا هر کسی ثبت نام نکرده این کار رو انجام بده و بعدش دیگه کاملا خودمون میشیم و خودمون. این قضیه کاری به اون حمله نداره. این کاری هستش که توی شهریور میخواستیم انجام بدیم و به تعویقش انداختیم. تا چه پیش آید و چه قبول افتد.
لذت ببرید از زندگی. آسوده بیدار باشید که من میگیرم می خوابم!
ارادتمند: مجتبی خادمی.
امضا: خخخ

۳۹ دیدگاه دربارهٔ «کسانی که متمایلید یادداشت امروز مدیر را بخوانید. حمله به محله و احتمال خصوصی شدنش»

سلام بر جناب مدیر که وقتی که ماها بیداریم ایشون گویا که خوابه خخخ
خب خوش به حال خودم که زیاد از کامپیوتر و اینترنت و این مسائل سر درنمیارم خیااالم تخته تخته …..
ولی تا جایی که امکانش هست درب محله بسته نشه بهتره ولیکن بسته شد هم اشکال نداره ما کلید داریم …..
همیشه سربلند باشید و شاد.

درود
می گم ها مجتبی این قدر کتاب های پلیسی نخوان آنطور که گفتی تو هم دچار توهمات شدید به مدت مدید می شی ه ا .برو بخواب تا شاید یادت بره و هی تعویق بیفتد یان نهدیگ !؟
آقا به خدا فراموش کن ؟ فراموش نمی کنی هم نکن اما برای راحتی خودت برو بگیر بخواب ؟
ما ایرانی ها آنقدر تنبل هستیم که از بکار بردن رمز ورود بیزاریم ؟
می گم خسته شدی برو یک گروه ایمیلی بساز بعد خصوصی خصوصی می شه این برنامه ها ! بلد هم نیستی از سعید و محمود بپرس یادت می دهند اما قطعا بهت می گویند که تو به دلیل داشتن محله اینطوری موفق بودی
برم تا دیر نشده سوم بشم .

سلام.
خب تدابیر امنیتی جدید خیلی خوب و مؤثر هستن.
ولی فکر میکنم به یه خونه تکونی هم احتیاج داریم.
ما ۴۲۶ نفر عضو سایت داریم در حالی که واقعً ۴۲۶ نفر عضو نداریم.
خیلیها دوتا اکانت دارن و خیلیها اکانتهای الکی درست کردن و رفتن.
خود من یه اکانت دیگه دارم که رمزش برام باز نمیشد و مجبور شدم این اکانت رو بسازم.
به نظر من اول باید اعضای واقعی رو مشخص کنید و اکانتهای اضافه و زائد حذف بشن.
این خودش درصد امنیت محله رو بالا میبره.
ولی در مورد بسته شدن درهای محله به هیچ وجه موافق نیستم.
این شاید خیلی بتونه در جایگاه سایتمون توی گوگل هم تأثیرگذار باشه.
ضمن این که ما در روز هزار و پونصد نفر بازدیدکننده داریم که در بهترین حالتش شاید صد نفرشون هم عضو سایت نباشن.
یه کار دیگه که میشه کرد اینه که به همه اعلام بشه که اگر رمز یکپارچه دارن تغییر بدن.
یعنی اگر رمزشون فقط عدد یا فقط حرفه تغییرش بدن و رمزهای مرکب از عدد و حرف رو برای اکانتشون در نظر بگیرن. کسانی هم که این کار رو نکنن اکانتشون بسته میشه.
یه خواهش دیگه هم دارم.
خواهش میکنم، التماس میکنم، قسمتون میدم، شما رو به خدا، جان هر کی که دوست دارید، نوشتن بخش درباره ی یا شناسنامه رو اجباری کنید.
اصلً بگید هرکی شناسنامش خالی باشه اکانتش رو میبندیم.
در شناسنامشون هم باید اسم واقعیشون رو بنویسن.
فقط در این صورت مجاز هستن که با اسم مستعار در سایت فعالیت کنن.
همه ی اینها باعث میشه که ما بدونیم با چه کسانی در تماس هستیم.
باز هم تأکید میکنم که به شدت با بسته شدن و خصوصی شدن سایت مخالفم.
ولی در هر صورت تمام این کامنت نظر شخصی من بود و در آخر مطیع تصمیم مدیران و مجتبی هستیم.
موفق باشید.

