خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

پول تو ایران ریخته رو زمین! فقط باید زحمت بکشی خم بشی جمعش کنی!

سلام سلام. میلاد پیامبر اعظم (ص)بر همه ی شما مبارک و شادباش.
جاتون سبز واسه همایش جامعه ی بینا شهروند نابینا رفته بودم کاشان، بردنمون مشهد اردهال، همونجا که امامزاده سلطان‌علی‌بن محمد باقر یکی از امام زاده های واجب التعظیم هست، که هر ساله به رسم سنت فرشهاشو میشورن. یه محوطه ی سنتی در نزدیکیش بود که واسه اسکان رفته بودیم اونجا،
تقریبا سرسبز بود و البته جالب. از اتاقمون که اومدیم بیرون بوی خوبِ گیاهی نظرمون رو جلب کرد، با اطلاعاتی که من و دوستانم کم و بیش در مورد گیاه اسطوخودوس داشتیم فهمیدیم که مقدار زیادیش خودرو تو باغچه سبز شده، اینقدر هم بوش انرژی بخش بود، از نگهبانِ اجازه گرفتیم که بچینیم گفت اصلا ما اینارو حرس میکنیم میریزیم دور، فکر کنید این گیاهِ به این گرونی که داخل عطاریها چه خشک شدشو چه عرقشو به قیمتهای بالایی میفروشن، چون آخر وقت بود فرصت نشد بچینم ولی شخصا به این نتیجه رسیدم که کسی گفته بود پول تو ایران رو زمین ریخته فقط باید زحمت بکشی خم بشی جمع کنی،!!!
اگه کسی شرایطشو داشته باشه میتونه به راحتی تجارت کنه خخخخ، بچینه بیاره بفروشه، شاید هم من اصفهانی مَآبانه فکر میکنم!!! هان!؟ ولی جدی نظر شما چیه!؟ البته منظورم این نیست که به همین راحتیه ها! ولی شاید خیلی کارها هست که اگه آدم خلاق باشه میتونه ازشون درآمدزایی کنه،! خیلیها از همین کارها انجام میدن و درآمد بالایی هم دارن، خلاصه که قصد کردم دات واکر رو نصب کنم رو گوشیم با الاغ و شتر برم تو بیابونا گل و گیاه بچینم بیارم بفروشم خخخخخخخ.
شاد باشین و شادی و لبخند رو به دیگران هم هدیه بدین،

۵۱ دیدگاه دربارهٔ «پول تو ایران ریخته رو زمین! فقط باید زحمت بکشی خم بشی جمعش کنی!»

سلام

من خودمو کشتم فقط یه مقدار اسطوخودوس پیدا کنم! نمیشه که نمیشه! نگو باید میومدم اصفهان!

راستش بنظر منم کار برا هرکس که بخواد هست! البته کار خلاقانه! اما این خودش هم یک سری شرایط میخواد و خوب اگه نباشه باید بی خیال هرچی خلاقیته شد!

یه بحث مهمترم هستش که باید اصلا خلاقیته باشه! که من یکی ندارم! راستی اسطوخودوس رو درست نوشتم آیا؟

سلام زهره جان. ۱زمانی در گذشته عجیب دنبال این بودم که۱فکر پولکی بیاد به سرم ولی هرچی کردم نیومد خخخ! جدی خلاقیت باید باشه تا بشه. اگر فکر خلاق باشه باقیش هم معمولا هست. من نتونستم ای کاش بقیه ها بتونن! ولی جالب بود. همین موضوع که گفتی در مورد گیاه گل گاو زبون در اطراف ییلاقاتی که ما تابستون ها میریم صدق می کنه. خوراک گاو ها و خوراک طبیعت میشه در حالی که توی شهر قیمتش سر به فلک می زنه.
تأمل بر انگیز بود.
شاد باشی از حال تا همیشه!

