خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

شهر خبر معلولین. طرحی دیگر در محله نابینایان ایران. انتشار 10 خبر در شمارگان نخست

 سلام به هم محلی های دوست داشتنی.
باز هم طرحی نو در محله نابینایان ایران. شهر خبر معلولین. در این مجموعه، قصد دارم به صورت گذرا، مروری داشته باشم بر آخرین اخبار حوزه معلولین و نابینایان. چنانچه در روز های اخیر، موفق نشدید اخبار حوزه نابینایان را دنبال کنید، کافی است شهر خبر معلولین را مطالعه کرده تا در سریعترین زمان ممکن، در جریان آخرین اخبار این قشر قرار بگیرید. امید است تداوم این طرح، شما را هر چه بیشتر با اتفاقات و اخبار مربوط به نابینایان آشنا تر کرده و بیش از پیش به خبر های مربوط به حوزه خودتان حساس شوید. عمده اخبار، به ویژه خبر هایی که نیاز به توضیح بیشتر دارند، لینک آنها نیز آورده می شود تا در صورت علاقه، شرح کامل آن را مطالعه کنید. چنانچه در ادامه متوجه خواهید شد، در این مجموعه، صرفاً خبر های اختصاصی نابینایان مد نظر نبوده، بلکه به اخباری که به نوعی با زندگی شما گره خورده است نیز پرداخته می شود. البته صدق و کذب بودن خبر های منتشر شده صرفاً بر عهده منبع آن خبر است و این جانب در شهر خبر معلولین، تنها گردآورنده اخبار بوده و هیچ مسئولیتی مبنی بر تأیید یا رد این اخبار، متوجه شخص بنده نخواهد بود. چنانچه شما مطلبی را در سایت های مختلف پیدا کردید یا از انجمن نابینایان شهر خود خبری دارید که میخواهید در شهر خبر معلولین منتشر شود، یا هر گونه اخبار مرتبط با معلولین و نابینایان در استان محل زندگی خود، میتوانید آن خبر را برای من به آدرس
AMIRSARMADI68@GMAIL.COM ارسال کرده تا در این مجموعه با اسم خودتان منتشر شود. در پایان هر بخش، مطالبی نیز با عنوان اطلاع رسانی منتشر می شود. چنانچه محصولی برای فروش دارید که می خواهید در اختیار سایر هم نوعانتان قرار دهید یا هر اتفاق دیگری که جنبه اطلاع رسانی دارد، می توانید شرح مختصری از ویژگی های وسیله مورد نظر به همراه شماره تلفن خود به آدرس گفته شده را ارسال کنید تا در انتهای اخبار، منتشر شود. به احتمال زیاد، بسته به مشغله های این جانب، هر 10 روز یک بار، شهر خبر معلولین در این پایگاه منتشر خواهد شد. در این مجموعه، جا برای خلاقیت و تنوع بسیار است. بسته به پیشنهادات شما روز به روز این طرح کاملتر و برای جامعه هدف خود مثمر ثمر تر خواهد شد. به امید خدا.
شماره نخست از اولین مجموعه شهر خبر معلولین، یکشنبه 22 فروردین 1395.

در هفته ای که گذشت، رسول خضری، نماینده مردم سردشت و پیرانشهر درمجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه میزان مستمری معلولان باید به میزان 20 برابر رقم فعلی افزایش پیدا کند، افزود: در لایحه حمایت از حقوق معلولان، پیش بینی شده که یک معلول ماهانه بین 700 تا 750 هزار تومان مستمری دریافت کند، همچنین درخصوص مسکن معلولان باید مناسب سازی صورت گرفته و سهمیه مشخصی برای آنها درنظرگرفته شود.

