خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

دانلود ویژه برنامه ی کافه رادیو، یادبود شادروان مهران دوستی.

سلام. خبر تلخ بود! به تلخی خاطرات تلخ و فراموش نشدنی! صدای شاداب روزهای تلخ و شیرین رادیو برای همیشه خاموش شد!
بله باور نکردنی و عجیب! اما واقعی! استاد و گوینده ی پیشکسوت و مسلم رادیو
“مهران دوستی”
صبح امروز بر اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت!.
وی در شبکه ی رادیویی جوان به اجرای برنامه هایی همچون خیابان نقره ای ای شب، ایران در گذر زمان، هزار پنجره و اخیرا کافه رادیو پرداخت،.
ایشان در باشگاه رادیویی جوان و دانشکده ی صدا و سیما به عنوان مدرس، به امر آموزش و تعلیم و تربیت جوانان علاقه مند به عرصه ی اجرا پرداخت. همچنین نریشنهای جذابی با موضوعیت فیلم و سینما با صدای ایشان در برنامه هایی همچون سینما 1 شبکه ی 1 و سینما 4 شبکه ی 4 سیما به یادگار مانده است.
استاد مهران دوستی که قبلا سابقه ی بیماری قلبی داشتند، عصر دیروز جمعه راهی بیمارستان شدند و صبح امروز بر اثر ایست قلبی در سن 59 سالگی حیات را بدرود گفتن!.
قبل از اینکه لینک دانلود ویژه برنامه ی کافه رادیو رو که امروز از ساعت پانزده تا شانزده از رادیو جوان با اجرای فرزاد حسنی به یاد استاد مهران دوستی پخش شد رو براتون بذارم، از شما دعوت میکنم که زندگینامه ی کامل ایشون رو که دوست خوبم حسین بَلوَردی تهیه کرده رو در زیر مطالعه کنید.
از حسین عزیز هم به خاطر زحمتی که کشید سپاسگزارم:

مهران دوستی (زادهٔ سوم بهمن ۱۳۳۵) گویندهٔ رادیو و مجری برنامه‌های تلویزیون ایرانی است.
مهران دوستی در روستای بلده از توابع نور زاده شد و دانش‌آموخته رشته مکانیک و مهندسی تصفیه آب در آمریکا بود…
در سال ۱۳۵۹ و هنگام تصدی سمت مدیریت تولید صدا و سیمای مرکز گیلان، به دلیل نیامدن گوینده این کار را بر عهده می‌گیرد و از آن پس به گویندگی در رادیو مشغول بود.
در زمان جنگ ایران و عراق اطلاعیه‌های ارتش را در رادیو می‌ خواند و از گویندگان رادیو جبهه بود. او در سالیان اخیر به عنوان یکی از چهره‌های شناخته شده رادیو گویندگی برنامه‌های متعددی را بر عهده داشته‌است..
وی در چند سال اخیر به عنوان گوینده‌ی برتر رادیو و نماینده‌ی ایران در ABU (اتحادیه رادیو تلویزیونی آسیا- اقیانوسیه) انتخاب شده بود.متن یادداشت فرزاد حسنی برای درگذشت مهران دوستی:هر کسی را دوست داشتم بهار از من گرفت!

امشب بالای تخت رفیقم ایستادم، در سکوت اتاق بی صدا گریه کردم.
به خدا سخت است برای کسی که صدای روزگارش بوده بی صدا گریه کنی!!
به خدا سخت است!!
دلم میخواست بغلش کنم، همانطور که در استودیو های رادیو دستم را به دورش حلقه میکردم و تنومندیش نمی گذاشت،دو دستم به هم برسد. ولی این بار نمیشد. نمیشد عزیزم را در آغوش بگیرم!گرمترین صدای رادیو ایران بر روی تختش خاموش شد!!
مهران ترجیح داد چشمش را باز نکند
مهران مرگ مغزی شد
مهران رفت! هر کسی را دوست داشتم بهار از من گرفت،
رفیق! استاد! خداحافظ…
مهران دوستی ، خداحافظ همین حالا
 اما شما میتونید ویژه برنامه ی کافه رادیو که به یاد استاد شادروان مهران دوستی، از ساعت پانزده تا شانزده از رادیو جوان با اجرای فرزاد حسنی پخش شد رو با حجم پنجاه مگابایت از
اینجاhدانلود کنید.

درگذشت این استاد توانمند عرصه ی اجرا را به همه ی کسایی که خاطرات تلخ و شیرینی با صدای ایشان دارند و همچنین به همه ی علاقه مندان به صدا و اجرای ایشان و همچنین خانواده ی بزرگ رادیو تسلیت عرض نموده و برای روح ایشان مغفرت و آمرزش الاهی را آرزومندم.