حالا شوما بوگو بیبینم شوما موج نوریا تو کاشون چقدر پول پارو کردید هان هان هان. آیا تونستید همه سی دی هاتون رو بفروشید؟ با اصل مطلب هم موافقم که پول ریخته ولی برای جمع کردنش هم عُرضِه میخواد زرنگی هم میخواد. دیدی وقتی پول میریزند رو سر عروسو دوماد اونایی که زرنگترند زودتر و بیشتر جمعشون میکنند؟ ندیدی الهی که رو سرت بریزند تا بیبینی چی میگم. چند سال پیش هم عاشورا رفته بودیم یزد یه مراسمی دارند که نخلبَرداری بش میگند یه عالمه آدم میریزند دور یه مشت چوب و تخته خیلی سنگین که بش نخل میگند این نخل رو بلند میکنند و دور یک محوطه مثل حسینیه میچرخونند بعد یه عده دیگه که از قبل نذر کرده اند مقدار زیادی بادام و گردو پرت میکنند به طرف این نخل. اونجا هم هرکی زرنگتر باشه میتونه کلی بادوم و گردو جمع کنه من که جیبام پر شده بود دیگه جا نداشتم خخخخخ. خلاصه که پول درآوردن و پول جمع کردن زرنگی میخواد عُرضِه میخواد که متاسفانه کسی مثل من ندارم. کاش بداشته باشم کاش تو داشته باشی و یه روز یه ماشین شاسی بلند سوار بشی یه راننده تپل مپل هم داشته باشی به همه بگی مااا میتونیم مااا اینیم دیگگگه. دل عالی پر شادی ولی بدون جیب خالی .

آره ما هم دیدیم پول اونجا ریخته نشستیم زمین رو لمس کردیم جمع کردیم خخخخخ.
خدا رو شکر فروش خوب بود. عرضه هم دارین چطور واسه گردو زرنگ بودین ولی واسه پول نه؟!!. هاهاها جدا کاش یه جایی بود که با همفکری خیلی کارا رو میتونستیم انجام بدیم مطمئنا هر کسی استعدادهای خاصِ خودشو داره. یکی خوب صحبت میکنه یکی خوب ایده میده یکی تجربه ی بیشتری داره و و و و …
در مورد عروس و عروسی هم دیدم من میگم نقل بریزن سرم بهتره خخخخخخ. پولارو هم میگم بدن همشو به خودم! چه کاریه شام و شیرینی بدیم به مردم پول هم بدیم!؟ اصلا واسه اصفهانی جماعت زشته این کارا. نیمیدونم چرا این کارا را میکونند! ِِ!

سلاام فاطمه جان: آری رفتم فقط گوشتو بیاار! اینقدر دلقک بازی در اوردیم که نگو!
آسه رفتم که مبادا که ترک بردارد شیشه ی نازک تنهایی او! هاهاهاها!
فقط بهش گفتم ببخشید صدا عصام اومد بیدار شدی! گفت خیلی وقت بود خوابیده بودم خوب شد شلوغ کردی خخخخخخخخخ.
خلاصه گفت آب رو که گل نکردین گفتم نه بابا کلا خشکش کردیم! هیچی دوباره غش کرد خوابش برد ما هم فرار کردیم. هاهههاهاهاها

سلام وقتی بحث اقتصادی یا سیاسی میشه من باید باشم
عرض کنم که این کار همان اقتصاد مقاومتی هست
یعنی ما این کاری را که گفتید بکنیم و بعد به فکر صادرات باشیم
من بارها گفتم تو گوش کن و یا سایت های دیگه
خواهران برادران قاسم سلیمانی اقتصاد ما کیه
مگر ما تو جنگ اقتصادی نیستیم
چه کسی داوطلب میشه صلاح بگیره و بیاد میدون

چه کسی حاضر هست یا علی بگه و کمک کنه اقتصاد کشور آباد بشه
من ایده هایی تو ضهنم دارم منتظر سرمایه هستم تا آنها را پیاده کنم
شما اصفهانی ها یک شغلی که دارید و میتوانید پول دربیارید همان بحث صنایع دستی هست
یا شما اصفهانتون گرم هست راحت میتوانید برق خورشیدی تولید کنید
حرف آخر من این هست

قاسم سلیمانی های اقتصاد ما کیه
حسین فهمیده ی اقتصاد ما کیه
چه کسی حاضر هست تفنگ اراده را به دست بگیره
و تمام قد جلو ی
جنگ ناجوانمردانه ی دشمن ایستادگی کنه
به امید اقتصادی شکوفا برای ایران
متشکرم از پست اقتصادی
هر هفته قول بده یک پست اقتصادی منتشر کنی

