خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

گزارش دیدار تعدادی از تشکلهای معلولین با مدیر کل صدا و سیمای کردستان

با تقدیم گرمترین سلامها و صمیمانه ترین درودها به ساحت شما هم محله ای های عزیز و فهیم.
در این پست قصد دارم تا گزارش متنی جلسه ای که با حضور نمایندگان معلولین با مدیر کل صدا و سیما ی کردستان و با همآهنگی سازمان بهزیستی و با هدف رصد مسائل معلولین برگزار گردید، به حضور شما تقدیم نمایم. چند نکته:
من خودم جلسه را ضبط نموده و سپس در یک زمان طولانی آن را به متن تبدیل کردم، اگر در نحوه ی تدوین و نگارش گزارش ایراد یا مشکلی وجود داشت به بی تجربگی بنده بر می گردد لذا این قصور را به بزرگواری خودبخشیده و پیشاپیش عذرخواهی مرا بپذیرید، و در نهایت این که گزارش حاضر کاملا شخصی تدوین و منتشر می شود.
در پایان مثل پستهای قبلی خود باز هم چند سوال مطرح نموده ام که می توانید در صورت تمایل به همه ی آنها یا تعدادی از آنها پاسخ داده و اگر هم در حال و هوای پاسخ دادن نبودید لازم نیست به هیچ کدام پاسخ دهید.
گزارش جلسه ی تشکلهای معلولین استان کردستان با مدیر کل صدا و سیمای مرکز کردستان
مدیریت سازمان بهزیستی استان کردستان به مناسبت گرامیداشت روز جهانی معلولین، و با هدف انتقال مسائل جامعه ی معلولین استان بدون واسطه و به صورت مستقیم به صدا و سیمای کردستان، اقدام به همآهنگی و برگزاری یک جلسه با حضور مدیر کل صدا و سیمای استان کردستان، مدیر کل بهزیستی، معاونت توانبخشی بهزیستی استان و تعدادی از نمایندگان تشکلهای معلولین نمود
در آغاز این جلسه مدیر کل بهزیستی استان کردستان هدف از برگزاری جلسه ی مذکور را ارتباط رو در روی نمایندگان تشکلهای معلولین با مدیر کل صدا و سیما به صورت مستقیم و بی واسطه، بیان دغدغه های اجتماعی، فرهنگی و نگرشی معلولین از زبان خود و انتقال آن به مدیر کل صدا و سیما، یاد آوری نقش صدا و سیما در اصلاح نگاه فرهنگی جامعه به معلول و پدیده ی معلولیت و غیره عنوان نمود. مدیر کل بهزیستی افزود که در حال حاضر در استان کردستان تعداد 16 تشکل معلولین فعال هستند که اغلب امور و مسائل مربوط به معلولین از جمله دفاع از حقوق صنفی معلولین و بسیاری دیگر از امور معلولین از کانال این تشکلها انجام می پذیرد.
در ادامه، نمایندگان تشکلهای معلولین حاضر در جلسه دیدگاه ها، نظرات و خواسته های خود را پیرامون عمده ترین مسائل و دغدغه های فعلی و آتی معلولین مطرح نمودند که اهم آنها به شرح ذیل است.
1- پیشنهاد حضور و همکاری یک نفر مطلع و آگاه به مسائل معلولین از خود جامعه ی معلولان، به عنوان مشاور صدا و سیما در امور مربوط به معلولین
2- حضور فعال و پویای نماینده ی صدا و سیما در جلسات مربوط به مناسب سازی معلولین
3- اطلاع رسانی و آگاه نمودن جامعه نسبت به شناخت و درک درست از پدیده ی معلولیت و معلولان، ارائه ی یک تصویر صحیح از معلول و حقوق و تکالیف واقعی وی در جامعه و همچنین آموزش تعامل صحیح با معلولین و تبیین و تشریح قوانین، آیین نامه ها و بخشنامه های حقوقی و قانونی مربوط به آنها از کانال برنامه های مختلف و پر مخاطب صدا و سیما
4- تاکید بر نقش صدا و سیما در ترحم و تقدس زدایی نسبت به جامعه ی معلولین از کانال تامین محتوای مناسب و تولید و پخش برنامه های کارساز
5- نگرانی معلولین به خاطر محتوای نامناسب برخی از برنامه های صدا و سیما که گاه موجب رنجش خاطر گروهی از معلولین می شود
6- انتظار از صدا و سیما در ارتباط با آگاه سازی، استاندارد سازی و فرهنگ سازی نسبت به معلولین و دغدغه های آنها
7- تاکید بر انعکاس و اطلاع رسانی در ارتباط با فرهنگ و آموزه ی همه جانبه سازی و فراگیری در مورد آموزش دانش آموزان معلول از کانال برنامه های گوناگون صدا و سیما
8- تاکید بر تابو شکنی فرهنگی و نگرشی نسبت به معلولین از طریق برنامه ریزی، تولید و پخش برنامه های تخصصی در مورد مسائل معلولین و با بهره گیری از نظرات و عقاید خود معلولان
9- پیشنهاد حضور یک نفر در صدا و سیما به عنوان مترجم ناشنوایان در برنامه های مختلف و بخشهای مختلف خبری
10- تاکید بر نقش مهم صدا و سیما در ارتباط با ضرورت و اهمیت انعکاس و اطلاع رسانی در مورد مناسب سازی معابر شهری و محیطها و فضاهای اداری برای معلولین
