خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

بیاییم در جهت انگیزه دادن به افراد خلاقی مثل آقایان: عابدی سعادت و پنجه ای کوشا باشیم!

سلام سلام.اتفاقی پست آقای مهدی عابدی قسمت چهارم سفرشون رو باز کردم دیدم با کامنتی که خودم گذاشتم شده 6 تا کامنت. قسمتهای قبلیشو باز کردم فقط قسمت اول 34 تا کامنت داشت.از دست خودم ناراحت شدم که چرا واسه کسی که اینقدر خلاقیت به خرج داده یه کامنت هم تا حالا نذاشتم.
من که از هیچ لحاظ به غیر از یه کامنت کاری از دستم برنمیاد چرا انگیزه ندم به کسانی که چه بسا بزرگتر که بشن چقدر میتونن مفید فایده واقع بشن.
به نظر شماها چیکار میشه کرد که استعدادهای کسانی چون ایشون و آقای سعادت و آقای پنجه ای و بقیه ای که هستن و من یا خاطرم نیست یا در جریان نیستم به فنا نره. پیشنهادی واسه انگیزه دادن به این طور اشخاص که خلاقانه کار میکنن دارین؟ کاش کسی بود که مسابقه ای چیزی برگزار میکرد کاش کسی بود که این فایلهای صوتی رو جمع میکرد و از بچه ها در جهت ساختن فایلهای هدفمندتر استقبال میکرد. من شخصا حاضرم اگه کسی مسابقه ای چیزی گذاشت در تهیه ی هدیه یا کمکی که در حد توانم باشه همکاری کنم. قولِ قول.
حتما شما هم تشریف بیارین ایده ای پیشنهادی چیزی هست بنویسین. شما هم لطف کنید مثل من تنبل بازی در نیارین و حد اقل با یه کامنت دلگرمی بدین به این افراد خلاق و فوق العاده. من حقیقتا هیچ کدوم از این فایلها رو خیلی خوب گوش نکردم که از لحاظ محتوایی بسنجمشون. ولی همین که خلاقیتی به خرج داده میشه و کلی افکت و تفاوت در صدای تیتی اسها به نمایش گذاشته میشه مطمئنا زحمت و وقت زیادی رو میطلبه. هدف اصلی این پستم یه تشکر ویژه از این بزرگواران بود و معذرت خواهی که چرا بیشتر حضور نداشتم و کامنت نفرستادم.
به نظرم بچه هایی که تو این پست میتونن خلاقیتهاشون رو به نمایش بذارن هم تشریف بیارن و فایلهاشون رو به اشتراک بذارن.
فکر میکنم آقای سعادت بودن خیلی وقتِ پیش صدای مسواک زدن ای اسپیک رو خلاقانه تهیه کرده بودن، من در همه ی گروه های نابینایی که عضو بودم و حق چت داشتم منتشرش کردم یا همون آهنگ معین که درست کرده بودند. پستی از آقای پنجه ای رو هم که خیلی وقت پیش قرار دادم.
خواهشم از شماها اینه که به هر طریقی میشه نذاریم استعدادهای هم نوعامون به هدر بره، اگه فکری ایده ای دارین حتما در میون بذارین، خواهش میکنم با یه کامنت هم که شده انگیزه ی بچه ها رو بیشتر کنید. راستی آقای عابدی کاش تو عنوان پستتون هم یه تجدید نظری میکردین مثلا قسمت چهارم از سفر تیتی اسها. یه عنوانی که نشون بده دقیقا پستتون چی هست. شخصا پست اول رو فکر کردم سفری رفتین و خاطره ای تعریف کردین که همش موکولش کردم به یه وقت آزاد که بیام خاطرتون رو بخونم.
من صمیمانه از همه ی بچه هایی که خلاقیت به خرج میدن میتشکرم و آرزوی پیشرفت روز افزون واسشون دارم امیدوارم روزی برسه که استعدادهای این طور افراد بیشتر کشف بشه و هدر نره.
همگی شاد باشین،

۳۹ دیدگاه دربارهٔ «بیاییم در جهت انگیزه دادن به افراد خلاقی مثل آقایان: عابدی سعادت و پنجه ای کوشا باشیم!»

