خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

اطلاعیه خانه نور ایرانیان بصیر در خصوص اشکالات نرم افزار متن خوان فارسی پارس آوا3

به نام خدا

با سلام و احترام و با عرض تشکر از کاربران محترم پارس آوا که با دقت به بررسی این نرم افزار پرداخته و مشکلات آن را یادآور شده اند.خانه نور با پذیرش برخی از این اشکالات و پوزش به خاطر وجود این باگ ها در صدد است که پس از جمع آوری نظرات کاربران محترم نسبت به رفع آن اقدام نماید. همان طور که کاربران محترم اطلاع دارند خانه نور همواره پشتیبان نابینایان عزیز بوده و هیچ انتفاعی را از این مسیر پیگیری نمی نماید و با اطمینان اعلام میدارد که هر گونه به روز رسانی  این برنامه  رایگان خواهد بود. لازم به ذکر است برخی از این اشکالات  مطرح شده به دلیل عدم رعایت اصول صحیح درنوشتار و رسم الخط زبان فارسی توسط کاربران محترم مانند کلمه پارس آوا بوده . لذا کاربران محترم مشکلات احتمالی خواندن متون را با در نظر گرفتن این اصول  به اطلاع خانه نور برسانند. قطعا نظرات شما در بهبود کیفیت نرم افزار موثر خواهد بود.پیشاپیش از بذل توجه شما سپاس گذاریم .

 

حمید جعفری

 

مدیر عامل خانه نور ایرانیان بصیر

۲۳ دیدگاه دربارهٔ «اطلاعیه خانه نور ایرانیان بصیر در خصوص اشکالات نرم افزار متن خوان فارسی پارس آوا3»

سلام
من زمانی که دوستان مشکلات رو مینوشتن نبودم و زیاد تو جریان اون پست نیستم فقط امیدوارم این جمعآوری نظرات زیاد طول نکشه چون راه نظرسنجی خود نرم افزار که بسته ست و دوستان از اون طریق نمیتونن نظر بدن و خب طبیعتا افراد زیادی هم نخریدنش تا از طرق دیگه نظر بدن و اونایی که خریدن تو این سایت و شب روشن نظرها رو نوشتن و دیگه فکر میکنم نگه داشتن رفع اشکالات تا زمان جمعآوری نظرات یه کم زمان خریدن باشه
من که تو این سایت ویرایشگر هستم مشکلات رو بیشتر میبینم چون خیلی از غلطهای املایی رو درست میخونه و این یکی از ایرادهای بزرگ این نرم افزاره
پیشنهاد من اینه که: قبل از اعلام رفع شدن اشکالات پارس آوا با چند نفر از نابیناها تعامل بشه تا بررسیهای لازم رو انجام بدن و نرم افزار به روز رسانی شده یه نرم افزار ایده آل از آب در بیاد
اگه هم کسی راه انتقال نظرها و پیشنهادها به خانۀ نور رو میدونه لطفا به من اطلاعش بده تا ایرادهایی که باهاشون مواجه میشم و دوستان ننوشتن رو براشون بنویسم
به امید رفع شدن هر چه سریعتر مشکلات پارس آوا

آخه شما دیگه چرا روابط عمومی عزیزم؟!
حالا اونا اطلاعیه دادن و منتشر کردی درست!
ولی تایتل دهن پر کن حمایتی دیگه واسه چیه؟!
ما ده روزه داریم حلق خودمونو جر میدیم اعتراض میکنیم که نرم افزارتون فلان و بیساره!
اون وقت شما میای تایتل میزنی که مشکلات پارسآوا ورژن ۳ به زودی رفع خواهد شد!
تازه پارس آوا رو هم که به قول حضرات غلط نوشتی که!
ما تازه فهمیدیم کل ماجرا سر این بوده که من تو پست اعتراضی یادم رفته بود یه space ناقابل بزنم و همین شد که این همه آدم رو هفت هشت ده روز معطل و سرگردون کار نابخردانه خودم کردم!
آخه پارسآوا نه ببخشید پارس آوا که دیگه هیچ اشکالی غیر از این نداشت!
ما هم ناجوانمردانه همین یکی رو بزرگ کردیم و باعث ناراحتی سازنده شدیم!
تا حدی که مجبور شده بیاد اطلاعیه از خودش در بکنه خخخخ!

