خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

درد و دل با ریختن اشک با نابینایان

بچهها سلام. قربون همهتون برم. ما که ماه رمذون باهامون کوفت شد. زن برادرم که قبلً گفته بودم سرطان گرفته بود شب جمعه ساعت یک بعد از نصف شب از دنیا رفت. اول سرطان ریشه در سینه اش دوانید سینهشو که در آوردند به رحم زد. اونو هم که در آوردند به دوتا ریه زد و ریه هاش آب آورد. دیگه نگم چقدر استخونهاشو سوراخ میکردند که لوله های کلفت از آن میگذروندند تا به ریه اش برسه تا بشه هر از مدتی آب ریه هاشو خارج کنند. شما وقتی آب میخورید اگه نیم قطره آب در ریهتون بره چقدر زجر میکشید و سرفه میکنید تا در بیاد. حالا ریه که آب بیاره و نتونید تنفس کنید و مجبور باشید به زور با کپسولهای اکسیژن نفس بکشید چه بدبختیهایی داره. وای که درد رهاش نمیکرد. و ریه هاش هم سوراخ شدند. دوتا زخم بستر گرفت. وقتی از دنیا رفت هرچه برادرم لوله ها را از بدنش بیرون میکشید که تموم بیاد بیرون تموم نمیشد. شاید میگفت لوله ها نیم متر بودند. چقدر زجر میکشید و میگفت لوله ها رو بیرون بکشید. دل و جگرم داره از تو میپاشه. وای که شیمی درمانیها و پرتو درمانیها پدر بدنشو واقعً سوزوندند. بچهها برای دردهای زود گذر و نابیناییتون ناشکری نکنید. خیلیها روی تختهای بیمارستان هستند که آرزو دارند مثل ما بودند ولی زجر اعماق وجودشونو نیازاره. بچه ها به قرآن قسم جز شما نابیناها و این چند عزیزی که در سایت ما عضوند شاید کسی به دردهای ما ترتیب اثر نده. شاید در ظاهر بگند آخی وای ولی شماها معلومه از ته دل به آدم آخی میگید. به خدا قصد ناراحتیتونو ندارم ولی خیلی دلم شکسته دیگه نمیتونم بنویسم خداحافظ

۶۰ دیدگاه دربارهٔ «درد و دل با ریختن اشک با نابینایان»

سلام
بهتون تسلیت میگم. امیدوارم در آیندۀ نه چندان دور تو شادیهاتون شریک بشیم. در مورد ناشکری نکردن و دونستن قدر سلامتی کاملا باهاتون موافقم. خدا همۀ بیماران را شفای عاجل عنایت فرماید.
بعد از فرستادن کامنت فاتحه ای هم میفرستم. امیدوارم خدا قبول کنه.

سلام: واقعاً عذابآوره.
امیدوارم هیچکس گرفتار اینجور بیماریهایی نشه.
این بیماریها و اعتیاد واقعاً مردم امروز ایران رو گرفتار خودش کرده.
امیدوارم خداوند به شما و برادر و خانواده عزیزتون صبر و بردباری لازم رو برای تحمل این درد عطا کنه.

سلام بر شما جناب غلامی. امیدوارم همانطوری که شما هم ابراز همدردی نمودید خدا نیز به شما اجر اخروی عنایت کند. بله واقعً اگه سر به بیمارستانها بزنید آنقدر بیمار و دردمند زیاد شده که حد نداره. خدا همه بیمارانو شفا عنایت فرماید. موفق باشید.