سلام. آهنگستان توی اسفند در همین باب یه مسابقه داره

در مجموع تمام پستتون رو لایک میکنم

خود منم به خاطر خستگی زیاد توی پست های این مدلی کامنت نمیذارم ولی امروز به خودم قول میدم که سعی کنم خستگی رو بذارم کنار و به بچهها انگیزه بدم

سلام خانم مظاهری.
حرفهاتون رو کاملا قبول دارم. منم گاهی اوقات تنبلی می کنم و شاید بعضی پستهای این چنینی از دستم در میره. گاهی اوقات هم به دلیل عدم تیتر مناسب یک پست ممکنه آن پست را نخونم.
چشم سعی می کنم بیشتر رعایت کنم.
شاد و برقرار باشین.

خاله زهره کاملا پستت را لایک و تایید میکنم. این بچههای خلاق باید حمایت بشند. مثلا داستان یاسمین ناتمام موند در حالی که منتظر بقیهش بودیم هستیم و خواهیم بود. کلا که هر کاری که از دستمون بربیاد باید برای تشویق این عزیزانمون بکنیم. خوشبختانه نوجوانان و جوانان بسیار تیزوبزی داریم باید کمکشون کرد تشویقشون کرد. پس بازم مطالبت لاااااایک داره خاله زهره.

نشدااااا!!! شما به کارتون ادامه بدین حتما.
اگه واقعا علاقه و انگیزه دارین نباید کاری به تعداد کامنتها داشته باشین ولی ما هم سعی خواهیم کرد بیشتر دلگرمتون کنیم.
پس مثل پستهای مدرسه ی من تا جایی که توان دارین منتشر کنید

درود بر شما. منم کاملاً موافقم که نه تنها این ۳ عزیز، بلکه اکثر دوستانی که در هر زمینه ای دارای خلاقیت هستند، باید حمایت بشن. چه تو ساخت سریال، چه تو بحث ضبط فایل های آموزشی، چه موسیقی و…
البته که نباید هم فقط به کم سن و سال ها انگیزه داد. کسانی هم هستند که در سن جوانی یا میان سالی به سر می برن، اما به خاطر بی مهری دیگران، دل سرد می شَن، حالا که اکثریت مردم، توانمندی های ما رو نادیده می گیرن، بهتره که خودمون به هم دیگه انگیزه بِدیم.
راستی فایل مربوط به مسواک زدن ای اسپیک رو کجا بجورم؟
شاد باشید.

درود بر شما.
بله موافقم بالاخره همه انسانن و دارای احساس حالا یکی نیاز به انگیزه ی بیشتری داره یکی کمتر.
این وسط کم سن و سالها چون تجربه ی کمتری از زندگی دارن به انگیزه ی بیشتری نیاز دارن تا با انرژی مضاعفی به راهشون ادامه بدن.
ممنون از لطفتون. راستی اصلا توجه نکرده بودم که اسمتون لینکه. اتفاقی دستم خورد و رفتم داخل سایت یا احتمالا کانالتون. سر فرصت بازم سر خواهم زد.