سلام دوست خوبم
چطوری؟سفر به خیر.پیامتو دیدم اما نشد جوابتو بدم.ببخش عزیزم این روزا واقعا درگیرم اصلا وقت نکردم با دوستام باشم.نگی بی معرفت شدما.
حالا برات میگم.چه خوب!واقعا همینطوره.به نظر من همه ی
موفقیت چه تو زمینه ی مالی چه تو زمینه ی علمی به خلاقیت خود فرد بستگی داره.
پستت خیلی باحال بود.موفق باشی عزیییزم.

سلام سارا جان. راستی صداتو شنیدما!!
داشتم به این فکر میکردم که چرا آرامگاه سهراب سپهری اینقدر ساده هست فکر کن وسط زمین و هوا یعنی فقط یه سنگ داشت از بس ساده بوده ها!
گلاب گیری کاشان رو هم رفتم اینقدر با حال بود. فکر کن یه عاااااااالمه گل محمدی یه جا گذاشته بودند که گلابشو بگیرن تمام مراحلشو از نزدیک دیدیم و حس کردیم

درود!
بچه ها مواظب باشید…
راستی جهت اطلاع به عرض میرسانم که این عطاریها هستند که بیشترین سود را از گیاهان خشک شده میبرند… در باغها و اطراف روستای ما هم گیاهان مهمی میروید که خشک شده اش بسیار گران است و بارها پیش آمده که افرادی آن گیاهان را جمع آوری کرده اند و وقتی برای فروش به بازار برده اند خریداری نشده یا گیاه خشک فروشها به بهانه های مختلف قیمت را چنان پایین گفته بودند که طرف از آوردن گیاهان خشک شده به بازار پشیمان شده بودند…
من بیشتر از ده گیاه را در اطراف باغها و خانه ها و بیابانهای روستایمان میشناسم که جمع آوری آن بسیار سخت است و قیمت فروشش به فروشندگان بسیار کم است… اما خود فروشندگان به قیمت بسیار گران میفروشند…
پونه کوهی… پونه باغی… گل بومادرونی…کوکنار… تاجریزی… و چند گیاه دیگر که حالا اسم واقعیشون را بلد نیستم… هندوانه ابوجهل… اسفند… خارشتر… البته کتیرا هم هست که گران است و جنگلبانی بیابانها را برای به دست آوردن کتیرا اجاره میدهد و افرادی خاص این کار را انجام میدهند…!

میدونین واقعا ایران خیلی کشور ثروتمندیه حیف که هیچیش حساب شده نیست!
ما هم گیاهان زیادی داریم این طرفا، یه خانمی همسایه مون بود که لر بود. تمام این گیاهان رو میشناخت خیلی جالب بود.
فکر کنید یه مستأجر هم داشتیم که شاید ده سال پیش میگفت عنبر نسارا رو دونه ای میفروشن! هر موقع میومدن اینجا کلی جمع میکردن میبردن خخخخخ.
حیف دیگه نه صاحب خر میاد اینجا نه خودِ خر!

درود بر شما، وقتتون به خیر.
من یکی که خیری از فروشندگی ندیدم، چون یه نابینام، جدی گرفته نشدم، مثلاً تو فروش فلش، مموری، ساعت مچی، دست بند، سیم کارت و شارژ تلفن همراه فعالیت کردم، اما هیچ وقت به توفیق چندانی دست نیافتم.
استوخودوس واقعاً گرونه؟
نمی دونستم.
از این به بعد شبا که امکان رزرو دم نوش های گیاهی هست تو برنامه ی غذاییمون، چنانچه این دم نوش وجود داشته باشه حتماً می رِزِروَمِش و میام تو محله به مزایده می ذارم.خخخخخخخ. خوش به حالتون منم کاشان می خوام، دوست دارم اردیبهشت ماهی فرا برسه و من کاشان باشم.
چند سال پیش یه مسابقه ای بود که داداشم به همراه چند تن دیگه از نابینایان خراسانی اومد اون جا، ولی من چون اثری نفرستاده بودم نتونستم باهاشون باشم.
دلم روشنه که یه روز بالاخره میام کاشان.
شاد و پیروز باشید.
منم خم شم ببینم کف اتاقم چیزی افتاده که بردارم برم باهاش ساندویچ بخرم یا نه!

