خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

جدیدترین نسخه espeak اندروید و اخطار به کاربران

در پی انتشار غیر رسمی کد دستکاری شده برنامه eSpeak اندروید توسط آقای محمود هژبری در سایت (www.talkingsoft.ir)، ما گزارشات متعددی را از کاربران مبنی بر اشکالات این نسخه دریافت کرده ایم.
از این رو گروه eSpeak فارسی بر آن گشت تا علاوه بر ارائه پاره ای توضیحات، نسخه اصلی 1.48.11 را در اختیار کاربران گرامی قرار دهد.
قابل توجه کلیه عزیزان: کد برنامه نویسی اپلیکیشنهای متن باز در دسترس عموم میباشد و هر کسی میتواند این کدها را دستکاری و به فایلهای اجرایی تبدیل نماید.
اما بجز اپلیکیشنهایی که بطور رسمی در گوگل play منتشر میشوند، نسخه هایی که توسط سایرین انتشار مییابد و کد آنها مورد دستکاری قرار گرفته است، نه تنها میتواند دارای کدهای مخرب متعددی که امنیت اطلاعات شخصی تان را به مخاطره می اندازد باشد. بلکه بدلیل عدم اِشراف افراد مذکور به کدهای برنامه. میتواند اشکالاتی را در روند اجرای صحیح برنامه به وجود آورد.
گروه برنامه نویسی eSpeak هیچ مسئولیتی در قبال نسخه های دستکاری شده و صدمات احتمالی آنها و سرقت اطلاعات شخصی شما ندارد.
نسخه ای که توسط برنامه نویسان eSpeak فارسی در اختیار شما قرار میگیرد عیناً همان است که در googleplay منتشر شده است و صحت آن تأیید گشته است.
اصالت این اپلیکیشن با بررسی مواردی چون check som, package name و signature قابل تصدیق میباشد.
چرا نسخه های eSpeak با تأخیر در سایت eSpeak فارسی قرار میگیرد؟
از آنجایی که نرم افزارهای متن باز توسط شرکتهای تجاری عظیم ارائه نمیشود، انتشار هر نسخه از آنها نیاز به تست بر روی دهها مدل و برند گوشیهای موبایل و کشف خطاهای احتمالی میباشد. رفع این اشکالات نیاز به بررسی کدهای محلی هر زبان توسط طراحان و مکاتبه با مدیران پروژه بین المللی دارد و بعد از انجام تمامی این کارها همه این مراحل باید برای نسخه اصلاح شده نیز انجام گردد.
پس از این فرایند است که نسخه ای پایدار با درصد اطمینان بالا ارائه میگردد.
انتشار نسخه های دستکاری شده از کدهای ناپایدار توسط افرادی که در جریان جزئیات این پروسه نیستند تنها باعث آزردگی کاربران و زحمت مضاعف گروه برنامه نویسی میشود.
توضیح آنکه نسخۀ حاضر همچنان در مرحله تست بود و در حال بررسی و مکاتبه پیرامون برخی از نقایس بودیم. ولی با این عمل دوست عزیزمان ما خود را در مقابل یک عمل انجام شده دیدیم و برای اینکه کاربران خود را از پاره ای مشکلات هولناک محفوظ داریم نسخه اصلی و بدون دستکاری را به حضورتان تقدیم نمودیم.
جهت دریافت لطفاً به سایت پروژه eSpeak فارسی مراجعه نمایید.
چنانچه پیش از این نسخۀ غیر رسمی را بر روی گوشی یا تبلت خود نصب نموده اید، آن را حذف کرده و این نسخه را نصب نمایید.
ای کاش دوستان ایرانی ما از این موازی کاریها و منفعت طلبیهای افسار گسیخته خود دست بردارند و بدانند که کار را باید به کاردان سپرد و در حوزه ای که تخصصی در آن ندارند نباید دخالت کنند.
گروه eSpeak فارسی به عنوان طراحان زبان فارسی eSpeak و برنامه نویسان این پروژه، به تمامی کاربران جداً توصیه مینماید که نرم افزارهای eSpeak را صرفاً از سایت پروژه eSpeak فارسی و یا سایت پروژه بین المللی eSpeak و یا از اندروید مارکت “GooglePlay” دریافت کنند.
با سپاس فراوان، احسان اسماعیلی و شادیار خدایاری، مدیران پروژه eSpeak فارسی.

