خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

دانلود چند سخنرانی و دو کتاب راجع به حقوق ثبت

با عرض سلام و ادب خدمت همگان
مختصر بگویم و مفید
متأسفانه در میان دروس دانشگاهی حقوق, درس حقوق ثبت با وجود کاربردی و مبتلی به بودن بسیار مورد کم توجهی قرار گرفته و چه بسا بسیاری از ما دانش جویان و دانش آموختگان حقوق تک واحد اختیاری حقوق ثبت را هم در طول دوران تحصیلی خویش نخوانده و نگذرانده باشیم و واضح است که بعد ها در عمل در خم اولین پیچ می مانیم و به عقیده من هزار کتاب هم نمی تواند جای کلاس استاد را بگیرد و بگذریم در این باب چه حرف ها که درونم نگفته می ماند….
و اما مجموعه حاضر شامل چند سخنرانی راجع به حقوق ثبت و پرسش و پاسخ های مربوط به آزمون اختبار ثبت در کانون وکلای دادگستری استان اصفهان هست که تعدادیش رو خود من ضبط کردم و تعدادی رو هم از کانون تهیه  کردم و برای سهولت مطالعه دوستان فایل های ادیت شده اون ها رو میذارم که می تونید از

این لینک

با حجم حدود 155 مگابایت دانلود کنید.
به علاوه شما می تونید کتاب حقوق ثبت در آیینه اختبار از آقای سید احمد باختر چاپ 1388 رو هم با حجم 180 مگابایت از

این لینک

و کتاب وکلای جوان بدانند درس سوم حقوق ثبت از آقای ابراهیم اسماعیلی حریصی رو هم با حجم 215 مگابایت از

این لینک

دانلود کنید.
من زمان آزمون اختبار خودم این کتاب ها رو دادم ضبط کردند که به عقیده من کتاب های بسیار ارزشمندی هستند و میشه بسیاری از نکات ثبتی رو در قالب شیرین پرسش و پاسخ حقوقی از اونها آموخت.

* * * * * *

آیا میدانید؟ برای شکایت از تصمیمات و دستورات مقامات دولتی و شهرداری‌ها، باید به دیوان عدالت اداری مراجعه کنید؟

آیا میدانید؟ برای ارسال و ابلاغ اظهار نامه می توانید به دفاتر مشخص در دادگستری یا ادارات ثبت اسناد مراجعه کنید؟

آیا میدانید؟ هر کس می‌تواند قبل از طرح دعوا در مراجع قضایی حق خود را با ارسال اظهار نامه از دیگری مطالبه کند؟

آیا میدانید؟ در صورت عدم طرح دعوا در مراجع قضایی می‌توانید برای برابر با اصل نمودن مدارک و اسناد به ادارات ثبت اسناد و دفاتر اسناد رسمی مراجعه کنید؟

آیا میدانید؟ دادخواهی حق مسلم هر فرد است و هر کس می تواند به منظور دادخواهی به دادگاه‌های صالح مراجعه نماید؟

آیا میدانید؟ در صورت مفقود نمودن چک باید فوراً موضوع را ابتدا به بانک مربوط و سپس به دادسرای عمومی و انقلاب اطلاع دهید؟

آیا میدانید؟ در صورت مفقود شدن اسناد و مدارک بدون مراجعه به مراجع قضایی می‌توانید به سازمان‌ها و ادارات مربوط مراجعه کنید؟

آیا میدانید؟ زمان تجدید نظرخواهی نسبت به آراء محاکم بدوی برای اشخاص مقیم ایران فقط بیست روز از زمان ابلاغ رأی با انقضای مدت واخواهی است.

آیا میدانید؟ ادعای جدید در مرحله تجدیدنظر، مسموع نیست.

آیا میدانید؟؟ عوامل تولید،‌ تکثیر و توزیع آثار سمعی و بصری مستهجن حسب مورد به مجازات مفسد فی‌الارض، حبس، شلاق، جزای نقدی، ضبط تجهیزات مربوطه و محرومیت از حقوق اجتماعی محکوم می‌گردند؟

آیا میدانید؟ عامل انتشار آثار مستهجن و مبتذل از طریق سایت‌های کامپیوتری و و بلوتوث به مجازات شلاق (30 تا 74 ضربه) و جزای نقدی (10 تا 50 میلیون ریال) و محرومیت از حقوق اجتماعی (2 تا 5 سال) محکوم می‌گردند؟