خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو
۱۴ کاری که افراد موفق ، در ۱۵ دقیقه ابتدایی روز کاری‌شان انجام می‌دهند

سلام عزیزان دوستان و مهربانان  امیدوارم که خوب و خوش و سلامت باشین به محله خوش اومدین به محلهی ای که برای ما فراتر از یک محله است در حقیقت  اینجا برای ما یک دنیا هست دنیایی که در آن همه برای هم تلاش میکنند که با  یکدیگر گامهای ترقی را تند تند بردارند

در اینجا ما با هم چند نکته را مرور میکنیم  نکاتی  که دونستنش خالی از لطف نیست  شاید هم همه ی شماها همواره این نکات را  در زندگی به عنوان فردی موفق به کار میبرین و حالا فقط این نکات را با هم در اینجا  به اشتراک میگذاریم تا اگر  هرکدوم  از ما چیزی بیشتر را میدانیم  در قالب پست یا کامنت  به همنوعان  خود منتقل کنیم

این شما و این هم موضوع گپ  امیدوارم مفید باشد  و بتوانت دانشی را هرچند ناچیز  به دانش شما عزیزانم  بیفزاید  هرچند  که دوست دارم  بیشتر یاد بگیرم  تا یاد بدهم

۱۴ کاری که افراد موفق ، در ۱۵ دقیقه ابتدایی روز کاری‌شان انجام می‌دهند

  1. آیا می‌دانستید یک رُبع اول روز کاری، ریتم بقیه روز را تعیین می‌کند. اگر صبح اول صبح که سر کار رسیدید اوضاع‌تان شیر تو شیر باشد، فکرش را بکنید بعد از ظهر که فلان مشتری سفارشش را پس گرفته، آن‌یکی پول نمی‌دهد، مستخدم شرکت در چای ساعت ۲ ادرار کرده و فیلم آن‌را روی یوتیوب گذاشته، موش‌های ته انبار چند نفر از خدمه را جَویده اند، راننده شرکت در صف پمپ بنزین اوردوز کرده و بقیه همکاران از شما التماس دعا دارند… آیا مغزتان توان هَندِل کردن همه این ماجراها را دارد؟ اگر هر روز به همین منوال پیش برود که سر سال رادیات می‌سوزانید و وانت سمساری هم شما را ۱۰ هزارتومن نمی‌خرد. تا ما را دارید غم ندارید. در این‌جا شما را با ۱۴ کاری آشنا می‌کنیم که افراد موفق در ۱۵ دقیقه ابتدایی روز کاری‌شان انجام می‌دهند تا ریتم مناسب برای کار کردن تا دم غروب را داشته باشند.واقعاً فکر کردید در ۱۵ دقیقه می‌توان ۱۴ حرکت زد؟ نه خیر. یک فرد موفق ۱۵ دقیقه زودتر سر کار خود حاضر می‌شود تا اولاً وقت داشته باشد ۱۳ کار دیگر را انجام بدهد و ثانیاً استرس دیر رسیدن را هم به خود وارد نکند. ۱۵ دقیقه که از خواب عزیز بزنید، آن‌گاه دیگر انقدر هل نخواهید شد که زیپ شلوارتان باز باشد، لای در BRT گیر کنید و آب لمبو شوید و موقع رسیدن به دفتر زبان‌تان ۲۰ سانت از گوشه دهان‌تان بیرون افتاده باشد
  2. – ابزار کارشان را مثل یک قاتل حرفه‌ای مرتب می‌کنند

    حالا قاتل هم اگر مثال خشنی باشد، میز جراحی که پر از تیغ و پنس و نخ بخیه است که مثال بدی نیست! یک آدم موفق برای مرتب بودنِ ابزارِ کارش چنان اهمیت قائل است که یک جراح یا یک آشپزحرفه‌ای برای مرتب بودن ابزارهای‌شان اهمیت قائلند. یک راننده کارکشته‌ی جاده، که قرار است چند ساعت پشت فرمان بنشیند، قبل از این‌که استارت بزند اول چهار تا لگد به لاستیک‌ها می‌زند بعد صندلی و آینه‌های خود را تنظیم می‌کند و پول خُرد‌ها را جلوی داشبُرد می‌گذارد تا سر عوارضی مجبور نشود برای پیدا کردن یک پونصدی در جیبش شیرجه بزند… بعد که همه این‌ها را جور کرد علی علی یا علی. فردی که در کارش موفق است می‌داند هر یک از وسایل و ابزارش دقیقاً در کجا قرار دارند که در صورت نیاز خیلی سریع به آن‌ها دسترسی پیدا کند و برای انجام دادن هر کاری دو ساعت از وقتش تلف نشود که فلان چیز را کجا گذاشته؟ هر یک دقیقه وقتی که برای مرتب کردن لوازم و وسائل صرف می‌کنید، در ادامه روز چند برابر به وقت مفیدتان اضافه خواهد کرد

