خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو
دانلود آشپزی صوتی قسمت سی و هشتم و طرز تهیه ی آش دوغ با کوفته ریزه

با سلام خدمت کدبانوها و کدآقاهای محترم. ضمن آرزوی قبولی تاعات و عباداتتون به درگاه حق امیدوارم حالتون خوب باشه و ایام روزه داری رو به آسونی و همراه با معنویت سپری کنید.

بر طبق قرار در پست قبلی که گفتم پستهای آشپزی رو دو بار در ماه و در اول و وسط هر ماه منتشر خواهم کرد بنده باید فردا پست آشپزی رو بذارم ولی چون فایلهای محله فردا در حال انتقالِ و من فایلهای قسمت سی و هشتم رو آپلود کردم ترجیح دادم پست آشپزی رو امروز منتشر کنم تا دوباره لازم نباشه فایل این قسمت رو آپلود کنم.

در این پست ابتدا طرز تهیه ی آش دوغ همراه با کوفته ریزه رو مینویسم و بعد لینک دانلود فایلهای تصویری و صوتی رو که شامل غذا ها و دسرهای مربوط به ماه مبارک رمضان هستند رو قرار میدم.

طرز تهیه ی این آش بر طبق یکی تاز آموزشهای برنامه به خانه برمیگردیم نوشته شده است.

آش دوغ با کوفته ریزه

مواد لازم :

نخود 100 تا 150 گرم

برنج 150 تا 250 گرم

دوغ محلی 1/5 تا 2 لیتر

گشنیز و تره 100 تا 150 گرم

سبزی ترخون خشک 30 تا 50 گرم

گوشت گوساله 200 تا 300 گرم

پیاز متوسط 4 – 5 عدد

سیر 5 – 6 حبه

نعنا 1 – 2 قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سفید و زردچوبه و پودر سیر به میزان لازم .

طرز تهیه

در ابتدا برنج را پس از چند بار خیساندن با 1 قاشق غذاخوری نمک می گذاریم تا بپزد. به طور جداگانه نخود را هم می پزیم. به برنج در حال پخت کمی دوغ اضافه می کنیم و به آن نخودهای پخته را نیز اضافه می کنیم تا با هم دیگر بپزند. در این فاصله گوشت گوساله چرخ شده را با پیاز رنده شده که آب آن گرفته شده و مقدار کمی سیر مخلوط می کنیم و به صورت کوفته ریزه درمی آوریم و جداگانه در تابه ای تفت می دهیم. به برنج و دوغ در حال پختمان کمی سیر نیز اضافه می کنیم و بعد از آن ترخون خشک شده و گشنیز و تره را نیز می افزاییم. بعد از اینکه کوفته ها آماده شده آنها را به الباقی مواد اضافه می کنیم و چند عددی را برای تزیین روی آش نگه می داریم. این آش را می توان بنا به سلیقه رقیق یا غلیظ تهیه کرد برای این کار از کم و یا اضافه کردن دوغ استفاده می کنیم. بعد از پخت کامل مواد آن را در ظرف مورد نظر ریخته و روی آن را با پیاز داغ و نعنا داغ و کوفته ریزه تزیین می نماییم

فایلهای آشپزید که لینک مستقیم دانلودشون رو قرار میدم و به تازگی دانلود کردم شامل موارد زیر میباشد:

 

اسموتی  طالبی و زردآلو

 

بامیه

 

حلوای کاسه ای

 

حلیم

 

دویماچ قزوینی

 

زولبیا

 

فرنی

و

 

 

مسقتی انبه

برای دانلود فایلهای صوتی آموزشهای فوق با حجم 85 مگا بایت از

 

اینجا

وارد شوید.

برای خرید آرشیو صوتی یا تصویری آشپزی بنده با موبایل من 09136278072 تماس بگیرید.

التماس دعا خدا یار و نگهدار.

۳ دیدگاه دربارهٔ «دانلود آشپزی صوتی قسمت سی و هشتم و طرز تهیه ی آش دوغ با کوفته ریزه»

سلاام و درود بر سرآشپز کبیر محله خانم سلامی بزرگوار مرسی بابت این پست وای آش من که دیوونه ی آشم از هر نوعیش که بگی آش دوغ خوردم ولی از این نوع نه حالا دستور پختش رو به مامانم نشون میدم تا اگه وقت کرد بپزه خب بابا چی کار کنم آشپزیم نمیاد یه دست گل هم یه بیست روز پیش به آب دادم که دیگه تا آخر عمر آشپزی رو بوسیدم گذاشتم کنار بازم تخم مرغ سوزوندم اونم چه سوزوندنی ماهیتابه که به فنا رفت کلاً جزغاله شدا حالا یه ماهیتابه بدهکار مامانم شدم اجاق گازش رو هم کسیف کردم که زحمت تمیز کاریش رو دوشم افتاد اونم اساسی کلاً گفتم دیگه بی خیال آشپزی به هر حال مرسی بابت این پست و آموزش آش و مرسی بابت فایلای صوتی در پناه حق بدرود و خدا نگه دار

دیدگاهتان را بنویسید