سلام.
بهتون تسلیت میگم.
پدر و مادر من دختر عمو پسر عمو هستن. امروز صبح عموی پدر و مادرم فوت کرد و ما هم الآن کرج هستیم تا بریم برای مراسم. امیدوارم روح همه ی رفتگان شاد باشه.
این اتفاق برای همه هست و خدا کنه که اگر روزی قراره نباشیم، یادگاریهامون باعث لبخند دیگران بشه تا اشکشون.
همه ی ماها اگر مرگ رو باور کنیم شاید خیلی کارها رو نکنیم. خیلی دلها رو نشکنیم. شاید اگر شهروز بدونه که امشب معلوم نیست به صبح برسه، انقدر ظالمانه برخورد نکنه. انقدر نرنجونه. انقدر برای بخشیدن دیگران سرسخت نباشه.
ما آدمها داریم تو یه دنیا سوء تفاهم و کدورت زندگی میکنیم و وقتی که طرف دیگه بینمون نیست، براش جلسه ی ترحیم میزنیم و جلوتر از همه هم وایمیستیم. در صورتی که تا همین دیروز به خون طرف تشنه بودیم. خدا کنه تا تو این دنیا هستیم، اگر هم با هم دوست نیستیم، دشمن هم نباشیم. حسابمون با هم پاک باشه چون اگر حساب پاک نشده با کسی داشته باشیم و بریم، معلوم نیست چه به سرمون خواهد آمد.
ای کاش بخشیدن رو یاد بگیریم. ای کاش جرأت خواستن بخشش رو داشته باشیم. ای کاش تو همین محله تمرین کنیم حد اقل کنار هم باشیم تا روزی نرسه که حسرت یه لحظه شنیدن صدای دوستمون رو داشته باشیم ولی اون دیگه نباشه.
ای کاش و خیلی ای کاشهای دیگه که همه ی ما این مواقع جوگیر میشیم و میگیم و مینویسیم. ولی فردا که شد، از این حال و هوا که در اومدیم، بازم میزنیم تو سر و کله ی هم و تا حد ریختن آبروی هم پیش میریم تا حقانیت خودمون رو ثابت کنیم.
ای کاش یه بار هم شده درس بگیریم از این رفتنها و دیگه نبودنها.

سلام شهروزجان. خدا نیز به شما و بازماندهگان صبر جمیل و اجر جزیل عطا کنه. بله شهروزجان ما مرده پرستیم. وقتی کسی زنده باشه یا چشم دیدنشو نداریم و یا اصلً به سراغش آفتابی نمیشیم. وقتی طرف از دنیا رفت توی سر خودمون میزنیم که آخ چه خوب بود چه نازنین و فلان و بهمان بود. در صورتی که آدم زنده را باید قدر دانست. وقتی که مرد و از دنیا رفت هرچه بگوییم همه صوت هست و بس. با تشکر.

سلام من هم تسلیت میگم
امیدوارم غم آخرتان باشه
.
در خصوص نابینا ها هم میگم نابینا ها از نابینا بودن ناراحت نیستند
چون خواست خدا بوده یا هر چیز دیگه
.
نابینا ها از این ناراحت هستند که دولتمردان
به آنها توجه ندارند
از بی عدالتی ها ناراحت هستند
من یک دعا میکنم و
یک نفرین
اول دعا
خدایا گذر هیچ کس به بیمارستان نخوره و هیچ کس مریض نشه
.
و خدایا کسانی که دارند دست در جیب بیت المال و مردم میکنند
بدنشان از تومار های سرطانی پر بشه
کسانی که دارند با نیرنگ مال مردم میخورند بدنشان پر بشه از سرطان
منظورم افرادی هست که با گرفتن حقوق های کلان قانون را دور میزنند و خلاصه میگم به فکر آخرت نیستند
با تشکر

با سلام بر شما. خدا نیز به شما هم اجر کامل عنایت نماید. بله عزیز دلم کسانی که پولهای باد آورده و حرام دریافت میکنند و زبان صد متر هم دارند روی سگ را هم سفید کردند و پر رو گریشان حد ندارد. اینها باعث میشوند که اوام از همه دست اندر کاران زده و نا امید شوند. موفق باشید.

با سلامی مجدد. دنیا به ولینعمت های ما که پیامبر و ۱۲ امام باشند بیوفا بود ما که دیگر هیچ در برابر آنان نیستیم. بله جایگاه ابدی ما در آن سرای باقیست. باید برای آنجا کار کرد. با تشکر.