در ادامه ی این جلسه معاونت توانبخشی اداره ی بهزیستی استان ضمن تبیین وظایف حوزه ی توانبخشی در سه ساختار توانبخشی مراقبتی، توانبخشی روزانه و توانبخشی پزشکی، عنوان داشتند که صدا و سیما از طریق کانالهای اطلاع رسانی و آگاه سازی و تغییر نگرش می تواند با معلولان و بهزیستی تعامل سازنده ای داشته باشد.
نامبرده افزود، صدا و سیما با معرفی خدمات توانبخشی، اطلاع رسانی نسبت به توانبخشی به موقع، دادن آگاهی های لازم به منظور پیشگیری از بروز معلولیت های جدید،و معرفی تازه های خدمات، تازه های تجهیزات و تازه های درمان مرتبط با معلولین، می تواند در حوزه ی اطلاع رسانی در مورد مسائل معلولین و فعالیت های بهزیستی به جامعه کمک شایانی نماید. و در حوزه ی آگاه سازی و تغییر نگرش صدا و سیما می تواند با القای پذیرش تفاوتها در جامعه، مردم را برای پذیرش معلولین و رعایت حقوق مدنی آنها آماده نماید. این کار هم می تواند از کانال الف :
طراحی و تدوین برنامه های رادیوی و تلوزیونی تخصصی با حضور کارشناسان و با هدف طرح چالشها، کاستی ها، مشکلات، شناسایی نابرابری ها و علل آنها،
ب:
با احیا، باز تعریف و انعکاس مجدد قوانین، آیین ناامه ها
و بخشنامه های فراموش شده ی مربوط به حقوق معلولین و آگاه نمودن جامعه نسبت به ظرفیت های معلولین و تعیین تکالیف آنها نسبت به جامعه و فراهم ساختن بستر مناسب جهت مشارکت معلولین و ادای تکلیف خویش به جامعه ، انجام گردد.
در پایان این جلسه مدیر کل صدا و سیمای استان کردستان ضمن ابراز خوشحالی از دیدار با معلولین در مورد نوع نگاه و نگرش های جامعه نسبت به معلولین و پدیده ی معلولیت عنوان داشتند که در تمام جوامع خوبی ها و زشتی ها در کنار هم بوده و همیشه رفتارهای نیک و مورد پسند در کنار رفتارهای ناپسند معنا شده اند که برای تغییر و بهبود رفتارهای نامناسب و نگرشهای منفی باید در یک فرایند زمانی طولانی کار و فعالیت زیاد و آگاهانه ای صورت گیرد تا به یک وضعیت مطلوب رسید.
وی عنصر فرهنگ را در یک جامعه به اکسیژن تشبیه کرد و اعتقاد داشت تا زمانی که عنصر فرهنگ اصلاح نگردد سایر اجزا از جمله نگاه اجتماعی، وضعیت اقتصادی، ورزش یک جامعه و نگرشهای مردم آن جامعه اصلاح نخواهد شد.
بخش پایانی سخنان مدیر کل صدا و سیمای کردستان قولهایی بود که در پاسخ و رفع برخی از درخواستها و نیازهای معلولین داده شد.
اهم این موارد به شرح ذیل است.
1- بازنگری در مورد اطلاع رسانی، آگاه سازی و فرهنگ سازی در مورد امور معلولین
2- حضور نماینده ی صدا و سیما در جلسات مربوط به مناسب سازی معلولین و انعکاس اخبار و اطلاعات آن
3- اختصاص برنامه ی ویژه ی معلولان و اطلاع رسانی در لابلای برنامه های مختلف در مورد مسائل و دغدغه های مربوط به معلولین
4- تولید برنامه های خاص معلولین و انتخاب محتوای چنین برنامه هایی با بهره گیری از نظرات سازمان بهزیستی و معلولان
5- اختصاص یک بخش خبری در هفته به اخبار مربوط به معلولین و با حضور خود معلولین به عنوان مجری و گوینده ی خبر و همچنین در نظر گرفتن یک نفر مترجم برای ناشنوایان.
شایان ذکر است که این جلسه در روز سه شنبه و در سالن کنفرانس صدا و سیمای کردستان و با حضور نمایندگانی از تشکلهای معلولین از قبیل انجمن نابینایان و کم بینایان کردستان، انجمن ضایعات نخاعی، انجمن جسمی حرکتی، کانون ناشنوایان، انجمن سالمندان، انجمن هنرهای زیبای معلولین، انجمن معلولین باران شهرستان قروه انجمن ضایعات نخاعی و موسسه ی رفاه نابینایان سقز به مدت دو ساعت از ساعت 11 صبح تا 1 ظهر برگزار گردید.
چند سوال؟
1- به نظر شما چنین برنامه ها و فعالیتهایی چقدر در تغییر نگرش و اصلاح نگاه فرهنگی مردم نسبت به معلولین و مسائل آنها موثر است؟
2- آیا خود معلولان می توانند در تغییر سرنوشت خویش و بهبود نگرشهای مردم در مورد معلولین دخیل باشند؟ چگونه
3- وجود تشکلهای معلولین را چه اندازه در بهبود زندگی خانوادگی، اجتماعی، اقتصادی و حرفه ای معلولان ضروری و مهم می دانید؟
4- جامعه ی معلولین با چه ساز و کارهایی می تواند به همدیگر کمک نموده و هم نوعان را در برون رفت از مشکلات صنفی، اجتماعی، اشتغال، ازدواج، و غیره ی خویش یاری دهند؟
تکنولوژی تا چه اندازه ای توانسته است که مسائل و مشکلات زندگی شخصی، اجتماعی، حرفه ای و تحصیلی معلولان را کاهش داده و به آنها کمک نماید؟
در پایان ضمن عذر خواهی به خاطر طولانی شدن پست،
از شما دوست فهیم و فرهیخته که این پست را برای مطالعه انتخاب نموده اید کمال تشکر و قدردانی را دارم.

