خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

نظرسنجی در مورد برگزار شدن یا نشدن شب نشینیها در محله. حتماً بخونید و نظر بدید.

توجه: کامنتهای این پست، یکشنبه شب، رأس ساعت دوازده بسته خواهد شد.

درود بر شما دوستان عزیز.
امیدوارم حسابی خوب خوب باشید.
میدونم که الآن خیلیها براشون سؤال شده که اصلاً این پست برای چی منتشر شده؟
بسیار خب! الآن توضیح میدم.

توی مهرماه بود که سری اول شب نشینیها شروع شد و استقبال نسبتاً خوبی هم ازش شد. تا این که به دهه ی محرم رسیدیم و تقریباً دو هفته شب نشینیها تعطیل شد. بعد از ایام اولیه ی محرم، سری دوم شروع شد. هرچی به جلو میرفتیم با مسائل مختلفی مواجه میشدیم. مهمترین مسأله هم کم و کمتر شدن تعداد شرکت کنندگان در شب نشینیها بود. تعداد کامنتها تغییر خاصی نکرده بود. ولی اگر مثلاً اوایل ده دوازده نفر یا پونزده نفر 200 یا 300 کامنت تو یه شب میذاشتن، در اواسط سری دوم شب نشینیها، همین 200 یا 300 کامنت توسط پنج شش نفر گذاشته میشد. عوامل مختلفی هم در این مسأله دخالت داشتن که چندتاش رو میگم:

1: برای یه سری از بچه ها مشکلاتی مثل امتحانات میان ترم و پایان نامه و از این مسائل تحصیلی به وجود اومد که باعث شد کمتر بیان به شب نشینیها.

2: یه سری هم مشکلات اینترنتی داشتن که باعث شد خیلی نتونن بیان تو محله.

3: مشکلات فنی محله باعث میشد یه عده اذیت بشن و قید شب نشینیها رو بزنن.

4: اختلاف شخصی عده ای با عده ای دیگه باعث شد که فلانی به خاطر فلانی نیاد، فلانی هم که دوست یکی از این دو طرف بود به حمایت از دوستش نیومد و هر کدوم از دو گروه خودشون که نیومدن هیچ، طرفداراشونم به حمایت از اونها نیومدن. خلاصه شب نشینی که قرار بود محفل دوستانه باشه و باعث نزدیکتر شدن ما به هم باشه، به میدون جنگ و محلی برای باند بازیهایی تبدیل شد که ریشه ی اونها هیچ ارتباطی به محله نداشت و همه ی این اختلافات به فضاهای خارج از محله مربوط میشد.

تمام این عوامل، در کنار مهمترین دلیل یعنی امتحانات ترم دانشگاهی و مدارس، باعث شد که از ابتدای دیماه، شب نشینی موقتاً تعطیل بشه تا فصل امتحانات بگذره و بعد از امتحانات، در صورت موافقت جمع مجدداً سری سومش شروع بشه.

حالا ما تو این پست قراره چی کار کنیم؟

توی این پست، هر نوع اظهار نظری در مورد شب نشینیها آزاده. یعنی:

1: شما میتونید بگید اصلاً شب نشینی باشه یا نباشه؟

2: اگر شب نشینی قراره باشه، هر شب باشه یا یه شب در میون باشه یا در کل زمانش چه شکلی باشه؟

3: ساعت شب نشینیها از نظر شما چه ساعتی باشه بهتره؟ چه در شبهای عادی و چه در شبهایی که فرداش تعطیلی هست.

4: مثل سریهای قبلی تو شب نشینیها موضوع داشته باشیم یا بذاریم هر کس هر چی میخواد بگه و در کل بدون موضوع آزادانه حرف بزنیم.

5: پستهای شب نشینی مثل سابق فقط توسط کادر مدیریت منتشر بشه یا کاربران هم اجازه ی انتشار پست شب نشینی رو البته با هماهنگی اعضای تیم مدیریت داشته باشن.

6: در مورد کامنتها نظر بدید و این که اگر سرعت بالای انتشار کامنتها باعث میشه که شما اذیت بشید، چه راهکاری برای این مشکل پیشنهاد میکنید؟

7: شاید مسأله ای به ذهن شما در مورد شب نشینی رسیده که الآن اینجا نوشته نشده. خب اشکال نداره. بگید ما هم استفاده میکنیم.

تا اینجا مشخص شد که دقیقاً چه اتفاقی قراره تو این پست بیفته.

نتیجه ای که از کامنتهای این پست گرفته بشه، در ادامه داشتن یا نداشتن پستهای شب نشینی تأثیر صد در صدی داره. ضمن این که ما به جز اجماع نظرات شما و طراحی شب نشینی با شکل جدید، در صورتی پستهای شب نشینی رو دوباره ادامه میدیم که واقعاً از نظر کمی هم نفرات قابل توجهی از این طرح حمایت کنن. بیپرده بگم اگر قرار باشه پستهای شب نشینی با همون پنج شش نفری که اواخر سری قبل ثابت حضور داشتن ادامه پیدا کنه، به خودتون زحمت ندید چون این اتفاق نخواهد افتاد.
ما برای راه اندازی شب نشینی حد اقل به ده پونزده نفر پای ثابت احتیاج داریم. یعنی ده پونزده نفری که بیان اینجا بگن که ما در پستهای شب نشینی حضور مستمر داریم. این که اینجا بیایید بگید هستیم و بعد دیگه اثری ازتون نباشه هم برای ما کافی نیست. ما حتی اگر شب نشینی رو راه اندازی هم بکنیم و با عدم استقبال کمی افراد مواجه بشیم مجدداً تعطیلش میکنیم. نمیگم هر شب توی شب نشینیها حضور داشته باشید. ولی ما دنبال کسانی هستیم که اگر واقعاً در زمانهای برگزاری شب نشینیها وقتشون آزاد هست، اولویتشون حضور در شب نشینیها باشه نه کار و سرگرمی دیگه ای. اگر واقعاً مواقعی کار دارید یا امکان حضورتون نیست مشکلی نیست. ولی واقعاً اگر وقتش رو دارید و اینترنت هم دارید، دوست داریم که اگر اعلام آمادگی تو این پست کردید، واقعاً توی شب نشینیها شرکت کنید. یا این که اگر قرار شد باشید، دیگه من با فلانی مشکل دارم و اگر فلانی بیاد من نمیام و اگر فلانی نیاد منم نمیام نداریم.

با تمام این توضیحاتی که دادم، دیگه مشخص شد که توی کامنتهای این پست چه اتفاقی قراره بیفته. قراره در کل در مورد شب نشینی حرف بزنیم و در موردش یه تصمیم جمعی بگیریم.
خواهش دیگه ای که دارم اینه که توی این پست فقط و فقط در مورد شب نشینی نظر بدید. مسائل دیگه ی محله رو اینجا مطرح نکنید. برای سایر مسائل محله در چند روز آینده یه پست خود مجتبی قراره منتشر کنه و نظرات بچه ها رو جویا بشه.
آهان اینم بگم. توی این پست، شوخی و چت و این چیزها هم نداریم و از حذف کامنتهای این شکلیتون ناراحت نشید چون دارم از همین الآن باهاتون اتمام حجت میکنم. از تمام ویرایشگرا هم میخوام که کامنتهایی که ارتباطی با بحث پست ندارن رو به محض دیدن حذف کنن. یه لطفی هم بکنید و زیر کامنت کسی کامنتی نذارید و فقط از طریق هدینگ پاسخ دادن کامنت بذارید و تنها خود من هستم که زیر کامنت هر کس که لازم بود جواب کامنتش رو میدم.

امیدوارم این پست باعث بشه که با همفکری هم به یه تصمیم جمعی برسیم و بتونیم کاری که درستتر هست انجام بدیم.
بیشتر از این پست رو طولانی نمیکنم.
مواظب خودتون و خوبیهاتون باشید.
بدرود.

۹۱ دیدگاه دربارهٔ «نظرسنجی در مورد برگزار شدن یا نشدن شب نشینیها در محله. حتماً بخونید و نظر بدید.»

درود. من فعلاً اول بشم بعد میام دقیق راجع به این موضوع حرف میزنم. خوشحالم که این نظرسنجیها گذاشته میشه.
امیدوارم در بقیه ی مسائل هم همین طور باشه تا با خرد جمعی جلو بریم.
بچه ها واقعاً شرکت تو این بحثها به نظر من یه تکلیف هست.
موفق باشی.
من میام به زودی.