سلام، دوستان عزیز رمزتان را حد اقل ۱۲ کاراکتری و با ترکیبی از حروف بزرگ و کوچک و اعداد و کاراکترهای ویژه تعیین کنید، اگر چنین کنید حالا حالا ها از هک شدن در امان هستید. ضمناً جناب شهروز عزیز را لایک نموده ولی با خصوصی سازی هم مشکلی ندارم، یعنی مابقی صحبتهای شهروز خان همراه خصوصی سازی سایت بهترین حالت امنیتی است. موفق تر باشید.

سلام مجدد. عمو مجتبی میگم: من فایلهایی رو که واسه پستهام میفرستم تو سایت http://www.0up.ir آپلود میکنم. با توجه به فضای محدوده این سایت آپلودی، آیا این فایلها توسط شما به جای دیگه برده میشه؟ یعنی: آیا اگه بعدها اینها رو از ۰up حذف کنم لینکشون تو گوش کن خراب میشن؟ بازم مرسی. ببخشید که هفتم شدم.

سام علیک
فکر کنم گروه داییش حمله کرده مجتبی . اینور که بوی اسید میاد
نه جون داش در اردوگاه رو ببند شایدم نبند فعلا نمیدونم گیر کدوم بندیم . ولی یه حسم میگه که آموزشهای نابینایی از نون شب واجب تر هست . حسم بیجا میکنه .
حرفم اینه که بخاطر یه نفر آدم نباید چشاش رو روی عالم و آدم ببنده
شبا که ما خوابیدیم آقا پلیسه بیداره . ما خواب حک میبینیم اون دنبال شکار چیه .
داش مجتبی هر چقدر سخت بگیری سخت تر میچرخه .
این بود انشای من

سلام و درود
اول یک مقدمه بگم امروز مدرسه ی بزرگمهر بودم رفتم تمرین بریل، و با مشاور مدرسه درمورد کمک به والدین بچه ها صحبت میکردیم که هنوز بچه های دوست داشتنی و نابینای اونها کوچولو هستن و والدین نمیدونن چطوری وقت بچه شون رو پر کنن یعنی هنوز نابینایی بچه شون رو نپذیرفته اند و… در مورد سایت آقا مجتبی هم صحبت کردیم که حواسش به بچه های عزیز نابینا و ما والدین هست، اگه رمز عبور برای همه اجباری بشه ، نمیدونم چطوری میشه به این والدین که تعداد زیادی از اونها تحصیلات بالایی داشتند گفت برین و از سایت بازدید کنین، ولی میدونم که آقا مجتبی حواسش به همه ی موارد هست ؛ولی اگر خصوصی نشه بهتره.سربلند تر از همیشه باشید.

درود
خب من که بعد از همون جریانات کذایی در اصل یه جورایی خودم چراغ خصوصی شدن رو روشن کردم.
ولی حالا میخوام اون پیشنهاد رو بسط بدم.
دوستانیکه میگن درا بسته نشه، حرفشون اینه که بازدید میاد پایین و اون وقت کسایی که ممکنه به این واسطه کمک به خودشون یا فرزندان‌شون بشه محروم میشن.
ولی به نظر من این اشکالات میتونه پیش نیاد و در عین حال این سایت خصوصی بشه.
چطوری؟
این طوری!
همه‌مون خوب میدونیم که وقتی چیزی در دسترس عموم باشه، این احتمال وجود داره که بیشتر هم ازش استفاده کنن، ولی احتمال بیشتری هم وجود داره که ازش سوء استفاده بشه.
این که درهای اینجا به روی اغیار بسته بشه، باعث میشه ضریب امنیتی به مراتب بالاتر بره و ضمنا کنترل ورودی و خروجیها هم کار آسونتری میشه.
بعدش این که کی گفته درها رو ببندیم و از اون به بعد دیگه هیچ کس رو راه ندیم.
به نظر من میشه تمهیدی اندیشید که هر کس به عنوان عضو جدید خواست وارد سایت بشه، بتونه این کار رو بکنه.
مثلا تو صفحه‌ی ورودی نوشته بشه جهت عضویت میتونید به فلان آدرس ایمیل بزنید و بعد از احراز هویت‌تون وارد سایت بشید.
ممکنه بگید مردم حالشو ندارن با این جور بروکراسیها سر و کار داشته باشن.
ولی من میگم کسی که دنبال چیزی میگرده و براش ارزش قائله، حاضره به خاطرش کمی به خودش زحمت بده.
اگرم نخواست زحمت بده که خب. مختاره.
ضمنا در صورتی که این قضیه عملی بشه به مدت مثلا دو هفته درها چار‌طاق باز میشه تا هر کس تا حالا ثبت نام نکرده، زودتر ثبت نام کنه.
تازه وقتی کسی یه بار وارد شد، میتونه تیک یاد آوری رو بزنه تا هر دفعه نیاز نباشه وارد بشه.

