خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

آیا سرویس صوتی گوگل صدای شما را ضبط میکند؟

سرویس جستجوی صوتی گوگل که روی تمام گوشی های اندرویدی ما به صورت پیش فرض نصب شده است، می تواند تمام صداها و حرف های ما را ضبط و در سوابق ما نگهداری کند. البته این در صورتی است که این سرویس را فعال کرده باشید و بیانیه ی حفظ محرمانگی یا همان Privacy Policy آن را تایید کرده باشید.

 

یکی از چیزهایی که ما معمولا نخوانده تایید می کنیم، بیانیه ی محرمانگی ابزارک ها و نرم افزارهایی است که مورد استفاده قرار می دهیم. یکی از این ابزارها، جستجو و دستیار صوتی Google است که روی تمامی گوشی های اندرویدی به صورت پیش فرض نصب شده اما در بسیاری از موارد فعال نیست. هر زمان که بخواهید این سرویس را فعال کنید، گوگل به شما هشدار می دهد که در صورت فعال شدن این سرویس، هر زمان علامت جستجوی صوتی را فشار دهید یا از میانبرهای صوتی استفاده کنید، فعالیت های صوتی و حرف های خصوصی شما هم در History اکانت گوگل شما ذخیره خواهد شد.

ضبط شدن صدا و حرف های شما بیش از هر چیز به گوگل کمک می کند تا صدای شما و نحوه ی حرف زدن تان را بهتر بشناسد و بتواند در زمان جستجوی صوتی، حرف های شما را به طریق مناسب تری ترجمه و تفسیر کند. هم چنین با ذخیره ی سوابق جستجو و کلمات پر تکرار، می تواند در ارائه ی خدمات جستجو و تبلیغ هم دقیق تر عمل کند.

علاوه بر این، گاهی گوش دادن به سوابق صوتی تان می تواند برایتان جالب باشد. Google این امکان را از طریق بخش تاریخچه یا history به شما داده است. کافی است پس از ورود به اکانت گوگل خودتان، به آدرس این بخش history.google.com

مراجعه کنید و از منوی این بخش، گزینه ی داده های صوتی را انتخاب کنید.

ضمنا فراموش نکنید اگر سرویس صوتی گوشی تان را فعال کرده اید، بهتر است هر از چندگاهی یک بار به این آرشیو سر بزنید و تصمیم بگیرید چه چیزهایی را نگه می دارید و چه چیزهایی را حذف می کنید. هرچند محرمانگی در جهان امروز به صورت فزاینده ای از تعاریف سنتی اش فاصله می گیرد، اما به هر حال کار از محکم کاری عیب نمی کند!

 

 

منبع: برسام

 

۱۶ دیدگاه دربارهٔ «آیا سرویس صوتی گوگل صدای شما را ضبط میکند؟»

سلااام سلاام و درووود بر عمو چشمه ی عزیز خودم وای عجب مطلب توپی بودا وای من که خععععلی لذت بردم از خوندن این پست این موقعیت یا این امکان خعععععلی بدرد ما حقوقیا میخوره که در موقع نیاز به صدا یا مکالمه ی ضبط شده رجوع کرده و در دادگاه به آن استناد کنیم هر چند که صدا را قانون گذار جزو ادله ندانسته اما شاید برای قاضی یک اماره یا یک قرائنی ایجاد کند به هر حااال مرسی عموی خوبم بابت این مطلب با حااال در پناه حق بدرود و خدا نگه دار

سلام عمو.
خیلی جالب بود.
پست های شما خیلی جالب و خواندنی است و من عاشق مطالب علمی هستم و هر وقت پست هایتان را می بینم با سر میام تو ببینم چه خبره.
فقط عمو یکدفعه جفتک نندازی که با مغز میام زمین خخخخ
شاااااد باشید.

دیدگاهتان را بنویسید