  3. کارهایی که در روزهای قبل انجام دادند را مرور می‌کنند

    به خصوص اگر از تعطیلات آخر هفته و یا یک مرخصی چند روز به بالا به سر کار برمی‌گردید، بد نیست کارهایی که قبل از تعطیلی کرده بودید را یک‌بار دیگر مرور کنید تا از جو تعطیلی در بیایید و خود را دوباره در جریان کار قرار بدهید. بی خود نیست که طرف در کارش موفق است. هر روز اول صبح سر رسیدش را باز می‌کند و نگاهی به لیست کارهای دیروز و پریروز می‌اندازد و از نظر ذهنی خود را برای کار کردن گرم می‌کند. آدم‌های ناموفق هم هستند که هنوز مایو را تا سر زانوی‌شان بالا نکشیده‌اند می‌خواهند در ۴ متری شیرجه بزنند

  4. لیست کارهای در دست اجرا و مهلت آن‌ها را مرور می‌کنند

    اوه راستی! یک آدم موفق برای خودش یک ” لیست کارهای در دست اجرا” درست می‌کند چون اتکا کردن به حافظه کار دست آدم می‌دهد. مرور کردن این لیست در شروع روز کاری باعث می‌شود که استراتژی کاری‌تان را مطابق با حجم کاری که در پیش دارید، همان اول صبح بچینید و تا شب تکلیف خودتان را بدانید. در این لیست، کارهایی که باید انجام شود در یک ستون نوشته شده و در ستون بعدی آخرین مهلت و در ستون‌های بعدی جزئیات دیگر مربوط به آن‌ها آورده شده است. حتی یک نگاه مختصر به این لیست تصویر روشنی از ادامه آن روز را در ذهن‌تان حک می‌کند

  5. نهایتاً ۳ کار مهم را برای هر روز تعیین می‌کنند

    بعد از چند سال کار کردن هر فردی به بیشینه انرژی خود پی خواهد برد و متوجه می‌شود که اگر بیش از حد توانش کار سر خود بریزد و به خودش فشار بیاورد، منفجر خواهد شد. یک آدم موفق برای این‌که حواسش درست و حسابی به کارش باشد و دچار سردرگمی نشود، در یک روز کاری نهایتاً ۳ کار مهم را برای خود تعیین می‌کند و تا آخر روز فقط به جمع و جور کردن این ۳ کار فکر می‌کند.

  6. از خودشان سؤالات خوبی می‌پرسند

    آدم‎های موفق، با پرسیدن چند سؤال خوب از خود، تا ساعت ۸ و ربع صبح از وضعیت لنگ در هوایی خارج شده‌اند. این افراد مشکلاتی که ممکن است امروز جلوی‌ کارشان را بگیرد را تعیین می‌کنند و اگر لازم باشد برای حل شدن‌شان به فکر راه حل می‌افتند. سیستم یک آدم موفق این‌طور نیست که دور بیفتد و با تلف کردن وقتش برای حل کردن مشکلات بی اهمیت، وقت و انرژی خود را به باد بدهد. سؤال خوب پرسیدن فقط برای اول صبح نیست. در طول روز و اگر مقدور است در حین خواب هم به چنین ویژگی‌ خوبی احتیاج خواهید داشت

  7. ایمیل‌شان را فقط وقتی که مجبورند چک می‌کنند

    مثلاً یک آدمی مثل دیوید کارپ که تامبلر را تأسیس کرده، کسی نیست که ۱۵ دقیقه اول کارش را به چک کردن ایمیلش بگذراند. کافی است این‌کار را بکنید تا چشم‌تان به ایمیل ” کلیپ جدید نیکی میناژ” بیفتد و قشنگ برای نیم ساعت بروید دنبال نخود سیاه. این‌گونه افراد اگر هم بخواهند یک ایمیل کاری مهم را چک کنند وارد Inbox شده و چشمان‌‎شان را تیز می‌کنند تا سریع اسم فرستنده را پیدا کنند و فقط همان ایمیل را بخوانند و در صورت لزوم به آن پاسخ بدهند؛ نه این‎که از بالا به پایین همه ایمیل‌ها را جارو بکشند