۱۶ دیدگاه دربارهٔ «دانلود ویژه برنامه ی کافه رادیو، یادبود شادروان مهران دوستی.»

سلام, فرشته خانم مگه من میتونم تصور کنم که عزیزم, استادم, و هنرمند و گوینده محبوبم دیگه صداشو نمیتونم بشنوم و برای همیشه خاموش شده؟ خدا نه تنها به اطرافیانش که به ما دوستدارانش هم صبر عنایت کنه تا بتونیم این غم سنگین رو تحمل کنیم, دستت درد نکنه اشکان جان! من که نتونستم بطور زنده گوش کنم میرم دانلود میکنم و با همه وجودم گوش میکنم و با لحظه لحظه خاطرات مهران گریه میکنم این تنها کاریه که از دستم برمیاد و آرزوی غفران الهی براش دارم, روحش در آرامش ابدی باد! آمین!

سلام خیلی غیر منتظره بود رادیو دیگه مهران دوستی نداره ؟و من که تازه تصمیم داشتم تابستون رو با رادیو پس از ۴سال بازم به طور حرفه ای گوش کنم خبر سنگینی بود یادم هست وقتی اومد زنده رود و وقتی سر ظهر صداش رو پخش میکردم نه تنها من که همه خانواده اجراش رو دوست داشتن مهران دوستی ,به عنوان یک شنونده همیشگی برنامه هات متاسفم و از ته قلبم برای آرامشت دعا میکنم چقدر تکه کلام ها و چقدر اصطلاح هایی که از این مجری بزرگ یاد نگرفتم و انرژی همیشگی که این مجری با برنامه هاش به زندگیم انتقال میداد ای افسوس

واقعا صدای ماندگاری داشت و به قول دوستانش یک پدیده بود من این برنامه رو به طور مستقیم از رادیو جوان گوش دادم فردا هم این برنامه قراره با حضور فرزاد حسنی و به یاد مهران دوستی پخش بشه خیلی خبر و اتفاق غیر منتظره ای بود ….خدایش بیامرزد

سلام به همه ی دوستان عزیز به خصوص جناب سعید شریفی و سرکار خانومها پریسیما، جوادیان، فرشته نرگسی، فرشته حسینی و سمانه.
همونطوری که تو پست برنامه ی جهان ورزش هم نوشتم، حال و هوای غمگین و اندوهناکی بر کوچه رادیویی محل برپاست، و پارچه های مشکی و پرچمهای عزا بر سردر کوچه رادیوی محل نصب شده! رفتن این استاد در باور هیچکس نمیگنجد. از همه ی دوستانی که نامشون رو در بالا نوشتم تشکر میکنم بابت حضورشون.
همچنین درود میفرستم به شرف تمام همکاران مهران دوستی عزیز که از دیروز بعد از ظهر تا ظهر امروز که پیکر این استاد سوار بر آمبولانس به بهشت زهرا منتقل شد این دوست و همکار خوبشونو تنها نگذاشتند و با غمی بس بزرگ که در دل داشتند پشت میکروفون رادیو نشستند و اندوه ناشی از رفتن یار سفر کرده را در دل پنهان کردند و در رادیو به اجرای ویژه برنامه های اعیاد شعبانیه پرداختند!.

سلام. خوب که فکر میکنم میبینم چه ساختار مزخرفی داره دنیا! حیفت بود مهران آقا، واقعا حیف شما که توی بچگیم نامه ی بریلی که نوشته بودم رو باز کردی و زودتر از همه ی نامه ها اسممو خوندی و باعث شدی واسه همیشه رادیو رو دوست داشته باشم! چقدر با مستند تشییع جنازه و غسال‌خانه ای که در کلبه ی تابستانی شب با همکاری آقای تقیپور نصف شب پخش کردید ترسیدم و در عین حال، حال کردم. چقدر نو بودی و چقدر پر‌ایده و خلاق. توی این چند ساله هم که خوب پرو بالتو توی شبکه ی جوانی که دیگه شبکه ی مرده ها هم نبود بستند و اگه شما هم نبودی دیگه اصن کل شبکه ارزش وجود داشتن نداشت مث الان که دیگه نداره! شبکه ی جوان با امثال شما ها شبکه ی جوان شده بود که به نظرم دیگه نیست!