حالا یه کمم بحث جدی!
خطابم به آقای جعفری عزیزه!
آقای جعفری! پستونکم برای ساکت کردن میخوان دست بچه بدن، لا اقل یه ذره عسلی شکری چیزی بهش میمالن تا شیرین بشه!
شما لا اقل به خودتون زحمت میدادین و میفرمودین که کدوم اشکال رو که ما گرفتیم رو به رسمیت میشناسید و قبول دارید که هست، بعدش وعده میدادید که درست میشه!
وگرنه که حرف کلی زدن رو منم بلدم!
مثلا این که همه آدمها انشا الله تا آخر عمرشون زنده میمونن خخخ!
میبینید! موضوع این قدر خنده داره که آدم بحث جدیم نمیتونه بکنه!

سلام
همون طور که تو کامنتای پست قبلی نوشتم، بهتر بود علاوه بر انتشار این اطلاعیه فروش نرم افزار رو هم متوقف میکردند تا اشکالاتش برطرف بشه.
راستش به این اطلاعیه زیاد خوشبین نیستم.
ببخشید رک عرض میکنم: این بیشتر به ماستمالی کردن شبیهتره تا اطلاعیه. البته قصد جسارت به روابط عمومی محله رو نداشته و ندارم و منظورم همین اطلاعیه هست که چند روز پیش در سایت خانه نور منتشر شده و الآن هم اینجا داریم مشاهده میکنیم.
موفق باشید.

سلام دوستان.
من لازم دونستم که یک مطلب رو به عرض برسونم.شما میدونید که من خودم از مالباختگان خرید این نسخه از پارسآوا هستم و قبول دارم که انتشار این پست از طرف بخش روابط عمومی کمی غیر موجه به نظر میرسه.
اما باید به این قضیه هم فکر کنیم که یک درصد هم ممکنه که با پستهایی که در سایت گوشکن و سایتها و گروههای دیگه ی نابینایی منتشر شده شاید این مشکل در حال رفع یا بررسی امکان رفع ایراد باشه.
از همه ی این حرفا گذشته ما در سایت یه مدیر ارشد به نام مجتبی خادمی داره که به عنوان مدیر ارشد از هر عنوانی میتونه پست منتشر کنه از جمله همین روابط عمومی، که این پست دست پخت خود مجتبی هست و من هیچگونه دخالتی در انتشارش ندارم و البته و صد البته مخالفتی هم با انتشارش ندارم، چون همونطور که تمام عصبانیتمون رو سر خانه ی نور ریختیم، باید جواب مثوولینش رو هم بپذیریم و در سایت درج کنیم.
این کامنت فقط در جهت روشنگری افکار عمومی بود و هیچ گله و شکایتی از مجتبی نبوده و نیست.
باقی بقایتان، جانم فدایتان.

سلام به این میگند نوش دارو بعد از مرگ سهراب
یعنی وقتی کار از کار گذشت بعد یک کاری میکنند
مثل این میمونه که یک نفر را بکشید بعد به او نفس بدید تا زنده بشه
یا وقتی خانه آتیش گرفت بگذارید همه جا بسوزه بعد به فکر ترمیم بیافتید
من سکوت میکنم

البته این پارسآوا در اختیار جانبازان به رایگان قرار گرفت
یعنی خوب ها را جدا کردند دادند به جانباز ها
بعد بیکیفیت ها را دادند به بقیه

این وسط فقط کسانی که جانباز نبودند و خریدند زرر کردند
جانباز ها که رایگان گرفتند
و برایشان فرقی نمیکنه چون پول ندادند
.
برادران خانه ی نور حد اقل یا از همه پول میگرفتید یا از هیچ کس

چرا بار جانباز ها را یک سری ها ی دیگه تحمل کنند
.

