خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

بازگرداندن بینایی به شبکیه با نانولوله‌ های کربنی

یک تیم بین‌المللی از محققان، شبکیه مصنوعی با استفاده از نانولوله‌های کربنی تولید کرده‌اند که برای درمان برخی بیماری‌های چشم قابل استفاده است.  فرآیند پیری،
عملکرد بخش‌های مختلف بدن از سیستم قلب و عروق تا حافظه را تحت تأثیر قرار می‌دهد. کاهش قدرت بینایی ناشی از دژنراسیون شبکیه یکی دیگر از اختلالات مرتبط با
پیری محسوب می‌شود. به گفته پروفسور «هانین» سرپرست تیم تحقیقاتی، برخلاف فناوری‌های قبلی، شبکیه مصنوعی جدید از کارآیی و انعطاف‌پذیری بالایی برخوردار است
که می‌تواند به تحریک فعالیت نورون‌ها منجر شود. در ساخت این شبکیه، نانومیله‌های نیمه‌هادی و نانولوله‌های کربنی با یکدیگر ترکیب می‌شوند تا یک فیلم بی‌سیم، حساس به نور و انعطاف‌پذیر تولید شده و بتوان از آن بعنوان جایگزین شبکیه آسیب‌دیده استفاده کرد.
شبکیه مصنوعی جدید برخلاف نمونه‌های قبلی که از سیم و فلزات مختلف تشکیل شده‌ بودند، بسیار فشرده طراحی شده است؛ نانولوله‌های کربنی مورد استفاده در این دستگاه،
وضوح تصویری فضایی بالاتری ایجاد می‌کنند. شبکیه مصنوعی بر روی مدل‌های حیوانی مورد آزمایش قرار گرفته و از پتانسیل درمان برخی بیماری‌های چشم برخوردار است.

بیماران مبتلا به دژنراسیون ماکولای وابسته به پیری(AMD) – بیماری چشمی که در افراد بالای 60 سال اتفاق می‌افتد – دچار آسیب بخش خاصی از شبکیه می‌شوند و پزشکان می‌توانند در آینده از این شبکیه مصنوعی برای درمان بیماران مبتلا به AMD استفاده کنند. استفاده از این شبکیه مصنوعی به آزمایشات بالینی بیشتری بر روی حیوانات پیش از شروع آزمایش بالینی بر روی انسان نیاز دارد. نتایج این دستاورد در مجله Nano Letters منتشر شد.

۲۴ دیدگاه دربارهٔ «بازگرداندن بینایی به شبکیه با نانولوله‌ های کربنی»

درود
مقام اولی از آن خودم
دوستان بخوانید و به کرم و لطف خداوند امیدوار باشید ،با خواندن این متون و اخبار امیدتان بیش از پیش بیشتر شود و سفا را در چند قدمی خودتان ببینید .
به امید فردائی بهتر و روشن تر .
فدای همه شما دوستان حقیقی و مدوست داشتنی .شب بر شما خوش .

درود
شکلک قنب راز تعجب شاخ در آورده
چرا همه بچه ها امیدشان از شصت سال به بعد است برای درمان ؟
در کف دست چپ عدد ۸۱ نقش بسته و کف دست راست عدد ۱۸ که این دو را از هم کم کنیم می شود عدد ۶۳ و عمر شریف پیامبر شاید به همین دلیل همه امیدشان به شصت سالگی است ؟خخخخخخخخخخ

درود
حسین جان ممنون از حضور سبزت و تذکر به جا و قشنگت ، اما چکار کنم که کمیته به اول بودن شما رای نداد و میزان را ثبت وقایع در محله می داند و هنوز هم اول خودم هستم ؟ حالا عرف همانی است که شما فرمودید ولی برخی از موارد خارج از عرف هم عمل شده است و بودند مواردی که اینگونه بوده و این در واقع میزان اهمیت مطلب را از نظر نویسنده می رساند .
“زندگی در جریان است و به فردایی روشن باید امیدوار بود.”
این جمله قشنگی است که شما نوشته اید و این مطلب نیز همین جمله قشنگ شماست .
موفق باشید .