۳۴ دیدگاه دربارهٔ «جدیدترین نسخه espeak اندروید و اخطار به کاربران»

سلام
با سپاس از مدیران محترم espeak ولی باید به عرضتون برسونم که من این نرم افزار رو از سایت talkingsoft دریافت کردم و بدون هیچ اشکالی هم دارم استفاده میکنم
نمیدونم ما همنوعها کی قراره همدل و همکار باشیم و سعی نکنیم بر علیه همدیگه شورش کنیم
من به شخصه آقای هژبری رو دلسوز خودمو همنوعهام میبینم و مطمئنم به خاطر رقابت و این بچه بازیا سعی نمیکنه به ما ضربه بزنه
ضمناً ایشون نوشته بودن که این نرم افزار ۱۴ اکتبر منتشر شده ولی شما هیچ اقدامی نکردید و حالا هم دلیلتون اینه که مشغول تست بودید
آخه مگه تست این نرم افزار چقدر زمان میبره؟
من حدس میزنم اصل قضیه چیه
آقای هژبری شیوه ی کارشونو تغییر دادن و کارایی که خودشون قبلا انجام داده بودنو دارن آبدیت میکنن شما و امثال شما هم میخواید ثابت کنید که این کار شما بوده و کار ایشون تقلبیه
خوب اگه اینطوره ما ماه هاست منتظر نسخه ی جدید پول شناسیم
حتما بازم میخواید بگید که اونم در حال تست هست؟
لطفا از این رقابت دست بردارید
شما. آقای هژبری و همه ی ماها همنوعیم و از یه خونواده
چرا مثل دشمن و رقیب با هم برخورد میکنید؟
چرا همه ی شما که عالم هستید و به قول خودتون برنامه نویس و کار بلد یک جا توی یه سایت متمرکز نمیشید و به ما مبتدیها کمک کنید؟
تا کی میخواد این بچه بازیها و جنجالا ادامه پیدا کنه؟
لطفا کامنت رو حذف نکنید و جوابمو بدید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

سلام آقای اسماعیلی.
نمیدانم چه بگویم.
گرچه خودم هم از این نسخه استفاده کردم ولی الآن علت کند شدن دستگاه تلفن همراهم را احتمالاً فهمیده باشم.
سعی میکنم توصیه های شما را جدی بگیرم.
موفق باشی دوست عزیز.
در پناه حق.

سلام دوست عزیز.
شما مختارید. اگر حس میکنید دستگاه تلفنتون کند شده, برید اون نسخه رو نصب کنید انشا الله درست شه! :d

درود
با تشکر از زحمات و تلاش مستمر شما دوستان عزیزم .خسته نباشید .
قطعا انسان ها یک شب به اوج شناخت نمی رسند و سالیان سال باید در جهت اهداف مشخص تلاش کرد تا به شناخت رسید و من در عجبم که برخی افراد وقت خود را صرف امور مردم می کنند اما در ادامه از روند مشخص شده و هدف مورد نظر منصرف شده و در نهایت هم خود و هم دیگران را از ادامه راه دلسرد می کنند .برخی از امور هرگز صرف اقتصادی ندارد اما لجاجت و اخلال در کار دوستان موجبات هتک حرمت و نهایتا در هاله ای از ابهام بردن تلاش خود و هم قطاران است .همه چیز را با پول نمی توان جست ؟! و توان علمی افراد را هم با پول هرگز نمی توان خرید ؟
احسان جان تلاشت را می ستایم و توفیقات روز افزون برایت دارم .هرگز دلسرد نشوید و به تلاشتان ادامه دهید .

با سلام و تشکر فراوان از تیم سازنده ی eSpeak که متن‌خوانی رایگان و کارامد را ارائه دادند. من نسخه ی جدید را امتحان کردم مشکل خواندن علامت‌ها حل شده بود ولی لهجه ی خواندن متون انگلیسی آن دوباره british شده.

با سپاس بسیار از شما.
جناب اسماعیلی، من یه سوال دارم. مدتهاست دنباله این جوابم. امیدوارم پاسخ بدید.
کاره مکاتبه با شرکت IOS به کجا کشید؟ آیا امیدی هست برای اجرای ای اسپیک بر روی آیفون؟

سلام منم با نظر سارا خانم موافقم و نظرشون را تایید میکنم
واقعا دلم برای آقا محمود میسوزه
نگرانم نکنه ایشون دست از تلاش برداره
آقا محمود ما همچنان منتظر کار های فوق العاده ی شما هستیم
در ضمن منم نصب کردم ولی هیچ اشکالی برای موبایلم پیش نیومد
واقعا متاسفم
آقا محمود دستتون درد نکنه

سلام.
این توضیح لازمه که انتشار این مطلب در این سایت به منزله ی حمایت و تأیید حرفهای آقای اسماعیلی نیست.
ما کاملً نگاه بیطرفانه داریم و جانب کسی رو هم نمیگیریم.
اگر آقای هژبری هم در مقابل این پست پاسخ و توضیحی داشته باشن میتونن در یک پست یا کامنتهای این پست منتشر کنن.
البته با هرگونه توهین و بی احترامی طرفین نسبت به همدیگه هم برخورد میشه و کامنت یا پستهای توهین آمیز حذف خواهد شد.
ممنون.