۱۴ دیدگاه دربارهٔ «گزارش دیدار تعدادی از تشکلهای معلولین با مدیر کل صدا و سیمای کردستان»

سلام دکتر.
من شدید مخلصتم و خودت میدونی نظر من درباره پستت چیه.
اول بذار این برنامه ها تهیه بشه و به قول وفا کنند تا ببینیم خوب خواهد شد یا نهو
این چه دیداریِ که به احتمال زیاد هزار نفر جمع شدن و فرصت نشده بجز سلام کردن حرفی هم بزنند؟
البته حرف زدن اما کسانی که گردن کلفت هستن.
چه نیازی بود همه برن اونجا؟ خودشون میرفتن دو سه نفری از همه چی میگفتن.
خواستن بگن ما هم برنامه داریم و از همه دعوت میکنیم؟
من به این دو مدیر بهزیستی و صدا و سیما میگم:
گر نبودی لاف زشتت ای گدا
یک کریمی رحم افکندی به ما

و یا:
ور نگویی عیب خود باری خمش
از نمایش وز دغل خود را مکش.
تو دلبند منی. دوستت دارم دکتر

سلام کامی قهرمان
اولا هزار نفر نبودیم گفتم که از هر تشکل یکی دو نفر به عنوان نماینده حضور داشتند و شاید بین ۱۵ تا ۲۰ نفری می شدند. که البته فرصت صحبت کردن برای همه بود
ثانیا من هم که گردنم کلفت نیست و در برابر شما از مو باریکتر است صحبت کردم.
و اینکه چرا همه را دعوت کرده بودند به این خاطر بود که همه چیز را همه گان دانند. و اگر من تنهایی می رفتم از مشکلات و مسائل سایر تشکلها چه اطلاعاتی داشتم که بیان کنم و یا انجمن جسمی حرکتی چگونه می توانست که مشکلات من و تو را درک نموده و مطرح سازند.
از اینکه همیشه هستی خوشحال و سپاسگزارم
شاد باش

