خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

سیزدهمین پست اندرویدی چشمه، پنج میانبر مهم و کاربردی برای سیستم عامل اندروید:

سلام دوستان سایت و گروه واتساپی محله ی نابینایان.

دوباره من با یک پست اندرویدی تازه خدمت رسیدم، که امیدوارم مورد استفاده ی شما عزیزانم قرار بگیره:

 

در این مطلب می‌خواهیم شما را با 5 میانبر کاربردی و مفید برای سیستم عامل اندروید آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

 

 

رها کردن گوشی در حالت بدون قفل (هنگامی که شرایط امن برقرار است)

 

این ویژگی در صفحه قفل گوشی و منوی امنیت به دستگاه شما اجازه می‌دهد تا بداند چه موقعی شرایط امن برقرار بوده و می‌تواند با آسودگی در حالت بدون قفل باقی بماند.

هنگامی که شما اطلاعات یک مکان، دستگاه، یا صداهای مورد اعتماد را به آن اضافه می‌کنید، می‌توانید هرگاه که نیاز به بررسی اطلاعیه ای دارید، از وارد کردن پین کد، الگو یا رمز عبور صرف نظر کنید.

به عنوان مثال برای افزودن مکان‌های مورد اعتماد خود (در اندروید ۵) مراحل زیر را دنبال کنید:

– به قسمت Setting بروید.

– از لیست نمایش داده شده گزینه Security را انتخاب کنید.

– Smart Lock را بزنید و به بخش Trusted Places بروید.

اگر گزینه Trusted Placesموجود نبود، باید صبر کنید تا با به روز رسانی نرم افزار Play Services این ویژگی افزوده شود.

 

 

رد کردن تماس‌ها همراه با متن

 

با این قابلیت به وسیله گفتن دلیل عدم پاسخ به تماس گیرنده، می‌توانید از گوشی خود مانند یک منشی شخصی استفاده نمایید و خیال خود را از پیگیری تماس‌ها راحت کنید. در بیشتر گوشی‌ها، این گزینه در بخش Phone app > Settings در دسترس بوده و با برچسبCall blocking (مسدود سازی تماس)، Quick responses (پاسخ‌های سریع)، یا موارد مشابه دیگر مشخص شده است. در این بخش پیغام رد تماس را مشاهده خواهید کرد و می‌توانید آن را با متن دلخواه خود جایگزین نمایید.

 

 

بازکردن سریع برنامه دوربین

 

اجرای برنامه دوربین در یک لحظه خاص به این معنی است که شما فرصت‌های مهم عکاسی را از دست نخواهید داد. میانبرهای مختلفی برای انواع برنامه‌ها موجود است، اما در اینجا این ویژگی را برای نمونه هایی از دستگاه‌های پرطرفدار شرح می‌دهیم:

– Nexus 5X یا Nexus 6P: دو بار دکمه پاور را فشار دهید.

– دستگاه‌های سامسونگی برای مدل‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۶: روی دکمه Home دوبار ضربه بزنید.

– LG V10: دو بار دکمه کاهش صدا را بزنید.

– Moto G 2015: با تکان دادن گوشی در دست، این برنامه را اجرا کنید.

 

 

افزودن ویجت مخاطبین

 

آیا می‌خواهید تنها با یک ضربه با افراد مورد علاقه خود تماس بگیرید؟ دکمه Home را فشارداده و نگه‌دارید،Widgets را انتخاب کنید و سپس ویجتContacts 1×1 را پیدا نمایید. با انتخاب این میانبر جزئیات مخاطب به نمایش درمی‌آید و اجازه می‌دهد تا بدون پیمایش لیست مخاطبین، با او تماس گرفته، برایش پیام بفرستید و یا ایمیل بزنید.

 

 

دسترسی به ‘OK, Google’ در همه‌جا

 

هم اکنون با این ویژگی می‌توانید پرسش‌های مورد نظر خود را با فعال سازی “OK, Google” در هر صفحه ای انجام دهید. برای راه اندازی آن، برنامه Google Search را باز کنید و به مسیرSettings > Voice> “Ok Google” Detection بروید و گزینه From any screen را روشن کنید. کلمه دلخواه خود را ۳ بار بگویید تا تنظیمات اعمال شود. به عنوان یک قابلیت اضافه، این ترفند به شما اجازه می‌دهد تا از صدای خود به عنوان قفل هوشمند (Smart Lock) نیز استفاده نمایید.