دو تا سؤال!
۱- آیا تعدادی از کاربران مشکلی با برنامه ی ارسالی محمود داشتن و ابراز نارضایتی کردن؟
اگه این طوره آمارش رو با مدرک ارائه بفرمایید.
۲- آیا با وجود ارائه نشدن آماری خاص در مورد مشکلات برنامه ی ارسالی محمود، انتشار این پست به صورت سنجاق شده یه کوچولو بی طرفی ما رو زیر سؤال نمیبره؟
دقت کنید که به گفته ی خود احسان عزیز، این نرم افزار متن باز و در اختیار همه هست و ممکنه هر کسی اون رو دستکاری و ارائه کنه.
من حدس میزنم یه دعوایی بین یاران قدیم IRTBC به وجود اومده که ضمن تأسف به این خاطر و گوشزد کردن این نکته که دعوای اونها به هیچ وجه به ما ارتباطی نداره، نظرم صراحتا اینه که اولا با انتشار این پست و سنجاق کردنش ما آب به آسیاب دعوا ریختیم و ثانیا آشکارا بی عدالتی کردیم!
مگه این که خلافش با دلیل و مدرک مستدل اثبات بشه.
تازه اگه اثبات بشه که کار محمود اشتباه هم بوده، واقعیت اینه که او هیچ وقت از کسی به اجبار نخواست که نرم افزار دست کاری شده رو دریافت کنه.

من با نظر آقا سعید موافقم آقا سعید حرف های شما کاملا منطقی هست ولی باز هم میگم من این نرم افزاری را که آقا محمود دادند نصب کردم و هیچ مشکلی برام نداشت این عین واقعیت هست نه اون از اقوامم هست و نه من اصلا این سه یار قدیمی را به قول آقا سعید میشناسم
ولی واقعا دلم برای آقا محمود میسوزه ای کاش این پست زود برداشته بشه چون یه سری فرصت طلب ممکنه کار دست شما مدیران لایق بدند و بخواهند بر علیه اون حرف بزنند و متاسفانه به نظر من اصلا انصاف نیست که این جور بشه من واقعا نگرانم

سارا خانم، به سؤال شما در مورد تأخیر بطور کامل و جامع توی مطلب ارسالی جواب داده شده. عنایت داشته باشید که نگاه بنده و سایر اعضای تیم eSpeak فارسی، یک نگاه کارشناسانه و فنیست و ما به عنوان برنامه نویسان این پروژه چیزهایی رو میبینیم که از دید کاربران عادی پنهانه و فراز و نشیبهایی که پشت سر میذاریم مسائلی نیست که دیگران ازش اطلاع داشته باشن.
درضمن، هر چند این کار رو انجام وظیفه میدونیم ولی ما میتونستیم eSpeak فارسی رو صرفاً برای رفع نیاز خودمون بنویسیم و اصلاً از همون اول هم منتشرش نکنیم. انصاف بدید که اگر اینطور میشد امروز eSpeak فارسی وجود نداشت که شما بخواید روی سیستمهای مختلفتون چه کامپیوتر و چه موبایل نصب کنید. و اینکه ما اعلام میکنیم هر کس به شاخه تخصصی خودش بپردازه به هیچ وجه حرف بیراهی نیست.

باز که از این داستانا داره شروع میشه
باز دودستگی
باز اگه آقا مجتبی وارد نشه و رسیدگی نکنه این داستان ادامه خواهد داشت

چرا یه درسد نمیخواین نظر شخصیه خودتونو برا خودتون نگه دارید
چرا یه درصد فکر نمی کنید که هر ۲ نفر این قصد رو داشتن که یه کاره خوب انجام بدن
چرا فکر نمیکنین که نیت هر ۲ نفر خیر بوده
تا کی منفی نگری
تا کی همدیگرو کوبوندن

آقا/خانم کاظمیان و جناب درفشیان عزیز:
بحث به هیچ وجه درباره رقابت نیست و کسی قرار نیست توانمندیهای دیگری رو زیر سؤال ببره.
درسته که eSpeak متن بازِ، ولی قطعاً اگر ما میخوایم بخاطر نصب یک نرم افزار متحمل ضرر نشیم چه پولی و چه متنباز باید اون رو از محل مورد تأییدش دریافت کنیم.
نرم افزارهای پولی و دارای مالک خاص رو از سایت شرکت سازنده تهیه میکنیم چون اون شرکت موظف هست در قبال دریافت پول از شما، نرم افزار سالم بهتون تحویل بده و در صورت بروز مشکل شما رو پشتیبانی کنه یا بهتون خسارت بده. در مورد نرم افزارهای متنباز قطعاً باید بیشتر احتیاط کرد چون هرکس میتونه دستکاریشون کنه و تنها راه اطمینان، گرفتن نرم افزار از سایتهای رسمیه. این دیگه یک حساب دو دوتا چهارتاست.
همون طور که عرز کردم. این یک نظر کار شناسانست و همه جای دنیا هم پذیرفته شده.
بحث به هیچ وجه درباره دشمنی و اختلاف با کسی نیست. بحث سر روش درست کارِ. اگر این عمل از طرف من هم صورت میگرفت جای نکوهش داشت.

سلام
سپاس گذارم از شما
اما ای کاش به جای اینکه همدیگر را بکوبیم
ای کاش به جای اینکه پته همدیگه رو بریزیم رو آب
ای کاش به جای اینکه همدیگر رو تخریب کنیم
ای کاش به جای اینکه دعواهای شخصی خودمون رو در سایت پرطرفدار محله بیاریم
کمی،فقط کمی باهم متحد بودیم
اگر اینچنین بود،حال و روز ما چنین نبود
از ماست که بر ماست
موفق باشید

من در آشنا بودن محمود با اندروید و مسائل مربوط به اون شک ندارم و اینو میدونم که محمود هرکی باشه و حتی اگه عضو تیم ای اسپیک هم نباشه، رشتهش کامپیوتره. کامپیوتر. برنامه نویسی میدونه. برنامه نویسی. و اینکه اگه ی چیزی متن باز هستش، دیگه حالا گوگل پلی منتشرش بکنه یا نکنه مهم اینه که الان ما دو تا ای اسپیک داریم. توزیع محمود و توزیع آی آر تی بی سی. هر کسی هر کودوم رو خواست، استفاده میکنه. دعوا که نداریم! لینوکس و هم خانواده هاش هم کلی توزیع دارند. حالا توی هر کودوم هم ی مشکلاتی هست. خوب هست که هست. هر کسی بتونه برای رفع مشکلات کمک میکنه و هر کسی از هر توزیعی مایل بود استفاده میکنه!
به هر حال، به نظر شخص من اگه بگیم مثلا توزیع محمود مشکلات یک و دو و سه رو داره خیلی بهتر هستش تا کلی بگیم مشکل داره.

با درود فراوان به همگان دوستان خوب من من نظر مجتبی را لایک میکنم
اگر نرم افزار یا هر چیز دیگری که شخصی روی آن کار کرده است به طور کلی نگوییم مشکل دارد
بلکه بیاییم مشکلات واقن در آن وجود دارد را بیان کنیم الآن آغای اسماعیلی میفرمایند ای اسپیک آغا محمود آن را آپدیت کرده مشکل دارد اما چرا یک یا چند نمونه از آن مشکلات را بیان نکردند تا مدرک و دلیل باشد
من خودم ای اسپیک آغا محمود را روی گوشی خود نصب کردم و هیچ مشکلی هم ندارم
آغا محمود رشته اش کامپیوتر هست و برنامه نویس میداند همین ای اسپیک را هم که ما استفاده میکنیم باید مدیون زحمات او باشیم چرا که ای اسپیک را او خریداری کرده است و به دست همنوعانش رسانده است
من خود چند نرم افزار از محمود عزیز خریدم و خدا وکیلی به مشکل هم برنخورده ام
مانند ویندوز گویا نوشتن پیامک و غیره
پس بیایید به جای تخریب همدیگر با یاری همدیگر نقایص را برطرف کنیم
با تشکر

با درود فراوان
باید عرض کنم نرم افزاری که جناب هژبری گذاشتن هیچ مشکلی نداره به شخصه روی ده تا گوشی نصبش نمودم و بسیار عالی کار کرد
حقیقت برای ما کاملا مشخص هست و معلوم میشه که انگار بعضی افراد از انتشار ای اسپیک توسط محمود عزیز ناراحت شدن
حقیر از دوست عزیزم محمود هژبری عزیز به شدت حمایت میکنم
در کار این دوستمون هیچ وقت اما و اگر وجود نداشته و ایشون همیشه خیرخواه ما نابیناها بوده اند و ما همواره از خدمات ارزشمند ایشون استفاده کردیم و میکنیم
کاش کمی با انصاف بودیم
پیروز و شادکام باشید