درود
تدابیر امنیتی‌ای که گفتی عالی هستند. در مورد بسته شدن در‌ها هم موافقم. به علاوه‌ی بالاتر رفتن امنیت، استفاده از منابع سایت هم خیلی پایین میاد و در گذاشتن پست آزاد‌تر خواهیم بود و همش نباید از فیلتر شدن بترسیم.
موفق باشید همگی، خصوصا تو مجتبی عزیز.

خب در مورد فیلترینگ که شما به هر حال مطالبتون کنترل میشه.
این اجتناب ناپذیره.
ولی در مورد صحبتهای سعید باید بگم که کسی که قصدش ضربه زدن باشه میتونه با یه ایمیل مثلً به نام فرهاد محمودی بیاد بگه من میخوام عضو بشم.
شما هم میپذیرید و میاد عضو میشه و کاری که میخواد رو میکنه.
حتی میتونه یه شناسنامه هم برای خودش درست کنه.
مگه مریم و سپهر نبودن؟
پس خصوصی شدن محله هیچ کمکی به بالا رفتن امنیتش نمیکنه.
ما فقط باید رمزها و پسوردها رو محکمتر کنیم و در ضمن شرکت پشتیبانمون هم از امنیت کافی برخوردار باشه.
من همچنان با خصوصی شدن مخالفم.
ممنون.

سلام.
راستش من بدم نیومد از این اتفاق. چون از نظر من این یعنی محله اینقدر دیدنی شده که به چشم هکر های اون طرف بیاد و وقتی منفی ها می بیننمون پس مثبت ها هم می بیننمون. این یعنی بزرگ تر و قوی تر شدیم و در نتیجه بیشتر دیده میشیم و…
آقای درفشیان و آقای امینی رو بدون حذف حتی۱نقطه از کامنت هاشون تعیید می کنم. در نهایت، اینجا هر مدلی که باشه، درش باز باشه یا بسته، فضاش بزرگ باشه یا کوچیک، من دوستش دارم و با تصمیمات مدیر محله هرچی که باشه موافقم. هیچی دیگه، چیه مگه نمیشه۱بار هم من منبر نرم؟ عجب داستانیه ها!
ایام به کام.

حالا که لاک بازی شده منم حرفای خودم رو لاک میزنم . نه بی شوخی آقا مجتبی ما رفتیم یه سریع آموزش دانلود کنیم که واسه کار با ایمیل گروهی و ساختن ایمیل بود که از ما رمز ممز خواست و ما هم دادیم ولی دانلود نشد میشه بفرمایید داستان اینها چیه داش .
یا حق

در مورد کاربران جعلی که همین الآن هم ممکنه داشته باشیم، فعلا نمیشه تصمیمی گرفت.
یعنی اگه مرحله‌ی اول که بسته شدن درها باشه انجام بشه، اون موقع ما هستیم و به فرض شونصد تا کاربر که برای احراز هویت‌شون راههایی هست.
نهایتش اگه مثلا یک ماه هم طول بکشه، میتونیم اطلاعات موثقی به دست بیاریم که مو لای درزش نره.
البته این به معنی عدم رعایت حریم خصوصی افراد نیست.
اون موقع من نوعی شناسنامه داشته باشم یا نداشته باشم، با اسم واقعیم بیام یا مستعار، خیال همه راحته که من هر کی هستم، مدیر در موردم اطلاعات کامل داره و اگه زمانی بخوام دست از پا خطا کنم، اون اطلاعات هویتی کار دستم میده.
به هر حال برای من نوعی فرقی نمیکنه چه جوری باشه.
هر طوری باشه هستم.
ولی حد اقل میشه برای یه مدتی مثلا تا آخر سال به صورت آزمایشی این طوری باشه ببینیم بازخوردش چیه.