سلام.
من با شب نشینی یک شب در میان از ساعت نه تا یازده شب و روز های تعطیل هم نه تا دوازده موافقم.
موضوع هم داشته باشیم و روند ارسال پست های شب نشینی هم مثل قبل در دست مدیران باشه.
حالا با توجه به اعدادی که گذاشته بودی میگم:
۱ شبنشینی باشه.
۲ شب در میون باشه.
۳ نه تا یازده شب های غیر تعطیل و شب های تعطیل هم نه تا دوازده.
۴ با موضوع شب نشینی داشته باشیم.
۵ مدیران منتشر کنند
۶ برای زمان ارسال کامنت ها هم این اواخر فاصله ها درست شده بود یعنی سی ثانیه تا یک دقیقه هر کس خودش بعد از ارسال کامنتش صبر می کرد و بعد اگر نظری داشت می فرستاد.
۷ من هستم با این شرایط بهتره بگم با وجود این شرایط یکی اذیت نکردن اینترنت دانشگاه شیراز که این اواخر بهتر شده بود و دومی هم داشتن وقت از طرفی به نظر من پست های شبنشینی هزینه خاصی که ندارند که در صورت بودنشون هزینه ای بر سایت تحمیل بشه به همین خاطر باز هم میگم به نظر من تعداد کسانی که میان زیاد مهم نیست و همین که پست شبنشینی باشه خودش کافیه و حالا هر کس وقت کرد میاد مگه هدف از پست های شبنشینی جز دور هم بودن و گفتن و خندیدن البته با قیود اخلاقی و همین طور چیز یاد دادن و حتی یاد گرفتن نیست؟
پس دیگه نباید تعداد شرکت کنندگان زیاد اهمیتی داشته باشه باز هم هر طور دوستان صلاح بدونند.
موفق باشید.

سلام. از بی ادعا و حسین آگاهی تشکر میکنم.
حسین بحث کمیت نیست.
بحث اینه که اگر پنج شش نفر قرار باشه هر بار دور هم باشن و بگن و بخندن، هیچ لزومی نداره تو فضای عمومی سایت این کارو انجام بدن. میشه توی اسکایپ یا واتساپ این اتفاق بیفته و محیط هم خصوصیتر هست و راحتتر هم میشه حرف زد. ولی اگر تعداد بالا باشه، میشه بحث و گفتگو کرد و در کنارش هم بگیم بخندیم. برای پنج شش نفر یه پست اختصاصی زدن و در مقابل این همه خواننده با هم حرف زدن چندان توجیهی از نظر من نداره.
ممنون از حضورت.

سلام ممنون به خاطر این نظر سنجی
به نظرم شب نشینی خوبه به شرطی که با موضوعات روز جامعه انجام بشه و فقط شوخی و خنده نباشه گاهی هم به اعضا اجازه بدیم پست شب نشینیو با موضوع دلخواه خودشون با تأیید مدیران بذارن من نمی تونم قول بدم که از ساعت چند تا چند هستم ولی هر وقت اگه بتونم بیام و موضوع بحث هم مورد علاقم باشه شرکت می کنم
بازم ممنون به خاطر این نظر سنجی

سلام حدیثه. خب چندان مشکلی وجود نداره که کاربرها هم پست شب نشینی بزنن. منتها مسأله اینه که یه پست شب نشینی که منتشر میشه، ممکنه چند روز طول بکشه از صفحه ی اول سایت بره بیرون و قانون ما هم اینه که تا یه شب نشینی از صفحه ی اول بیرون نرفته پست جدید منتشر نمیشه و همون پست قبلی ادامه میده. برای همین اون کاربری که پست شب نشینی میزنه شاید مجبور باشه چند شب پستش رو مدیریت کنه و تو مباحثش شرکت کنه. اینطور نیست که تو مثلاً یه شب پست بزنی و موضوع دلخواهتو بگی و شب بعد یه نفر دیگه پست بزنه. اگر تو پست بزنی، باید تا زمانی که پستت از صفحه خارج نشده در پستت حتی اگر دو هفته هم طول بکشه حضور پیدا کنی.
امیدوارم توضیحم کامل باشه.
بازم ممنون.

سلام
شاید لازم نباشه من نظر بدم چون خواه ناخواه باید تو شب نشینیها باشم و مراقب کامنتهایی که میان و نظم شب نشینیها باشم چون تقریبا من و شهروز تنها کسایی هستیم که همیشه هستیم و مراقب همه چیز هستیم و نازنین هم اگه بتونه همیشه میاد و کمک میکنه.
به نظر من حضور بچه ها خیلی مهمه و اگه قرار باشه ۵ ۶ نفر باشیم تقریبا یه روز در هفته پست شب نشینی بزنیم بهتره.
علاوه بر ماها نظر من اینه که بچه های دیگه هم بتونن پست رو بزنن و اداره ی پست با ما باشه.بازم اگه حرفی باشه میام.

درود مجدد.
خب بریم سراغ نظرسنجی شب نشینی.
۱. شب نشینی نه فقط شب نشینی البته چت روم باید باشه که گفتین در دست بررسی هست.
۲. ۲زمان شب نشینی سه روز در هفته باشه که هم تکراری نباشه و بهونه ای واسه نیومدن هم نداشته باشیم.
من هم هر وقت بتونم میام و استفاده میکنم و یاد میگیرم.
در ضمن اگه هدف تولید محتوا باشه و دور هم بودن ملاک شب نشینی باشه دیگه مهم نیست چند نفر میان. خب یکی شاید از موضوعی خوشش نیاد یا بیاد. البته کمتر از پنج نفر دیگه معقول نیست.
۳. ساعت شب نشینی هم ۹ تا ۱۱ باشه بهتره. ولی روزای تعطیل ده تا یک شب خوبه.
۴. موضوع باشه چون بدون موضوع تنوع نیست. خلاصه آموزش تفریح و سرگرمی دیگه.
۵. به نظر من همه باید بتونن پست منتشر کنن, موضوع به بحث بگذارن, تا مجلس گرمتر بشه. هر چی جاذبه بیشتر, تنوع هم بیشتر و تعدد هم بیشتر خواهد بود. مدیریت یه فرصته نه یه امتیاز که فقط مدیران بتونن پست منتشر کنند.
۶. به نظر من اگه بتونیم افزونه ی اسکایپ رو رو وردپرس نصب کنیم خعییلی خوب میشه. یا نهایتش یه گروه تو اسکایپ درست بشه و جمعبندی مطالب تو محله منتشر بشه. با این کار واسه محله هم تولید محتوا شده.
۷. راستش من چیز زیاد جدیدی تو شب نشینیهای قبلی ندیدم و اگه قرار باشه داستان مثل سابق باشه برگزار نشه بهتره.
شب نشینیهای گذشته بعد از یه مدتی خسته کننده شده بود واسه من.
به نظر من شاید یکی از دلیلهای نیومدن بچه ها هم همین باشه.
باید یه قسمتی می ذاشتی که چه کار کنیم تا شب نشینی تازگیشو از دست نده و بعد از یه مدتی خسته کننده نشه.
خب حالا در مورد این قسمتی که گذاشته نشده و من اضاف کردم هم یه راههایی به نظرم میرسه که خدمت مبارک تقدیم میکنم.
۱. گفت و گو در مورد مشکلات محله و کلاً نقد دلسوزانه.
۲. پرسش و پاسخ آنلاین و معرفی برنامه های مفید و قابل استفاده واسه نابیناها.
۳. گنجوندن یه نکته ی آموزشی تو پست شب نشینی واسه جذب مخاطب
۴. سریالی کردن پستهای موضوع دار واسه تشنه نگه داشتن مخاطب.
۵. ترویج فرهنگ نظرسنجی و نظر خواهی از مخاطب واسه تشویق شدن برای شرکت تو بقیه ی پستها.
و اما یه انتقاد از محله و تیم مدیریت که تا کامل اجرایی نشه من یه قدم هم عقب نمیرم اینه که ما تو کارهای گروهی و سازمان یافته خعیلی عقب هستیم. هم مربوط به این پست میشه و و هم در مورد بقیه ی موارد صدق میکنه.
منظور من کمک مالی واسه خرید برنامه یا کمک به محله نیست, که در این مورد بچه ها واقعاً و انصافاً سنگ تموم گذاشتند.
بلکه منظور فعالیتهای گروهی واسه تولید محتوا واسه محله و مثلاً خود شب نشینی هست که باید با جدیت دنبال بشه.
یکی از اهداف من محقق شدن این آرزو هست که اون قد جاهای مختلف میگم تا یکی بشنوه و یه فکری واسش بکنه.
تا هر جا که امکان داشته باشه من این هدف رو دنبال خواهم کرد.
موفق باشید.

