خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو
کیک تولد، پیتزا، یه نوشیدنی و یه دسر، همشون به مناسبت تولد آقا مجتبی، مدیر محبوب گوش کنیها.

سلام سلام سلام. من باز هم اومدم. میدونم که همتون وقتی اسم منو میشنوین یاد شکم میافتین خخخخ. اما امروز اومدم که هم یه کار ارزشی کنم و هم پست آشپزی بزنم. البته همه ی اینها به شرطیه که شهروز خوان از نفوذشون استفاده کنند و به آقای سامان گلریز بگن که پست منو هم بخونن. ولی خداییش با وجود ایشون گذاشتن پست آشپزی در این محله از این به بعد خیلی دل و جرات میخواد. خُب دیگه زیااد حرف زدم و باید که برم سر اصل مطلب. میدونم، که همتون میدونید که امروز یعنی هفت بهمن روز تولد مدیر این محله هست. اینو هم خوب میدونم که دوستان دیگری هم هستند که قراره در این ارتباط پست بزنند. من قصد جسارت ندارم اما به نظرم هر چقدر هم که پست به مناسبت این روز نوشته بشه و منتشر بشه باز هم کمه. علتش هم اینه که آقای خادمی هستند که باعث شدن ما این طوری دور هم جمع بشیم و روزهای خوبی رو با هم سپری کنیم. و شاید اگه ایشون نبودند الآن این سایت هم نبود و شاید خیلی هامونهم دیگه رو نمیشناختیم. خُب از قدیم گفتند که: ز تعارف کم کن و بر مبلغ افزای. خخخ

من شاید کاری که بلدم بهتر از همه کار انجامش بدم آشپزی باشه به همین جهت امروز براتون چند دستور غذایی آماده کردم که امیدوارم خوشتون بیاد.

اول از همه بریم سراغ کیک تولد. یعنی الآن ما اصفهانی بازیمون گل کرده و میخوایم که کیک رو سفارش ندیم و تو خونه خودمون درست کنیم.

کیک اسفنجی که یادتون هست.

خُب طبق همون دستور کیک رو درست میکنند و از وسط به صورت لایه ای میبرند اما چون بریدن به این شکل یه کم سخته شما میتونید مواد کیک رو نصف کنید و در دو قالب جداگانه بریزید. دقت کنید که قالبها هم اندازه و هم شکل باشند. ضمناً کاکایو رو از دستور حذف کنید و یا فقط نصف کاکایو رو به یکی از کیکها اضافه کنید. شعله ی بالایی فر رو روشن نکنید چون که نباید روی کیک طلایی بشه. پس از اینکه کیکها آماده شدند بذارید سرد بشه و بعد از آن یکی از کیکها رو روی سینی کیک قرار بدید و سپس روی آن خامه بریزید. خامه رو میتونید به صورت آماده از قنادیها یا لوازم قنادی فروشها تهیه کنید. شما میتونید در این مرحله از مغز گردو تکه های موز استفاده کنید. پس از اینکه روی کیک رو خوب از خامه پوشوندید کیک دومی رو روی اون قرار   بدید به طوری که قسمتی که در هنگام درست کردن کیک به سمت کف قالب بود در قسمت بالا قرار بگیره. بعد از آن روی کیک رو هم با خامه پر میکنیم و همچنین وسط کیک رو هم با شکلات آب شده تزیین میکنیم. اگه هم خیلی خوش ذوق بودیم میتونیم بنویسیم که: مجتبی تولدت مبارک خخخخخ.

کیک رو داخل یخچال یا یه جای خنک نگهداری کنید که مسموم نشیم.

حالا بریم سراغ پیتزا.

یه پیتزای کاملاً خانگی میخواهیم درست کنیم که سوسیس کالباس هم نداشته باشه و کاملاً مفید باشه.

موادی که احتیاج داریم اینها هستند.

یه بسته خمیر پیتزا، 400 گرم پنیر پیتزا، نصف سینه ی مرغ، قارچ ده تا دوازده عدد، ذرت چهار قاشق غذا خوری، یک عدد پیاز بزرگ، گوجه دو عدد متوسط، فلفل دلمه ای یک عدد، روغن نمک و فلفل به میزان لازم.