سلام. این دفعه حواسم بود خیلی دیر نرسم.
حرف های قشنگی زده شد و ای کاش شاهد عملی شدنشون باشید و باشیم! این رو گفتم چون به دفعات شاهد این بودیم، همگی شاهد بودیم که گفتار ها گفته شدن و عملی نشدن و باز سالی دیگه و برنامه ای دیگه و تکرار و تکرار. از صمیم دل امیدوارم این دفعه مهری باشه بر بطلان این بینشه من و شاهد باشیم که شما تشریف میارید اینجا و از تحقق اهداف این برنامه ها و عملی شدن گفته ها در کردستان برامون میگید.
در مورد سوال ها هم واقعیتش ترتیبشون یادم رفت.
به نظر من تکنولوژی خیلی در زندگی معلول ها اثر داشته و داره. گفتم معلول ها چون بحث معلول هاست. اثراتش زیاده خیلی زیاد. یکی از کوچیک کوچیک هاش اینه که۱معلول می تونه خط های محدودیت هاش رو کم رنگ تر کنه. اینکه لازم نیست من واسه پرداخت فلان قبض بلند شم برم فلان مکان و پرداختش کنم اون هم با کمک۱فرد سالم، اینکه۱ناشنوا می تونه با نابینا پیامک بازی کنه و دوست های اینترنتیه خوبی هم واسه هم باشن بدون اینکه در فهم صحبت های هم مشکلی براشون پیش بیاد، اینکه من واسه شارژ کردن خط مبایلم لازم نیست حتما منتظر۱فرد بینا بشم تا کمکم کنه، و خیلی چیز های دیگه که خیلی مهم تر هستن و گفتنشون زمان می بره و خوندنشون حوصله می خواد، همه از اثرات مثبت تکنولوژی هستن و چه قدر عالی!
در مورد نظرم و نگاهم به این مدل برنامه ها هم، به نظر من محتوای این مدل برنامه ها بعد مشخص میشه. زمانی که بشه سنجید چه قدر از صحبت هایی که شده بود عملی میشه و معلول های مثلا کردستان که الان مورد بحثه چند درصد از نتایج عملیه این تصمیمات بهره مند شدن.
در مورد اینکه معلول ها چه قدر در تغییر نگرش های اجتماع می تونن مؤثر باشن، من تصور می کنم شاید خیلی. ببینید شما اگر۱کتابخونه کتاب در مورد فلان موضوع بخونید شاید اون قدر با اون موضوع آشنا نشید که عملا با اون موضوع برخورد کنید و از نزدیک ببینیدش، لمسش کنید و عملا باهاش سر و کار داشته باشید. رسانه ها، برنامه ها، گزارش ها، شاید بتونن تئوری در مورد معلول ها خیلی چیز ها به مردم بگن. اینکه معلول ها چه جور افرادی هستن. اینکه می تونن توانا و موفق باشن و اینکه میشه اون ها هم زندگی عادی شبیه باقیه افراد داشته باشن. ولی به نظر من هیچ کدوم از این ها نمی تونن اندازه۱معلول که بین افراد سالم می چرخه و زندگی می کنه در آگاه کردنشون تأثیر داشته باشن. توضیحات تئوری هستن و۱معلول همراه مشکلات و توانایی هاش می تونه۱تجربه عملی و۱آگاهیه مجسم به بیننده بده. البته سخته. آخه آگاه کردن ها و بیدار کردن ها معمولا ساده نیست. در۱محیط با۶۰نفر عضو ماه ها تلاش می کنی که بفهمن می تونی ولی اون اندازه که باید موفق نیستی. شاید لازمه مدل دیگه ای تلاش کنی. شاید خیلی درست نرفتی. خلاصه سخته ولی این مؤثر ترین راهه آگاه کردنه.
اجازه بدید باقی رو دیگه نگم چون تا همین جا هم خیلی بیشتر از اندازه مجازم حرف زدم و حسابی طولانی شد. معذرت می خوام.
ممنون که هستید.
به امید روز های بهتر برای همه اعم از معلول و سالم.
همیشه شاد باشید!