درود. بهبه عجب پستی. راستش میخواستم خودم یه پستی در این مورد بزنم البته با عنوان کند و کاو مشکلات محله و همه ی جوانب رو بِشکافَم که شما زحمتشو کشیدین.
مواردییو که میگم منظورم شخص یا اشخاص خاصی نیستند. پس اگه کسی یا کسانی حرفای منو به خودشون بگیرن, دیگه عواقبش به من ربطی نداره.
من خودم شخصا خودمو خارج از این قواعدی که میگم بیرون میدونم.
۱. لزوماً هرکی واسم کامنت میذاره, این به این معنا و مفهوم نیست که منم حتماً واسش کامنت میذارم. حتی اگه کسی هم هیچ وقت واسم کامنت نذاره, من اگه خوشم از نوشتش بیاد واسش کامنت میذارم.
۲. اینجور نیست که حتماً واس کسی که باهام اختلاف سلیقه یا عقیده داره کامنت نذارم.
۳. واس اینکه فعال باشم, کامنت یا پست بدم هم به هیچ وجه نیازی به انگیزه از طرف دیگران ندارم. مطالب به درد نخور من اگه به درد یه نفر هم بخوره, واسم کافیه. حالا یا همین الآنی که مینویسم به درد میخوره و یا هم گذر زمان باعث میشه که به درد بخوره.
۴. برای من نوشته مهمه نه نویسنده. یعنی خیلی واضح و روشن میگم اگه مطلبی به دلم نشینه و خوشم ازش نیاد, واس اون پست کامنت نمیذارم. فرقی هم نداره اون پست از کی باشه. حالا میخواد از خود مجتبی باشه, و یا از یه شخص دیگه.
۵. هرگز از یه نوشته انتقام نمیگیرم. به نظرم آدم دیگه خیلی باید پَست باشه که بخواد دشمنیشو سر یه نوشته پیاده کنه و سر اون نوشته عقده گشایی کنه. یعنی ممکنه کسی از نوشته ی کسی خوشش بیاد ولی به دلیل دشمنی یا اختلاف با اون شخص واسش کامنت نذاره. به هیچ وجه اینجور نیستم و همه ی تلاشم و سعیم همینه که اینجور نباشم.
۶. کامنت نذاشتن واس کسی نشانه ی بی اهمیت جلوه دادن کار اون شخص نیست. دلایل زیادی دست به دست هم میدن که کسی واس کسی کامنت میذاره و یا نمیذاره. که خیلیاشون منطقی و خیلیاشونم بعضاً متأسفانه از روی بیمنطقی و یا منطق ضعیف هست.
۷. شخصاً خودم معیارام و شرایطم واس کامنت گذاشتن برای یه پست ایناست.
از اون نوشته خوشم بیاد, یه چیزی ازش یاد بگیرم, جایی باشه مثل این پست که حس کنم میتونم نظری بدم و اون نظر یا پیشنهاد به کار بیاد, وقتشو داشته باشم, موضوع همدردی باشه, مورد مشارکت اجتماعی باشه واس کمک و مثل اینا, حس کنم اطلاعاتی در اون مورد دارم که میتونه به کار بیاد و بنا به مسئولیتم باید اونا رو به اشتراک بذارم, موضوع اشتراک تجربه و خلاصه ایناست که باعث میشه من کامنت یا پست بدم و پست رو هم واقعاً دوست دارم زمانی بدم که چیز به درد بخوری واس ارزه داشته باشم.
من وقتی که صدا و یا آموزشیو دانلود نکردم و وقت نذاشتم گوشش بدم و یا نتونستم و یا وقت نداشتم, شرمندم که نمیتونم نقش بازی کنم و همین جور بگم بهبه عالی بود ایول. یعنی تا جایی که امکان داشته باشه از روی تعصب کامنت نمیذارم و کامنت کاذب هم نمیذارم. کامنت کاذب هم کامنتی هست که بدون اطلاع از موضوع مورد بحث و فایل دانلودی گذاشته میشه که گاهاً از روی طرفداری و احساسات لحظه ای هست.
۸. هر چند خوشحال میشم زیر پست من هزار تا کامنت هم بخوره, ولی ناراحت هم نمیشم اگه حتی کامنتی هم نخوره. یعنی مطمئن باشین و باشیم و باشند که اگه موضوع گرفتن حق انتخاب از هم محلیها نبود که شاید سؤالی و یا نکته ای داشته باشند, و توهین به شعور هم محلیها نمیشد, کامنتدونی پستهامو میبستم که بهتر متوجه منظورم بشین.
پس نسخه ای که میدم و فقط و فقط هم واس خودم تزویجش میکنم, اینه که به جای اینکه رو دیگران کار کنم که بیاین به من انگیزه بدین تا واسه تون بگم و بنویسم, رو خودم کار میکنم که نیازی به این قبیل توجهات نداشته باشم و با اقتدار کار خودمو ادامه میدم.
در نتیجه من از حضور و حمایت واقعی همگی دلگرم میشم, ولی از بیتوجهی دیگران هم دلسرد نمیشم.
مرسی کُمُللاه از پست. مستدام باشید.

