خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

عمل جراحی از پروتز شبکیه چشم

نابینای سوئیسی که در حدود ۱۵ سال بود بینایی خود را از دست داده بود با کمک عمل موفقیت آمیز چشم بیونیک توانست بینایی نسبی خود را بازیابد.

محققان مرکز پزشکی لوزان سوئیس در یک عمل جراحی موفقیت آمیز توانستند بینایی یک زن سوئیسی را پس از گذشت ۱۵ سال به وی بازگردانند. این عمل جراحی می تواند امید به بینا شدن را در نابینایان زنده کرده و دنیای تاریک نابینایان را متحول کند.

در این عمل جراحی از پروتز شبکیه چشم کمک گرفته شد تا بیمار بتواند بینایی نسبی خود را بازیابد. بیمار بینایی کامل خود را به دست نیاورده اما با کمک این عمل جراحی توانست از دنیای تاریک نابینایان خارج شود.

چشم بیونیک به بیمار این اجازه را می دهد تا بتواند حاشیه و سایه اجسام روشن و تیره، تضاد رنگی، زیبایی یا تجسمی از اشیاء دور همانند تصاویری که با عینک دیده می شوند را داشته باشد.

نحوه فعالیت پروتز چشمی
چشم بیونیک، یکی از ابزارهای کمک بینایی است که برای ارسال سیگنال های نوری به مغز استفاده می شود. این پروتز Argus II نام داشته و از الکترودهای کوچکی ساخته شده که به شبکیه بیمار پیوند زده شده و بیمار می تواند از طریق یک دوربین بسیار کوچک که روی عینک نصب شده، پیام های اطراف را به صورت بصری دریافت کند. سپس الکترودهای داخل پروتز با شبکیه چشم بیمار ارتباط برقرار کرده و تصاویر ابتدایی یا دید نسبی از اجسام و اطراف شخص را به او می بخشد.

پرفسور “توماس ولفانسبرگر” که سرپرستی این جراحی را برعهده داشته، می گوید: “با کمک این چشم می توان دید نسبی از محیط اطراف را به شخص بخشید هر چند که این عمل جراحی در حال تکمیل شدن است و می توان امیدوار بود که در آینده ای نه چندان دور، دید کاملتری را نیز به نابینایان بخشید.”

۱۰ دیدگاه دربارهٔ «عمل جراحی از پروتز شبکیه چشم»

دوستای نابینا من یک سؤال دارم : اینکه مثلاً شمایی که نابینای مادر زادی هستی نمیتونی با پیوند مشکلت رو حل کنی؟ ما الان تو ایران خیلی ها رو داریم که کارت اهداء عضو دارن… حتی من گیجم دارمش… این کارت یعنی اینکه اگر دارنده ش مرگ مغزی شد اعضای بدنش رو اهدا بکنند… حالا این پیوندها بدرد دوستان نابینای مادرزادی هم میخوره؟ یکی جوابمو بده…

الهی .!شما چقدر !!!ولی نه متاسفانه …فعلا به جز قرنیه ک تنها قسمت قابل پیوند چشم هست .بقیه ی اعضای تشکیل دهنده چشم تا جایی ک من میدونم قابل پیوند نیست ..بعدش .خیلی از نابیناها چشماشون ک مشکلی نداره .یکیو میشناسم اسمش پروازه /با نگاه اول ب چشماش که نمیشه فهمید …!!طفلکی نابیناست ..!!اونا قسمت عصب بیناییشون در مغز مشکل داره که دیگه …؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟هییییییییییییییییییییییییییییییییییییچی

سلام به شرکت نماد فن آوری امروز ودیروز اولا با این کار وسائل شما می مونه رو دستتتون باد می کنه نکنید آقا دوما زهی خیال باطل از سال ۸۰ که تشخیص rp برام دادند و بینائی من صفر شد فرمودن که سه سال نمی کشه که این مشکل درمانش میاد و نگرانی بابا و مامان من هم برام کم میشه ما هنوز نشستیم که بیاد البته میاد شاید این شنبه روز کاری تو ساعات اداری بیاد به امید آن روز سوما تو کشور ما بیاد بعدش این بهزیستی ها بگذارن چیزی به ما بماسته شک دارم به هر حال ممنون

سلام
این اطلاعات خوبه ولی چه فایده وقتی ما نمیتونیم ازش استفاده کنیم
حالا شاید نسل های بعدی به کارشون بیاد
ما که خیلی سختی ها کشیدیم با امکانات بسیار کم خودمون را تا اینجا کشوندیم
خدا کنه اقلا برای شما جوونهای عزیز ما کارساز باشه.

دیدگاهتان را بنویسید