درود البته بیشتر خاصیت دارویی داره خیلی مثل مثلا خاکشیر و اینا فراگیر نیست واسه دمنوش.
دلتون هم روشن بمونه ایشالا قسمتتون میشه.
بله خییلی گرونه کلا داروهای گیاهی خیلی گرونه به خصوص اینایی که مثل اسطوخودوس هم دمنوشن هم دارو،
تازه من که راهشو پیدا کردم میام رو دستتون رو میارم خخخخ. در مورد موفق نبودنتون هم میتونه عوامل زیادی دخیل باشه.
شاید اگر حس میکنید به دلیل نابیناییتون بوده میشده از طریق سایت شارژ انجام بدن که متوجه هم نشن.
خلاصه شما هم شاد و موفق باشین.
اون گوشه اونجا اونجا! خخخخخخ.

سلام خانم مظاهری
مشهد اردهال رفتی نرم و آهسته یه سهراب هم سر زدی آیا؟
منم دلم خاسته بود بیام همایش اما شکلک تنبلی شدیدخخخ
ایول چه ایده ایی آره خدایی همین گیاهان کوه و بیابون که چیدنش بی هزینه است خشک شدش توی عطاریها کیلویی خداتومنه

سلام روشنک جان. آره من حسابی پر سر و صدا هم رفتم! چنانکه گفت قایقی خواهم ساخت خواهم انداختت تو آب، هاهاهاهاهههاه.
جات خالی سفر جالبی بود!
آره بد نیست فکراتو بکنی شراکتی عمل کنیم. گفته باشم من خر و شترهامو که راس و ریس کنم دو شنبه هفته آینده راه میفتم خخخخخخ. خبرم کن!

درود به تو دوست خوبم.
باهات کاملا موافقم. به شخصه خیلی از این خلاقیت های درآمد زا رو تو زندگیم دیدم.
به طور مثال: همین چند روز قبل برای کادو تولد زن داداشم یه نمونه آباژور خریدم که بیشترش از چوب تنه درخت ساخته شده بود. طوری که وقتی چشم بابام بهش افتاد صریح و رک گفت که این که عین یه درخت سالم تو باغچه میمونه. باور کن برای سازنده نهایتا ده هزار تومن هزینه داشت که چند برابر به من فروخته شد

سلام و درود بر میزگرد گذار محله خانم مظاهری گرامی
شغل جدید چطوره خوب هست آیا خب زودتر تا کسی این شغل رو تصاحب نشده برین مشغول شید خخخ
به هر حال آره شاید هم پول تو ایران ریخته باشه ولی من که ندیدم
ببین برای منی که این همه زحمت کشیدم این همه درس خوندم جوووونیم رو پای درس دادم البته ادعایی در خصوص رشته ام ندارما ببین من از الف تا ی حقوق رو اگه در نظر بگیری تازه َ حقوق رو هم یاد نگرفتم به هر حال من این همه درس خوندم ولی بازم باید مث چی درس بخونم تا در آزمون کارآموزی قبول بشم
خب من برم بقیه ی جزوهم رو بنویسم به هر حال مرسی بابت این پست تووووپ و عالی
شبتون هم خوش و برفی همراه با یه فنجون قهوه ی ترک تللللخ از نوع درجه ی آخر شب خوش و خدا نگهدار

درود! بله نورچشمی همان پشگل خر ماده ی باردار است که کمیابه و گران و دونه دادن برای سرما خوردگی و داروی پاکاری برای درمان بسیاری از بیماریها شناخته شده است که بهداشت و دکترها قبولش ندارند…
خخخخخخخهاهاهاهاهاهاهاهاها ببخشید خر ماده ی حامله بود که اشتباه گفتم باردار!