منبع: آی تی رسان

 

۲۵ دیدگاه دربارهٔ «سیزدهمین پست اندرویدی چشمه، پنج میانبر مهم و کاربردی برای سیستم عامل اندروید:»

سلااااااام سلاااااااااااام و دروووود دروووود بر عمو چشمه ی عزیز و دوست داشتنی خودم وای بازم که عمویی با یه پست با حال اومدی من یکی که از خواندنش کلی لذت بردم و کلی چیز فهمیدم اه بازم که حیف شد فعلاً نمیتونم ازش استفاده کنم چون که همان طور که میدانید گوشی من مال زمان ترکمون شاه هست ولی حالا برای خودم توی ورد کپی کردم تا اینکه اگه صد و شصت سال دیگه اندروید دار شدم ازش استفاده کنم جالب این است که الآن زدم کلیه نوشته های عمو چشمه میخوام برم کل این سیزده پست مربوط به اندروید رو واسه خودم کپی کنم تا در روز مبادا ازش استفاده کنم بازم عمو مِقسی از این پستهای آموزشی با حال در پناه حق بدرود و خدا نگه دار

سلام احمد جان.
دیگه ۱۶۰ اندروید در زباله دان تاریخ مدفون شده و به عنوانی ابزار ابتدایی برای انسانهای قرون گذشته به تمسخر گرفته میشه.
بهتره که تا اینطور نشده یه استفاده ای ازش بکنی تا لا اقل به عنوان ابزار استفاده ی تو هم شناخته بشه و لا اقل به عنوان انسانهای قرون قبلی شناخته بشی خخخ.
ممنون از لطف و عنایتت.

سلام بر رعد گرامی.
این آموزش رویکردی کلی داره و خیلی هم به ببین و نبین ربطی نداره.
حتی درباره دوربین اندرویدی هم نبینها با نرم افزارهای ویژه ای که در گوشیهای جدید هست و یا حتی با نرم افزاری مانند tap tap see کاملا قادر به عکسبرداری و شناسایی چهره و اینجور کارها هم هستن.
ممنون از حضور و نظر شما.

سلام مجدد خب من رفتم هر چی پست عمویی در باره ی اندروید از اولین پست تا سیزدهمین پست و حتی پستهایی که در مورد گلکسی s 6 بود رو برای خودم کپی کردم توی ورد تا در اسرع وقت بخونم و بتونم ازشون استفاده کنم راستی یکی از دوستان من میخواد گوشی لمسی بخره نابیناست میخواد ببینه که گلکسی اس ۶ بخره یا ۷ یا نت ۵ بودجه ی خرید هر سه رو داره اما نمیدونه از بین این سه مدل کدامشون رو انتخاب کنه خوش حال میشم در این زمینه هم به من و دوستم کمک کنید بازم مرسی بابت این همه پستهای عالی در پناه حق بدرود و خدا نگه دار

سلام احمد عزیز.
از بابت کپی پستهای اندرویدی خوشحالم، چون مطمینم که به دردت میخوره.
در مورد خرید گوشی هم باید بگم که گوشی یه چیز سلیقه ای هست، اما گوشیهای s6 و s7 هر دو گوشیهای قابل قبول و تقریبا مشابهی هستن، البته باتری s7 ظرفیت بیشتری داره و کاملا ضد آب هست، و همچنین قابلیت ساپورت رم خارجی رو داره و همچنین وضوح تصویری بیشتری نسبت به s6 داره، ولی دوربین s6 4 مگاپیکسل قوی تره که به درد ما نابیناها نمیخوره.
در جمع بندی من با s7 و نت ۵ موافقترم، البته نت ۵ فبلت هست و گوشی محسوب نمیشه.
امیدوارم که تونسته باشم کمکی بکنم.

دیدگاهتان را بنویسید