با سلام به همراهان صمیمی گوشکن
ضمن احترام به نظرات دوستان و تابع بودن تصمیم جمع، باید بگم امنیت اولیه هر سایت یا مکانی رو اهالی اون سایت تضمین میکنن.
اگر موارد امنیتی توسط منی که عضوی از این سایت هستم رعایت نشه، طبیعتا امکان سو استفاده از این سایت بالاتر میره.
فرض کنیم این مکان مثل یه شهرکی میمونه که در حال حاضر ۴۲۶ تا در داره.
۴۲۶ تا دری که اگه خوب قفل نشده باشه، به راحتی از طریق هکرها امکان سو استفاده و هزاران مسئله دیگه رو داره.
وقتی این پست مجتبی رو خوندم، گفتم برم بخش کاربران سایت رو یه بررسی بکنم.
در حال حاضر ما یک نفر به عنوان moderator داریم،
۵ نفر به عنوان مدیر، ۳۵ نفر نویسنده و ۳۸۵ نفر مشارکت کننده که جمعا ۴۲۶ کاربر این سایت رو تشکیل میده.
با بررسی نام کاربری اعضا به نتیجه رسیدم برخی از افراد به هیچ وجه موارد امنیتی رو رعایت نکردن.
برای مثال، در حال حاضر ما نام کاربری داریم که تنها ۲ حرف داره. نامهای کاربری سه یا چهار حرفی هم تا دلتون بخواد داریم.
یکی از دوستان که کلا خودشو راحت کرده و نام کاربریش از ۹ تا ۱ به صورت برعکس هستش و موارد اینجوری که بسیار امنیت پایینی داشته باشه زیاده.
نکته دوم در خصوص افرادی هست که شاید روزی بنا به انجام کاری ثبتنام کردن و دیگه کلا اصلا از اون نام کاربری استفاده نمیکنن.
در حال حاضر مواردی رو داریم که یک فرد نام خودشو شماره تلفن گذاشته.
مثلا فرض کنید اگر بخواد پست بذاره در اون بخشی که مینویسه توسط امیر سرمدی: اونجا به جای اسم نویسنده ی پست، شماره تلفن میاد. منظورم از گفتن این مثال، حذف نامهای بی محتوا و جعلی هستش.
در کل، اول باید از خودمون شروع کنیم. مثلا در بین نویسنده ها افرادی هستن که دو نام کاربری دارن.
مورد داریم فردی با یه نام کاربری نویسنده هستش و با یه نام کاربری دیگه مشارکت کننده.
به هر حال باید پاکسازی رو شروع کنیم.
به این ترتیب، که در ابتدا نامهای کاربری و اسامی که جعلی و نامفهوم هستن حذف بشه.
منظورم برای افرادی هست که حتی نام شخصی خودشون مثلا فرض کنید ۱۲۳ هست و مواردی از این دست.
در گام بعدی، فرصتی رو به بچه ها بدیم که بتونن نام کاربری و رمز عبور خودشون رو ویرایش کنن با یک استاندارد مشخص.
مثلا فرض کنید بگیم نام کاربری افراد باید از ۸ رقم کمتر نباشه و رمز عبور هم از ۱۰ رقم.
یا مثلا رمز عبور حتما شامل حروف و اعداد باشه و در غیر این صورت سرور مرکزی سایت از افرادی که این استاندارد رو رعایت نکنن، رمز عبور رو قبول نکنه.
در فرصتی که برای ویرایش نام کاربری و رمز عبور و ثبتنام جدید میذاریم اگر کسانی که هیچ اقدامی نکردن، مشخص میشه اون فرد دیگه از نام کاربری خودش استفاده نمیکنه. بنابر این کسانی که چند نام کاربری دارن، از این طریق نامهای اضافه و زائد حذف میشه.
اگر این کار رو بکنیم، دوتا اتفاق خوب میفته. یکی این که همه ی افراد نام کاربری و رمز عبور های استاندارد و با امنیت بالا دارن و دیگه امکان دسترسی هکر هارو کاهش میده.
نکته دوم اینه که کسانی که نام کاربری های اضافه و بدون استفاده دارن که عمدتا امنیت پایینی هم داره، حذف میشه.
به جرأت میتونم بگم از این ۳۸۵ نفر که نامشون به عنوان مشارکت کننده ثبت شده، نزدیک ۱۰۰ نام کاربری اصلا استفاده نمیشه.
در خصوص اعضای جدید هم که ثبتنام میکنن، با همین شیوه فعلی موافقم. یعنی لینک ثبتنام بسته باشه و کسانی که جدید میخوان ثبتنام کنن، مستقیما با مدیران سایت در تماس باشن و درخواست رمز عبور جدید بدن.
برای نمونه خودتون ببینید از زمانی که لینک ثبتنام بسته شده، ۶ نفر به ما اضافه شدن که همگی هویت واقعی و مشخص دارند.
همیشه با خصوصی شدن اینجا مخالف بودم، هستم، و خواهم بود.
یک سایت خوب و با محتوا اون سایتیه که مطالبش در دسترس همگان باشه.
در سریعترین و راحت ترین زمان ممکن، همه بتونن از اون سایت استفاده کنن.
این که اینجا خصوصی بشه ضمن این که از پویا بودنش کاسته میشه، لزوما باعث افزایش امنیتش نمیشه.
چون اصولا در فضای مجازی اگر بنا به سو استفاده باشه، در همین حالت هم امکان هر کاری هست.
پس به دوستان خودم خصوصا مدیران عزیز باید بگم هنر اداره یک سایت اینه که همیشه بهترین و دسترسپذیر ترین راه ها رو انتخاب کنیم.
نه آسونترین راه رو.
در هر حال، همونطور که گفتم، منم تابع نظر همه ی بچه ها هستم. اما فکر میکنم اگر مواردی که در بالا بهش اشاره کردم، رعایت و عملی بشه، به صورت قابل ملاحظه ای امنیت درهای ورودی سایتمون بالاتر میره.
ضمن این که به جز نام کاربری، قطعا نرم افزار های امنیتی هم هستن که از یک سایت محافظت کنن که دوستان اهل فن بیشتر در جریان هستند