سلام و عرض تشکر از آقا رضا، جناب نوریززاده، سرکار کاظمیان و مجتبی عزیز، فراموش نکنم و بگم که: در تدوین این پست به جز دوست خوبم جناب حسین بلوردی که دوباره ازش تشکر میکنم، شهروز عزیز هم زحمت فراوانی کشید که خیلی خیلی ازش ممنونم.
یه نکته ی کوچولو هم در مورد زمان پخش برنامه ی جهان ورزش بگم که: همونطور که قبلا عرض کرده بودم این برنامه به دلیل تقارن با اذان مغرب به زودی دچار تغییر ساعت پخش خواهد شد که این اتفاق افتاد و ساعت پخش برنامه به ساعت ۸ شب تغییر کرد که امیدوارم شنونده ی این برنامه باشید.

سلام
امروز صبح حدود ساعتای ۱۰ بود که داشتم توی خبرگزاری های مختلف چرخ میزدم و سرتیتر اخبار رو مرور میکردم که در خبرگزاری ایرنا، با این تیتر رو به رو شدم.
صدای گرم رادیو هم خاموش شد.
زیاد اعتنایی نکردم و پیش خودم گفتم احتمالا مربوط به مرحوم مصطفی عبد اللهی هستش.
تو همین حین شهروز بهم زنگ زد. داشتیم صحبت میکردیم که گفت آقای دوستی هم فوت کردن.
پرسیدم کدوم دوستی؟
گفت مهران دوستی.
حیرت کنان و همینطور که از خبر شهروز شوکه شده بودم، گفتم مهران دوستی. چرا؟!!!!!
و این شد که متوجه شدم اون خبر صدای گرم رادیو هم خاموش شد برای مهران دوستی گوینده ۵۸ ساله و ۴ ماهه ای بود که خدا وکیلی خیلی زود ما رو ترک کرد.
واقعا حیفه. مگه رادیو چند تا صدای ماندگار مثل مهران دوستی داره که اینجوری به این زودی بر اثر ایست قلبی این دنیا رو بدرود حیات گفت.
از صبح تا به الان، هنوز تحت تأثیر این خبر غیر منتظره هستم.
ظهر هم تنها فرصت کردم ۲۰ دقیقه آخر ویژه برنامه کافه رادیو رو گوش بدم.
به هر حال فقط میگم متأسفم.
همین
امیدوارم قدر امثال مسعود اسکویی ها که هنوز هستن و میتونیم از صدای گرمشون استفاده کنیم رو بدونیم تا بعداً اینجوری حسرت نخوریم.
از تمامی دوستانی هم که در تدوین این پست زحمت کشیدن تشکر میکنم.
باز هنگام جدایی در رسید
سینه ها لرزان شد و دلها شکست
خنده ها در لرزش لب ها گریخت
اشکها بر روی رویاها نشست
و چشم جان من به ناکامی گریست
خداحافظ استاد

سلام. واقعا خبر تلخی بود.
من برنامه های قدیمی مهران عزیز رو واقعا خیلی دوست داشتم.
برنامه تابستان. ۹ شب. ما هم سلام. که سال ۷۸ از رادیو جوان پخش میشد. یادمه هر شب این برنامه رو گوش میدادم. یادمه یه برنامه هم صبح ها پخش میشد که در باره نابینایان بود. برنامه کلبه تابستانی شب که سه شنبه ها پخش میشد +مجریش مهران بود که خیلی دوسش داشتم. چنتا نوار هم ضبط کردم.
روحش شاد.

سلام به امیر سرمدی و تشکر از مطلب زیبایی که نوشت، و همچنین سلام و عرض تشکر فراوان از بانو و جناب احمد فتحی بزرگوار.
به هر حال هر کدوم از دوستان خاطرات خوب و ماندگاری از شنیدن برنامه های رادیو با اجرای استاد مهران دوستی داشتند، و همین رمز ماندگاری صداست! به هر حال پیکر این گوینده ی قدیمی و توانمند ساعتی پیش از مقابل ساختمان شهدای رادیو به سمت بهشت زهرا تشییع شد و برای همیشه به خانه ی ابدیش منتقل شد.
همونطوری که امیر سرمدی هم به درستی اشاره کرد: بعد از وداع همیشگی با مهران دوستی جا داره که قدر اساتید بزرگواری که هنوز تو رادیو هستندو میتونیم کنارشون نفس بکشیمو بدونیم، عزیزانی چون مسعود اسکویی، محمدعلی اینانلو، جلال مقامی، منوچهر آذری، عگیرضا جاویدنیا، امیر نوری، فریبرز گلبن، و بسیاری از اساتیدی که همچنان هستند و ان شاء الله خداوند بهشون عمر با عزت بده.

دیدگاهتان را بنویسید