دوستان توجه کنید خانه ی نور به تمام جانبازان پارسآوا داده
به صورت رایگان
بعد پارس آوایی که شما گرفتید
با پارس آوایی که دادند به جانبازان فرق میکنه
دوستان خانه ی نور شرکت خصوصی نیست
بنا بر این باید رایگان میدادند
با تشکر

صادق عزیزم!
نرم افزاری که به جانبازان دادن با اونی که ما خریدیم هیچ فرقی نداره!
تو که از هیچ جا خبر نداری خودتم نه خریدی نه قصد خریدش رو داری، اگه حرف نزنی جون خودم لال از دنیا نمیری!
متأسفانه بازم لازمه تذکر بدیم که اون چه بعضی کاربران بی اطلاع عنوان میکنن صرفا نظر شخصیشون هست و به دیدگاه اداره کنندگان سایت ارتباطی نداره!

خب منم لازم میدونم عذرخواهی کنم.
به خاطر این که قبل از کامنت گذاشتن نگاه نکردم ببینم کی پست رو منتشر کرده.
البته دیدگاههای من مخالفت با پست نبود ولی یه جورایی عمو چشمه رو خطاب حرفهام قرار دادم که ناخواسته بود و ازش عذر میخوام.
نکته تأمل بر انگیز ماجرا ولی اتفاقا همینه که مجتبی این پست رو زده.
این دقیقا موازی کاری محسوب میشه! چون همین خبر قبلا توی اطلاع رسانی شهر خبر هم بوده و تکراریه!
ولی خب از طرفی هم از نظر من مجتبی مالک اینجاست و دلش بخواد آتیشش هم بزنه لا اقل برای من یکی فرقی نمیکنه خخخخ!

سلام: اگر آقای جعفری نظرات این نوشته دل انگیز خود را نیز پیگیری میکنید، باید بگویم واقعاً‌دست مریضاد.
واقعاً زحمت کشیدید.
از این مبهم تر هم مگه میشد که پاسخگو باشید؟
بعضی از مشکلات به زودی برطرف خواهند شد.
حالا زود چه زمانیست؟ بعضی دقیقاً‌کدام موارد است؟
شاید خودتان هم نتوانید پاسخ دو سؤال بالا را هم بدهید.
چون احتمالاً خودتان نیز جوابی برای این سؤالات آماده نکردید.
احتمالاً تصمیم گرفتید با وعده های مبهم کمی از اعتبار از دست رفته تان را باز گردانید.
به هر حال حتماً شما تمامی جوانب سخنانتان را در نظر گرفته اید.
شما با این ادبیات حتی یک قرار برای بیرون رفتن هم نمیتوانید بگذارید چه رسد تعهدی به این مهمی.
فرض کنید من به شما بگویم یه روز هم رو در جایی میبینیم.
با گفتن این حرف هیچ چیز مشخصی از موعد و روز قرار من با شما تعیین نشده است.
به هر حال تا بوده همین طور بوده.

سلام.به نظر من همش تقصیر اقا سعید درفشیان هست که یه space بین پارس آوا نزده. آخه چرا دقت نمیکنید و فوری پست رو منتشر میکنی.ببین چه قِشقِرِقی به پا کردی؟
والا.
دمشون گرم که اومدند بابت اشتباه شما عذرخواهی کردن.
بازم یه نکته میگم و خداحافظی میکنم.ما افراد نابینا نمیخوایم پشت هم بودن رو یاد بگیریم.همه یه محصول رو که نمیدونیم چیه رو میخرین بعد در به در دنبال اعتراض و انتقاد کردن هستیم.بیاید تو رو خدا از این به بعد به چند تا از این بچه های محله اعتماد کنیم بعد بررسی این دوستان که تموم شد تصمیم بگیریم.واسه من که ثابت شد مدیرهای این محله دلسوز تر از فروشندگان محصولات مناسب نابینایان هستند.من یکی که بعد از قضیه گاتا به خودم قول دادم پس از تایید بچه های این محله اقدام به خرید کنم و الان هم انصافا پشیمون نیستم.

ما چقد خوبیم
همه چی چقد آرومه
من چقد خوشبختم.
قراره پارسآوا یا پارس آوا نمیدونم هر کدوم درست بشه
آره باشه جناب جعفری این اطلاعیه شما خطاب به نابینایان به نظر من مضمونش اینه: باشید تا صبح دولتتان بدمد.
یا به قول پدرم بنویس رو یخ بذار جلو آفتاب.

من خودمم جزو اون دسته ای هستم که پول دادم و برنامه رو تحویل نگرفتم. نهایتا با اعتراض تونستم برنامه رو بگیرم!
سعید؟ اگه این اطلاعیه اینجا بطور جداگانه زده نشده بود، آیا خانه ی نوری ها میتونستند بازخورد حدودی بچه ها نسبت به اطلاعیه ی خودشون رو داشته باشند و متوجه بشند که بچه ها آگاهند؟!
چرا کامنت در این خصوص زیر شهر خبر معلولین نرفت؟
چون گاهی چیز ها گاهی وقت ها باید برجسته بشه تا نقد هاش هم برجسته بشند.
نهایتا جدای از اون که اینجا رو آتیشش هم بزنم واست فرقی نمیکنه، باید بگم من همه ی تصمیمات و کرده های خودم در همه ی موارد رو همیشه صحیح نمیدونم. بالاخره آدمه. ممکنه اشتباه کنه. نه که بگم این پست اشتباه هست یا نیست، در کل گفتم که بچه ها خیال برشون نداره که مثلا مجتبی خودشو عقل کل میدونه و همه ی کار های خودشو درست تلقی می کنه. منم ی آدمم مثل شما، با نظرات و تصمیمات منحصر به خودم. حالا از شانس بد بچه ها زده و مدیر اینجا هم شدم.
بالاخره اون همه گفتیم کارشون بد بود، بد بود و بد بود، بگذار اینم منتشر شده باشه که بعد نگند فضا واسه جبران به ما داده نشد!
البته که خودم بعید میدونم اتفاق خاصی بیفته چون معلوم نیست توسعه دهنده ها، تستور ها و تصمیم‌گیرنده ها برای انتشار کیا هستند و دقیقا چی توی ذهن‌شون میگذره. خوب یادمه تستور یه برنامه بودم. اینقدر به برنامه‌نویسش گیر دادم که اولا برنامه‌نویس با من خصومت شخصی پیدا کرد، بعدشم سازمان مطبوعی که توش کار می کردم باهام بد شد. شدم چوب دو سر نجس. برنامه‌نویس می گفت این خادمی ایراد های ریز و الکی میگیره، سازمان خودم که مثلا باید طرف من باشه می گفت این خادمی داره گیر الکی میده و ماجرا رو کشش میده. اینشد که با فشار از هر دو طرف، من این وسط ساندویچ شدم. برای اینکه از محل کارم اخراج نشم و همچنین از برنامه‌نویس هم کتک نخورم، گزارش صحت کارکرد برنامه رو به دروغ نوشتم و تحویل سازمان دادم. اون سازمان هم چون من گزارش رو بهشون دادم، طبق همون گزارش، مبلغ قرارداد رو به برنامه‌نویس پرداخت کرد و قائله ختم شد ولی ی برنامه ی نیمه کار‌آمد روی دست سازمان موند.
هرکی هم الان با اون برنامه کار کنه، حق داره به من فحش بده ولی اگه جریانی که اینجا گفتم رو بدونه به سازمان و به برنامه نویس فحش میده. و تا زمانی که جریان رو ندونه، این حق واسش محفوظه که به من فحش بده.
اینو در دفاع از خانه ی نور نگفتم بلکه خواستم همه بدونیم که گاهی وقت ها طرف میخواد ی کار مفید کرده باشه و گاهی وقت ها هم طرف فقط میخواد که ی عده ای فکر کنند که ی کار مفیدی انجام شده در صورتی که نشده. الانم باید دید سناریو این وسط دقیقا چیه!
منبر تمام.
خوش گلدی

اگه من حرف از آتیش زدن میزنم، اینم میدونم که تو هیچ وقت کار بی حساب و کتاب نمیکنی!
فقط اکثر وقتا همه چی رو درست توضیح نمیدی که اونم قابل حله.
یکی این جور وقتا مثل من باید جرأت کنه بیاد با انگشت بزنه تو چشت تا بعدش بیای همه چی رو مثل بچه آدم توضیح بدی!
چشمی هم که کوره انگشت توش بخوره کورتر از این نمیشه پس همهش منفعته خخخخخخخخخخ!

سلام خدا قوت بر همه هم نوعان, بهتر است شرکتهای داخلی سازنده نرم افزارهای مورد نیاز نابینایان و کم بینایان بدانند و متوجه باشند که در صورت ساخت و تهیه نرم افزاری مملو از ایرادات و ارائه آن به کاربران, موجی خروشان و پیگیر جهت دفاع از حقوق مسلم به راه خواهد افتاد. ان شا ا.. اشکالات بر طرف می شود, ولی در صورت عدم دستیابی کاربران به مقصود و رفع نقایص توسط شرکت سازنده, علاقه مندان به پیگیری از طریق ابزار قانون می توانند از مواد ذیل مندرج در قانون و آیین نامه حمایت از حقوق مصرف کنندگان استفاده نمایند:
قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان مصوب ۱۵/۸/۸۸:
بند (۱) از ماده (۱): مصرف کننده: هر شخص حقیقی و یا حقوقی است که کالا یا خدمتی را خریداری می کند.
بند (۲) از ماده (۱): عرضـه کنندگان کـالا و خدمات: به کلیه تولیـدکنندگان، واردکـنندگان، توزیع کنندگان، فروشندگان کالا و ارائه کنندگان خدمات اعم از فنی و حرفه ای و همچنین کلیه دستگاه ها، مؤسسات و شرکت هایی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر یا تصریح نام است و به طور مستقیم یا غیرمستقیم و به صورت کلی یا جزئی کالا یا خدمت به مصرف کننده ارائه می نمایند اطلاق می شود.
بند (۴) از ماده (۱): منظور از عیب در این قانون زیاده، نقیصه یا تغییرحالتی است که موجب کاهش ارزش اقتصادی کالا یا خدمات گردد
ماده (۲) کلیه عرضه کنندگان کالا و خدمات، منفرداً یا مشترکاً مسؤول صحت و سلامت کالا و خدمات عرضه شده مطابق با ضوابط و شرایط مندرج در قوانین و یا مندرجات قرارداد مربوطه یا عرف در معاملات هستند.
ماده (۱۶) مسؤولیت جبران خسارات وارده به مصرف کننده با تشخیص مرجع رسیدگی کننده به عهده شخص حقیقی یا حقوقی اعم از خصوصی و دولتی می باشد که موجب ورود خسارت و اضرار به مصرف کننده شده است.
ماده (۲۰) مراجع ذی صلاح رسیدگی کننده می توانند علاوه بر مجازات های مقرر قانونی ، عرضه کنندگان کالا و خدمات یا تولیدکنندگان و فروشندگان را مجبور به جمع آوری کالاهای عرضه شده به منظور تعمیر و اصلاح و رفع عیب کالاهای فروخته شده یا خدمات عرضه شده نمایند.
آیین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان مصوب ۱۷/۷/۹۰:
بند (الف) از ماده (۱): حقوق مصرف‌کننده: حقوقی که عرضه‌کنندگان کالا و خدمات منفرداً و مشترکاً از حیث صحت، کمیت، کیفیت و سلامت کالا و خدمات عرضه‌شده مطابق با ضوابط و شرایط مندرج در قوانین و یا مندرجات قرارداد مربوط یا عرف باید در مورد هر شخص حقیقی یا حقوقی که کالا یا خدمتی را خریداری می‌کند در معاملات رعایت کنند
بند (خ) از ماده (۱): مرجع رسیدگی‌کننده: سازمان تعزیرات حکومتی
ماده (۲۴) رسیدگی به تخلفات موضوع این قانون و قانون نظام صنفی جز در مواردی که واجد عنوان مجرمانه باشد و همچنین رسیدگی به خسارات مالی ناشی از ارتکاب تخلف، توسط ادارات تعزیرات حکومتی و براساس قوانین و مقررات حاکم بر سازمان تعزیرات حکومتی انجام می‌گیرد.
ماده (۳۰) مهلت جمع‌آوری کالا یا خدمات عرضه شده به منظور تعمیر، اصلاح و رفع عیب، متناسب با عرف و با لحاظ نوع کالا و خدمات، توسط مرجع رسیدگی‌کننده تعیین می‌گردد. مهلت یادشده حداکثر برای یک بار قابل تمدید است.
پیروز و سربلند باشید.