با سلام بر شما خانم ریحانه. امیدوارم شما نیز هیچوقت غم نبینید و خدا شما عزیزانو برایمان بگذارد. بله خواهرم داغ فراق و نبودن کسی که باهاش عیاق باشی جدً سخت هست. کسی که سالها باهاش باشی و به ناگاه پر بزنه و بره واقعً سختست. موفق باشید.

سلام فرشته خانم قربان صفای دل و بی ریایی و وجودتان. عزیز دلم به خدا شاید ندانید که اینجور خالصانه مثل شما که به من صحبت کردید برای یک داغ دیده مثل پارچ آب خنکی هست که روی دل آدم میریزند. موفق باشید.

سلام آقای حسینی
بهتون تسلیت میگم
مرگ چیز بدی نیست و حق هست
ولی از اینکه این همه زجر کشیده ناراحت شدم
تسلیت میگم.شما هم بی قراری نکنید و صبور باشید.
امیدوارم شما و بقیه اعضای خانواده ش روحیه تونو به دست بیارید و قبول کنید این واقعیت و اینکه با غم غصه واقعا هیچی درست نمیشه.باز هم صبور باشید و سعی کنید به خانوادش برادرتون روحیه بدید.

سلام خانم سارایی به قول فرمایش شما مرگ برای همه ماست. ولی غم دوری و خاطرات با هم بودنها و به قول شما دردهایی که کشید برای ما سخت هست وگرنه همه رفتنی هستیم. من به برادرم که شوهر آن مرحوم بود و تنها پسرش دلداری میدهم ولی همانطور که اول در پستم گفتم راه درد و دل برای سایت خودمون باز کردم و هیچکس را جز نابیناها شریک غمم نمیدانم.موفق باشید.

داوود پسرم دنیا تا بوده همین بوده . وقتی فکر میکنم عمر طولانی یعنی این که مرگ عزیزاتو ببینی دلم هری میریزه . مادر من در عرض یک سال پدر و برادر و دخترو و دختر عمه شو از دست داد .
دنیا همینه . بله گاهی اوقات خدارو باید هزاران مرتبه شکر کرد که درد نداریم . درد کشیدن واقعا سخته . خدا بیامرزدش .
تسلیت مارا هم پذیرا باش .
جالب اینه که توی این محله همه دلامون به هم گره خورده . من هر وقت به کسی که ی مدت نیست فکر میکنم ،فردا پس فرداش توی محله پیداش میشه . چند روز پیش توی ذهنم با خودم گفتم داوود خان چرا ازش خبری نیست ؟
خدا رحمت کنه زن داداشتو

سلام به شما خواهر عزیزم. واقعً بمیرم برای مادرتان و بازماندهگان. ما داغ یک نفر قدمان را خم کرد خدا به فریاد شماها برسد. به خدا راست میگویید دلهای همه ما باهم مرتبط هست. و من هم به خدا منتظر کامنت شما بودم و میدونستم در حقم خواهری میکنید. و باعث قوت قلبم میشوید. امیدوار هستم هرچه از خدا میخواهید به شما عطا بفرماید. موفق باشید.

سلام در درجه اول تسلیت عرض می کنم و در درجه بعدی به قول یکی از کارشناسان برنامه سمت خدا در همه احوال باید خدا را شکر کرد
چه نعمت هایی را که داده
چه نعمت هایی را که نداده
و چه نعمت هایی را که داده و گرفته
و به قول معروف :
شکر نعمت, نعمتت افزون کند
کفر نعمت, از کفت بیروم کند
خلاصه دراین باره زیاد می توان نوشت خداوند روحشون رو شاد کند

با سلام بر شما جناب کردی. خداوند به شما اجر جذیل عطا کند. آری انسان باید در همه حال خدا را شاکر باشد. ولی درست است که شکر نعمتهای گرفته شده را باید کرد ولی غم فقدانشان خیلی سخت هست. با تشکر.

سلام بر شما جناب حسینی.
بهتون تسلیت میگم. امیدوارم که غم آخرتون باشه.
برای بازماندگانش هم طلب صبر میکنم.
حالتون را میفهمم. ما هم چند سال پیش دختر عمم را با همین بیماری از دست دادیم.. داغی بود برای مادرش و تمام اطرافیان که تا مدتها کسی نمیتونست باورش بکنه.. جوان بودنش داغ را سنگینتر میکرد.
باز هم تسلیت میگم.. خدا رحمتشون کنه.

با سلام به خواهر عزیزم فاطمه خانم. آری شما و امثال شما که مثل ما اینچنین داغی را دیدید دست در دل ما داشته و میدانید چقدر سخته. بله دنیاست این چیزها را هم داره به خدا این مرحومه هم جوان بود. و تنها پسرش چنان سر خود را به دیوار میکوبید که با وجود شکسته شدن سرش مرتب سر پرخونشو به دیوار میکوبید و کسی هم حریفش نمیشد. خدا خیر به شما بدهد. موفق باشید.

سلام آقای حسینی.
از صمیم قلب بهتون تسلیت میگم. واقعا وقتی پستتان را خوندم حالم گرفته شد. واقعا درد آور بود. برای شما و خانواده محترمتان طلب صبر می کنم و برای آن عزیز از دست رفته هم آمرزش و مغفرت الهی را خواستارم.
با خوبان مهجور باشند و روحشان قرین رحمت الهی باشد.

داوود خان شب قبل از فوت خواهر بزرگم جشن نامزدی خواهر کوچکم بود . جالب اینجا بود که با دو تا خواهرم حرف مرگو زدیم . من گفتم من اگه مردم منو توی کوههای بلند خاک کنید که روحم اون بالا آزاد باشه . خواهر بزرگم گفت اگه من توی شهرستان فوت کردم حتما منو به نزدیک قبرستان خودتون بیارید که بتونید راحت به من سر بزنید .
فردا صبح هم خواهرم که به همراه شوهر و فرزند و اون یکی خواهرم و پدرم که راهی شهرستان بودند تصادف کرد و رفت .
پدر و خواهرم خواهرمو که در داخل ماشین بود خودشون کشیدن بیرون . پدر و مادرم بهد از ۸۵ دیگه اونی که بودند نشدند . خواهرم معلمی نمونه و یک انسان واقعا خوبی بود . بعد از فوتش فهمیدیم که چقدر مخفیانه به افراد کمک میکرده . داوود دلم برای خواهرم تنگ شده . خیییلی

سلاام و درود بر کاکو آ=سید داوود خان خوبی کاکو اول که بهت تسلیت میگم و امیدوارم که هر چی خاک ایشان هست بقای عمر شما باشه واقعاً دلم به درد اومد که بازم سرطان این هلزون بازم جان یک انسان رو میگیره میدونم که ایشون چه دردایی رو تحمل کرده چون که مادربزرگ خودم هم تومور مغزی داشت و میفهمم که چه دردی هست خب انشالله که ایشان با ائمه ی معصومین و اولیای الله در بهشت محشور بشوند و برای شما و برادرتان و فرزندانشان صبر جمیل آرزو مند هستم روحشان شاد و یادشان گرامی باد همه ی هم محلهای ها با هم یه فاتحه و صلوات نثار روح تازه سفر کرده کنید
خب امید که این اپیدمی سرطان در کشور ما که متأسفانه داره همه گیر میشه واسش یه فکری بشه
بازم بهت آ=سید تسلیت میگم در پناه حق بدرود و خدا نگه دار

با سلام به کاکوی عزیز خودم تسلیت شما را نیز با جان دل قبول کرده امیدوارم که رفتگان شما هم همنشین اولیا و صلحا شده و خداوند به وجودتون سلامتی همیشگی عطا فرماید. موفق باشید.

سلام بر آقا سجاد. امیدوار هستم به خاطر غمها و داغهایی که روزگار نصیب شما هم نموده خداوند یکتا به شما باز ماندهگان صبر جمیل و به مرحومینتان علو درجات را عنایت فرماید. ممنون از لطفتان.

سلام حسین جان. از ابراز همدردی شما نیز نهایت تشکر را دارم و امیدوارم شما زنده بوده و هیچگاه غم و درد و داغ نبینید. و بقای عمر شما و خانواده گرامیتان باشد. با تشکر فراوان.

سلام بر عموزاده مهربونم. هرچند که ازین مصیبت وارده بر شما مطلع و متأسف بودم اما با خواندن این درد دل بیریایت بسیار محزون شدم و مجددا تسلیت میگویم و از درگاه خدای رحمان برای شما و سایر بازماندگان صبر جزیل و برای آن مرحومه مغفرت خواهانم.

سلام بر عزیز دلم جناب کیان. واقعً مرا شرمنده لطف خودتان نمودید. امیدوارم که پاسخ محبتهای شما به من را که نمیتوانم جبران کنم خداوند متعال به شما جبران کرده و هیچگاه گرد غم و ناراحتی بر رخسارتان ننشیند. موفق باشید.

سلام آقا داوود بهت تسلیت میگم ناراحت شدم ولی زن برادرت راحت شد انشاء الله غم آخرت باشه
مسلما ما باید قدر سلامتیمون رو بدونیم خیلیها به خاطر همین نابینایی افسرده شدن و از روزگار شکوه دارن نابینایی در برابر سرطان و کسانی که تمام اعضای بدنشون فلجه هیچه

سلاآم بر کاکوی خودم شما چطورید؟ بله واقعً همانطور که گفتم خیلیها آرزو دارند که جفت چشمانشان نابینا بود ولی دردهای زجر آوری مثل سرطان نداشتند. امیدوارم که شما و خانواده گرامیتان زیر سایه امام عصر موفق بوده داغ و درد نبینید. متشکرم.

درود. واقعاً متأسف و متأثر شدم, امیدوارم خدا بهتون صبر بده.
ببینین بنظرم هیچ چیز خدا بی حکمت نیست.
مثلاً اگر به یک باره فوت میشدند این امکان بود که از شوک فوفوتشون دیگران هم فوت بشن.
کما اینکه همین الآن هم خب شما میگین درد سنگینی واسه خانوادش هست.
من همیشه تو اینجور مواقع میگم خدایا اگه میشه این بیمارا رو هرچه زودتر شفاع عنایت کن و اگرن تقدیر رفتنه زودتر از دنیا ببر که بیشتر از این عذاب نکشند.
خداوند همه ی رفتگان رو قرین رحمت خودش کنه. الاهی آمین.
نظر شهروز رو هم شدید می لایکم و هم به شهروز و هم به شما تسلیت میگم. راستش خاله ی خودم هم خیلی زجر کشید تا از دنیا رفت.
من لحظه لحظه اذیت شدناشو دیدم واقعاً شوخی نیست. فکر کن عزیز دلت داره جلوی چشمت ذره ذره از دست میره و تو هیچ کاری نمیتونی واسش انجام بدی. واقعاً اصلاً فکر کردن به این موضوع آدمو داغون میکنه چه برسه به اینکه خود آدم نظاره گر هم باشه.
فقط میتونم بگم خدا خودش به هممون رحم کنه واقعاً.

سلام بر جناب علی کریمی جناب بی ادعا واقعً درد ما هم همین بود که مثل شمع آب میشد و ما هم جز گریه نمیتوانستیم کاری بکنیم. به خدا شوهرش چندین میلیون خرج کرد اما هیچ فایده نداشت. اصلً جناب کریمی در کشور خراب شده ما سرطان یک سونامی شده و همه اش به خاطر کودها و مواد شیمیایی و آب فاذل آبهاییست که به سبزیها و میوه ها میدهند. سوزنهایی که به هندوانه ها موز ها و مرغها و همه میوه ها میزنند تا چند روزه بزرگ شوند. والا درون همه اینها سرطان هست. دولت هم فکر فقط و فقط جیب مبارکش هست. فکر چیزی که نیستند فقط ملت بدبخت هست و بس. موفق باشید.