عضو فراکسیون حمایت از حقوق معلولان درمجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یک میلیون و 400 هزار معلول منتظر حمایت سازمان بهزیستی هستند، تصریح کرد: این افراد 12 تا 14 درصد افراد جامعه دارای معلولیت هستند که این آمار بسیار تکان دهنده بوده و باید گفت که جمهوری اسلامی ایران جزء 10 کشور نخست دنیا به لحاظ تعداد بالای معلولین است. لینک کامل خبر

http://www.iransepid.ir/News/8751.html

راهنمای خرید کامپیوتر با بودجه یک میلیون و 200 هزار تومانی.

در خبر زیر که لینک آن برای شما می آید، اطلاعات کاملی در خصوص خرید کامپیوتر و قیمت قطعات آن اشاره شده است. اگر قصد خرید یا ارتقای سیستم کامپیوتری خود را دارید، خبر زیر را کامل بخوانید.

http://www.iransepid.ir/News/8753.html

امکان جدید فیسبوک برای نابینایان.

فیسبوک به تازگی ابزاری به نام Automatic Alternative Text را برای افراد نابینا و کم بینا عرضه کرده است که امکان دیدن تصاویر در این شبکه اجتماعی را برای این افراد مهیا می‌کند. ابزار ATT به افرادی که تا به امروز برای تشخیص محتوای به اشتراک گذاشته شده در فیسبوک از نرم افزارهای “صفحه خوان” استفاده می‌کردند امکان می‌دهد تا از یک فناوری تشخیص تصویر جدید استفاده کرده و بتوانند توضیحات مفیدتری را درباره تصاویر منتشر شده در فیسبوک داشته باشند. این ابزار که توسط تیم دسترس‌پذیری فیسبوک مدیریت می‌شود، از ماه‌ها پیش در دست طراحی بوده است. لینک کامل خبر http://www.iransepid.ir/News/8737.html پست های برق به معلولان صدمه می زند.

مجتبی شاکری، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر با انتقاد از پست‌های برق در معابر گفت: متأسفانه وجود این پست‌ها باعث صدمه رساندن به معلولان و به ویژه نابینایان می‌شود. مرتضی طلایی، نایب رییس شورای شهر تهران نیز با اشاره به عدم جابه‌جایی تیرهای چراغ برق که در میانه معابر قرار گرفته اند، گفت: با وجود بازگشایی یا تعریض معابر، تیرهای چراغ برق در جای خود باقی مانده‌اند. وی پیشنهاد کرد در قالب یک برنامه میان مدت ظرف مدت معین، این تیرهای برق جا به جا شود.

اعلام فراخوان ثبتنام مسکن مهر ویژه معلولان در تهران.

قائم مقام توانمندسازی ومشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی گفت: بر اساس مکاتبه‌ای که ریاست سازمان بهزیستی با معاون وزیر و مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید هشتگرد و پرند قول مساعد داده شد که خانواده ها اعم  از خانواده های تحت پوشش سازمان بهزیستی و همه افراد اعم از معلولان، زنان سرپرست خانوار و فرزندان ترخیصی که مشکل مسکن دارند در طرح مسکن مهر دو شهر جدید پرند و هشتگرد ثبت‌نام کنند. لینک کامل خبر http://www.iransepid.ir/News/8736.html

مروری بر افزونه NVDA Remote.

تا چند وقت پیش، کاربران صفحه خوانها، یکی از نقاط برتری jaws و window-eyes بر nvda را امکان اتصال رایانه های مجهز به صفحه خوانهای مشترک و کنترل یک رایانه به وسیله رایانه دیگر میدانستند، اما در مارس ۲۰۱۵، «Christopher toth» و LTyler Spivey»، دو نفر از برنامه نویسهای nvda، تصمیم گرفتند با بهره گیری از کمکهای داوطلبانه، این امکان را برای nvda هم فراهم کنند. این کارزار در روزهای آغازین تابستان گذشته نتیجه داد و حالا، کاربران nvda، میتوانند از صفحه رسمی افزونه های این صفحه خوان یا سایر صفحات احتمالی، افزونه ای دانلود کنند که با نصبش، این امکان به nvda اضافه میشود که دو رایانه به هم متصل شوند و یکی، کنترل دیگری را به دست گیرد. شرح کامل این مطلب را از روزنامه شنبه 21 فروردین ایران سپید پیگیری کنید.

http://www.iransepid.ir/News/8748.html#3

اثر طب سوزنی بر روی بیماران RP.