سلام.
ببخشیدم که این…
راستش پیش از گفتن هر حرفی، یکی کمک کنه!
خودم رو به دردسر مسخره ای انداختم و الان هیچ مدلی نمی تونم درستش کنم.
من خواستم ایسپیک جدید رو نصبش کنم ولی به خاطر اشتباه مضحک خودم الان بد گرفتار شدم.
ماجرا اینه که گوشی من زبانش فارسی بود من رفتم داخل تیتی اس های ایسپیک که اول جاش رو بشناسم بعدش برم زبان رو انگلیسی کنم بیام تیتی اس رو بذارم روی گوگل یا سامسونگ بعدش قدیمیه رو حذف و جدیدیه رو نصب کنم ولی در حالی که منوی گوشیم فارسی بود دستم لرزید و گزینه متن به گفتار سامسونگ تیک خورد و الان ایسپیک من گویا نیست. با توجه به اینکه الان بینا کنارم نیست و زمان هم ندارم که توی گروه ها مطرحش کنم میشه اینجا وسط بحث اندرویدی یکی بگه من راهی دارم یا نه؟
معذرت می خوام سوالم متفرقه هست ولی واقعا هیچ راهی جز اینجا پرسیدن به نظرم نرسید. اگر کسی می دونه ترتیب گزینه ها چجوریه که با شمردن بتونم برم و به گزینه انگلیسی زبان و ورودی برسم ممنون میشم بهم بگه. وحشتناک به صدای ایسپیک احتیاج دارم.
ایام به کام همگی.

سلام به همگی
از همه ی کسانی که برای پیشرفت همنوعها شون زحمت میکشن باید تشکر کرد
و امیدوارم که آقایان هژبری اسماعیلی و خدایاری هم بار دیگه به هم کمک کنن تا با نیروی بیشتر
به تلاشهاشون برای جامعه ی نابینایان ادامه بدن

سلام. وقت به خیر. این دو نسخه اصلاً فرقی نداشته همین مشکلاتی که تو نسخه ای که جناب هژبری دادن تو نسخه ی بدون دستکاری هم هست. شما چرا هم دیگه رو خراب میکنید؟ موقعی این جنگ و جدل به پا میشه که حد اقل یه فرقی بین این دو مشاهده شده باشه. تو نسخه ی آقای هژبری هم مشکل زبان فارسی به english UK هست تو این نسخه هم متأسفانه برطرف نشده. تو نسخه ی جناب هژبری هم مشکل علائم نگارشی وجود داره تو نسخه ی بدون دستکاری هم این مشکل هست. عوض این که هم دیگه رو بیاید خراب کنید هر دو طرف مشکل اصلی رو پیگیر بشید. با شرکت e-speak یا تماس یا مکاتبه کنید ببینید چرا عوض پیشرفت پسرفت کرده. با این مشکلات انتظار نداشته باشید مردم ورژن جدید رو نصب کنن. صدای e-speak قابل فهم نیست چه برسد به زبان english UK. مردم منتظر خبرهای جدیدن نه صحبتهای این چنین. حتی تو بعضی گوشیها باعث کندی سرعت شده.

سلام دوستان من تجربه خودمو گفتم و در قبال شما و گوشیهایتان هیچ مسوولیتی ندارم.
در ضمن آقا مجتبی از شما بیشتر انتظار میرفت.
خودتون اشراف دارین که open source هم انواعی داره.
مثلاً همین وردپرس رو که source آن به رایگان هست آیا شما از سایتی بجز
http://www.wp-persian.com دانلود میکنین اگه میکنین پس معلومه اولین اصل امنیتی رو به چالش کشیدین.
من با دوستان غیر متخصص حرفی ندارم.
گرچه خودمم برنامه نویس نیستم.
اینکه من رو فلان دستگاه نصب کردم یا نه برا من فرقی نمیکنه.
فقط یکی بیاد بگه مجوز انتشار این نرم افزار دست کی هست.
یعنی آیا این نرم افزار هم مثل لینوکس چند توضیعیست یا مثل وردپرس یک توضیعی.
لطفاً بحث های عوام فریبانه رو جای دیگر مطرح کنین.
با تشکر همین.
موفق باشید.

