خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو
آموزش درست کردن یه نوع بیسکویت کاکاویی خوشمزه: این هم به مناسبت شب یلدا.

سلااام بچه ها.

امیدوارم که حالتون خوب باشه. من امروز با اجازهتون باز هم خدمتتون رسیدم تا یه بیسکویت ساده اما خوشمزه رو با هم درست کنیم. شما میتونید این بیسکویت کاکاویی خوشمزه رو به همراه چایی یا شیر مصرف کنید.

البته قبلش پیشا پیش شب یلدا رو بهتون تبریک میگم و امیدوارم که در کنار خانواده شبی به یاد موندنی رو سپری کنید و اگه دلتون خواست این بیسکویت رو هم آماده کنید و در کنار دیگر شیرینیهایی که به مناسبت همین شب آماده کرده اید نوش جان کنید.

و اما بریم سراغ آماده کردن بیسکویت و ابتدا مواد لازم:

1: آرد سیصد گرم یا دو پیمانه

2: تخم مرغ یک عدد ترجیحاً بزرگ

3: پودر قند یا شکر هر کدوم رو که تو خونه داشتین سه چهارم تا یک پیمانه بسته به مزاجتون که کم شیرین باشه یا شیرین.

4: سه چهارم پیمانه یا حدود صد و شصت گرم کره

5: پودر کاکاو یک قاشق سوپخوری

6: وانیل یک چهارم قاشق چایخوری.

حالا بریم سراغ ترض تهیه:

البته باز هم قبلش یه نکته بگم که اون هم اینه که شما اگه خواستید که این بیسکویت رو به مدت طولانی نگه دارید میتونید به جای کره از روغن جامد هم استفاده کنید ولی کره طبیعتاً خوشمزهتر هستش.

ما ابتدا کره رو که به دمای محیط رسیده داخل ظرف میریزیم و سپس وانیل پودر قند یا پودر شکر و تخم مرغ رو بهش اضافه میکنیم و خوب هم میزنیم که اگه تونستید از همزن برقی استفاده کنید ولی اگه نشد میتونید از همزن دستی به مدت پنج دقیقه استفاده کنید.

حالا همزن رو کنار بذارین و پودر کاکاویی رو که دارین داخل آرد الک کنید و با هم مخلوطشون کنید. این به این خاطر هست که اگه شما کاکاو رو همینطوری داخل آرد بریزید ممکن هست که گوله بشه و مجبورید که خمیر بیسکویت رو زیاد ورز بدید که در این صورت خمیر سفت میشه و بیسکویت خوبی از آب در نمیاد.

شما حالا کم کم آرد و کاکاو رو که با هم مخلوط شده اند به مواد اضافه کنید و با نوک انگشتانتون ابتدا به صورت چرخشی و سپس به حالت ورز دادن مواد رو مخلوط کنید.

دقت داشته باشید که از کف دست برای این کار استفاده نکنید که در این صورت خمیر به استلاح روغن مین دازه و زیاد سفت میشه.

وقتی همه ی آرد رو به مواد اضافه کردید اگه باز هم خمیرتون حالت چسبندگی داشت بهش آرد اضافه نکنید بلکه بذارید داخل کیسه نایلون و در یخچال کمی بهش استراحت بدید تا خمیر خودشو بگیره.

سپس شما خمیر ها رو به صورت تکه های کوچک اما مساوی از هم جدا کنید و داخل قالبهای مخصوصی که میتونید از لوازم قنادی فروشا تهیه کنید قرار بدید و دقت کنید که ضخامت خمیر داخل قالب بیش از سه چهار میلیمتر نباشه.

حالا شما میتونید با استفاده از مهرهای مخصوص طرح شیرینی روی بیسکویتهاتون رو نقش بندازین.

دقت کنید که از پاشیدن آرد به خمیر جداً خودداری کنید که باعث میشه خمیرتون سفت بشه و در نتیجه بیسکویت هاتون خشک میشه.

شما بیسکویتها رو داخل فری که قبلاً با دمای 180 درجه روشن کردید و گرم شده قرار میدید تا به مدت 12 تا 15 دقیقه بپزه و آماده بشه.

حالا برای روی بیسکویتها میتونید از یه نوع کرم مخصوص استفاده کنید که خوشمزه تر بشه. برای تهیه ی این کرم مخصوص به صد گرم پودر شکر سه عدد زرده ی تخم مرغ و یک دوم قاشق چای خوری وانیل نیاز دارید که با هم مخلوط میکنید و با هم زن به قدری هم میزنید تا حسابی کشدار بشه سپس این مواد رو به یک لیوان شیر که روی حرارت قرار دادین و ولرم شده اضافه میکنید و با یه قاشق چوبی هم میزنید تا جوش بیاد. در این مرحله میتونید تا یک قاشق کاکاو هم به این مواد اضافه کنید ولی چون بیسکویت خودش کاکاویی هست من این کار رو پیشنهاد نمیکنم. سپس سه چهار دقیقه منتظر میمونید و بعد حرارت رو خاموش میکنید حالا با این کرم میتونید بیسکویتهاتون رو که از فر درآوردین تزیین کنید. و البته بسته به سلیقه و خلاقیتی که خودتون دارید میتونید علاوه بر این کرم از شکرهای رنگی و تکه های کوچک گردو هم برای زیباتر شدن کار استفاده کنید.

خُب این هم از بیسکویت امروزمون.

امیدوارم که درستش کنید و استفاده کنید و لذت ببرید.

تا یه آموزش خوشمزه ی دیگه.