نتایج یک تحقیق بالینی از تأثیر طب سوزنی بر روی بیماری rp خبر می دهد. در همین راستا، ایران سپید میزبان دکتر وحید قاسمی گشت تا از نزدیک در جریان این کار تحقیقی ارزشمند قرار گیرد. پزشک جوانی که با داشتن گواهینامه طب سوزنی از دوره های تخصصی در چند کشور و سابقه 12 سال کار بالینی در حوزه طب سوزنی، 4 سال گذشته را به تمامی با بیماران rp گذرانده است و از نزدیک با محدودیتهاو توانمندیهای آنها آشنا شده است. این گزارش خواندنی را از طریق لینک زیر دنبال کنید. http://www.iransepid.ir/News/8678.html نصب اولین تابلوی بریل پایتخت در ایستگاه اتوبوس های تندرو.

مهندس بهمن نوری شهردار منطقه ۸، گفت: این تابلو با هدف راهنمایی و کمک به افراد کم بینا و نابینا در ایستگاه BRT آیت طراحی شده است و آنها با استفاده از این تابلو متوجه می شوند که کجا هستند، اتوبوس در طول مسیر در کدام ایستگاه ها توقف می کند و آقایان و خانم ها از کدام بخش می توانند وارد اتوبوس شوند. وی افزود: همچنین در این ایستگاه برای رفاه بیشتر روشندلان از موازئیک های مخصوص استفاده شده است تا به راحتی در طول ایستگاه تردد کنند. http://www.iransepid.ir/News/8759.html

دانشآموزان نابینا، صاحب دستگاه تایپ پرکینز می شوند.

مجید قدمی گفت: دانش آموزان نابینا در زمینه حمایتی اعتراضی داشتند که اعتراض به حقی است چراکه به  ناشنوایان، معلولین و نیمه بینایان خدماتی را از جمله سمعک،کاشت حلزون، ویلچر و تبلت ارائه داده ایم اما تاکنون خدماتی به نابینایان داده نشده است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی بیان کرد: در زمینه حمایت از دانش آموزان نابینا برنامه حمایتی اختصاص دستگاه پرکینز را داریم یعنی می خواهیم به آنان دستگاه تایپ برقی بدهیم.

وی تاکید کرد: بسته کامل این دستگاه هرچند پر هزینه است و هر بسته ۶ میلیون تومان برآورد شده است اما از سال تحصیلی آینده دستگاه تایپ پرکینز را به دانش آموزان نابینا اهدا می کنیم. http://www.iransepid.ir/News/8761.html

اطلاع رسانی:

هنرمندان نابینا «فصل بهارنارنج» را روی صحنه میبرند: نمایش «فصل بهارنارنج» کاری از گروه تئاتر باران به نویسندگی محمود ناظری و کارگردانی غلامرضا عربی با حضور هشت بازیگر نابینا از 17 فروردین ماه 95 ساعت 19 در خانه نمایش اداره تئاتر به روی صحنه میرود. شماره تماس: 09197717599.

نسخه گویای لغتنامه علمی-تفسیری قاموس قرآن علی اکبر قریشی به ترتیب حروف الفبا مرتب گردید. شماره تماس: 02632207990 کتابخانه نابینایان البرز.

اطلاعیه تشکیل مجمع عادی انجمن نابینایان ایران (نوبت دوم): بدین وسیله به اطلاع کلیه اعضای انجمن نابینایان ایران که دارای کارت عضویت معتبر هستند میرساند: مجمع عمومی عادی انجمن در تاریخ 26/1/95 ساعت 10 صبح در محل دفتر مرکزی انجمن تشکیل میگردد.