درود
اونایی که فایل User dictionary در اختیار دارید، بدانید و آگاه باشید که به لطف آقای سجاد نبیلو راهی پیدا کردیم تا کمی آلام استفاده از پارسآوا نگارش سوم رو رفع کنیم.
لازمه به اطلاعتون برسونم که الان من هنوزم بین پارس و آوا space نمیزنم ولی درست خونده میشه.
این طوری که فایل User dictionary.dict تهیه شده توسط آقای پناهی یا سپهری یا هر کس دیگه ای که قبلا تو پارسآوای ۲ باهاش کار میکردید و راحت بودید رو بردارید و تو این مسیر جایگزین کنید.
C:\Users\xxx\AppData\Local\parsava
جای xxx قطعا نام یوزر اصلی سیستم شما قرار میگیره.
این کار رو بکنید تا حدود زیادی مشکل تلفظ کلمات و حروف حل میشه.
مثلا دیگه به م نمیگه ام و غیره.
دعاشم به جون آقای نبیلو بکنید.

درود بر شما اولا من هم وجود پست را لایک می کنم و هم نظر سعید را لایک می کنم
دوم یه سوال از سعید یا هر عزیزی که می تونه بهم پاسخ بده دارم آیا این محصولی که خانه نور به عنوان ورژن ۳ به بچه ها تحویل داده در واقع نوعی به روز رسانی نیست؟ مگه چه تحولات عمده ای در اون ایجاد کرده که از اون به عنوان ورژن ۳ یاد می کنه؟ یعنی در کشور هایی که جاز را می خرن هم برای هر به روز رسانی باید دوباره همون مبلغ پرداخت بشه؟ راستش من سوادم اندک هست از دوستان صاحب فن خواهش می کنم روشنم کنن

درود بر شما!
این که برای نرم افزار های دیگه چقدر پول میگیرن و برای به روز رسانیش هم پولی گرفته میشه به شرایط خودشون بستگی داره و معمولا کسی ناراضی نیست!
در مورد پارسآوا اصولا نمیشه با جاز مقایسه کرد.
جاز از نظر ما با قدرت خرید پایینی که داریم گرونه.
ولی تا جایی که میدونم به روز رسانیهاش برای کسانی که قبلا خریدن درصد بسیار کمی از قیمت اصلیش هست.
اما پارسآوا ورژن ۳ نه تنها یک به روز رسانی نیست، بلکه در نوع خودش نسبت به ورژن قبلی یه پسرفت به حساب میاد.
چون امکانات جدیدش تقریبا غیر کاربردی و امکانات ورژن قبلی هم دچار نقص شده.

دیدگاهتان را بنویسید