سلام و درود بر میزگرد گذار محله خانم مظاهری واقعاً که این پست هزاران بار لایک داره و چیز خاصی ندارم جز تشکر از تمامی دوستان خلاق محله که این طور پستا و این طور فایلا رو توی محله آپلود میکنند دست همه ی این دوستان رو به گرمی میفشارم و اگه یادم نره یا وقت لاکردار امان بده حتماً یه کامنتی به این دوستان در پستای خلاقانه میدم و حتماً بهشون دلگرمی میدم به هر حال مرسی بابت این پست روزتون برفی با بستنی سنتی همراه با فالوده ایام به کام و خدا نگهدار

سلام.
من به خاطر این که کمتر تو سایت میام متوجه پست مهدی نشدم.
ولی از نظر من ما اگر از خستگی دست بکشیم و سی ثانیه وقت بذاریم و یه خط کامنت برای این بچه ها بذاریم کلی انگیزه بهشون دادیم. همیشه هم نیازی به هدیه و کمک مالی نیست. گاهی باید نشون داد که دیدیم و شنیدیم و همین کافیه.
این سایت چراغ خاموش زیاد داره که متأسفانه بدون هیچ توجهی به زحمتهایی که داره کشیده میشه فقط استفاده کننده هستن و اگر روزی خودشون اینجا کاری بکنن توقع یه قطار حمایت رو دارن در ثورتی که تا قبل از اون خودشون حتی یه کامنت هم برای کسی نذاشتن. من رک میگم و امیدوارم کسی ناراحت نشه ولی ما اصولاً آماده خور شدیم. در حدی که حتی حوصله ی یه قدردانی یه خطی رو هم نداریم.
سارا هم چند روز پیش از این وضعیت ناراضی بود و به خاطر زحمتی که سر آنه شرلی میکشه فقط یه توجه رو توقع داشت. من خودم زیاد توی پستهاش کامنت نذاشتم و این اصلاً درست نیست. ولی من اون مجموعه رو نخوندم و استفاده نکردم و اگر هم کامنت نذاشتم خیلی هم مسأله ای نیست. ولی بد به حال کسایی که دارن دانلود میکنن و میخونن و استفاده میکنن و حتی یه تشکر هم نمیکنن.
به هر حال من به سهم خودم سعی میکنم توی پستهای خلاق بیشتر حضور داشته باشم و اگر حتی استفاده هم نکردم براشون کامنت بذارم که دلگرم بشم.
امیدوارم این پست یه تلنگری برای هممون باشه که فقط توقعمون از دیگران نباشه و به وقتش خودمون هم اهل عمل باشیم.
پست قابل تأملی بود ممنون.
موفق باشی.

سلام بر شهروز الدوله. نکاتت خوب بودن.
موافقم.
البته میدونی یه انتقاداتی هم به بعضی از بچه ها وارده که اگه کامنتی واسه کسی گذاشتن حد اقل انتظار داشته باشن بازخورد دریافت کنن. بالاخره همه چیز هم یک طرفه نمیشه.
ولی کلا قبول دارم حرفاتو.
ایجاد انگیزه خیلی مهمه.
ارادت داریم. راستی انگاری تو داخل شش نقطه نبودی! حقیقتا من آن لاین میگوشیدم خیلی جزیی توجه نکردم شاید هم جایی صحبت کردی که من ردش کردم
در هر صورت موفق باشی