این مجموعه، به صورت اختصاصی برای محله نابینایان ایران وبسایت www.gooshkon.ir تهیه شده و انتشار آن در سایت های دیگر، با ذکر منبع این پایگاه، بلا مانع است.

امیر سرمدی

۳۸ دیدگاه دربارهٔ «شهر خبر معلولین. طرحی دیگر در محله نابینایان ایران. انتشار 10 خبر در شمارگان نخست»

درود. آقا ایول داریا داری کولاک میکنی فقط یه چیزی این قسمتو یعنی این پست رو قسمت ثابت محله قرار بدین یعنی همیشه رو صفحه ی اصلی باشه و کلاً اخبار مربوطه توش قرار بگیره کلاً یه کاریش بکن دیگه خودت بهتر میدونی باز هم دمت گرررررم در حد مسی.

سلام علی جان.
تصمیم دارم هر ۱۰ روز یک بار که میشه بخشی از اخبار رو جمعآوری کرد، شماره های بعدی این مجموعه رو تنظیم کنم.
حالا با تشخیص مدیران سایت، هر وقت این مجموعه در سایت قرار میگیره، میتونه یکی دو روزی تو سردر محله سنجاق باشه تا بچه ها راحتتر بهش دسترسی داشته باشن.
هر چی جلوتر بریم، این مجموعه میتونه کاملتر و بهتر هم بشه.
دمت گرم در حد مثلث MSN

سلام اشکان. پیشنهاد خوبیه، اما همین تنظیم متنی اخبار، حدود دو سه ساعت وقت میبره.
قطعاً درست کردن پادکست های صوتی با دم و تشکیلاتش به زمان بیشتری نیاز داره که بعید میدونم من فرصت کنم.
به خصوص اینکه قراره هر ده روز یکبار این مجموعه رو داشته باشیم.
به هر حال ممنون از پیشنهادت.

سلام.
خداییش یعنی ازدواج در این حد ذهنا رو فعال میکنه آیا؟
اگه اینطوره بگو یکی دیگه هم پیدا کنیم.
.
.
.
.
.
.
.
بابا برای تو که نمیگم. چه سریعم خودشو میندازه وسط. بدت نمیادااااا!
واسه بقیه ی آقایون عرض کردم خخخ.
مرسی طرح خوبیه.

با سلام خدمت شما امیر عزیز
مرسی از اینکه وقت گذاشتی
فقط دوتا مطلبی به ذهنم رسید که بهت میگم
۱ اگه هر کدوم از خبرهایی که نوشتی جدا جدا heading می کردین خیلی بهتر بود
۲ اینکه شما اگه میشه اخبار معلولین رو فقط از یک منبع دنبال نکنی و به منابع دیگه هم رجوع کنی خیلی بهتره
همین دیگه موفق باشی
با تشکر خدا نگهدار

سلام مرتضی.
پیشنهاد اول که از سری های بعد به روی چشم.
اما پیشنهاد دوم.
باید بگم در واقع این اخبار از خبرگزاری های مختلف انتخاب شده.
درسته که لینک تمامی خبر هایی که گذاشتم برای وبسایت ایران سپید هستش، اما در میان اخبار بالا، سه خبر اختصاصی از ایران سپید،
یک خبر از سایت زومیت، دو خبر از سایت باشگاه خبرنگاران جوان، دو خبر از خبرگزاری مهر، و یک خبر از سایت خانه ملت انتخاب شده.
یعنی منبع اصلیش این سایت ها یا خبرگزاری ها بودن.
حالا به مرور اگه بچه ها در سایت های مختلف، خبر قابل توجهی که به حوزه معلولین یا نابینایان بر میگرده پیدا کنن و برای من بفرستن، قطعاً تنوع اخبار هم بالاتر میره.
ممنون از پیشنهادت.