مرغ رو به مدت نیم ساعت آب پز میکنیم. از رُبه گوجه فرنگی به هیچ عنوان نباید استفاده کنید و فقط نمک و زردچوبه بهش اضافه کنید. گوشت مرغ آب پز شده رو ریز ریز کنید و به همراه فلفل دلمه ای ریز خورد شده داخل پیازی که قبلاً ریز خورد کرده و گذاشته ایم تا با روغن کمی تفت بخورد اضافه میکنیم. سپس قارچ رو خورد کرده و به همراه آنها کمی تفت میدهیم. در این هنگام کمی هم نمک و فلفل بهش اضافه میکنیم. میزان فلفل بسته به ذائقه ی شما داره. سپس زیر گاز رو خاموش میکنیم. خمیر پیتزا ها رو از بسته خارج کرده و روی سینی فر که چرب کرده ایم قرار میدیم. ابتدا روی هر خمیر یه کم پنیر پیتزا میریزیم و سپس مواد رو ابتدا به چهار قسمت تقسیم میکنیم چون که پیتزا چهار عدد هست. سپس نصف هر قسمت رو روی خمیر پیتزاها میریزیم و بعد به طور مساوی روی آنها ذرت میریزیم. گوجه ها رو هم ریز خورد کرده و روی پیتزاها قرار میدیم. بعد دوباره کمی پنیر پیتزا روی مواد ریخته و بقیه ی مواد رو روی آن میریزیم. و در آخر دوباره بقیه ی پنیر پیتزا رو روی آن میریزیم. دقت داشته باشید که میزان پنیری که در آخر اضافه میکنیم باید خیلی بیشتر از مراحل قبلی باشد. بنابر این ما برای هر پیتزا صد گرم پنیر استفاده میکنیم که کمتر از نصف آن در دو مرحله ی اول و بیشتر از نصف آن در مرحله ی آخر و روی پیتزا استفاده میشه. پیتزا ها رو که به این شکل آماده کردیم به مدت 10 دقیقه داخل فر با درجه حرارت 180 سانتیگراد که البته قبلاً روشن کرده ایم و خوب گرم شده است، قرار میدهیم. سپس شعله ی بالایی فر رو روشن میکنیم تا به مدت پنج دقیقه روی پیتزا ها رو حسابی طلایی کنه. خُب این هم از پیتزا.

فقط دو نکته: یکی اینکه بهترین نوشیدنی با این پیتزا دلستر گازدار یا همون ماء الشعیر هست و دومین نکته هم اینه که برای درجه بندی فر یه روش بسیار خوب وجود داره و اون هم اینه که شما میتونیدیه ورقه ی طلقی رو به شکل گرد برش دهید و وسط اونو سوراخ کنید و دور اون رو به صورت بریل علامت گذاری کنید و دور ولوم تنظیم کننده ی درجه حرارت بچسبانید و اینطوری میتونید دقیقاً درجه رو با استفاده از اون علامت گذاری ها روی درجه ی دلخواه تنظیم کنید. سایر درجه ها رو هم به همین روش میشه که علامت گذاری کرد.
پایان دو تا نکته.

خُب: حالا بریم سراغ یه نوشیدنی خوب. امروز من عهد کردم که شما رو مسموم کنم بفرستم بیمارستان خخخخخخ.

مربای گل سرخ که اولین پست من بود رو که یادتون نرفته.

حالا شما این مربا رو بر اساس اون دستور درست کنید و سپس از صافی رد کنید شیره ای که بر جا میماند خودش یه معجون واقعی هست. اما این معجون وقتی معجونتر میشه که اونو با شیر سرد مخلوط کنید و میل کنید. برای افسردگی، درست کار کردن دستگاه گوارشی، و نیز سردی بسیار مفید هست.

حالا بریم سراغ یه دسر بسیار ساده اما خوشمزه.

