خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

کتابخانه فاطمه زهرای شهرداری اصفهان. رمان “درخت مار”, اثر اووه تیم. ترجمه امید اجتماعی جندقی

سلام. کتاب این هفته “درخت مار” نام دارد؛ اثر نویسنده مشهور آلمانی اووه تیم که با ترجمه شیوای امید اجتماعی جندقی چاپ شده است. اووه تیم نویسنده ای است که به قول هیئت داوران جایزه ادبی هاینریش بل, ” مسائل بزرگ را کوچک و مسائل کوچک را بزرگ نشان می‌دهد. “. و با این کار, به نظر همان هیئت داوران, خلف صالح خود هاینریش بل به حساب می آید. تیم با آثاری مانند «تابستان داغ»، «مورنگا»، «دذخت مارپیچ» و «کشف کالباس هندی» در اروپا شناخته شده است.
اما رمان درخت مار: واگنر، مهندس آلمانی، پیشنهاد مدیریت بنای یک کارخانه‌ی تولید کاغذ را در جنگل‌های بارانی آمریکای جنوبی می‌پذیرد. او امیدوار است که در این مکان ناشناخته زندگی تازه‌ای را آغاز کند، ولی تفاوت‌های فرهنگی، خرافات و فساد مالی در محیط جدید، وی را با چالش‌های تازه‌ای رو در رو می‌کند. درخت مار تضادهای سیاسی و اجتماعی دهه‌ی هشتاد آمریکای جنوبی را به شیوه‌ای جذاب و با دقتی شگفت‌آور بازتاب می دهد.این رمان در دنیای غرب، جادوی فرهنگ سرخ‌پوستان این سرزمین را نیز به تصویر می‌کشد. یکی از شخصیت های جذاب کتاب, سوفیا پیرزنی شدیدا مسیحی و بهتر است بگوییم انجیلی است که در خانه جدید مهندس داستان خدمت می کند و همه چیز را از پشت عینک کتاب مقدس می بیند. شاهبیت تمام گفته هایش, که عمدتا تکرار عباراتی از همین کتاب است, انتظار آخر الزمانی است بسیار نزدیک. واقعه ای که از دید او به خاطر رواج معصیت در میان اهالی بومی منطقه هردم نزدیکتر هم می شود. شاید به خاطر همین تعصب است که وی, علیرغم یک عمر زندگی در میان مردمان آن دیار, هیچگاه کوششی برای شناختن آنها نمی کند.
فایل صوتی اولین فصل کتاب را می توانید از
اینجا
دانلود و گوش کنید.
کل فایل ها را هم از
اینجا
می توانید دریافت کنید.
از این پس پیرو پیشنهاد پسندیده پریسیما خانم گرامی, با معرفی هر کتاب آن آگهی فراخوان مشارکت در تأمین بودجه ضبط نیز درج می شود:
اگر مایلید در ضبط کتاب برای همنوعان مشارکت کنید, کمک های خود را می توانید به شماره کارت 6037694037855131 (بانک صادرات, سعید عابدی) واریز نمایید.
با ما در تماس باشید: frz.ketab@gmail.com
تلفن: 03133373136
نشانی: اصفهان- خیابان فروغی- کوچه 32- جنب بانک صادرات- کتابخانه حضرت فاطمه زهرا (س)