خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو
آموزش تشخیص اصل یا تقلبی بودن گوشی موبایل

آموزش تشخیص دادن اصل بودن گوشی موبایل توسط اینترنت

در کشور ما اکثر گوشی های موجود در بازار ریجستر نشده و قاچاقی به کشور وارد می شوند که این موضوع باعث نوسانات قیمت یک مدل گوشی شده که علت آن چیزی به جز غیر اصل بودن آن و به اصطلاح چنج بودن آن نیست که متاسفانه فروشندگان گوشی های تقلبی و یا چنج خود را به عنوان گوشی اصل به مشتری معرفی می کنند. برای شناسایی
گوشی های اصلی و چنج راه های متفاوتی است که از جمله آنها دادن کد #۰۶#* است که سریال گوشی شما (IMEI) را مشخص نموده و شما می توانید آن را با سریال روی کارتن و باطری تطبیق دهید و باید همخوانی داشته باشد و در غیر این صورت گوشی شما قاچاق بوده و چنج شده است. اما قصد دارم روشی را به شما معرفی کنم که شما میتوانید به سادگی و از طریق اینترنت به اصل یا غیر اصل بودن گوشی خود پی ببرید ، بدون نیاز به یافتن کد فوق بر روی کارتن یا باطری گوشی یا سایر راهها! بدین منظور: ابتدا بر روی گوشی خود (با هر مدلی) کافی است کد #۰۶#* را وارد نمایید. کد IMEI گوشی خود را مشاهده خواهید کرد. حال به سایت اینترنتی
https://www.numberingplans.com/?page=analysis⊂=imeinr
بروید. سپس با جهت نما پایین بیاین پایین و به دنبال لینک Number analysis tools بگردید و روی آن اینتر کنین سپس دوباره با جهت نما پایین بیایین پایین تا برسین به لینک» IMEIاین لینک زیر محلی هست که آدرس ایمیل و پسورد واسه ورود میخواد وقتی این دوتا تکست باکس رو رد کنین و برین پایین تر میرسین به لینک » IMEI و روش اینتر کنین بعد در صفحه باز شده دنبال تکست باکس Enter IMEI number below بگردید سپس کد IMEI خود را که یک کد ۱۵ رقمی است را در تکست باکس مربوط به طور دقیق و بدون خطا وارد نمایید و روی دکمه analyse کلیک کنید. اکنون سایت مشخصاتی به شما میدهد که باید به طور کامل به مشخصات گوشی شما صدق کند. از نظر مدل ، کارخانه ، کشور سازنده و… .
به عنوان مثال اگر گوشی شما مدل Samsung galaxy s3 باشد ، میبایست بعد از وارد نمودن سریال (IMEI) گوشی ، مشخصات همان گوشی Samsung galaxy s3 خود را دریافت کنید ، این موضوع بدین معنی است که گوشی شما اصل بوده و هیچ گونه مشکلی ندارد. اما اگر مشخصات داده شده مربوط به گوشی شما نباشد گوشی شما قاچاق یا چنج یا… می باشد.
به عنوان مثال اگر کد یک گوشی Sony xperia m را چک کنید و این سایت مشخصات یک گوشی Sony xperia z را به شما نشان دهد ، گوشی شما غیر اصل یا چنج است!
سایت فوق به غیر از چک کردن IMEI موارد دیگری را نیز آنالیز میکند:
Phone number analysis
IMSI number analysis
IMEI number analysis
SIM number analysis
ISPC number analysis
این نکته رو هم باید ذکر کنم که ممکنه بعضی گوشی هارو بهتون بگه مشخصات دقیقو خودتون انتخاب کنین و این به این معنی نیست که گوشیتون غیر اصل است باید پیغامی که بهتون میده رو بخونین که اکثرا وقتی میگه مشخصات دقیق تر رو وارد کنین زیر دکمه آنالیز یه پیامی مبنی بر این به شما میده که ظاهرا کد شما درست است اما برای اطمینان مشخصات کامل گوشی خودتونو وارد کنین مثلا گوشی منو همینو گفت در صورتی که گوشیم اصل هست و خود این سایت هم اعلام کرد فقط میخواد مشخصات دقیق تر رو بگیره که لازمی نیست که بخواین وارد کنین همین که بگه ظاهرا کد وارد شده درست است بسه.

اما در همین رابطه سایتی دیگر هم وجود دارد که با وارد کردن کد IMEI می توانید از اصل یا تقلبی بودن گوشی خودتان مطلع شوید روش کار به این شکل است که در هنگام وارد کردن کد IMEI گوشی خودتان سایت باید رقم آخر سریال شما رو حدس بزند اگر سایت اشتباه حدس بزند یا اصلا حدس نزند گوشی شما تقلبی میباشد.
کد *#06# را در گوشی خود وارد کرده و سپس کد 15 رقمی IMEI که نمایش داده میشود را در سایت زیر وارد کرده
http://www.imei.info/calc
و کد IMEI خود را در محل IMEI calculator وارد کرده و به رقم آخر که رسیدید با جهت نما پایین بیاین پاین ببینین تو کادر مربوطه رقم آخر کد گوشی شمارو حدس زده یا نه.اگه حدس زده که خوش و خرم باشین ولی اگه حدس نزده غصه نخورین ایشالا گوشی بعدی که میخرین اصله خخخخخخ

۹ دیدگاه دربارهٔ «آموزش تشخیص اصل یا تقلبی بودن گوشی موبایل»

سلام بر سید محمد عزیز.
حرف نداشت این پستت مثل همیشه.
محمد، با پیشرفت روز افزون استفاده از تلفنهای هوشمند، بسیار بسیار نیاز به داشتن این نوع آموزشها احساس میشه.
خیلی به موقع داری این پست ها رو منتشر میکنی.
ممنون از احساس مسوولیت و وقت شناسیت در این رابطه.

سلام
منم طرفدار این پست ها هستم.
با توجه به اینکه با وسواس دنبال اطلاعات در مورد خرید گوشی و تجربه برای بهترین انتخاب هستم.دیشب هم یه گوشی برام آوردن که سامسونگ لمسی هست ولی اندروید نداره و جاوا هستش.
فکر کنم بعدا, پشیمونی سخت باشه.
از کامپیوتر راضیم ولی باید بفکر تجربه های جدید هم در مورد همراه باشم.فکر کنم با حدود ۷۰۰ هزار, بشه یه گوشی ایده آل خرید.ولی پشتیبانی از کیبرد, که قابلیت مهمی از نظرم هست رو شاید باید براش بیشتر هزینه کنم.

دیدگاهتان را بنویسید