سلام شهروز الدوله!
واسه موهات دو شب پشت سر هم ناخن شست پاتو بِمَک! خخخخخخ.
واسه ناخنات هم باید ۴ هفته سه شنبه ها ساعت هشت بری دمِ لونه موشها! یه سوراخ بِکَنی یه کم از موهای وسط سرتو بچینی با ناخن انگشت وسطی پای چپت.
اینارو میذاری تو سوراخ، دقت کن که باید ۴ تا لونه موش جدا باشه در ۴ منطقه وگرنه به جواب نمیرسی. خخخخخخخخخخ.
پول منو هم یادت نره.
راستی دیگه نیا سراغ من چون میرم شهر دیگه به دلیل مداوای بیماران همه جای کشور. هاهاهاهاااهاها

درود بر شما من خودم چند وقت پیش داشتم به این قضیه فکر می کردم چند وقت پیش خانم گفت کمی ریشه شیرین لازم دارم یه چاقو برداشتم و رفتیم توی زمین های پشت خونه پدر خانمم و کلی ریشه شیرین بیان در آوردیم فصل بهار هم که میشه کلی بابونه می چینم و خشک می کنم تا یکی دو ماه دیگه هم کاسنی در میاد و کلی جمع می کنم البته بانو فکر نکنید این کار مجاز هست شما نمی تونید به صورت عمده این کار را انجام بدید اگر چنین کاری کنید منابع طبیعی از طریق نیروی انتظامی شما را جلب می کنه و پیگرد قانونی داره من یه بار از یکی از بچه های انتظامی پرسیدم آخه شما با این بیچاره ها چه کار دارید بگذارید این ها هم نون بخورن پاسخش به نظرم قانع کننده اومد گفت بابا طرف اومده یه کامیون ریشه شیرین بیان بار زده ببره صادر کنه بابا این ها بعد از یه مدت کاملا ریشه کن میشن و چون اجازه ترمیم هم به اون ها داده نمیشه سرعت این انقراض افزایش پیدا می کنه دیدم واقعا داره حرف حساب میگه الآن خیلی از دارو هایی که قبلا به وفور اطراف ما پیدا می شد دیگه پیدا نمیشه فکر نکنید فقط خشکسالی در این قضیه دخیل هست برداشت بی رویه هم خیلی مهم هست و این که ما عادت کردیم وقتی دست روی چیزی می اندازیم تا ریشه کنش نکنیم و تهش را هم جارو نکشیم دست بردار نیستیم بازم سپاس

الآن برادران رو خبر میکنم!
یک دو سه، یک دو سه، مرکز مقداد. مرکز مقداد!!!.
مقداد به گوشم مقداد به گوشم!
هاهاهاهاهاا.
بله واقعا موافقم مسلما که باید رو روالش پیش بره که متأسفانه نمیره!
راستی صادر هم بکنید واسه ماها. خخخ.موفق باشین آقای معلم گرامی

سلام زهره. کاملا با این حرف موافقم.
البته به این راحتی ها هم نیست، باید وقت گذاشت و تلاش کرد.
شخصا به وضوح دارم میبینم ملت از طریق کانال های تلگرامی چی جوری دارن بی حساب و کتاب ماهانه میلیونی پول در میارن.
شاید من هم تا چند ماه دیگه به جرگه همین ملت پیوستم خخخ چه معلوم.
الان که کانال تلگرام هواشناسیم بیش از ۱۷ هزار نفر عضو داره.
رسیدن این مقدار به رقمی معادل ۱۰۰ هزار نفر، مساوی با ماهانه پنج شش میلیون تومان پول هستش.
همین الانم دارم ماهی ششصد هفتصد هزار تومان ازش در میارم، اما خب فعلا چیزی به خودم نمیرسه و دارم هزینه ارتقا کانال میکنم تا زودتر رشد کنه.
یهو دیدی چند وقت دیگه منو به جرم دریافت های نجومی اومدن گرفتن بردن خخخخ

سلاام بر امیر سرمدی پروداکشن!
وای از شوما دیگه انتظار نیمیرفت، شوما الگو بودی نوچ نوچ، امیدمون رو نا امید کردی خخخخخ.
بله مسلما که نیاز به وقت و تلاش داره.
ایشالا که از صد هم بگذره فقط التماس دعا خیلی خیلی. هاهاهاهاها.
برم شهر خبر رو بخونم.
به محض اینترنت ناسرعت پر محدود اومدم به کامنتهام جواب بدم. پاینده باشی خبرنگار فعال

دیدگاهتان را بنویسید