  8. گوشی موبایل‌شان را روی حالت “سکوت” قرار می‌دهند

    اول صبح آدم بیشترین انرژی و تمرکز را برای انجام دادن کارهای سخت دارد و آدم‌های موفق با قرار دادن گوشی خود بر روی حالت سکوت، قدر این چند ساعت را می‌دانند. تماس‌های شخصی بماند برای وقت‌های پِرت. در هر صورت کسی که برای ادامه روز خودش برنامه‌ای ریخته است چندان خوشحال نخواهد شد که تماس‌ها و پیامک‌های اول صبح برنامه او را بهم بریزند.

  9. در ذهن‌شان تصویر آینده را می‌سازند

    مثل ورزشکاران حرفه‌ای که تصویری از تکنیک‌های تمرینی و مسابقه‌ای را در ذهن خود ایجاد می‌کنند، آدم کاری موفق هم در ابتدای صبح سعی می‌کند تصویر مثبتی از موفقیت و دستیابی به اهداف در ذهن خود درست ‌کند. این افراد تصاویر کارهایی که قرار است در طول روز انجام بدهند را در ضمیر ناخودآگاه خود مرور می‌کنند و همه چیز را یک‌بار در ذهن‌شان از زیرنظر می‌گذرانند تا موقعی که آن‌را انجام می‌دهند ذهنیت داشته باشند

  10.  دمی به آسایش فرو می‌برند که مُمِد حیات‌شان باشد

    بعد از این‌که در ذهن‌شان به آینده رفتند و برای خودشان ذهنیت ایجاد کردند، حالا باید به زمان حال برگردند. از آینده آمده‌اید و حالا می‌خواهید خودتان را برای یک روز پرکار و شلوغ آماده کنید، بد نیست چند لحظه آرام بنشینید و یک چای بنوشید یا اگر سیگاری هستید یک سیگار دود کنید و اگر آکواریوم دارید به ماهی‌ها غذا بدهید، یا هر کاری که باعث آرامش‌تان می‌شود. نفس عمیق کشیدن نیز راهکار بدی نیست. این عمل باعث خواهد شد تا اکسیژن بیشتری به مغزتان برسد و آرامش بگیرید. خیلی از افراد موفق از این روش نیمچه مراقبه اول صبح برای انرژی دادن به خودشان استفاده می‌کنند از جمله اُپرا وینفری، مجری تلویزیونی مشهور آمریکایی.

  11. حرکات کششی بسیار سبک انجام می‌دهند

    اغلب افراد موفق ساعات بسیاری از روز را پشت میز می‌نشینند و این بی‌تحرکی در طولانی مدت، ممکن است منجر به بروز مشکلات جسمانی برای فرد شود. برای این‌که بعد از چند سال کار کردن دست و شانه و گردن‌تان دچار مشکل نشود و به قوز کمر دچار نشوید بهتر است در ۱۵ دقیقه اول صبح، قسمتی از زمان‌تان را به حرکات کششی سبک اختصاص دهید. اگر خیلی حال نرمش صبح‌گاهی را ندارید، از همان پشت میز که نشستید روزنامه را پرت کنید کف زمین و خم شوید آن‌را بردارید تا کمی کِش بیایید.

  12.  اول صبح همکارشان را راحت می‌گذارند تا موتورش روشن شود

    اول صبح زمانی نیست که تا همکارتان را دیدید بخواهید از استعفای کیروش و خنده‌های کفاشیان برای او صحبت کنید یا روزنامه را باز کنید و ماجرای مشکوک فوت عموی هادی ساعی را برایش تعریف کنید. اول صبح باید به سایر همکاران فضا بدهید تا بتوانند جسم و ذهن‌شان را آماده کار کنند. هنوز چشم طرف باز نشده می‌خواهید خوابی که دیشب بر اثر غذا خوردن زیادی دیده‌اید را برایش تعریف کنید. اول صبح را بیخیال مردم شوید، مگر این‌که بخواهید قرار ملاقاتی را با آن‌ها هماهنگ کنید.

