خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

یک سؤال و دو پیشنهاد- حقوق و رشته های مرتبط: دست به دست هم دهیم به مهر تا ببینیم چه کاری می‌تونیم برا خودمون بکنیم که کارستون باشه…..

سلام بر دوستان هم محله ای عزیز

وقت همگی خوش، روزگارتون شاد و دماغتون چاق …..

یک سؤال و دو پیشنهاد دارم برای دوستان حقوقی که نمی‌دونم چند نفریتون تو این محله رفت و آمد دارید ولی کاش هرکی هم که رفت و آمد نداشته باشه بیاد بخونه نظرشو بگه تا بتونیم به یه جمع بندی درست حسابیی برسیم…..

خب اول برم سر سؤالم:

آیا دوستان با نرم افزار “پر قو” که مخصوص تنظیم فرم های حقوقی از دادخواست و شکوائیه گرفته تا اظهارنامه و مابقیشون که من الآن تو ذهنم نیست، کار کردند؟ آیا این نرم افزار برای استفاده ما نابیناها مناسب هست؟ اگر نیست آیا کسی کاری در جهت مناسب سازی اون انجام داده؟ و آیا نرم افزار مشابهی رو در این زمینه سراغ دارید؟

و حالا بریم سر پیشنهادات:

اگر نرم افزار “پر قو” جهت استفاده ما مناسب نباشه یا مناسب سازی نشده باشه را تهیه و تمهیداتی برای دست رس پذیر کردنش بیندیشیم، از جمله رایزنی با طراح و برنامه نویسان اولیه و مشورت و کمک گرفتن از دوستان نابینای متخصص در این زمینه…. این نرم افزار نه تنها کمک خیلی بزرگی به دوستان نابینا و نیم بینای که در زمینه وکالت فعالیت دارند و استقلال شون هست بلکه می‌تونه یکی از طرق اشتغال زایی “اونم در راستای رشته تحصیلی” برای دانش‌آموختگان و حتی دانش‌جویان حقوق و رشته های مرتبط باشه…..

و پیشنهاد دومم این‌که: با توجه به تخصصی بودن حقوق و این‌که نمی‌تونیم برای انتشار مطالب حقوقی و به اشتراک گذاشتنشون با فراغ بال و آزادی کامل از سایت های عمومی نابینایی مثل همین محله خودمون استفاده کنیم شکلک چون که بعد دو روز حوصله شون از دست مون سر می‌ره و می‌ندازنمون بیرون و باز شکلک این‌که هر نکته جایی و هر فکر کنم حرفی بود مکانی دارد پیشنهاد من این هست که چون سایت و قضایای پیرامونش و دردسرهای اطرافش خیلی زیاد هست، یک گروه اینترنتی در گوگل مثل گروه ایستگاه سرگرمی و نابینایان تشکیل بدیم و در اونجا ویژه حقوق و رشته های مرتبط با هم به بحث و گفت گو و تبادل اطلاعات بپردازیم…. البته گروه های اینترنتی هم مسائل خودشون رو خواهند داشت که باز اگر تصمیم همگی بر ایجاد یک چنین گروهی شد از دوستان پیشکسوت در این عرصه مثل استاد درفشیان راهنمایی و کمک های لازم رو می‌گیریم….

دوستان شما هم اگر پیشنهاد یا سؤالی دارید در کامنت دونی می‌بینمتون و امیدوارم بتونیم خودمون با همکاری و پشتوانه هم دیگر در رشد و بالندگی و پیشرفت خودمون بکوشیم و موفق بشیم

۲۸ دیدگاه دربارهٔ «یک سؤال و دو پیشنهاد- حقوق و رشته های مرتبط: دست به دست هم دهیم به مهر تا ببینیم چه کاری می‌تونیم برا خودمون بکنیم که کارستون باشه…..»

سلام نخودی.
هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد.هاهاهاه.
من که حقیقیم نه حقوقی ولی پیشنهاد اول که خیلی عالی و بجاست پیشنهاد دوم هم قابل تأمل و توجه است.
اگر مدیر همین سایت اقدام به تقسیم بندی فضای سایت کند احتمالا این امکان وجود خواهد داشت که هر گروه تخصصی برای خودشان فضای خاص داشته باشند و به آسانی بتوانند مطالبشان را به اشتراک بگذارند.
در این زمینه منتظر واکنش مدیر محترم میمانیم.

سلام بر عمو حسین مدیر کامنت دونی گرامی
می‌گم با پست و مقام در محله تردد می‌کنید شکلک تواضع در مقابل مدیران و تمامی دست اندرکاران محله…. و ممنون بابت مَثَل…..
خب اگر چنین فضایی در محله برای گروه ها و رشته های تخصصی خاص و بالاخص ما حقوقی های حقیقی فراهم بشه که از عالی هم یه چی عالیتر می‌شه خودم به این مدلش توجه نکرده بودم ممنون که گفتید ولی خب این طوری زحمت محله خیلی از خیلی بیشتر می‌شه که البته منتظر عکس العمل مدیریت در این باب خواهیم ماند، البته تا زمانی که زیر پامون علف سبز نشه خخخ شکلک ارادت فراوان داریم به مدیریت محترم محله …..

سلام بر آقا نیمای حسینی گرامی
خب شرمنده ولی من یادم نمیاد رشته شما چی بود آیا؟ در هر حال که به کمک شما و باقی دوستان شدید احتیاج داریم چون یک دست و دو دست و سه دست فایده نداره باید جمیعاً با هم دست بزنیم تا یه تحول اساسی پیش بیاریم…..
و انتشار خلاصه مباحث گروه در سایت یعنی محله راه تعامل خوبی هست …. ممنون از هم فکری تون شدید تر از شدید ….

سلام. من در واتس اپ what’s app) عضو چند گروه هستم. یعنی به میل خود وارد گروه نشده ام بلکه بچه ها چون شماره ی من رو داشتند نم را به طور فضولی وارد گروه کرده اند و من هم فعلاً تنفیذ یا رد نکرده ام و چون اصلاً پیام نمیدم باعث تضرر اثیل ها نشده ام تا بتوانند آن را به هم بزنند. (ماده ی ۲۵۲) نفس این گروه ها میتواند خوب و مفید باشد و میتوانند تریبونی برای اظهار نظر باشد؛ اما در همین گروه هایی که من هستم مطالبی که از لحاظ استدلال علمی بیپایه هستند کم نیست. مثلاً یکی معامله ی غیر نافذ را صحیح میدانست. یکی سفته را سند لازم ال اجرا میدانست و یکی هم چک را سند رسمی میپنداشت و جالب اینکه همه ی اینها بر نظر خود مصر بودند و پیوسته نظر اصراری صادر میکردند. باید یکی باشه که این که پست های بچه ها رو از لحاظ محتوا تایید یار رد کنه و بعد وارد گروه کنه. البته منظور من مباحث اختلافی نیست چه در حقوق مسائل اختلافی کم نیست مثلاً اگر یکی گفت سند عادی مملک است نمیتوان گفت نظرش اشتباه است. من بیشتر به اجتهاد در مقابل نص اشاره دارم اگر مسائل بیپایه در گروه های حقوقی طرح شود در طرفت العینی ذهن انسان توان تحلیل را از دست میدهد و نمیتواند مبنا ها و اصول و قواعد حقوقی را کشف کند ولی ما میتوانیم در همین سایت علاوه بر تخصصی شدن گروه، یک سری مطالبی را هم برای افراد غیر حقوقی ارائه کنیم. و مطالب حقوقی را برای دوستان ساده کنیم. البته تا آنجا که به هویت اصطلاحات حقوقی خلل وارد نیاید. نه همه ی مباحث. مثلاً مباحث مربوط به چک و سفته، خانواده و . . . . اما من با گروه موافقم. نکته ی دیگر این است که ما باید قصدمان مباحثه باشد نه مجادله. یعنی قصدمان این نباشد که دیگری را سر جایش بنشانیم و “رقم مغلطه بر دفتر دانش بزنیم” بلکه هدف رسیدن به یک نتیجه باشد ولو نتیجه ای حاصل نشود. اگر غیر از این باشد نقض غرض خواهد بود. “از قضا سرکنگبین صفرا فزود/ روغن بادام خشکی مینمود.” اگر هم کاری از من ساخته باشه در خدمت خواهم بود.