آمریکا بعد از این که نتوانست ایران را در مذاکرات هسته ای شکست دهد در سدد حک کردن گوش کن است
بابا بیخیال یا دیگه خصوصیش کن یا هی نگو دیگه چلمون کردی به جان خودم
بابا یک جوریش کن فقط کسی که رمز داره بیاد دیگه مردیم
هاهاها
مرگ بر آمریکا

سلام. منم به شدددددددت با خصوصی شدن اینجا مخالفم. آقای خادمی اگه به اهدافتون یه نگاه بندازین متوجه میشین که خصوصی شدن اینجا با اون اهداف منافات داره. اینجا باید در دسترس همگان باشه، اعضای جدید بگیره و بازدید برای همه آزاد باشه. ما همه اینجا دور هم جمع شدیم که نابینایان و توانمندی هایشان را به جامعه معرفی کنیم. حال اگه دسترسی محدود بشه فرهنگسازی که هیچ فایده نداره، پویایی هم از سایت گرفته میشه.
این فقط نظر عقل ناقص من بود. شما و سایر مدیران انقدر مدبر و با تجربه و متخصص هستید که بهترین راه رو انتخاب کنید. موفق باشید.

اگر نظر بچه ها واسه آقا مجتبی مهم هست باید متوجه شده باشه که نود درصد این جمع ناراضی هستن با خروسی چی ببخشید خصوصی کردن اینجا اگر پست گذاشته و نظر بچه ها رو نیاز میدونه که بچه ها میگن این کار نشه بهتره نباید پست دیگه ای منتشر میشد واسه خصوصی کردن ولی اگه نه میخواد این کارو انجام بده که خوب حد اقل میونشت من میخوام این کارو انجام بدم و نیازی به نظر نیست . اصلا یه طفل شیر خواره هم میدونه که این کار عاقلانه نیست شونصد تا سایت هست که خیلی هم معروف تر هستن و هر روز هم مطالبش بیشتر میشه و داستانی پیش نیومده ولی اینجا اینجور شده .
آقا مجتبی خوبه که اینجا یجورایی نظم و اصول خاصی رو داشته باشه اونم اینکه کسی با شیش تا اسم نیاد اگر هم میاد با هماهنگی شما بیاد که اون داستانش جداست یا مثلا مگه اگه شخصی وارد سایت بشه مگه آیپی اون نمیفته تا زمانی که طرف از فیلتر بیاد تو شما اونجور افراد رو راه نده و کسی که از اینترنت میاد وارد سایت میشه یعنی بدون فیلتر شکن خوب آیپی اون میفته و طرف نمیتونه با دو تا اسم بیاد یا دو تا اسم کامنت بده اگر اطلاع دیگه ای هست بگین تا ما تازه کار ها هم بدونیم .
بنظرم این جور مسایلی که راحت حل میشن نباید اینقدر بزرگ دیده بشه . با اینکه من هیچی نمیدونم
ولی جواب سوال منو ندادی