سلام علی.
۱: فعلاً برای راه اندازی چت روم هیچ تصمیمی نداریم چون هم فشار به سرور میاره و هم مدیریتش کار وقتگیریه چون یه مدیریت بیست و چهار ساعته میخواد تا از بروز مسائل احتمالی جلوگیری بشه.
۲: این اواخر شب نشینیها یه شب در میون بود همونطور که خودت گفتی. در مورد اهمیت تعداد نفرات هم تو کامنتی که در جواب حسین نوشتم توضیح لازم رو دادم.
۳: ساعتش هم همین بود که گفتی با این تفاوت که شبهای تعطیل از نُه تا یک بود.
۴: موضوع هم داشتیم حالا یه شب بیشتر ازش استقبال میشد یه شب کمتر.
۵: در مورد انتشار پست شب نشینی توسط کاربرها هم توی کامنتم در جواب به حدیثه توضیح دادم برو بخون.
۶: اگر قرار باشه شب نشینیها خارج از محله باشه که دیگه لزومی به این نظرسنجی نیست. ما دارمی در مورد برگزاری شب نشینی توی خود محله حرف میزنیم پس این بحث اسکایپ و مشابهش هم منتفیه.
۷: این پست دقیقاً برای همین زده شده که بتونیم توش به این نتیجه برسیم که دلیل شرکت نکردن بچه ها در شب نشینیها چیه.
اما در مورد نظرات و راهکارهات:
۱: توی فضای خودمونی و بگو بخند شب نشینی جای گفتگو در مورد مسائل محله و نقد و این حرفا نیست چون برای بقیه خسته کننده میشه. هرچند که گاهی بچه ها تو شب نشینیها سؤال کردن و نظر دادن و من و بقیه ی بچه های تیم مدیریت هم جواب دادیم.
۲: لازمه ی این راهکارت بودن افراد متخصص در شب نشینیها هست که متأسفانه این افراد در شب نشینیها حضور ندارن.
۳: موضوعاتی که تو شب نشینیهای قبلی انتخاب میشد دقیقاً همین هدف رو داشتن.
۴: این شاید عملیترین راهکارت بود. هرچند در شب نشینیهای قبلی هم پیش اومد که یه موضوعی خیلی ازش استقبال شد و باز هم شبهای بعد ادامش دادیم.
۵: ترجیح میدیم مسائل مربوط به پستهای دیگه تو شب نشینیها مطرح نشه و شب نشینی فقط شب نشینی باشه. هر پست نویسنده داره و تو همون پست میشه کامنت گذاشت و با نویسندش تبادل نظر کرد.
در مورد انتقادت هم متوجه نشدم دقیقاً مشکل مدیریت چیه. ما هستیم و داریم کارمون رو انجام میدیم. تولید محتوا تو این سایت ارتباط مستقیم با حضور فعال خود کاربرا داره. اگر خود کاربرها فعال بشن تولید محتوا هم انجام میشه. هر نوع امکان فنی و ساختاری تو این سایت الآن فراهم هست و ما آمادگی هر نوع تعاملی رو داریم.
البته اینجا ادامش نده چون به این پست مربوط نیست. فقط خواستم جوابتو داده باشم و ادامشو بذار تو پست خود مجتبی مطرح کن چون اگر ادامه بدی در نهایت شرمندگی حذفش میکنم.
موفق باشی.

سلام
من نظرم اینه که شب نشینی آخر هفته یعنی پنجشنبه و جمعه ساعت ۸ تا ۱۰ شب باشه
فکر کنم مناسب باشه.
من یه نظر دیگه هم داره بعد از تمام شدن کامنتها هر تصمیمی گرفتید یکیش این باشه بچه ها بیان تو اسکایپ و نظراتشون رو در مورد موضوعی که طرح میکنید بگن.
و این شب‍نشینی ها ضبط بشه و بعد در بار گذاری بشه و در اختیار عموم قرار بگیره.

سلام مهدی.
در مورد پیشنهادت باید بگم که سری جدید کنفرانسهای محله در راهه و به زودی مجدداً راه اندازی خواهد شد. در حال ایجاد امکانات فنیش هستیم.
ممنون از حضورت.
موفق باشی.

با درود به نظر ه من در هفته یک یا دوبار باشه و زمانش هم اکثریت هر طور که موافقت داشتند و اگر در شب نشینیها بچه ها اجازه داشته باشند که شوخی و خنده فقط به کسی بیاحترامی نکنند جالب و مفیده

سلام
شب نشینی خوبه داشته باشیم، این از کلیت ماجرا
حالا جزییات: خوب هر شب که نمیشه!!! بنابر این سه شب در هفته خوبه فقط ساعتش کاش ۸ تا ۱۰ شب می شد. موضوع داشته باشه ولی روش حساسیت به خرج ندین یعنی اگه حرف باز شد حاشیه جای اصل را گرفت دعوا نکنیم باهم که موضوع چی شد …
پست را نوبتی فعالترینهای شب نشینی ها بزنن نه صرفا بچهای مدیریتی
فعلا معلوماتم ته کشید بازم اگه چیزی یادم اومد میام

سلام روشنک.
ممنون از نظراتت.
خب خیلی توی شب نشینیهای قبلی هم سختگیری نمیشد. به هر حال ممنون از نظراتت.
حواست باشه که خود تو هم اگر قرار باشه همه شب نشینی بزنن یکی از اونها هستیهااا!
مرسی که هستی.

سلام مجدد
اوه اوه خوب اون بخش پست نوبتی را پس میگیرم…
اینجا اینطوریهاس حسینی؟ رفاقت اهم بر اصوله آیا؟ پستهای فراوان دوستات آخر از همه منتشر میشه اول از همه کامنت میذاری بقیه را اگه شد و وقت داشتی و حوصلت بود حالا یکارش میکنی…
میدونی که برا خودم نمیگم ولی در کل حرکت قشنگی نیست

سلام روشنک.
با این که به این پست ربطی نداشت ولی جوابتو میدم.
امیر از مدیرای این سایته و پستهاش رو خودش بدون دخالت ما منتشر میکنه و ما هیچ نقشی در این مورد نداریم.
هرچند من شخصاً با این که یه نفر چند پست پی در پی منتشر کنه موافق نیستم و دلایل خودمو دارم ولی به هر حال چون امیر خودش مدیره دخالتی در این رابطه نمیکنم.
پست تو رو هم دیروز منتشر کردم و تقریباً میتونم بگم که به جز این پستت هیچ کدوم از پستهات نبودن که من توشون کامنت نذاشته باشم. به هر حال سلیقه ها متفاوته و شاید سلیقه ی من با این پست تو جور نبوده یا مثلاً حرفی برای گفتن نداشتم که کامنت نذاشتم که البته هیچ کدوم از اینها نیست و واقعاً فراموش کردم برات کامنت بذارم.
به هر حال امیدوارم طبق معمول سوء تفاهم برات حل شده باشه خخخ.
راستی مثلاً قرار بود از طریق هدینگ فقط کامنت بدیهااااا!
موفق باشید.