سلام بر آقای ستوده گرامی و شدید قابل احترام
بله این مشکلات و مسائلی که شما به برخیشون اشاره کردید یکی از مسائل چنین گروه هایی هست و ان شا الله اگر که تصمیم بر ایجاد چنین گروهی گرفتیم تا حدی که در توانمون هست و البته موجب دلخوری دوستان نشه بر انتشار مطالب نظارت می‌کنیم، اگر که اصول و مبانی حقوقی به درستی تفهیم بشه و برای فرد جا بیفته گمانم کسی عقد غیر نافذ رو صحیح تلقی نکنه و سفته رو سند لازم الاجرا …. و متأسفانه این مشکلات و مسائل ناشی از نظام بیمار آموزشی ما در دانشگاه ها هست و البته تنبلی و کم کاری خود ما دانشجوها که امیدوارم به هر علت یا دلیلی باشه حل و مرتفع بشه…..
در مورد باقی صحبت هاتون در مورد حقوق به زبان ساده و مباحثه نه مجادله هم کاملاً موافقم و به نظرم پیشنهاد و رهنمون عالی و قابل تأملی هست…..
شدید از حضورتون ممنونم و من به اندازه کافی برای شما مزاحمت ایجاد کردم و شما شدید لطف دارید و حتماً از هم فکری و راهنمایی های شما استفاده خواهیم کرد.
سربلند و سر افراز و همیشه موفق باشید.

سلام بر دوست گرامی نخودی خانم بزرگوار منم با هر دو پیشنهاد شما کاملا موافقم فقط متاسفانه خودم سر رشته ای تو زمینه های کامپیوتری و اینترنتی ندارم که بتونم کمکی به شما بکنم ولی امیدوارم بچه ها این پیشنهادات را بخونند و بیان به کمک و همکاری هم به یه نتیجه ای برسونند به امید روزهای طلایی و پر از موفقیت شما دوست عزیزم

سلام بر سمانه خانمی گل گلابتون
خانمی ممنون از حضور مهربونت، همین که ارزش قائل شدی خوندی و کامنت گذاشتی برای من بزرگترین کمک هست و من هم برای شما بهترین بهترین ها رو آرزو دارم سرشار از سر افرازی و سر بلندی……

سلام به عزیزان حقوقی.
در مورد نکته نخست باید گفت
هم کاران من از نرم افزار استفاده کردند ولی راضی نبودند.
تشکیل گروه حقوقی از بین دوستان فکر بسیار خوبیست اما مشروط به جلوگیری از عوارض آن
عطا شرفایی وکیل دادگستری

سلام بر جناب شرفایی همکار محترم
ابتدا که از حضورتون و دیدگاهتون سپاس گزارم
و ممنون که تجربه همکارانتون رو در اینجا درج کردید البته من خودم تصمیم گرفتم یک نسخه نرم افزار رو تهیه و امتحان کنم که نتیجه رو در اینجا هم به اطلاع دوستان خواهم رساند ولی اگر این نرم افزار مناسب و قابل دست رس برای ما باشه واقعاً در بسیاری موارد خیلی از مشکلاتمون حل یا حد اقل کم رنگ تر خواهد شد.
در مورد گروه هم بله حق با شماست و اگر که نهایتاً تصمیم به ایجادش گرفتیم سعی می‌کنیم که کلیه مسائل رو در نظر بگیریم و تا جایی که برایمان مقدور هس از بروز عوارض سو آن پیشگیری کنیم.
باز از حضورتون ممنونم و برای شما آرزوی موفقیت و بهروزی دارم.

درود بر نخودی بانو وقتی فهمیدم وکیل پایه ۱ هستی فقط میخواستم تمجیدی کرده باشم از شما واقعا آفرین بر همت بلند شما راستش من حقوق نخوندم ولی همیشه به این رشته علاقه مند بودم و هستم امیدوارم در راهی که گام برمیدارید موفق باشید

سلام بر آقای آر‌تی‌مان گرامی و محترم
شما به من لطف دارید و من اصلاً قابل این حرفا نیستم، بسیاری از دوستان هم نوع هستند که در این رشته بسیار بسیار آگاه تر، پر همت تر و بالنده تر از من هستند که من شاگردی همشون رو می‌کنم البته اگر من رو به شاگردی قبول کنند و خود شما رو هم که تا اونجایی که به صورت کلی در محله شناختم بسیار انسان موفق و قابل احترامی هستید و من شخصاً از هم محله ای بودن با چنین شماهایی مفتخرم…..

سلام بر آقای خسروی بزرگوار استاد ما
من که فکر کنم شما غیر از دیپلم یکی دو جین فوق لیسانس و دکترا هم داشته باشید که گذاشتید روز مبادا به عنوان دلیل علیه ما استفاده کنید شکلک ما هم عرض ادب و ارادت داریم خدمتتون…..

سلام خانم قاسمی امیدوارم حالتون خوب باشه اگه یادتون باشه من خیلی تلاش کردم تا این گروه حقوقی را تشکیل بدم ولی متاسفانه کسی همکاری نکردند شما هم اون افراد را می شناسید حتی این کتابهایی را که برای دانلود میزارم کسی ظاهرا استقبال نمیکنه امیدوارم شما بتونید این کار ر انجام بدید هر کمکی از دستم بر بییاد انجام میدم

سلام بر آقای فرجی فعال و بزرگوار
بله کاملاً در جریان هستم یکی از دلایلی که گروه های گوگل رو بجای سایت پیشنهاد دادم تجربه شما بود و در مورد کتاب هایی که روی سایت قرار دادید گمانم بچه ها یا مشکل دانلود دارند یا مثل من کتاب رو از جای دیگه تهیه کردند یا یکی دوتا از کتاب ها که کمک آزمون و تستی بوده رو نیاز نداشتند و کلاً حالا زود هست از خودمون ن امید بشیم…..
ممنون از حضورتون و اعلام هم کاریتون…..
سربلند باشید و همیشه سر افراز.

سلام بر بانوی راستین محله.
با توجه به اینکه دختر من یعنی ساحل هم در رشته حقوق دتحصیل میکنه و عضوی از جامعه کم بیناهای این کشور هست پس هرگونه برنامه ریزی و به وجود آمدن تشکلهای مخصوص نابینایان مورد توجه من و همچنین خود ساحل هم هست.
پس بنابر این روی من هم برای هرگونه کمک و همکاری و همیاری حساب کنید.
ممنون از اینکه به این موضوع توجه ویژه دارید.
ممنون و موفق باشید.

سلام بر عمو چشمه گرامی محله خودمون
می‌گم خوش به حال ساحل خانمی که چنین پدر خوبی داره ها چقدر بفکرش هستند ها ….
ان شا الله که هم ساحل خانمی در درس وکارشون موفق و سربلند بشند و باشند و هم شما و شدید ممنون از حضورتون و این که شما اینجا اعلام همکاری کردید خیلی برای من ارزنده هست و شدید ممنون…..

با درود
در رابطه با فرم دادخاست و شکوایه های مختلف من از نرم افزار استفاده نکردم اما،تعداد زیادی از دادخاستها را میتوانم برای شما بفرستم
این فرمها با آفیس قابل استفاده هستند و شما میتوانید از موضوع بندی که من کردم هم استفاده کنید
بدرود

سلام بر آقای هندآبادی گرامی
اگر که زحمتش رو بکشید که از ممنون و سپاس گزار هم هزار هزار بار ممنونتر و سپاس گزارتر هستم
Ghasemi3000@gmail.com
شدید از حضورتون ممنونم و راستی آیا شما هم در عرصه حقوق و وکالت فعال هستید؟

دیدگاهتان را بنویسید