سه قاشق نشاسته رو در دو لیوان شیر حل کرده روی حرارت میگذاریم و به هم میزنیم. وقتی که نزدیک نقطه ی جوش رسید سه قاشق شکر رو که با یک و نیم قاشق چای خوری کاکایو مخلوط کرده ایم داخل آن میریزیم. پس از اینکه خوب جوش آمد 25 گرم کره و یک قاشق غذاخوری گلاااااااب هم بهش اضافه میکنیم و هم میزنیم تا مثل فرنی شود. در این مرحله حرارت رو خاموش میکنیم و دسر رو داخل ظرف مورد نظر میکشیم و داخل یخچال قرار میدهیم تا سرد شود. میتوانیم به جای کاکایو از زعفران هم استفاده کنیم. البته به جای کاکایو هاااا، نه به همراه کاکایو. خخخخ

خُب: امیدوارم که از غذاها و پست استفاده ی لازم رو ببرید.

در آخر مجدداً تولد مدیر محبوب محله رو به خودشون و سالگرد عروسیمون رو به خودمون تبریک میگم.

شاد، موفق، پیروز و سربلند باشید.

۴۹ دیدگاه دربارهٔ «کیک تولد، پیتزا، یه نوشیدنی و یه دسر، همشون به مناسبت تولد آقا مجتبی، مدیر محبوب گوش کنیها.»

سلام. عالی بود. شدیدا دلم پیتزا خواست اونم از نوع خونگی. همین فردا درست می کنم. البته من نمی تونم از کالباس و سوسیس صرف نظر کنم چون عشق پیتزا مخلوطم. من معمولا یه کم پنیر تست هم بهش اضافه می کنم. خیلی عالی می شه. صد البته اصلا به پای دست پخت شما نمی رسه. باز هم از پست زیباتون ممنونم.

سلام الهام جان خییییلی خوشمزه و لذیذ بودن. کاش همیشه تولد و شادی باشه تا الهام جون برامون خوردنی های خوشمزه درست کنه.
راستی سالگرد ازدواج تون هم مبارک باشه عزیزم. امیدوارم سالهای سال با خوشی و آرامش در کنار هم دیگه زندگی کنید و از زندگی تون لذت ببرید.

سلام.
میگم یه سؤال.
هرکی ازدواج کنه انقدر بهش خوش میگذره یا به اصغر فقط انقدر خوش میگذره آیا خخخ.
این پیتزا رو خیلی دوست دارم.
یه بار همچین پیتزایی رو خوردم عالی بود.
میگم همه ی پست یه طرف، آقای گلریز فقط باید اون تیکه ی مناسب سازی تشخیص حرارت فر رو بخونه.
عالی بود.
آهااااااان راستی یه سؤال فنی.
شما مگه چند بااااار با هم ازدواج کردید آیا؟
مگه پست سمبوسه به این مناسبت نبووووود؟
مگه من اونجا برنده نشدم خب؟
الآن کی به کیه این وسط خخخ.
احتمالً اون تاریخ شمسیش بوده امروز تاریخ قمریشه یا برعکس خخخ.
پیروز باشید.

سلام شهروز. گفته بودم که یه روز میذارمت سر کار. من یه روز سر کار بودم ولی تو الآن دقیقاً یه ماهه که سر کاری . خخخخخ
بیشوخی فرق میکنه. اون روز سالگرد عقدمون بود و امروز سالگرد عروسی. یعنی روشن فکری رو میبینی . ما فقط یه ماه نامزد بودیم خخخ

سلااام الهااام جوووونی میگم میسی از پست خوشممزه،تولد مجتبی رو اینجا هم بهش تبریییک میگم،اما کامنت شهرووووز رو هم در مورد سالگرد ازدواجتون میلایکم،ولی کلا در هر صورت بهتون تبرییییک تبریک تبریک میگم نانازم،بوس بوس بوس،خدافسی

سلام بر الهام.
وااااای که من مردم برای این محتویات این پست.
من در یک وعده غذایی همه اینها رو با هم میخواااااام، متوجه شدی؟ میخوااااااااااااااااام، میخوااااااااااااام.
حالا از شکم بارگی گذشته طبق معمول پست خوشمزه ای بود.
سالگرد ازدواج شما هم مبارک، البته نمیدونم چرا مثل بعضی از مناسبتهای دیگه به روایتی امروز بوده و به روایت دیگه اون روز انتشار پست سمبوسه ححح.
ممنون از این آموزشها.