درود
عمو چشمه ،تو سرچشمه تمایم صفا و پاکی محله ای
آرزویت قشنگ ،دلت جوان و عنقریب نیز درمان نزدیک است .شک نکن و به همراهی با محله و انتقال تجربیات ارزشمندت ادامه ده که شفا در این است .
حتما به زودی زود ،اندکی صبر سحر نزدیک است .
شما هم موفق باشید .

درود
شهروز ممنون از حضور گرمت و توجه به این مطالب و نظر مثبت شما ، من هم به اطلاع این پژوهشگران رسانده ام که ما چشم یم خواهیم ! چشم .
من هم امیدوار هستم که نسل نابینائی به زودی زود منقرض شده و در کتب تاریخ به تاریخ بپوندد .راستش این دیدن و درمان بینائی اصلا کاری ندارد و هر چه مشکل داریم ما از سر این پژوهشگران است ها والا که وقتی حل بشود همه خواهند دید که اصلا هم کاری نداشته است ؟!

سلام بر پسر خوبتر از خودم خخخخخ
بی زحمت دادا قنبر اسمت که این ، تاریخ تولدت که اونشکلک خب نمی تونستی مثل یه ایرونی به شمسی بنویسی غربزده ، باز خوبه به قمری ننوشته این قنبرک ما. ههههه
خب چی بگم براتون ، من امیدوارم چش و چار همتون با دعای رعد بزرگ بیاد سر جاش و محتاج این دکتر مکترا نشید .

درود
هی مطلب بنویس و ادعا کن که رعد می خواد همه رو بشناسه ؟ بابا رعد ببین با تو هستم می بینی ؟ حرف منو ببین دیگه ، مگه در کامنت پست آخریت ننوشتم ۱۹۷۳ اونوقت شما ندیدی اش و حالا که نوشتم میلادی در زندگی نامه !رفتی حساب کردی دیگه ؟ خیلی زرنگی ها ؟راستی می گم خوب شد نوشتم میلادی والا که در قمری و قبل از میلاد و عام الفیل و عام الرود و دیگه گرفتار می شدی ببینم اون وقتی که من متولد شدم شما چند سالتون بود ؟ سوال مهم مهم است شما در موقع تولد ghanbar چند سالتون بود ؟
بعد هم ببین دعایت مستجاب شده و ما همه می بینیم و نوشته های معمولی شما رو می خوانیم ، ما همه خوب خوب هستیم و دعا گوی دعاگویان ما هستیم .
رعد بابا بزرگ موفق باشید و گردنت نیز درد نگیرد هرگز .

ودرود
درود بر نخودی گرامی
باری این مطالب را به قصد امید محله قرار می دهم و از شما و همه شدوستانم درخواست دارم تا امید داشته باشند ، هر چند که هم اکنون نیز مشکلی احساس نمی شود و همه ما در حال زندگی کردن هستیم و با همه مشکلات جامعه در حال دست و پنجه نرم کردن ولی اگر این مسئله هم بزودی حل شود که خواهد شد مسائلمان نسبت به بینا ها کمتر شده و رشد وتعالی ما به سوی هدف خلقتمان سریعتر انجام خواهد شد .
به هر حال تجربه ما سخن شما را تصدیق می کند اما برخی از امور هم خارج از تصورات ماهستند مثلا همین نرم افزار های موجود نابینائی چقدر کمک حال ما شده اند ،پس به فضل و کرم خدا امیدواریم و همچنان به آینده ای پر امید ، امید بسته ایم .

قنبری رعد بزرگ ، در زمان تولد شما ۷۳۴۵۶سالو ۸ ماهو ۱۵ روزش بوده.
کی گفته که من کامنت آخریه تورو ندیدم ؟؟؟؟ کی گفته ؟؟ ولی دیدم بهتره دیگه جواب ندمم که اوضاع قمر در عقرب بود. خخخخ شکلک رعد حسابی دستپاچه بود خخخخ
پسرم ، میری شناسنامتو درست با سال آدمیزادی ، و ماه و روزش ثبت میکنی ، تا فالت بگیروم.
در ضمن ، میری در شناسنومت از علایقت مینویسی که رعد بدونه داره با کی حرف میزنه. بدو برو . تازه اول چلچله شدنته .خخخخ

درود
رعد بابا بزرگ ، بابا بزرگ محله ، بابا بزرگ اهالی ادب و هنر محله فخوبی آیا ؟ درد گردنت چی شد ؟
شکلک قنبر مصر است غرب زده باشد ، شرق که پدرمان در آورد بگذار دلمان به مولودی غربی امان خوش باشد !از همین امروز بشمار یک ماه دیگر تولد حقیقی من است ؟ روز سه شنبه ساعت چهار و نیم صبح البته آنوقت ها امکانات نبود و دستی این وقایع را ثبت کردند !
این علایق که گفتی خوردنی است یا بردنی ؟ باید رو طاقچه گذاشت یا تو باغچه ؟بابا با این سن و سال دیگه اگه علاقه ای هم بوده گذشته و تمام شده است !قنبر یک =یاده روی می رفت و کوه پیمائی که الان کسی حاضر نیست همراه او در این مسیر سخت باشه ؟ چند سال قبل هم با پسر خاله ام بعد از یک سری فاصله زمانی رفتم واقعا خودم نگران شدم و دیگه نرفتم ها، تنها چیزی که هست قنبر به ورزش خورد و خوراک رو آورده و کمی هم برخی روزها خیابان نوردی می کند و یواشکی بگم ظرف می شوید ؟ فقط به جهت ورزش ؟ سر کار هم می شینه و چای می خورد دیگه چی بگم که نگفتم .
رعد بابا بزرگ قنبر الان مثل
شکلک چلچراغ بزرگ
در آمده و دیگه چیزی نداره به غیر از کار با کامپیوتر که نتونست مخفی نگهش داره و لو دادش .

درود بر عطا جان
راستش حتما راهی برای درمان بیماری های چشمی پیدا خواهد شد باید به لطف پروردگار امیدوار بود ،لیکن افراد و محققان ودانشمندان زیادی به دنبال کشف مراحل درمان هستند و من این پیروزی را دور نمی بینم.
هدف تمام بچه ها کنار آمدن با شرایط موجود هستند و خوشبختانه هم به خوبی همه این عزیزان کنار آمده اند و اگر بعضی مواقع من این اخبار را می گذارم بخاطر وجود تلنگوری برای ما است که حواسمان باشد به این موضوع و اگ ربه یکباره اخباری منتشر شد بدون اطلاع نباشند و بر صدق و یا کذب آن حرف نزنند و آگاهی ما در این خصوص به روز باشد .والا که مسئله ای در خصوص ندیدن هیچ یک از اهالی این محله ندارند و آرزوی من برای همه این عزیزان در این شب عزیز و شروع سال جدید میلادی این است که سال جدید میلادی برای نابینایان سالی سرشار و سراسر از اخبار درمان مشکلات بینائی باشد .الهی آمین

درود بر متین
با اینکه بروید دنبال اموری که انجام می دادید موافقم ، وباید دانست که انتظار آدم را پیر و فرسوده می کند ،لذا سخن و راهنمائی متین صحیح است .پژوهش ها هم کار خودش را و مسیر خودش را طی می کند اگه نتیجه داد خوشا به سعادتمان و اگر نداد ما خوشبختیم و زندگی می کنیم.زندگی با رنگ یا بدون رنگ فرقی ندارده فقط یک دل شاد لازم داره .