سلام
احسنت این یه طرح خیلی خوبه و کلا از این کار خوشم اومد.
امیدوارم تا آخرش بری و این طرح تو گوش کن تثبیت بشه.
راستی از جشنواره چه خبر؟
هنوز تصمیمی برای انتخابهای ماهانه و معیارها گرفته نشده؟
منتظر ادامۀ اون طرح هم هستیم.

سلام پریسیما.
منم امیدوارم بتونیم این طرح رو در گوش کن تثبیت کنیم.
البته که باز هم تکرار می کنم اگه بخوایم این مجموعه بهتر و کاملتر منتشر بشه، نیاز به مشارکت سایر هم محلی ها هم هست.
هر کس اگه جایی، خبر خوبی پیدا کرد برای من میل کنه.
برای جشنواره هم یک سری معیار ها رو در نظر گرفتم.
اما باید بیشتر فکر کنم تا بتونیم پخته تر عمل کنیم.
امیدوارم تا پایان همین ماه هم معیار ها، و هم پست های منتخب فروردین راه یافته به جشنواره سال آینده رو معرفی کنم.
تو این زمینه هم اگه کسی طرح مشخصی داره برای من میل کنه. ممنون.

کلاً اگه این مشکل آپلود تو حل بشه، فکر کنم بخش عمده ای از مشکل کل بشریت هم حل بشه خخخخ
در خصوص پادکست صوتی، طرح بهتری مد نظرمه که پنجشنبه که دیدمت بیشتر صحبت میکنیم.
در کل طرح و ایده که زیاده، فقط ایکاش هر روز به جای ۲۴ ساعت ۳۶ ساعت بود تا فرصت میشد این طرح ها رو عملیاتی کنیم.

امیدوارم و تا حدی مطمئن که این بیشتر از ی کله‌داغی هست و خوشحالم که مثل من نباشی بتونی موارد دنباله دار رو ادامه بدی. حد اقل سی و سه چهار تا مجموعه میشه واسه امسال!
واست انرژی لازم، پول کافی، انگیزه ی زیاد، سلامتی پایدار، شادی مضاعف و استقبال بی نظیر رو آرزو دارم تا این طرح، ی طرح اگه نه دراز‌مدت ولی حد اقل میان‌مدت بمونه و ادامه پیدا کنه.

سلام موجی. تشکر بابت این همه آرزوی قشنگ.
منم امیدوارم ارزش این طرح، مثل اکثر مجموعه های دنباله دار، به مرور زمان در بین بچه ها کمرنگ نشه.
اگه ببینم در شمارگان بعدی هم بچه ها استقبال میکنن، قطعاً ادامه میدم.
اگه هم استقبال نشه، باز هم ادامه میدم، اما گسترشش و اضافه کردن بخش های جدید به اون، منوط به استقبال و مشارکت خود هم محلی ها هستش.
طرح اصلی و بلند مدت من برای نابینایان و محله گوش کن، همونطور که قبلاً هم با خودت صحبت کردم، تولید یک مجله اینترنتی اختصاصی ویژه نابینایان، حالا یا به صورت هفته نامه یا ماه نامه بود و هست.
اما تا زمانی که مجوز های لازم از سازمان ها و وزارتخانه های مرتبط اخذ نشه، تا زمانی که منابع مالی تولید این مجله اینترنتی تأمین نشه، به اون سمت نمیرم.
فعلاً همین مجموعه شهر خبر معلولین رو ادامه میدم تا ببینم آیا در عمل میشه مجله اینترنتی ویژه نابینایان در فضای مجازی رو اجرایی کرد یا نه.
این طرح، بسته به سرویس های مختلف، حداقل هفت هشت نفر نیروی انسانی میخواد که همونطور که گفتم، تا زمانی که مجوز های لازم و منابع مالی اون تأمین نشه، نمیشه کاری کرد.

دیدگاهتان را بنویسید