درود! انا للله و انا علیهه راجعون… مادرم بارها از ما خواهش میکرد که اگر بیماری بیش از حد به سراغش آمد ما بگذاریم راحت جان دهد و به دست دکترها ندهیمش تا بدنش را تیکه پاره کنند… مثل اینکه دکترها هم درد دلش را فهمیده بودند و میدانستند ریه اش رو به نابودی است و فقط قرص های آرام بخش قوی تجویز کرده بودند و پس از حدود بیست روز به آرامی جان داد و از بیماری نجات یافت… وقتی دکترها بگویند که این بیمار فلان درد و فلان دردها را دارد باید اطرافیان بفهمند که بیمارشان عمرش رو به پایان است و کاری از دست دکترها ساخته نیست و التماس دکترها را برای بهبودیش نکنند و دکترها را مجبور نکنند تا اینقدر بدن بیمار را تیکه پاره کنند و بیمار اذیت شود و در آخر جان دهد… خداوند صبرتان دهد… وقتی بیماری بیاید به پیر و جوان رحم نمیکند…!

با سلام به عدسی عزیزم. واقعً مرا با الطاف خودتان همه عزیزان شرمنده کردید. واقعً سنگ تموم گذاشتید. به برادرم میگویم که چقدر بزرگواری نمودید. جناب عدسی جان به خدا خود دکترها میگفتند چون ریه هاش آب آورده باید بیاوریدش. وگرنه ریه هاش میپکند. آب هم به همه بدنش سرایت کرده بود اگه نمیبردیم که واحسرتا میشد. و برادرم میخواست بعد دیگه عذاب وجدان نداشته باشد. هرچه دکترها میگفتند انجام میداد و خرج میکرد. با تشکر.

با سلام بر جناب خادمی. بله عزیزم با واقعیات نمیشه در بیفتیم. چون خود حقیقتند. و از حقیقت نمیشود فرار هم بکنیم. امیدوارم واقعً داغ شما بچه های بی ریا را نبینیم. متشکرم.

سلام.منم تسلیت میگم و از خدا میخوام که ما رو قدردان نعمت هایی که داده قرار بده.یه دعایی که قدیمی ها میگفتند این جا به ذهنم رسید که میگفتند خدایا داده و نداده ات رو شکر میکنم.
ممنون که توی این شرایط سخت خواستید یه تلنگری به ما بزنید.

سلام محسن جون. امیدوارم همهمون از خواب بیدار شویم و بدانیم یه روزی هم نوبت به ما میرسه. به قول اوام مرگ دیر و زود داره ولی سوخت و سوز نداره. انشاالاه شما زنده باشید. با تشکر.

سلام
من نبودم مسافرت بودم
الآن که این پست را دیدم یه کوه غم تو سینم انباشته شد
خیلی دلم گرفت
الاهی بمیرم اون که رفت تسلیت میگم بیچاره شما ها که موندید خیلی سخته!
به خدا سخته!
من یادم میاد که مادر و پدرم را در عرض سه ماه از دست دادم
خیلی وحشتناک بود خیلی وحشتناک!
میفهمتون میفهمتون خیلی دردناکه
خدا کنه که زمان زود بگذره و شما کم کم سبک بشید
از قول من به برادرتون صمیمانه تسلیت بگید
الآن دوست داشتم میتونستم تمام احساساتم را اینجا به شما منتقل میکردم تا شاید بتونم بهتون بگم که من را هم شریک غم هاتون بدونید اما گفتن این حرف ها که دیگه فایده ای نداره!
اون رفته و برای شما کلی خاطره به جا گذاشته خیلی متاثر شدم! خیلی زیاد!
ببخشید شاید سرتون را به درد آورده باشم!
تسلیت من را هم بپذیرید.

سلام خانم کاظمیان. امیدوارم همیشه در مسافرت و طفریح باشید. همانطوری که در پستم هم گفتم واقعً بی ریایی و صفا و یکرنگی که در نابینایان هست در کمتر کسانی پیدا میشه. خواهر عزیزم از لحن شما فهمیدم که از ته دل با این حقیر دلداری میدهید. واقعً بمیرم برای شما که در یک روز داغ دو عزیزانتونو دیدید. من هم شما را درک میکنم. و خداوند به شما صبر بدهد. با تشکر.

دیدگاهتان را بنویسید