  13. قبل از کمک به دیگران اول به وظایف خودشان می‌رسند

    یک آدم کاری درست حسابی این را می‌داند که انجام دادن وظایف خودش بر کمک کردن به دیگران ارجحیت دارد. ابتدا اولویت‌های خودشان را در نظر می‌گیرند و پس از عبور از آن‌ها، اگر وقتی باقی ماند، به بقیه هم کمک می‌کنند. این اخلاق یک آدم حرفه‌ای و موفق است. رفتار آماتورگونه این است که فکر کنیم سوپرمن هستیم و می‌توانیم همه را در آن واحد از زیر فشار کاری‌شان نجات بدهیم. یک فرد حرفه‌ای موفق به ۱۵ دقیقه روتین ابتدای روز خود و دیگران احترام می‌گذارد و اگر کسی چیزی از آن‌ها خواست خیلی مؤدبانه آن‌را رد می‌کند، یا در متعادل‌ترین حالت موجود بین “فردین‌گری” و “حرفه‌ای‌گری” کمک را به زمانی پس از انجام دادن وظایف خودش موکول می‌کند

  14. قدر کارشان را می‌دانند و از چالش‌های کاری فراری نیستند

    آدم موفق و کاری هر روز صبح که پشت میز کارش قرار گرفت کلاهش را می‌اندازد هوا و خدایگانش را صد بار شکر می‌کند و یک گله گوسفند نذر می‌کند که بی‌کار نیست و در چشم دیگران آدم مفید و باارزشی است. یک چنین آدمی چالش‌های کاری را به چشم فرصت‌هایی برای رشد و پیشرفت خودش می‌بیند. یکی از مشخصات آدم موفق این است که ولش کنی خودش به سمت چالش می‌رود زیرا دوست ندارد سر جایش نشسته باشد و چالش به سمت او بیاید. در زمانی که همه فکر می‌کنند همه چیز درست است و هیچ نیازی به تغییرات نیست، آدم موفق کسی است که چالش‌ها را شناسایی کند و راهی برای عبور از آن‌ها پیش‌بینی کند.

    این جور افراد با تمام وجود سر کار حاضر می‌شوند، کار را از خودشان می‌دانند و با خارج کردن احساسات منفی از خود، کارآیی‌‍شان را به حدی بالا می‌برند که بعد از مدتی نبودشان قابل تصور نیست. اگر خواهان پیشرفت در محیط کارتان هستید باید چنین ذهنیتی داشته باشید.                                                                                                                                                                                                  امیدوار هستم که  مورد پسند باشد  ارادتمند شما دوستان و عزیزان

۱۱ دیدگاه دربارهٔ «۱۴ کاری که افراد موفق ، در ۱۵ دقیقه ابتدایی روز کاری‌شان انجام می‌دهند»

خخخخخخخخ… من فقط حرکات کششیش رو انجام میدم…هاهاههاهاهاااه
میگم چرا موفق نیسم… خب وسایل کارم که مث قاتلا نیس مث قاچاقچیا همیشه زیر دست و پامه…
گوشیمم موقع خواب سایلنت بوده وقتی بیدار میشم از حالت سایلنتی درش میارم…
ایمیلمم دم به دقه چک میکونم.. حالا انگار اوباما قراره واسم ایمیل فدایت شوم بفرسه…خخخخخخخ
دیگه اینکه بدون برنامه میافتم تو کار و بعد خسده و کوفته و درمونده و بدبخت و فلک زده از خستگی می افتم میمیرم تا صبح بعدی که وخسم به کار… خخخخخخ
حالا فردا این ۱۴ تا رو یه چن تاشا بکار بیگیرم بینم چیطوریاس؟
مرسی…

سلام.خیلی جالب بود .ی چند تا از این کارا مثل مرتب کردن وسایل و چک نکردن ایمیل و بیخیال شدن گوشی و تصویر ذهنی مناسب درباره کاری ک باید انجام بشه ناخودآگاه اتفاق میافته ولی من فکر میکنم مهمترین فاکتوری ک منجر ب موفقیت ی سری از افراد میشه خلاقیت و چالش پذیر بودنشونه.بینهایت پست مفیدی بود.موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید