خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

معرفی و دانلود کتاب پرواز بر فراز آشیانه فاخته

سلام بر شما.

راستش نمی دانم با داغ بودن بازار کتاب صوتی در سایت آیا باز هم جای گذاشتن کتاب باشد یا نه؛ ولی باور کنید قبل از این که این همه پست کتاب در سایت گذاشته شود در فکر معرفی پرواز بر فراز آشیانه فاخته بودم.

این کتاب که فیلمی هم از روی آن تحت عنوان دیوانه از قفس پرید ساخته شده است نوشته نویسنده امریکایی، کن کیسی می باشد که به نظرم اگر خواندنش را شروع کنید آن قدر مجذوبش خواهید شد که اگر چهارده ساعت و پنجاه و هشت دقیقه پیاپی را که زمان کل کتاب است به آن اختصاص ندهید لا اقل در دو یا اگر خیلی خیلی وقتتان پر باشد در سه نوبت این کتاب پر محتوا را خواهید خواند.

در معرفی کتاب اگر بخواهم طوری بنویسم که داستان را هم لو نداده باشم باید خدمتتان عرض کنم دلایلی که باعث شده این همه چنین کتابی را دوست داشته باشم این ها هستند:

1- مترجم این کتاب آقای سعید باستانی کارش را در نهایت دقت و ظرافت انجام داده است و نثری روان و شیوا دارد

2- نمی توان تا آخرین کلمات کتاب، پایان داستان را حدس زد.

3- با آن که نویسنده حرف های مهم تری از نقل یک داستان صِرف دارد باز هم نیازی نیست آن قدر ها خواننده به خودش زحمت بدهد که پیام داستان را در یابد و به هر صورت در جریان اتفاقات نکات فرعی دیگری را متوجه می شود.

4- کتاب ارزش بیش از یک بار خواندن را دارد؛ چون به اندازه ای به قول معروف حرف برای گفتن دارد که یک مرتبه خواندن برای فهمشان کافی نباشد.

5- علاوه بر تلذذ ادبی نکات روان شناسی خوبی هم در داستان پیدا می شود.

6- گوینده آقای محمدتقی پور‌گُلدوز کتاب را بسیار زیبا روخوانی کرده است و وقتی کتاب را گوش دهیم متوجه می شویم حتماً قبلاً چند بار متن را پیش از ضبط خوانده است و هر کلمه را چنان که باید و شاید تلفظ می کند و در کل چون این کتاب از جمله کتاب های مصوت می باشد که بر اساس سفارش سازمان بهزیستی کشور تهیه شده اند کیفیت ضبط بالایی نیز دارد که یکی دیگر از محسنات این کتاب زیباست.

شرمنده که مطلب طولانی شد.

برای دریافت و مطالعه این کتاب از این لینک استفاده کنید.