درود
خوب نظراتی بود که خواندم ، شهروز و امیر عزیز و دوستانی دیگر مطالبشان را با درایت کامل نوشتند و به تفصیل هم سخن راندند و در نهایت هم با بسته شدن درب ها مخالفت صریح و سریع داشتند که دقیقا با نظر من یکی است یعنی من هم مخالف هر نوع انسدادی هستم ! در واقع انسداد موجب پاره شدن ارتباط میگردد ؟! اصلا انسداد خوب نیست و همه تلاش می کنند تا با هر نوع عملیاتی و جراحی به رفع هر نوع انسداد اقدام نمایند !
دوم چهره هائی هستند که شناخته شده هستند و تمام تلاششان بر این است که به جامعه خودشان و هم نوعانشان خدمت کنند و در این راه واقعا هم موفق بودند اما تجربه سایت به نوع محله ای را نداشتند ! و چون تجربیاتشان در پشت درهای بسته بوده همان را می پسندند و در واقع م یتوان گفت که با خون و گوشتشان عجین شده است و چون تجربیات موفق داشته اند در همان مسیر ادامه می دهند و من نیز خواهان و خواستار موفقیت همه این عزیزان هستم .و اعلام میدارم اصلا حتی یک روز آزمایشی عمل کردن آن به هیچ وجه جایز نیست و واقعا هم مجتبی ورا از انجام آن بر حذر می دارم ؟!
نظر یک مادر خانم محترمی که جدیدا با کامنت های آن مواجه شدم نیز بیان واقعیتی غیر قابل انکار برای محله است !
چشمک دمت گررررررم راستش در ذهنم داشتم این تفکر را می گذراندم که با تعجب دیدم این دستگاه فکرم را خواند !
مجتبی جمع کن این بازی را تو را خدا برای آخرین بار این برنامه را مرور کن و تصمیم بگیر و رهایش کن .مگه سایت های دیگر نیستند ! مگه راه افزایش امنیت همان قضیه است .من که با خواندن کامنت شهروز و امیر راه بالا بردن ضریب امنیت را گفته های این بزرگواران می دانم .
من با ادامه روال سایت محله به روش کنونی موافق موافق موافق هستم .
حالا برم ببینم مجتبی در پست جدیدش چه برنامه ای دارد .

سلام به مدیر محترم و همسایههای فعالمون بحث بالا بردن امنیت بحث مهم و انکارناپذیریه و راههای زیادی برای اون هست. اگرچه من میدونم مجتبا خودش این‌کاره است. اما منم نظرمو میگم. اولاً به چه حقی کسی باید رمزشو یادش بره. بعدم اگه سه بار غلط نوشت مثلاً میتونی دفعه بعد بهش بگی اسم و یه سری اطلاعاتشو بفرسته به ایمیلت بعد برسی کنی اگه کلاهبردار نبود رمزشو براش ایمیل کنی.
به نظر من خوب نیست که در محله رو رو‌به مهمونا بست. اگه کسی اهلش باشه و صمیمیت اهالی این محله و نداشتن تبلیغات و کار‌بر‌پسند بودنشو ببینه حتماً عضو میشه. مثلاً خود من وقتی چنتا پست مفید این سایتو دیدم و متوجه این مطالب شدم. عاشق این شدم که عضو بشم. خداییش عین واقعیتو گفتم. به جای این کار میشه بعضی بخشا‌رو مثلاً نظر دادن و حتی اسم و اطلاعات کسایی‌رو که پست گذاشتن به غیر اعضا نشون ندیم. این‌جوری اون آقا دزده هم نمیتونه هیچ غلطی بکنه.
بعدم به نظر من معادله گذاشتن امنیتش خیلی بالا نیست. شاید راهی باشه که ماشین حساب جواب معادله‌هارو وارد کادر کنه بهتره تا حد امکان سؤالایی پرسیده بشه که بیشتر نیاز به فکر کردن داشته باشه، تا حفظ کردن.
ببخشید سر‌تونو درد اوردم امیدوارم این همه حرف زدن به دردت بخوره.

دیدگاهتان را بنویسید