سلام آقای غلامی.
دوست عزیز وردپرس هم شما میتونید تغییرش بدید و منتشر کنید. الان هزاران نفر هستن که با اسم طراح سایت یه وردپرس نصب میکنن و تغییرش میدن یا تغییرش دادن و به عنوان cms دیگه منتشر کردن.
موفق باشید

من هم با احسان موافقم و هم با محمود. هر کودوم رو از دریچه ی دیدگاه خودشون نگاه میکنم.
فقط نظر شخصیم رو گفتم.
من اصن تخصصم کامپیوتر نیست. من زبان خوندم بنابرین حد اقل منو جزو متخصصین ندونید.
اینکه از من بیشتر انتظار دارید به این خاطر هست که من رو متخصص کامپیوتر میدونید در حالی که نیستم.
البته نه که یکی به میخ بزنم یکی به نعل!
من گفتم رویکرد ها متفاوت هستش، آدم ها متفاوت هستند و توی این دنیا محدودیت ها چیز هایی هستند که ما خودمون قرارداد میکنیم.
وردپرس فارسی دو توزیع داره. یکی‌شون رو هم ناشر اصلی به رسمیت نمیشناسه ولی هست و عده ای هم دارند ازش استفاده میکنند.
آقای اسماعیلی حق داره به عنوان دست اندر کار و عضو رسمی تیم ای اسپیک فارسی نگران کاربرانش باشه.
آقای هژبری هم حق داره در مورد مسائل مربوط به این پروژه، تلاش کنه، بهبود ایجاد کنه و با کاربران موارد و مسائل رو به اشتراک بگذاره.
من نگفتم احسان یا محمود کار درست یا غلطی انجام دادند یا ندادند.
گفتم به نظرم بهتر هست که گفته بشه استفاده از ای اسپیک توزیع این آقا به علت اینکه فلان مشکل امنیتی و بهمان مشکل ساختاری و بیسار مشکل تلفظی رو داره، پیشنهاد نمیشه. نه که من بیام بگم ماهور بده استفاده نکنید. من میگم ماهور به این چهارده دلیل بده استفاده نکنید چون بعدش خودتون مسئولید که پول دادید و خریدید و استفاده کردید.
بازم تأکید میکنم هم محمود و هم احسان از بچه های فرهیخته و تحصیل‌کرده هستند و با هیچ کودوم‌شون ما هیچ مشکلی نداریم.
فقط باید در نزدیکتر شدن به هم دیگه تلاش کنیم و یاد بگیریم که رویکرد های مختلف رو بپذیریم و ادبیات درخور هم دیگه رو بیشتر استفاده کنیم.
همه ی ما باید ی هدف داشته باشیم اونم پیشرفت هم دیگه هستش.
چیزی که هم محمود تأکید میکنه، هم احسان، هم من و هم شما.

سلام
از همگی تشکر میکنم که به فکر ما ها هستن
ایکاش همه بتونیم با هم تلاش کنیم که مشکلاتمون بر طرف شه
ای کاش بتونیم مثل آقای خادمی و بقیه بزرگ واران یه مشکلی از مشکلات نابینایان برطرف کنیم
نه این که بیایم خودمونو بدنام کنیم
و همدیگرو بشدت بکوبیم
آقایانی که مشکل دارن
میتونستن با تلفن
و بحث کردن به یه نتیجه ای برسن بعد بیان اینجا رو شلوق کنن
واقعن که
ببینید چقدر فرق بین ما
با نابینایان دیگر کشور ها هست؟
اونا فقط یه خوبی دارن که همه با هم متحدن اما ما نه
همش خودمون رو قبول داریم
حالم ازین جور بحث ها به هم میخوره
یا حق

سلام.
بازم یه دعوای به اصطلاح حیدری نعمتی دیگه.
من نمیدونم که این وسط کی درست میگه، ولی روی هم رفته من حرفای سارا و سعید رو قبول دارم و لایک میزنم.
آقای ندرلو این نرم افزار رو روی چند گوشی نصب کرده و راضیه.
آقای غلامی روی یه گوشی نصب کرده و ناراضیه.
من محمود رو و تخصصش رو و حسن نیتش رو کاملا تایید میکنم.
همینطور که روی دلسوزی احسان و شادیار هم شک ندارم.
من نمیدونم کار مشترک شما سه نفر چرا باید به اختلاف کشیده بشه و این کار مشترک ارزشمند متوقف بشه و در نتیجه فرایند تخریب شخصیتی هم دیگه آغاز بشه.
اگه این اختلافات ریشه مالی نداشته باشه باید بگم که بسیار کار اشتباهی هست که همدیگه رو به دلایل فنی به چالش میکشید، چون هر سه شما تخصص کافی رو برای این امور کاملا دارا هستید.
بیایید باهم باشید نه بر علیه هم.
اگر در ارایه نسخه ای که در اکتبر منتشر شده تعللی شده باشه کاملا بی منطق و غیر اصولی بوده.
و اگه قرار باشه هر دفعه که این نسخه ها به روز بشه و یه دعوایی هم پشتش باشه همون بهتر که محمود کار خودشو بکنه و احسان و شادیار هم کار خودشونو.
ما هم ناگزیر هر کاری که بهتر بود رو استفاده میکنیم و از باعث و بانی این کار هم تشکر.
من که شخصا تا حالا با کارهای محمود مشکلی نداشتم و کاملا بهش اطمینان دارم.
با هم دعوا نکنید و موجبات شاد شدن دشمنان مونو فراهم نکنید لطفا.