سلام.
ممنونم از این پست زیباتون. منم چندتا کار اراعه دادم که چون با خودم فکر میکردم آخه کی هست که بیاد خلاقیت های من رو دانلود کنه و گوش بده؟
اما این پست شما رو دیدم، فهمیدم که حد اقل ۳ ۴ نفری هسند که واقعا به این طور نمایش ها گوش میدن.
حالا من هم یک نمونه از کارهایی که کردم رو لینک میدم، خیلی دوست دارم نظرتون رو در بارش به من بگید.: اسم این نمایش دزدی در خانه یک مرد هست و تا الان قسمتهای یک و دوش رو ساختم. اینم لینکش:
https://gooshkon.ir/ghezel/mohammadhosein/namaayesh/doezdehDa'hrKhaaNehYehYehkMardGhessMatHaYeh1va'h2.mp3
فقط اگر لینک درست کار نمیکرد بدید به مدیرهای محله بلدن چطوری صافُ روستش کنند.
باز هم از پستتون ممنون، خدا نگهدار.

سلام خانم مظاهری.
یه جورایی همه ما میتونیم توی این قضیه مقصر باشیم.
وقتی توی یه پست کامنت میذاری انتظار بی جایی نیست که توی پست خودت هم کامنت بذارند.به نظرم یکَم لجبازی هم توی این داستان ها وجود داره.تقریبا پست ها داره به این سَمت پیش میره که اول اسم نویسنده رو میخونند بعد وارد پست میشن.
فکر کنم اینجا هم داره باند بازی میشه و به خیلی از بچه ها که واقعا هم زحمت میکشند داره یه کم بی توجهی میشه.
اگه خودمون نخوایم هیچکی نمیتونه این وضع رو درستش کنه.
خیلی ممنون که این پست رو گذاشتید تاروی من هم که شده تاثیر خودشو بذاره.

سلام.
همگی مقصریم ولی بحث باند بازی و اینا رو اصلا مطرح نکنید که به هیچ عنوان به این شکل نیست و واقعا پست از هدف اصلیش دور میشه.
نباید انتظار داشت هر کسی بیاد تو هر پستی هم بکامنته.
بالاخره سلایق و شخصیتها متفاوتن و همه هم مطمئنا این نکته رو میدونن و ارزش قائلن.
با بقیه کامنتتون موافقم و امیدوارم همگی سعی کنیم بیشتر هوای هم نوعامون رو داشته باشیم.
ممنون از حضورتون

سلام. تنها چیزی که همیشه حس کردم و این اواخر بیشتر حس می کنم که از دستم بر میاد اینه که پست ها رو بخونم، دانلودی ها رو گوش کنم، و از هر کدومشون استفاده کردم حتما۱کامنت زیر پست بفرستم. این تنها و کم ترین چیزیه که من ازم بر میاد. مخصوصا واسه جوون تر های محله که خوشحالم دارن زیاد تر میشن. به نظر شخصیه خودم این بچه ها پشتیبانی می خوان. این ها مثل جوونه هایی هستن که باید کمک کنیم قد بکشن و قوی تر بشن. بحث توجه و عشق توجه نیست ولی گاهی واقعا لازمه به۱کسی بگیم از نتیجه زحمتش استفاده کردیم و چه قدر شاد میشیم که ادامه بده. من سعی کردم و باز هم تا جایی که بتونم سعی می کنم این کار کوچیک رو انجامش بدم. به نظرم کامل تر رو بقیه ها گفتن و من تا همین جاش هم طبق معمول پر حرفی کردم ولی دلم نیومد نیام و نگم.
همون طور که گفتم این ها نظر شخصیه من بود و می تونه اشتباه باشه ولی خودم سعی می کنم بهش عمل کنم و این تنها وسیله تشویق و اگر بشه کمک به سفت تر شدن انگیزه بقیه رو از طرف خودم به کار بگیرم.
پست به جا و مفیدی بود. ممنون به خاطر این یادآوریه با ارزشت.
همیشه شاد باشی!

آفرین هم شهری خخخ.
راستی ببخشید یکی دیگه هم پرسیده بود.
حقیقتا منم دست به دست شده بود بهم رسید.
یادم نیست کجا و چگونه دقیقا،
ولی آهنگ معین رو فکر کنم تو یکی از سایتها باید پستش باشه.
کلا اگه ایشون رو دارین تو مخاطبین اسکایپ به بهشون بگین.
اگه خودشون هم بیان که دیگه عالیه

منم موافقم. فعلا گاهی اونقدر سرم شولوغ میشه که مثلا امروز شش صبح زدم بیرون، الان فرداست دارم مییام خونه. یعنی حدود هجده ساعت محل کارم بودم به دلیل کارای پر‌حجمی که باید توی شرکت انجام بدم. خیلی برنامه ها داشتم که مشغله هام برنامه هامو به باد فنا سپردند و باید برم برنامه هامو از باد فنا پس بگیرم! خخخ
همه ی دانش آموزا میدونن یکی از طرفدار های سرسخت و همیشگیشون بودم، هستم و خواهم بود.
یه طرح هایی مثل برترین پست های ماه یا هفته یا مثلا جوایز و مسابقات و کنفرانس ها و تقدیر میتونه انگیزه بخش باشه اما من خودم معتقدم اگرچه که اینا لازمه و باید باشه ولی انگیزه اگه بیرونی نباشه، اگه از توی داخل و از ته اعماق آدم بجوشه، آدم همه کاری میکنه و انتظاری هم نداره. مثلا من با خودم میگم هر کاری اینجا می کنم، چون به درد همه میخوره و چون عده ای رو خوشحال میکنه و به هدفشون میرسونه، پس منم که هدفم خدمت هست، با این کارم در واقع به هدفم رسیدم.
البته شاید یکی هدفش مطرح شدن باشه. مثلا بگه شعرمو، پادکستمو، آموزشمو، نوشته هامو اینجا میذارم تا همه بشناسندم. اینم خوبه. اینم یعنی از گوشکن به عنوان یه پله ی پیشرفت استفاده میکنه و خیلی هم عالیه!
کلا اگه ما بتونیم مثل گذشته ها یاد خودمون بیاریم که اینجا همیشه داوطلبانه، با پول های داوطلبی، با زحمت های داوطلبی، با آموزش های داوطلبی و با تجربیات داوطلبی بدون چشمداشت تا الان اداره شده، به این نتیجه می رسیم که بازم به رایگان باشیم و کمک هم دیگه کنیم تا لذت ببریم از محله و زندگی!
مرسی بابت این پست و ممنون به خاطر تلنگری که به من زدی تا یادم بیاری باید کمی از کار بزنم و کمی اینجا باشم.

سلام پس الآن دیگه باید پا شده باشی.
۵:۰۵.am
ooooo
شوما خیلی میتونی تأثیر گذار باشی بالاخره خیلیها با کامنتهای تو انگیزه میگیرن و کلا از تو الگو میگیرن.
خدا صبرت بده به هر حال هاهاها.
لذت پلنگ از زندگی! خخخخخخخ
به من چه انویدی ای واسه من میخونه بَبر!!!

سلااام بر زهره خاله خانمی عزیییزم شکلک ای ول به تو که حواست به همه و همه و همه هست…..
منم کاملا موافقم البته واقعا پست های این آقایوون که گفتی همه ش خوندنی و شندیدنی و جالب هم هستند….
من کلا تا جایی که باشم نه فقط به خاطره انگیزه دادن بلکه به خاطر عااالی بودنشون عرض ادب و ارادت دارم بهشون.
گاهی هم که نیستم تو کامنت ها یا حواسم به مطلب نبوده یا نتم نفتی زغالی بوده خخخخخ
ولی در کل خوشم اومد خیییلی
ذهنت زیباست
همیشه هم زیبا باشی و زیبا بمونی و زندگی کنی و شااادان باشی اون وسطا

دیدگاهتان را بنویسید