سلام
شب نشینی یک ایده خوب بود
ولی ایراداتی هم داشت.
صمیمیت توی شب نشینی فقط بین چند نفر بود
یعنی همان بچه‌های اردوی نجف آباد.
اگر کسی خارج از بچه‌های اردو می‌خواست بیاد توی جمع و با بقیه صمیمی بشه
استقبال خوبی ازش نمی‌شد.
خود من چند بار که اومدم و یک سلام کلی دادم
فقط پریسیما جوابم را می‌داد.
یا اگر یکی یک کمی دیر می‌اومد دیگه خیلی مورد توجه قرار نمی‌گرفت.
البته من همان جواب سلام پریسیما هم برام کافی بود و خودم اگر می‌خواستم می‌ماندم
ولی از این که بخوام تک تک کامنتها را بخوانم خسته می‌شم.
ولی هر شب هم خوب نیست که شب نشینی باشه
من فکر کنم هفته‌ای یک بار, شبهای جمعه یا شبهایی که روز بعدش تعطیله خوبه
البته اگر تعطیلی به مناسبت شهادت یا وفات اگر بود دیگه اون روز شب نشینی نباشه.
حالا می‌گید هفته‌ای یک بار کمه, خب این هم دو بار, ولی
بیشترش تکراری می‌شه.
این که چی کار کنیم شب نشینی جذاب بشه خیلی سخته
ولی یک مدیر هم باید روی شب نشینی مدیریت کنه
مثلا یک موضوعی برای بحث اگر گذاشته شد مدیر شب نشینی بیاد و بچه‌ها را در شرکت در بحث تشویق کنه.
مثلا وقتی فهمید که مریم شیبانی اومده بیاد و ازش نظرش را بپرسه
مثلا”مریم, نظر تو چیه”
خب مدیریت شب نشینی سخته
حالا هم که با این سیستم پیام خصوصی هر کی با کسی کاری هم داشته باشه بهش پیام می‌ده.
به هر حال ما تابع نظر مدیرانیم

سلام خانم شیبانی.
البته صمیمی شدن بچه ها در شب نشینی ارتباط چندانی به اردوی نجفآباد نداره. رعد یا روشنک یا فاطمه حسینی یا پرواز یا نازنین هیچ کدوم تو اردوی نجفآباد نبودن و خیلی هم خوب با بقیه صمیمی شدن. بیشتر حضور مستمر و مداوم در سایت و شب نشینیها هست که باعث نزدیکتر شدن بچه ها به هم میشه.
در مورد موضوع هم ما معمولاً این کار رو میکنیم و از تازه وارد ها نظر میپرسیم. اگر هم کسی جواب سلام شما رو نداده دلیلش شاید این بوده که توی کامنتهای زیادی که میاد کامنت شما رو ندیده و متوجه حضور شما نشده.
به هر حال ممنون از حضورت و نظراتی که فرمودید.
موفق باشید.

سلام خوبه که شبنشینی باشه اما پنجشنبه و جمعه بهتره. ساعتشم از ۸شب به بعد باشه عالیه. و همچنین شبنشینیها متنوع باشن و موضوع هم داشته باشن

به نظر من خوبه ولی به شرطی که فقط چهار شب در ماه باشه و اونم نه پنج شنبه جمعه و تعطیلات تقویم که معمولا مهمونیا و مراسمای عروسی و غیره برگزار میشن با این که صحبتا صرفا درباره ی بحث مورد نظر باشن خیلی موافقم و این که طی برگزاری ناظری باشه برای اداره ی جلسه که زمان گفتگو و هدایت بحث رو به عهده بگیره من شخصا” نمی تونم بیشتر ازین زمان بذارم ولی با کلیت طرح خیلی موافقم کاش یه چت روم تو فضای موبایل هم شما راه می نداختین مثلا” یه گروه تو واتس اپ که از همین محله قدرت می گرفت و اسم محله رو داشت و برای ارسال بعضی مطالب و گاهی همین شب نشینی ها هم می شد راحتتر ازش استفاده کرد

سلام ترانه.
خب توی فضاهای موبایلی گروههای زیادی تشکیل شده که برای چت هستن و اتفاقاً خیلی از بچه های محله هم توی این گروهها هستن.
منتها گروهی که به نام محله باشه تشکیلش کمی برای ما مشکله چون مدیریت محله و دو گروه واتساپی که تشکیل شده واقعاً سخت و زمانبر هست و دیگه خیلی از نظر زمانی نمیتونیم برسیم که گروه چت درست کنیم. به خاطر همین شب نشینی رو در ساعات محدودی برگزار میکنیم که مشکلی پیش نیاره. به هر حال اگر بچه ها خودشون دوست دارن میتونن یه گروه چت درست کنن و توی واتساپ با هم حرف بزنن و این دیگه نیازی به دخالت محله نداره. یه حرکت خودجوش هست و میتونه مفید هم باشه.
به هر حال ممنون از نظرات سازندت.
پیروز باشی.

سلام
خب من اول اینو از روی احساس بگم که واقعا دلم برای دوستان و شوخیاشون تو شبنشینیها تنگ شده! هرچند برای شرکت توی بحثها خیلی هم فعال نبودم. سعی میکردم باشم، مخصوصا از وقتی که وارد تیم مدیریت شدم، چون اینو نوعی مسئولیت میدونستم. انصافا پریسیما و شهروز بیشتر زحمت میکشیدند. به طور کلی ایده خوبیه.
به نظر من مثل قبل همون یک شب در میون و ساعتش هم همون ساعت قبلی یعنی نه تا یازده و شبهایی که فرداش به تعطیلی میخوره نه تا یک یعنی همون چهار ساعت باشه، البته نه تا دوازده هم خوبه.
موضوع هم خوبه که داشته باشیم. در مورد کامنت گذاشتن دوستان و نظر دادن یا ندادن در مورد موضوع هم با نظر روشنک موافقم.
با اینکه کاربران هم پست شبنشینی منتشر کنند هم کاملا موافقم. اتفاقا در بین کاربران هم افراد خلاق کم نداریم.
اگر قرار شد باشید، دیگه من با
فلانی مشکل دارم و اگر فلانی بیاد من نمیام و اگر فلانی نیاد منم نمیام نداریم.
با این قسمت پست هم کاملا موافقم. یادم هست که به نوعی خودم هم تو یکی از شبنشینیها تذکر دادم که بگذریم. امیدوارم که دیگه دوستان از این نوع حرفای دلسرد کننده و کاملا غیر منطقی نزنند.
ممنون بابت نظر خواهی و پستی که منتشر کردید. امیدوارم که به نتیجه مطلوب برسیم.
با این که نظرم رو گفتم ولی هر تصمیمی که گرفته بشه قطعا تابع جمعم.
موفق باشید.

سلام نازنین.
جا داره از زحماتی که توی شب نشینیها میکشیدی همینجا ازت تشکر کنم.
در مورد نظرت هم باید بگم که کاملاً موافقم.
ما در طول زمان برگزاری شب نشینیها هر روز در حال برطرف کردن مشکلات دو نفر با هم بودیم.
هر روز به خاطر یه سری سوء تفاهمها یه عده با هم مشکل داشتن و ما هم همش در حال رفع کردن این مسائل بودیم که هم وقت زیادی ازمون میگرفت و هم فشار عصبی زیادی بهمون وارد میکرد.
به واقع اگر قرار باشه وضعیت در ادامه هم به همون شکل باشه ترجیح میدم شب نشینی در کار نباشه که این حواشی هم ما رو دچار مشکلات متعدد نکنه.
ممنون از حضورت.
موفق باشی.

روشنک جان اگه لطف کنی اون وسط کامنت نذاری ممنون میشیم.
راستش متوجه منظورتون نشدم، ولی تا اونجا که دقت کردم، در جریان هستم که دوستان سعی میکنند عدالت رو رعایت کنند. حالا نمیدونم شما از چی دلخور شدید. ببخشید کامنتم غیر مرتبط شد.

سلام
منم تا حدی نظر مریم خانم را قبول دارم منم حس میکردم که اونجا یه نفر اضافی هستم
اما همیشه برام مهم بود اگر هم نمیومدم فرداش یا همونوقت همه ی کامنت ها را میخوندم گفتم همه باور کنید همه را میخوندم
حالا هم اگر باشه میام و گاهی هم یه کامنتی هم میدم اما اینکه باشه یا نباشه را نمیدونم
چون سن من به شما ها نمیخوره پس نظری نمیدم
من نمیگم که آدم جدی هستم نه نیستم فقط تو سایت سعی میکنم که خودم را کنترل کنم
اما من همه برام مهم هستند من اینجا را خونه ی دوم خودم میدونم اینجا همه باهم مثل یه خانواده هستیم و نباید تبعیض باشه
به نظر منم کمی باند بازی هم بود.
ببخشید اگر طولانی شد اما در هر حال اگر باشه بعضی وقت ها کامنت میذارم اما همیشه کامنت ها را میخونم بله میخونم.

سلام خانم کاظمیان.
اتفاقاً یکی از کسانی که همیشه همه توی شب نشینیها بهش احترام گذاشتن و از حضورش خیلی خوشحال بودن شما بودید.
من کسی رو سراغ ندارم که کامنت شما رو دیده باشه و از حضور شما ابراز احساسات نکرده باشه. برای همین کمی کامنت شما متعجبم کرد. اما در مورد سن و سال و کنترل خودتون باید بگم که توی پستهایی که هدفشون شاد بودن بچه ها و دور هم بودنشون هست نیازی به کنترل خودتون نیست و بهتره که مثل بقیه شاد باشید و باعث شادی دوستانتون بشید.
به هر حال ممنون که نظر دادید.
موفق باشید.

سلام به نظر من هم بودنش خوبه. ولی هفته ای یکبار بهتره.
ولی خودم قولی برای شرکت نمیتونم بدم.
حیف که افزونه ای که برای بخش کامنتها به مجتبی معرفی کردم کار نکرد وگرنه خودم قطعاً یکی از حاضرین اصلی شبنشینی بود.
اون افزونه که الآن دیگه اسمش یادم نیست کارش این بود که بدون این که شما نیاز به رفرش کردن کل صفحه رو داشته باشید قسمت کامنت ها هر چند ثانیه به روز میشد و فقط شما وقتی که میخواستید کامنت بفرستید صفحه دوباره لود میشد.
این کار بخش کامنت ها رو خیلی شبیه چت روم میکرد و باعث راحتی کار دوستان میشد.
من یه بار روی وردپرس وبلاگ کوچک خودم امتحان کردم و به خوبی کار میکرد.
یه نگاهی میکنم اگه پیدا کردم اسمش رو بهتون میگم، شاید راحی برایش بتونین پیدا کنین.
فعلاً خدا نگهدار.

سلام محسن.
اگر اون افزونه رو روی وردپرس قبلیمون یعنی اونی که تا یه ماه پیش داشتیم امتحان کردید و کار نکرده طبیعی بوده چون اون وردپرس ما ایراداتی داشت.
الآن سایت کاملاً سالمه و تعداد دیگه ای افزونه بود که روی وردپرس قبلی کار نمیکردن ولی الان دارن کار میکنن.
اگر خواستی بگو که بررسیش کنیم ببینیم به کارمون میاد یا نه.
مرسی از حضورت.
موفق باشی.

سلام .خب چون فعلا حوصله ندارم برم کامنتا رو بخونم نظرمو میگم دیگه .بنظرم گذاشتن هر شب یا حتی یه شب در میون شب نشینی اصا جالب نیست میتونه این پست مثلا فقط برا یه بار در هفته خوب باشه در غیر این صورت بنظرم این کار فقط وقت تلف کردنه .آخه چه کاریه هر شب همه بیان به هم سلام کنن خخخ یا این که یه سری صحبتای نچندان مفید تکرار بشه .همین دیگه موفق باشید

سلام شهروز یه افزونه غیر از افزونه قبلی که به مجتبی پیشنهاد کرده بودم پیدا کردم و یه توضیحی از یه سایت فارسی راجع بهش میذارم.
ولی حتماً توسط دوستان فنی و مثل خود مجتبی تست بشه.
چون نمیدونم چه تأثیری بر شکل ظاهری کامنتها و دسترسپذیری اون میذاره.
اینم مطلب.
منبع مطلب
http://mandegarweb.com/wordpress/free-wordpress-plugins/%D8%A7%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D9%84-%D9%86%D8%B8%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%D8%AF%DB%8C%D8%AF%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D9%88%D8%B1%D8%AF%D9%BE%D8%B1%D8%B3-%D8%A8%D8%A7-%D8%A2%DA%98%D8%A7%DA%A9%D8%B3/
با سلام خدمت شما دوستان عزیز . در اولین نوشته خودم توی ماندگار وب میخوام آموزش ارسال نظر با استفاده از تکنولوژی آژاکس (ای جکس) رو بهتون آموزش بدم در این روش نظرات بدون لود دوباره سایت و با ظاهری مدرن تر ارسال خواهند شد که زیبایی و کارایی سایت یا وبلاگ مارو بالاتر میبره .
ارسال نظرات با تکنولوژی ای جکس در وردپرس
آژاکس یا ای جکس چیست و چه کاربردی داره ؟
به زبان ساده اجاکس در واقع یک تکنولوزی بر پایه جاوا اسکریپت هستش که فقط بخشی از یک صفحه رو که با دیتابیس در ارتباط هستش رو لود میکنه و برای نمیاش محتوای جدید نیازی به رفرش سایت نخواهد بود بدین صورت کاربر حس تجربه کار با یک نرم افزار رو خواهد داشت و استفاده از ای جکس باعث کمتر شدن فشار به سرور خواهد شد . در این صورت ما یک وب سایتی مدرن و زیبا خواهیم داشت . ای جکس امروزه یکی از بهترین ابزار هایی هستش که باعث میشه کارایی سایت چندین برابر افزایش پیدا کنه .
برای استفاده از این قابلیت کافیه که افزونه WP Ajaxify Comments رو دانلود نصب کنید ! به همین راحتی ! حالا به سایت یا وبلاگتون برید و یک نظر به صورت تست وارد کنید میبنید که ای جکس به خوبی کار میکنه این افزونه وردپرس در حال حاضر از زبان شیرین پارسی هم پشتیبانی میکنه .
لینک افزونه ذکر شده از مخذن رسمی وردپرس.
https://downloads.wordpress.org/plugin/wp-ajaxify-comments.zip
فقط لطفاً بهم خبر بدین. ممنون.

سلام دوباره.
آره ماله خیلی وقت پیش بود. حدوداً چند ماه پیش.
مجتبی گفت کار نمیکنه.
پس همین بوده.
به هر حال من که خیلی کنجکاوم ببینم این یکی میشه یا نه.
اگه بشه به پستهای معارفه و تولد و شبنشینی رنگ و جلای دیگه ای میده.
و شاید خودمم جذب این پستها بشم.

البته ظاهراً چیزی که من فهمیدم این بود که به محظ نصب و فعالسازی افزونه دیگر برای ارسال کامنت نیاز به لود کامل صفحه نیست ولی برای اینکه خود کامنتهای ارسالی هر چند ثانیه رفرش بشن یه فانکشن مخصوص داشت که میبایست در کدهای فانکشن سایت به کار میرفت.
به هر حال مجتبی حتماً همه مستندات مربوط به این افزونه رو حتماً مطالعه میکنه.
ممنون که تو و باقی مدیران این همه وقت میذارین.

سلام بر همگی
اولا من یه عذرخواهی به خیلی از شما دوستان خوبم بدهکارم. آن هم اینکه من تقریبا در بیشتر شب نشینی های دور اول حضور داشتم ولی متاسفانه در شب نشینی های دور دوم به دلیل اینکه سرم شلوغ تر شد و درگیر پروپوزال نویسی و مقاله نویسی و کارهای دانشگاهم بودم، کمتر فرصت حضور در جمع شما عزیزان را داشتم.
اما من با شب نشینی موافقم. اینکه چه روز و چه ساعتی باشد را به دست مدیران می سپارم.
امیدوارم همگی شما دوستان عزیز شاد و پیروز باشید.
با احترام

به نظر من این مناسبه که شب نشینی هفته ای پنج ساعت، چهارشنبه شب ها، از ساعت شش تا یازده شب، به شرطی که حاضرین مجبور به حضور مداوم نباشند و کمتر از پانزده نفر نباشند.
از نظر من شب‌نشینی ها خصوصا دور دوم تبدیل شده بود به محل چت چهار پنج نفر که توی ی گروه واتساپی هم میتونستند چت کنند و بی دلیل چت هاشون عمومی شده بود. کلا بگم زیاد با این طرح دلم راه نیست و موافق نیستم.
البته هر طور ملت تصمیم بگیرند. این فقط نظر شخصی من بود و بس.

سلام مجتبی.
خب این هم نظری بود که تو دادی.
راستی اگر شماره ی ۰۹۱۳***۲۹۴۳ شماره مبایل توئه جواب بده چهار روزه دارم زنگ میزنم خب.
مرسی که هستی.

راستی آقای حسینی من که از بچهها ناراحت نشدم و نمیگم که بهم بی احترامی شده اما راستش آره جواب سلام که میدادند اما از قبعدش هرچی ما حرف میزدیم کسی تحویلمون نمیگرفت خخخخ
ببخشید اصلا حرفم را پس میگیرم اگر بود که میام یه سری میزنم اگر که نبود هم که باز نمیام خب خخخخ
هرچی شما ها تصمیم بگیرید ما تابع هستیم

سلام مجدد به خانم کاظمیان.
خب این مسأله رو بذارید به سرعت کامنتها و شلوغی پست.
وگرنه بچه ها همیشه برای شما احترام زیادی قائل هستن.
موفق باشید.

یه کلومم از مادِری عروس:
من بعنوون ننه عروس نظرم اینس که بیذارین می یَیم… نَیذارین نی مییَیم… گذاشدن و نَیذاشدنِش با خوددون… شوما صاب اختیاری… ریش و قیچی دسی خوددون… خدافس…
البته من بعلت پاره ای موارد یه مدتی نیسم… خوش بِگذره بِهدون…

سلام رهگذر.
خب من ترجمه کنم که گفت اگر شب نشینی بذاریم میاد و اگر نذاریم نمیاد. بذاریم یا نذاریمش با خودمون. یه مدت هم به دلایلی نیستش.
رهگذره دیگه چی کارش کنیم خخخ.
بازم مرسی از حضورت.

سلام شهروز شب نشینی باشه به کسی گیر ندید بذارید بچه ها راحت باشن
من خودم ببینم جایی راحت نیستم نمیام قوانین دست پا گیر نذارید
هفته دوبار باشه خوبه ساعت ۹ تا ۱۱ هم پیشنهاد من هست

سلام طاها.
خب خودت میبینی که ما توی سریهای قبلی سختگیری نکردیم و همه الآن تقریباً ناراضی هستن و میگن که با شرایط قبلی موافق ادامه ی شب نشینیها نیستن.
به هر حال ساعت دوازده شب کامنت آخر این پست رو که توش نتیجه گیری خواهم کرد بخونید تا متوجه سرنوشت نهایی شب نشینیها بشید.
مرسی که هستی.

درود! پستی که در آن دو یا چند نفر انحصاری در آن ساختگی با هم به بحث بنشینند فقط به درد خودشون میخوره… مثلا در اسکایپ یا واتساپ با هم گفتگو کنند و بیایند بحث ساختگی براه بیندازند و تعداد کامنتها را بالا ببرند به چه دردی میخوره… من شبنشینی را دوست دارم… البته شبنشینی واقعی که جوابگوی سؤالات دوستان باشیم… نه با مسخره بازی تعداد کامنت هارو بالا ببریم و بدون نتیجه گیری خداحافظی کنیم و منتظر شب بعد باشیم… شبنشینی با نتیجه گیری در چند دقیقه ی پایانی برای تک تک شرکت کنندگان در هر شب…!

سلام عدسی. ما سعی کردیم این نتیجه گیری رو انجام بدیم.
منتها یه وقتایی این امکان وجود نداشت و بچه ها ترجیح میدادن که راحت باشن. ولی کاملاً موافقم که شب نشینی پست انحصاری چند نفر نیست و باید استقبال بیشتری بشه تا راه بیفته.
مرسی که هستی.

سلام.
من اصولا با پستهای شبنشینی مخالف نیستم، اما نه با شرایط قبل.
یکی از دلایل مهمی که من تمایلی برای مدیریت، انتشار و شرکت در این مباحث نداشتم به حاشیه کشیده شدن اکثر این شب نشینیها بود که مطمینم یکی از علل عمدهش ساعات زیادی بود که در هفته براش در نظر گرفته میشد و ادامه پیدا کردن اون مبحث در روزهای متمادی
این پستها به نظر من باید هفته ای یک بار و اون هم برای ۳ تا ۵ ساعت باشه و کلا بعد از این پست همه چیز جمع بشه تا هفته ی بعد، البته سریهای قبل شب نشینیها رو انصافا شهروز و پریسیما به شایستگی مدیریت کردن و من هم فقط شبنشینیهای مناسبتی رو برقرار میکردم که مسلما ضعفهای زیادی داشته که امیدوارم از این پس این ضعفها جبران بشه.
در مورد ساعت و روز انتشار هم که شبهای تعطیل باشه بهتره یا غروب جمعه که همه ناراحت از غم غروب جمعه هستیم.
در مورد رفرش شدن کامنتها هم که واقعا یه موضوع درد سر ساز برای اکثر دوستانمون هست پیشنهاد محسن رو حتما تست میکنیم و احتمالا بزودی جواب میدیم، اما اگه این نرم افزاری که محسن معرفی کرد مانند نرم افزارهایی که روی برخی سایتهای خبری هم هست باشه که تمام صفحه رو آپدیت میکنه، برای ما نابینایان مشکل درست میکنه، چون در حال خوندن یه خبر هستی و تا اواخرش خوندی به یکباره صفحه رفرش میشه و دوباره باید بگردی همه چیزو پیدا کنی.
البته اگه این کار فقط با کامنتها انجام بشه خوبه، به شرطی که مثلا هر ۳ دقیقه یک بار صفحه رفرش بشه و دوستان بتونن عادت کنن که در عرض این ۳ دقیقه هم کامنت خودشون رو بنویسن و هم کامنتهای جدید رو به سرعت بخونن، غیر از این باشه مثلا ۵ دقیقه برای هر کامنت گذاشتنی زیاده و زیر سه دقیقه هم بسیار فرصت ناچیزی هستش.
حالا اگه شد به صورت تست این نرم افزار برقرار بشه تا ببینیم دوستان میتونن استفاده کنن یا نه، البته اگه این نرم افزار روی شرایط کنونی سایت ما جواب بده.
دوستان، بجنبید، تا امشب ساعت ۱۲ بیشتر برای نظر دادن فرصت نیست و راس ساعت کامنتهای این پست بسته میشه.
نظر و پیشنهاد و راهکار هم یادتون نره؟
به امید شبنشینیهایی خاطره انگیز و پربار.

سلام عمو.
منم موافقم که حواشی شب نشینی زیاد بود.
متأسفانه خیلی از ماها هنوز یاد نگرفتیم همدیگه رو با همه ی نقاط قوت و ضعف هم و با همه ی اختلاف سلیقه هامون بپذیریم و هیچ وقت هم این مشکل حل نخواهد شد. نمونه هاش هم دیگه نیازی به گفتن نیست هممون میدونیم.
در مورد اون افزونه هم به نظر من اگر واقعاً زماندار هست نباشه بهتره. چون حتی همون سه دقیقه هم ممکنه برای یه عده کم باشه. ضمن این که یه نفر ممکنه داره کامنتهای زیادی رو میخونه و میاد پایین و ناگهان صفحه رفرش میشه و مسیرش رو گم میکنه. شاید عده ای هم باشن که نخوان سه دقیقه تحمل کنن و دوست دارن با سرعت بیشتری این کار رو انجام بدن. اگر میشد که هر کس به صورت دستی خودش فقط قسمت کامنتها رو رفرش کنه میشد که این افزونه رو راه اندازی کرد. به هر حال فعلاً که هر کس مجتبی رو پیدا کرد سلام من رو هم بهش برسونه. پروژه خوابیده تا مجتبی پیدا بشه.
مرسی از حضورت.

سلام مجدد
کامنت دیشب من فقط یک حس بود که شاید هم اشتباه باشه.
یک سوال هم دارم
چرا وقتی من توی شب نشینی کامنتی می‌دادم و بعد منتظر جوابش می‌شدم
هیچ دیدگاهی بعد من نمی‌آمد مگر می‌رفتم و دیدگاه‌های قبل را می‌زدم و بعد کامنت خودم را دوباره پیدا می‌کردم و تازه نظرات زیرش را می‌دیدم.
نمی‌دانم منظورم را فهمیدید یا نه.
در واقع برای این که نظرات زیر کامنتم را ببینم چند بار این صفحه اون صفحه می‌شدم.
با تشکر

سلام مریم.
ما در شب نشینیها اکیدا از دوستان میخواستیم که همه ی کامنتهاشون رو از روی هدینگ پاسخ دهید بنویسن و هرگز مثلا از لینک پاسخ به مریم شیبانی وارد نشن تا همه ی کامنتها زیر هم قرار بگیره.
احتمالا به این ماجرا توجه نکردی و دقیقا زیر کامنت خودت منتظر پاسخ بودی.
مثل الآن که من دارم زیر کامنت خودت و از لینک پاسخ به مریم شیبانی بهت پاسخ میدم.
در شب نشینی فقط باید از هدینگ پاسخ دهید کامنت بذارید تا این سو تفاهم پیش نیاد.
امیدوارم که پاسخم کامل بوده باشه.