سلاااام الهام خانم.
واقعا سورپریز شدم. نمیدونم شما از کجا میدونستید من به خوراکی بیشتر از همه چی اهمیت میدم!
باور‌تون نمیشه من حتی به خوراکی بیشتر از خودم اهمیت میدم! خخخ
من کییییک
من پییییزتا
خوووووبه
همییینه
خودشه!
سالگرد عروسی‌تون هم مباااارک!

می‌گم من امروز هی همش مجبور می‌شم دوتایی کامنت بذارم
از بس رفتم تو حال و هوای پیتزا یادم رفت سالگرد ازدواج تون رو تبریک بگم
خییییلی خیییلی خیییلی مبارکه ان شا الله که تا هزار سال دیگه هم که کمه تا دو سه هزار سال دیگه کنار هم با خوبی و خوشی و به سلامتی زندگی کنید…..
همیشه شاد و سر زنده و پر از نشاط باشید

درود! پیشنهاد میکنم روز اول خواستگاری یا شب اول خواستگاری رسمی و همچنین روز دوم و سوم و چهارم و پنجم و شب یا روز مهر برون و شب یا روز خطبه ی عقد و شب یا روز جشن عقد و مسافرتهای خاطره انگیز دوران نامزدی و دوران عقد خود را هم جشن بگیرید تا افرادی از جمله شهروز بفهمند که ازدواج شیرین است و هر روزش سالگرد خاطره انگیز است و باید بیشتر روزهای سال را سالگرد ازدواج نامید و جشن گرفت! این پیشنهاد جدی است و به شوخی نگیریدش لطفا! مجردها بسوزید که ما خوشیم!

سلام خانم هاشمی
سالروز عروسیتون مبارک .۱۲۰ سال در کنار خانواده با شادی و سلامتی زندگی کنید.
تولد مدیر رو بازم تبریک میگم .
خانم یه پیتزا فروشی بزنید توی محله و انواع پیتزا رو آموزش بدید اونایی هم که فر ندارن میتونند توی قابلمه نسوز اونا دم بیندازند مثل برنج .
اسکایپ : a.mostajeran

سلااااااااااام خانم هاشمی !!!
سالگرد ازدواج تونو تبریک میگم و امیدوارم سالهای سال این روز زیبا رو جشن بگیرین …
ممنون از دستورای خوش مزه !!!!
خودمونیم ولی اصغر حسااااااااااااابی کیییییییییییییف میکنه این غذاهای خوشمزه رو میل کنه …
اصغر باشگاه واسه رجیم …خخخخ رِجیییییییییییییم ..خواستی بگو بهت معرفی کنم !!!!

سلام الهام جون. شما معرکه ای الهام خانم. خوش به حال همسرتون با این دست پخت عاااااالی. دستتون درد نکنه. میگم الهام جون یه سوالم دارم. یه جا خوندم که برای درست کردن کتلت مواد اون رو توی قالب شیرینی پزی ریخته و بذاریم توی تابه با روغن سرخ بشه و بعد اون طرفش رو. به نظر شما این ممکنه. به درد ما میخوره؟ من هنوز امتحانش نکردم. اگه به در میخوره آیا باید روغن زیادی توی تابه بریزیم یا نه؟ مرسی عزیزم

سلام زهره جان. من اینو امتحان نکردم و در واقع اولین باره که میشنوم. به نظرم نمیتونه زیاد جالب باشه و در ضمن برگردوندنش هم سخته. ممکن هم هست که به قالب بچسبه و کلاً خراب بشه. اما من خودم به دوستان بیشتر تابه ی دو طرفه رو برا این کار پیشنهاد میدم. چون هم نمیچسبه و هم برگردوندنش خیلی راحته. مرسی که اومدی و نظر دادی عزیزم. موفق باشی. در ضمن مطمئنم که شما خودتون هم دست پخت بسیار خوبی دارید. از لطفتون باز هم ممنونم./

دیدگاهتان را بنویسید