سلام :
خوب اونچه که ظاهر قضیه به چشم میاد اول اینکه نظرات ترکیبی به مفهوم این پست کمکی نمیکنه :
و اینکه جناب آقا محمود که فاملیشون رو خوب نمیتونم بنویسم اینکه این آقا قبل از یکی دو ماه پیش که نامه یا پست خداحافظی از انجمن i r t b c رو نوشتن رو بنویسن هیچ مشکلی توی کار ایشون نبود که همون برنامه پول شناسی رو که ساختن بدون اشکال بوده و عاقلانه نیست که حالا بعد از خداحافظی کسی که در قبل برنامه پول شناسی رو ساخته کسی مشکل نگرفت و مشکلی هم نداشت ولی حالا به خاطر یه آپدیت کارش به مشکل بخوره :
منظورم این هست که چرا زمان ساخت برنامه که سخت تر از آپدیت هست مشکل نداشته یا برنامه های دیگه از کار ایشون مشکلی نبوده و نمیشه که توی اون یکی کار که ساخت برنامه بوده به مشکل برنخوره ولی حالا به خاطر یه آپدیت که زیاد سخت نیست به مشکل بخوره
اول خوب دوست دارم هیچ فاصله ای بین هیچ دوست نابینایی نباشه یا اگر هست کمتر بشه نه بیشتر ولی جناب احسان این دنیا دنیای علیت هست و کسی که حرفی یا کاری بدون علت بزنه یا انجام بده عاقلانه نیست اگر استناد هست برای کار آقا محمود که خوب بله راست بوده ولی اگه نیست که ظاهر قضیه این رو هم بدون مشکل نشون میده و مشکلی نیست .
و محمود هیچوقت نمیاد با این همه تجربه و کارهایی که انجام داده واسه بچه ها به خاطر یه آپدیت ساده خودش رو خراب کنه
و در نهایت شاید تصمیمات یا کارهای گروهی واسه ایشون نفع که هیچ شاید ضرر هم داشته و شاید ایشون فکر میکنن که کارهای فردی و شخصی ایشون بهتر نتیجه میده و در زندگی فردی ایشون نقش بهتری داره که خودشون بهتر میتونن توی زندگیشون تصمیم بگیرن
با آرزوی بهترین ها برای شما