سلام خانم شیبانی.
در تکمیل صحبتهای عمو بگم که سقف کامنتهای موجود در هر صفحه تو محله پنجاه شماره هست. یعنی مثلاً الآن طبق شماره کامنتها، تا کامنت ۵۰ توی این صفحه هست و کامنت۵۱ به صفحه ی بعد میره. احتمالاً شما زمانی که کامنت مینوشتید همزمان صفحه پر شده و کامنت شما به صفحه ی جدید رفته و مجبور شدید برگردید و کامنتهای صفحه ی قبل رو بخونید. پس به شماره کامنتها دقت کنید که هر پنجاه شماره در یک صفحه قرار میگیره.
ممنون.

سلام شهروز.
نه اگر واقعاً این افزونه همون باشه که نوشتن بعد از رفرش شدن کرسر ما جا به جا نمیشه.
و ما همونجایی از کامنتها هستیم که قبلاً بودیم.
بعدش گفتم که این قابلیت رفرش فقط مخصوص کامنتهاست در جواب آقای چشمه.
و بعد اینکه این رفرش شدن ظاهراً به عنوان یک آپشن قابل دیدن در نرم افزار وجود نداره و باید کدی را در قالب سایت به کار برد تا نرم افزار این کار رو بکنه.
به هر حال تا ظهور مجتبی این مسأله معلق در هواست.
اللهم عَجِّل لِمُدیرِنَلمجتبی

ممنون مجتبی.
خوشحالم که پشت صحنه بدون ادعا کارت رو انجام میدی.
این کامنت رو بابت تشکر و تست این کار مینویسم.
بریم ببینیم چه کرده این مدیر گل و گلاب.

سلام عالیه مجتبی.
خیلی خیلی خوب کار میکنه.
دوستان موقعی که شما کامنت میدین بعد از رفرش شدن روی کامنتی که ارسال کردین وای میسته.
در ضمن اون وضعیت ارسال کامنت در صورتی کار میکنه که شما اون ابزارک مدیریتی رو تو قسمت پروفایلتون فعال گذاشته باشین.
اگه برای کسی نشون نداد به خاطر غیر فعال بودن اون قابلیت هست.
به نظرم ۱۵ تا ۳- ثانیه خوبه چون سرعت ارسال هر کامنت در شبهای شلوغ معمولاً ۲۰ ۳۰ ثانیه هست.

سلام دوباره.
بچه ها حتماً از این به بعد دکمه اف ۵ صفحه کلیدتون شبانه روز دعاگوی مجتبیست.
خخ خخ خخخخخ

به خصوص شبهای تولد و شبنشینی و صندلیهای داغ.

سلام
در جواب عمو چشمه گرامی باید بگم
من همیشه از طریق هدینگ مربوطه در شب نشینی پاسخ می‌دادم.
و هیچ وقت زیر دیدگاه کسی جوابی نذاشتم.
فکر کنم حرف آقای حسینی باشه.
الآن هم اون بالا جواب ندادم که گفتم شاید نخوانید.
ولی به هر حال از تون ممنونم.

واقعا عالی، ولی بقیه صفحات سایت برام به کندی باز میشه. نمیدونم اشکال از سرعت اینترنت خودمه یا از سایت.
بازم ممنون و موفق باشید.

سلام
من نظر خاصی ندارم یعنی شب نشینی باشه و فرصت داشته باشم میام و فرصت نباشه خب نمیام ولی به نظرم در کل بودنش بهتر از نبودنش هست.
ولی این که اصرار داشته باشیم تعداد زیادی از بچه ها بیاند و از کسانی که در این پست اعلام آمادگی می کنند انتظار حضور داشته باشیم رو نمی پذیرم, یعنی هر چیزی باید با کمال رضایت و بدون اجبار باشه مخصوصا که اینجا یه طورایی مجازی هست و خارج از حقیقت اجبار واقعیت زندگی …..
یک سری دوستان هم که گلایه دارند در شب نشینی ها توجهی به کامنت هاشون نمیشه من خیلی اوقات دیدم دوستان سلامشون رو پاسخ دادند و باهاشون حتی صحبت کردند ولی اونها دیگه جواب و کامنتی نفرستادند یا رفتند یا خب ندیدند احتمالا پاسخ های بچه ها رو.
خود من در زمان حضورم در شب نشینی ها اکثر و یا تمام کامنت ها رو می خونم ولی برای این که احتمالا کامنتی ختاب به خودم رو جا نندازم در فایند کنترل +F سیستمم بانو رو سرچ می زنم و هر بار با F3 چک می کنم که در شلوغی اون وسط حد اقل کامنت های ختاب به خودم از دستم در نره …..
در مورد موضوع داشتن که مسلما با هدف مندی و موضوع داشتن موافقم و در کنارش هر که هر چه دل تنگش می خواهد بگوید البته در چارچوب ادب و اخلاق و در مورد ساعاتش هم فکر کنم ۸ تا ۱۱ شب یک یا نهایتا دو روز در هفته باشه خوبه و هیچ مشکلی هم نیست که کاربران غیر مدیر در ارسال و مدیریت شب نشینی ها به مدیران کمک برسونند.
در مورد سو تفاهمات پیش اومده در شب نشینی ها هم فکر کنم یه مساله عادی باشه چون ارتباط در این دسته پست ها نزدیکتر هست و هرچه نزدیکتر برخورد ها ممکنه بیشتر باشه و تفاوت سلایق بیشتر مشخص میشه, اتفاقا می تونیم از این مسائل هم درس بگیریم و گاهی شاید اینها تلنگری باشه برای این که بفهمیم فلان برخوردمون در دنیای حقیقی هم شاید مناسب نباشه یا نمی دونم دیگه خودتون منظور رو بگیرید …..
دیگه خییلی نوشتم شاد باشید تا همیشه….
راستی برای جذابیت من پیشنهاد کامنت دونی حد اقل دویست تایی رو دارم چون واقعا با پنجاه و صد تا مشکل پیش میاد و سخته

خب الآن من یه کامنت گذاشتم خودم می تونم کامنت خودم رو بخونم ولی در آخرین کامنت های ارسال شده کامنت من رو ننوشته که ارسال کردم, یه طورایی هست انگار این افزونه, میگم من توی شب نشینی ها یا موارد مشابه برای ریفرش صفحه کامنت میدم F5 نمیزنم خخخ

تاخیر داره فکر کنم. الآن کامنتی که حدود پنج دقیقه قبل نوشتم به عنوان کامنت اولی در آخرین کامنت های ارسالی هستش که خودم بعدش دو تا کامنت فرستادم و دیگر دوستان رو هم که در جریان نیستم شاید کامنتی بعدش بوده

سلام بانو. ما نمیگیم هر شب باید بیست نفر تو شب نشینیها باشن.
ولی از طرفی هم نمیخوایم این پست فقط مختص ۵ ۶ نفر بشه که هفته ای دو سه شب میان با هم حرف میزنن و میرن. خب این کار رو این ۵ ۶ نفر میتونن جای دیگه ای انجام بدن نه جلوی چشم این همه آدم.
با بقیه ی کامنتت هم موافقم. در مورد رفرش هم باید بگم که این افزونه فقط هدینگ کامنتها رو رفرش میکنه و هدینگ آخرین نظرات رو شامل نمیشه. فقط خود کامنتها هستن که رفرش میشن و برای این که آخرین نظرات و بقیه ی قسمتهای سایت به روز بشن باید دستی سایت رو برای خودت رفرش کنی. ممنون که اومدی نظر دادی.
موفق باشی.

سلام حسینی.
دیشب که این پست را دیدم میخواستم کامنت بذارم که فرصت نکردم, صبح دیدم که چه نظراتی دادن دوستان و برای من بعضی کامنتها خیلی جالب بود.
من تقریبا بیشتر دوستان را توی شب نشینیها شناختم و دوستانی را پیدا کردم که برام خیلیی ارزش دارن, اینکه بگیم در پستهای شب نشینی بیشتر بچه های نجفآباد ثمیمی بودن خیلی بی انصافی هستش چون من از اون بچه ها نبودم, و اینکه چون من کامنت دادم و کسی بهم جواب نداد پس شب نشینی نباشه.
اما من هم میگم که شب نشینی باشه, حالا هفته ی یک یا دو بار, به نظر من شبهای پنجشنبه مثل قبل از ساعت ۹ تا ۱ خیلی خوبه و اگر شما ثلاح بدونید غروب جمعه ها هم یک یا دو ساعت بچه ها بیان و صحبت کنن. اما موضوع باید باشه من خیلی چیزها از همین شب نشینیها یاد گرفتم. اما با ۵ یا ۶ نفر شب نشینی مثل قبل میشه, یکی از دلایل بی محتوا شدن شب نشینیها هم همین تعداد کم بود چون همون اول اشخاص نظرشون را راجع به موضوع میگفتند و دیگه نظری نبود تا بحث ادامه پیدا کنه و باقیه شب نشینی به بگو و بخند میگذشت.
سوء تفاهمی را که تو میگی من گاهی حس میکردم و میدیدم که تو و پریسیما چقدر ناراحت میشید و تلاش میکنید که مشکلی نباشه و برای این باید به شما خسته نباشید گفت. باز تصمیم نهای با شماست که باشه یا نه.

