خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

سازمان بهزیستی واقعاً به زیستی است؟ 3 بهداشت و درمان

درود به تمامی دوستان. باز هم من آمدم و می خواهم جنبه ای دیگر از وظایف سازمان بهزیستی را برای شما نمایان کنم. امیدوارم از دو نوشته قبل خوشتان آمده باشد.

مسأله بهداشت و درمان یکی از نیازهای اولیه بشر است. بهداشت و درمان اگر مناسب نباشد حتی جان انسانها به خطر می افتد. البته این را هم باید بگویم مسأله بهداشت در کنار مسکن, تغذیه, آموزش از نیازهای اولیه بشر است که یک فرد باید قبل از تمام نیازهایش به این مقولات رسیدگی کند چون با زندگی و حیات او سر و کار دارد. این وظیفه در جوامع بع دوش دولتهاست و آنها باید شرایط را به بهترین نحو فراهم کنند تا شهروندان آن جامع یا به طور رایگان و یا با کمترین هزینه به این نیازها رسیدگی کنند. خب دوستان این مسلم است که این قانون و وضعیت باید آنقدر فراگیر باشد که تمام اقشار جامعه را در بر بگیرد.

باز مسلم است که معلولین که از اقشار آسیب دیده هستند و بعضاً درآمد کمی دارند یا اصلاً درآمد ندارند تحت پوشش سازمانی باید قرار بگیرند و باز هم مسلم است که این سازمان, بهزیستی می باشد.

طبق قانون اساسی ایران باید این وضعیت برای همه فراهم شود معلولین که جای خود را دارد. فکر کنید یک معلول با مستمری 53 هزار تومان چگونه می تواند تمام نیازهای خود را برطرف کند. خدا نکند در این میان بیماری هم بر او وارد شود دیگر هیچ. امروزه حتی بیمه های درمانی هم هزینه های سنگین را قبول نمی کنند و یا در مورد هزینه های کم هم مقداری از هزینه را فرد باید تقبل کند.

یک مَثَل فارسی در اینجا یادم آمد که ایرانیان قدیم گفته اند هرچه پول بدهی همان قدر آش می خوری. حال تصور کنید که معلول اگر شغل نداشته باشد درآمدی ندارد تا اگر بیمار شد یک آش درست و حسابی بخورد.

تازه بعضی از معلولیتها هستند که احتیاج به مراقبتهای ویژه ای دارد و سازمان بهزیستی باید این مراکز را از نظر مالی تقویت کند که این مقوله هم احتیاج به تفکر فراوان دارد.

در پایان برای جلوگیری از اطاله کلام می گویم آش مهمتر است یا جلسات و همایشهایی برای تقدیر و تشکر از همدیگر در این هفته.

۴ دیدگاه دربارهٔ «سازمان بهزیستی واقعاً به زیستی است؟ 3 بهداشت و درمان»

دیدگاهتان را بنویسید