شبتون یلدایی. زمستونتون برفی. هندونه هاتون خوشمزه و قرمز. انارهاتون دونه به دونه. شیرینیهاتون شیرین شیرین. جمعتون گرم و صمیمی.

۲۸ دیدگاه دربارهٔ «آموزش درست کردن یه نوع بیسکویت کاکاویی خوشمزه: این هم به مناسبت شب یلدا.»

سیلا لیلیلیلیلیللی لام لام خوبی الهامی،،نانازی میگم نمیشه به جای اینکه با انگشت هم بزنیم با ته قاشق بهمیمش آیااااا،آخه اینطوری انگار بهتر تر تر تر تر باشه گیگیلی من،بعد اینکه خیلی قشنگ قشنگ توضیح دادی جیگیلی جونم،حتما اگه بشه درست میکنم اما نه امروز یه وقت دیگه،،خییییلیییی خوشحال شدم اینجا دیدمت نانازی من،،بووووس بوووووس بووووسکی،،راستی اسما و ایلیا رو هم از طرف من ماچ و موچشون بکن،،بعد اینکه محمد رضا،تو کجایی پسر،نکنه خواب تشریف داری بابا الهام همسر اصغر هست و تقریبا نزدیک به یک سالی میشه که اینجا میاد…هوهوهوهوهو بازم میسی الهامی،،خدا شام لو نه نه راستی چیزه خدافسی خخخخ

سلاااام ملیسااا جووونی خودم.
مرسی که اومدی فقط نمیشه با قاشق هم زد آخه بعد از اینکه بیشتر از نصف آرد رو اضاف کردی خمیر بطوری میشه که باید ورز بدیش. تو میتونی یه مایه دستشویی تهیه کنی و قبل اینکه شروع به کار کنی دستاتو خوب بشوری آخه دستکش هم نمیتونی دست کنی نانازی. میسی که اومدی . باباییی

سلاااااام بر هنرمند بزرگ محله.
چه بیسکوییت خوشمزه ای باید بشه.
من که از این جور خوراکیها بشدت استقبال میکنم.
ای اصغر ناقلا، این چیز میزارو میزنی به بدن که تو هم اون جوری هنر داری هااااا!!
الهام، من و اصغر دیروز تلفنی توی خیابونای اردبیل با هم یه قدمی زدیم، احوال تو و بچه ها رو هم ازش پرسیدم، سهم بیسکوییت منو ببر بالا اومدید کرج تحویل میگیرم.
ممنون از آموزشت و شب یلدای خوبی رو براتون آرزومندم.

سلاااااااام وای خدا. من بیسکویت میخوااااام. دارم الان چایی میخورم جات خالی. کلی دلم خواست که برم درست کنم. . من علاقه ای به آشپذی ندارم ولی بهش خیلی اهمیت میدم و هر زمان که یه چیزی درست میکنم براش خیلی صبر و حوصله به خرج میدم. چون معتقدم که آشپذی چیزی نیست که با عجله انجامش داد. خوشبختانه که تا حالا همین چنتا غذا و کیکی که بلدم خوب از آب در میان. ممنون که یادمون دادی عزیزم. حتما حتما بعد امتحانا درست میکنم. مطمئنا خوشمزه هست.

ایول!
شب یلدایی خوراکی ها داره ردیف میشه!
من عاااااشق خوردنیم! دست به آشپزیم در حدی خوب نیست که بتونم ی همچین چیزی درست کنم ولی شمایی که میتونید درست کنید بذارید توی محله، ما بچه محلا تناول میکنیم! دستونم درد نکنه شدیییید

سلام.
خب الآن دقیقً شکموهای محله معلوم شدن خخخ.
امیر سرمدی یه ده روزی بود تو محله نبود اصلً.
حالا میبینیم که کامنت گذاشته اونم اینجاااااااا!
البته بهش هم میاد شکمو باشه.
میگم یه سؤال فنی.
میگم میشه بگید اصغر دقیقً چند کیلو هست الآن؟
با اتفاقات خوشمزه ای که داره تو اون خونه میفته الآن احتمالً کلی اصغر چاق و چله شده خخخ.
اوخ.
یکی جلوی اصغرو بگیرهههههههههه.
خانم هاشمی ممنون از پست.
اصغر دنبالم کرده من باید برم.
الفراااااااااااااااااااااااااار.

سلام جناب شهروز خوان. دقیقاً شما هم ممکن است شکمو باشین. آخه یادمه یه خاطره ازتون میخوندم که فقط از خوردن و یه چی دیگه حرف میزدین. یادش به خیر چقدر خندیدیم. مراجعه کنید به سفرنامه هایی که مینوشتید. اصغر هم الآن دقیقاً ۸۰ کیلو هست.ولی ۵ ماه پیش ۷۲ کیلو بود. خودمم حس میکنم که زیاادی داره چاق و چله میشه. مرسی از شما.

سلام خانم هاشمی
آموزش خوبی بود هر چند من بیسکوئیت دوست ندارم ولی تصمیم گرفتم برای همسرم درست کنم فقط یه مشکلی برام پیش اومد تخم مرغش چقدر بزرگ باشه هر چی گشتم بزرگتر از تخم شتر مرغ پیدا نکردم این کار میده
ساق اول بالا

سلام بر خانم هاشمی بزرگوار
منم با اینکه لاگ این نمی شوم ولی نتوانستم جلوی شکمم رو بگیرم و باید ازتون تشکر میکردم من عاشق شیرینی و مخصوصا از نوع خونگیش هستم ولی به خانمم آموزشو حتما نشان میدم تا امتحانش کنیم باید خوش مزه باشه. با امید سر افرازی برای شما و خانواده محترمتان ممنون

دیدگاهتان را بنویسید