درود
با تشکر از احسان عزیز بخاطر منتشر نمودن این مطلب ، اگر دوستان عزیزم به کامنتاولی که با نام خانم سارا منتشر شده و نمی دانم کدام سارا است ؟ مراجعه کنید سوالات اساسی ایشان مربوط به عدم انتشار به موقع این نرم افزار توسط irtbc و اعطای حق به محمود هژبری بر یم آید که این دلایل را از نوشته محمود خان برداشت نموده و این آقای هژبری عزیز بودند که در توجیه دلایل منطقی با درج عبارت قصور و کوتاهی مرکز خود را ملزم به انتشار این نسخه نموده اند ، جناب آقای فتوحی هم با کامنت خودش تائید نموده است که نسخه منتشر شده اولی توسط محمود با نسخه احسان هیچ تفاوتی ندارد ؟ و این خود نشان از این دارد که در انتشار آن همانطور که احسان گفت عجله به خرج داده شده است ؟!
من اصلا منکر تلاش های این عزیزان نیستم و فقط می دانم که همه به قول آقای نظری قصدشان مثبت بوده است .عمو چشمه هم هر دو را تائید نموده است ؟ اما تلاش محمود را برجسته نموده است ؟ آقای خادمی به عنوان مدیر سایت در کامنت اول تخصص را ملاک عمل دانسته بودند که گویا کمی تند روی بود از نظر من ؟ولی در کامنت دومی بسیار بر پایه تخصص مدیریت بود و برخی از نارسائی ها را مد نظر داشتند !آقای درفشیان عزیز هم سوالات مهمی را مطرح نمودند اما در عین نکته سنجی کمی به نظر من یک سویه بود انتهای متن ایشان ؟ باز هم تاکید دارم نظر من است این موارد .
در کامنت های این پست برخی از خوانندگان و کاربران عزیز متاسفانه فقط به برجسته نمودن خدمات محمود بدون توجه به این نکته که خود ایشان بود که تیم مربوط به فارسی را موجبات انتشار این پست را از سوی احسان نمود .اگر این بزرگوار بدون ایجاد حاشیه فقط همانند اقدام های قبلی اش می آمد و نرم افزار را قرار میداد بهتر بود و این حق را داشت تا این کار را انجام دهد و بهره گرفتن از آن را بر عهده کاربران می گمارد ؟ اما او ضمن تخریب و نشر این نکته مخفی که اینان کار بلد نیستند و او تنها بوده که این همه امور را انجام میداده است راه تخریب را گشود ؟ و با کمی درنگ می فهمیم که هر دو نسخه بدون تغییر را منتشر کرده اند که احسان خود دقیقا در متن مطلبش درج کرده است اما محمود با ردج کوتاه یتیم مذکور باز هم نسخه بدون تغییر را قرار داده است .
حال هر کدام از ما خود مختاریم که از هر کدام نسخه که خود می دانیم بهره ببریم ؟ اما اینکه حق اولی این نرم افزار فارسی متعلق به تیم مخصوص و شناخته شده است بر کسی پوشیده نیست .همه ما خوب میدانیم که تلاش های این عزیزان برای جامعه ما چقدر مثمر ثمر بوده و هست ؟ ما مدیون فعالیت های مستمر و سازنده این عزیزان هستیم و ابتدا از محمود می خواهیم که اگر تصمیمی گرفته است در زندگی خودش مختار و آزاد است و می تواند به هر مسیری که خود می تواند برود و همه بچه ها دوستش دارند .هر کدام که تشخیص دادند از ایشان بهره می برند و نیازی به تخریب تیم اصلی نیست و همه اینها نرم افزار های باز هستند مسیر خودش را برود و تیم اصلی را تخریب نکند .
از احسان هم متشکریم که اطلاع رسانی نمود و در واقع پاسخی مناسب و منطقی به ناکارآمد بودن تیم اصلی این نرم افزار بود و اگر هم بصورت کلی گفت باز هم نگرشش این بود که ما بچه ها به تیم مذکور اعتماد کردیم و اینان هم گرچه رایگان این همه امکانات را دارند در اختیار می گذارند نسبت به امنیت آن هم تاکید دارند و بر هیچ کدام از ما منت نیم گذارند ؟
از کاربران و مدیر این سایت هم درخواست دارم به جای دیدن مو ، به پیچش مو نگاهی بیفکنید .
متاسفانه در پست جدید محمود اشاره به این نکته دارد که اینان چند دلار حاضر نشدند به محمود بدهند و مجبور شدند نرم افزار را از شرکت سازنده بخرند ؟ همه اش پول و تخریب ؟ اما احسان هرگز این کار را نکرد و ما حق اولیه را باید به احسان و تیم شناخته شده بدهیم و هیچ کدام از این عزیزان بصورت فردی برای ما در زمینه این نرم افزار شناخته شده نیستند .
با تاسف فراوان از بروز این حقایق و واقعیت های تلخ می روم و پست جدید خدایار ار می خوانم و نظر نهائی ام را می نویسم .
باز هم این بازی توسط محمود شروع شد و با همه توانمندی هایش و تخصص نیاز است تا بیشتر به نوشته های خودش دقت کند .هر جا از محمود تعریف شد کامنت تشکرش را دیدیم ولی در مقابل همینه که هست ما چیزی از احترام به انسانیت هم نوعانمان ندیدیم .

سلام و وقت به خیر خدمت هم نوعان خصوصا آنها که علیرغم اختلاف نظر و وجود انتقادات نسبت به یکدیگر, اتحاد و همدلی را به جای سرکوب کردن و از صحنه به در کردن طرف مقابل خصوصا با درج این قبیل مطالب در فضای مجازی بر می گزینند. شخصا بارها به طور غیر مستقیم شاهد تلاش آقای هژبری به هیچ چشم داشت و ادعا و “منم, منم” بوده ام. همچنین دوستان نزدیکم که با ایشان رفاقت نزدیک دارند, صحت عمل و اخلاق ایشان را تایید کرده اند. به امید آن روز, که کمک به همنوع و رفع موانع پیش رو و مبارزه جانانه برای احقاق حقوق مسلممان را بر این قبیل ستیزه جویی ها حاکم نموده و مسیر پر سنگلاخ پیش رو را خود هموار کنیم.