قنبر چرا همیشه میخوای باباتو به زحمت بندازی ، من پروازیو بخاطر اذیتاش از ارث محروم کردم. حالا نوبت توئه؟؟؟؟ خب مگه آزار داری ، که منو و بقیه رو میندازی تو حساب کتاب.؟ خب بگو تولدم ۱۰ بهمنه. ببین تازه سالشم درس نگفتی خخخخ شغلت حس کردم خوانندگیه .آره ؟؟؟؟؟ اگه بیای و دوباره منو دوستانه دیگه رو بذاری تو خماری ، میام عصاتو می گیرم و یکی میزنم تو کلت خخخخ شکلک رعد مجبوره پسراشو تربیت کنه. ای خدا آدم ۱۰ تا دختر کور و کچل داشته باشه خخخخ یه پسر مثل تو و پرواز نداشته باشه. ههههه

درود
بابا بزرگ من چکار کنم ؟ اذیت نداریم ها اینها همه اش رحمت است و من دوست دارم که فکر کنی و حساب و کتاب داشته باشی تا به به به بگم یا نگم به به به فراموشی دچار نشی زبانم لال خدای ناکرده ؟
شکلک بدبخت شدن قنبر بخاطر ندیدن و لال شدن و خاک بر سرش شدن
ببین بابابزرگ همه اش رو فهمیدی این بقیه اش کاری نداره امشب ۲۰۱۵ است و من نوشتم ۱۹۷۳ از هم کم و زیاد کن متوجه می شوی ،بابا بزرگ بابای من بخاطر همین که من هر کلمه رو می پیچوندم و اون هم دیر می گرفت منو بارها تنبیه کرد و بار آخرش هم سال ۸۹ بود که تا دو هفته نمی تونستم غذا بخورم .
در فال گیری هم مهارت داری و تجربه بالا ، در طالع من توسط شما آمد که از ارث پدر و جد پدری محروم می شوم و شدم ؟ مسائل رو می پیچونم که می پیچونم !اما خواننده نیستم ؟
ما شش تا برادر و یک خواهر بودیم از یک پدر و مادر فقط اون یک دختر هفت پادشاه پسر را کفایت کرد ؟در تربیت پسرات رعد اگه مشکل داشته باشی با تنبیه می شه حلش کرد اما دختر رو تنبیه نکرده گریه می کنه و با گریه اش دودمان اجدادش را بر باد فنا می دهد ؟
و حالا من یک سوم از زندگی یکصد و بیست ساله ام را پشت سر گذاشتم.
شکلک قنبر التماس میکنه که بابا بزرگ از ارث فضای مجازی محرومش نکنه
شکلک گریه برای از دست دادن ارث حقیقی توسط قنبر

درود
پریشیمای گرامی ممنون از حضور سبزت ،
حتما انجام می شود ؟ دیر و زود دارد !سوخت و سوز ندارد .
در نا امیدی بسی امید است
پایان شب سیه سپید است .
بیائیم با یک انقلاب صمیمانه و خاضعانه از توان معنوی خودمان برای گسترش افکار و انرژی های مثبت بهره بگیریم .
راهش را هم حسین بلوردی دوست عزیزمان برای پرواز روح می داند و اگر آموزش ها را شروع کند رشد خوبی در این زمینه خواهیم داشت .
موفق باشید

سلااام عمو قنبر،خوبی عمویی،میگم امان از این بیماریهای چشمی که عمون آدم رو میبره،من اما مشکل شبکیه دارم،اما انگار روز به روز داره وضعیت چشمام فرت فرت میشه،ای کاش مشکلم قرنیه بود تا راحتتر میشد که حل بشه،به هر حال ما همه امیدواریم که روزی بشه که نسل نابینایان منقرض بشه،،میسی میسی عمو قنبر از پست بسیار مفیدت،خدافسی

درود
ملیسای گرامی ، خوبی آیا ؟ کجا بعد از سفره خانه بودی آیا ؟ممنون از حضور سبزت و ببخشید که نتوانستم از حساب کاربری خودم جواب بدم و برای اینکه چند ساعتی دیر شد ناگزیر از بخش خوانندگان نظر دادم.بله همه ما امید باید داشته باشیم و این امید است که بدترین لحظات انسان را به بهترین آرامش ها تبدیل خواهد کرد .موفق باشید عمو .

دیدگاهتان را بنویسید