سلام فاطمه. ممنون که نظر گذاشتی. ما هم مشکل اصلیمون الآن عدم حضور تعداد قابل قبول بچه ها هست و دنبال این هستیم که خواسته های همه رو در نظر بگیریم تا این مشکل حل بشه.
ممنون از حضورت.
موفق باشی.

سلام. وقت خوش. اگرچه من از اهالی شب نشینیها نبودم و بعید هم میدونم که در آینده هم باشم اما فکر میکنم نظر ندادنم در این پست به نوعی کم ادبی به سایت باشه پس من هم در نظر سنجی شرکت میکنم. من علاقه زیادی به مجلس شادی و جمعهای دور همی دارم اما با شیوه ای که سایت در پیش گرفته بود کاملا مخالفم. یکی دو بار که فرصتی دست داده بود سری به دوستان زدم و خیلی متأسف شدم چرا که دوستان در این شب نشینیها از یک طرف آتیش به وقت میزدند و از طرفی دیگه خیلی چیز ها رو زیر سؤال میبردند برای مثال یکی در یک کامنت مینوشت فلانی پخ و تا ده ها کامنت جواب این پخ بود. من با شادی و سرگرمی اصلا مخالف نیستم اما میگم هر چیزی حدی داره و آیا برای این دست مکالمه ها نیازی به این سایت هست؟ ای کاش یک کم چاشنی بهرگیری رو حالا در هر زمینه ای که باشه بهش اضافه کنیم خود من خیلی دوست داشتم یک شب نشینی شاهنامه ای اینجا داشتیم از داستان های شاهنامه یا هر مطلبی که دوستان علاقه مند بودند میگفتیم و در خلال اون به شوخی و خنده هم میپرداختیم متأسفانه سرعت پایین نت در خونه جدیدم این اجازه رو به من نمیده که این علاقه رو عملی کنم باز هم اشاره کنم که این از علایق من بود و دوستان با توجه به علاقه خودشون میتونند پیشنهاد بدند دیگه این که نهایت هفته ای یک بار باشه. در پناه حق.

درود بر خانم زارع.
البته من نمیدونم شما توی شب نشینیها حضور پیدا کردید و فضاش رو تجربه کردید یا نه.
این نوع کامنتهایی که فرمودید بیشتر مربوط به قهوه خانه ها بود که توی شب نشینی با تدابیری نظیر ایجاد فاصله ی سی ثانیه تا یه دقیقه بین دوتا کامنت هر کاربر سعی شد این مشکل برطرف بشه و سعی شد تا حد امکان موضوعات محوری تو شب نشینیها داشته باشیم و خیلی شبها بچه ها خاطرات و داستانهای جالبی از زندگیشون تعریف کردن و خیلی شبها هم در مورد کتاب و رمان صحبت کردیم و کلی موضوعات اجتماعی و فرهنگی دیگه. در کنارش هم تفریح و شوخی بود و در کل فضای قابل قبولتری نسبت به قهوه خونه ها ایجاد شده بود. اگر تصمیم بر این شد که شب نشینیها برگزار بشه مطمئناً نظرات شما هم اعمال خواهد شد. در مورد سرعت کم هم با راه اندازی سیستم جدید برای کامنتها از امروز دیگه خیلی سرعت پایین براتون مشکل ایجاد نمیکنه.
به هر حال ممنون که وقت گذاشتید و نظر دادید.
موفق باشید.

سلام.
خب همون طور که با هم قرار گذاشته بودیم دیگه زمان شرکت توی این نظرسنجی به پایان رسید و الآن میخوام تصمیم نهاییمون در مورد شب نشینی رو اعلام کنم.
ما سعی کردیم که توی این تصمیمی که گرفتیم، تا حد امکان نظرات همه ی افرادی که اینجا حضور داشتن و نظرشون رو نوشتن رو لحاظ کنیم و به یه تعامل گروهی برسیم.
اما در چند محور مطالبم رو دسته بندی میکنم:
۱: شب نشینیها قراره که برگزار بشه.
۲: قرار شد هفته ای دو شب و در یکشنبه شبها و پنجشنبه شبها ما شب نشینی داشته باشیم. جمعه شبها به دلیل راه اندازی کنفرانسهای محله در آینده ی نزدیک به این کنفرانسها اختصاص داره چون مجتبی شرایط شغلیش طوریه که به جز جمعه شبها نمیشه شب دیگه ای کنفرانس برگزار کنیم و به همین دلیل امکان داشتن شب نشینی در جمعه شبها نیست.
۳: ساعت برگزاری شب نشینیها یکشنبه ها از ۲۱ تا ۲۳ و پنج شنبه ها از ساعت ۲۱ تا ۱ نصفه شب هست.
۴: موضوع هم مثل شب نشینیهای سابق داریم و شرکت در بحث در مورد موضوع اختیاری هست.
۵: کاربران هم با هماهنگی با ما میتونن پست شب نشینی بزنن. ولی ما تنها یکشنبه ها پست جدید شب نشینی منتشر میکنیم و شب نشینیهای پنجشنبه شبها تو همون پست یکشنبه شبها ادامه پیدا میکنه.
۶: توی پستهای شب نشینی، برای رعایت حال کسانی که با سرعت بالای ارسال کامنتها مشکل دارن، هر کس باید حد اقل یک دقیقه بعد از ارسال کامنتش صبر کنه و بعد کامنت جدیدشو بفرسته. ضمن این که با راه اندازی سیستم جدید کامنتها و عدم نیاز به رفرش صفحه برای دیدن کامنتهای جدیدتر، شرایط کسانی که اینترنت پرسرعت ندارن هم برای حضور در شب نشینیها فراهم شده و بدون مشکل میتونن در کنار بقیه در شب نشینیها شرکت کنن.
۷: هیچ کدوم از اعضای تیم مدیریت، وارد مسائل و مشکلات به وجود اومده بین دو نفر در شب نشینیها در فضای خارج از سایت نخواهند شد و اگر مشکل یا سوء تفاهمی بین دو نفر ایجاد شد، رفع یا حل کردنش تنها به عهده ی خود طرفین هست و ما هیچ دخالتی در این زمینه نخواهیم کرد همچنین کامنتهایی که به هر نوعی حاشیه و تشنج در شب نشینیها ایجاد کنند حذف خواهند شد.
۸: پستهای شب نشینی از پنجشنبه ی این هفته به مدت پنج جلسه تا ۲۲ بهمن به صورت آزمایشی برگزار میشه و در پایان این پنج شب، در صورت استقبال مخاطبان و دریافت بازخوردهای کمی و کیفی مناسب، با شرایط قبلی به کار خودش ادامه خواهد داد و در غیر این صورت، اگر به اونچه که مد نظرمون هست در این پنج شب نرسیم، احتمال محدودتر کردن زمان برگزاری و حتی متوقف کردن همیشگی شب نشینیها وجود داره.
تمام اون چه که اینجا نوشتم، برگرفته از نظراتی بود که تک تک شما دوستان توی کامنتهای این پست برای ما نوشتید و سعی کردیم تا جایی که امکان داره یه اجماع بین همه ی نظرات به وجود بیاریم تا همه رضایت نسبی از شرایط جدید رو داشته باشن.
هدف از تمام این کارها و تدابیر، نزدیکتر شدن ما به هم و دوستانه تر شدن روابط هست و امیدواریم که باز هم مثل سابق همه دور هم توی شب نشینیها خوش بگذرونیم و در کنارش هم بتونیم برای هم مفید باشیم.
بیشتر این کامنت رو طولانی نمیکنم.
قرار ما پنجشنبه شب ساعت ۹ توی شب نشینی.
مواظب خودتون و خوبیهاتون باشید.
بدرود.