سلام بر بانو پریسا،
توجه و دغدغه ی شما را نسبت به امور معلولین می ستایم
خیلی خوشحال هستم که مرا از نظرات و عقاید بکر خود بی نسیب نساختید.
آره متاسفانه نظیر چنین برنامه هایی زیاد دیده ایم. به امید تحقق عملی آنها
البته اگر ما نیز میدان را خالی کنیم این قولها و برنامه ها احتمالا در وادی عمل قدم نخواهند زد.
باز هم سپاسگزارم
شاد باش

دکتر محمدی عزیز با سلام و سپاس فراوان

از اینکه مارا در جریان جزءیات نشست تشکلهای معلولین با مدیر کل صدا و سیمای استان گذاشتید صمیمانه سپاس گزاریم.
در خصوص پرسشهای دقیقی که مطرح کردید هر کدام نیازمند تامل و مداقه بسیار است. اما مختصرا نکات ذیل در این مجال قابل طرح است.
1- به نظر شما چنین برنامه ها و فعالیتهایی چقدر در تغییر نگرش و اصلاح نگاه فرهنگی مردم نسبت به معلولین و مسائل آنها موثر است؟
به باور بنده آنچه که در حال اتفاق است مرحله گذاری است که هر جامعه میبایست آنرا طی کند تا به توسعه همه جانبه در همه سطوح فرهنگی اقتصادی اجتماعی و… برسد. معلولین و تغییر نگاه به افراد دارای معلولیت نیز از این حیث مستثنی نیستند. اگر منصفانه قضاوت کنیم وضعیت افراد دارای معلولیت در جامعه ایرانی نسبت به یکی دو دهه گذشته تفاوتهایی را احساس میکند. هرچند با وضعیت مطلوب بسیار فاصله داریم اما نباید از یاد برد همین تفاوتها را باید مدیون همین برنامه هایی باشیم که عده ای آنرا بیهوده میدانند.
2- آیا خود معلولان می توانند در تغییر سرنوشت خویش و بهبود نگرشهای مردم در مورد معلولین دخیل باشند؟ چگونه
بیشک هیچکس به اندازه خود معلولین به مسائل و مشکلات خویش آگاه نیستند. نباید انتظار داشت که افرادی خارج از گروه معلولین وارد شوند و انقلابی در زندگی افراد دارای معلولیت ایجاد کنند. معلولین اقلیتی در میان سایر اقلیتهای جامعه هستند که در کنار اکثریت زندگی میکنند. طبیعتا هر اقلیتی در اندیشه بهبود شرایط خویش است. اگر قرار باشد معلولین در خانه بنشینند به امید دیگری یا به این دلیل که پیگیریهایشان هیچ تاثیری ندارد پس این برای مردم و مسئولین بدان معنی است که افراد دارای معلولیت اساسا هیچ مشکلی ندارند تا در پی حل آن یا مجبور به حل آن باشند.
3- وجود تشکلهای معلولین را چه اندازه در بهبود زندگی خانوادگی، اجتماعی، اقتصادی و حرفه ای معلولان ضروری و مهم می دانید؟
تشکلها و جوامع مدنی به میدان میآیند تا اولا جامعه هدف فراموش نشوند و ثانیا در چهارچوب همکاری، وحدت، همبستگی و یکی شدن به مطالبه گری و احقاق حق تک تک اعضای جامعه هدف بپردازند. نباید از تشکلها به عنوان اشخاص حقوقی انتظار معجزه داشت در نهایت این خود اشخاص حقیقی هستند که باید اراده کنند و بخواهند که تغییری در وضعیتشان ایجاد شود. تشکلها ابزار مطمئن در دسترس و تسریع دهنده ای هستند که مارا در مسیر صحیح مطالبه گری قرار میدهد.
۴- جامعه ی معلولین با چه ساز و کارهایی می تواند به همدیگر کمک نموده و هم نوعان را در برون رفت از مشکلات صنفی، اجتماعی، اشتغال، ازدواج، و غیره ی خویش یاری
دهند؟
تکنولوژی تا چه اندازه ای توانسته است که مسائل و مشکلات زندگی شخصی، اجتماعی، حرفه ای و تحصیلی معلولان را کاهش داده و به آنها کمک نماید؟
در درجه اول ما نیازمند اصلاح خویشتنیم. تا یک سری از فرهنگهای درونی را اصلاح نکنیم تشکلها نمیتوانند چندان فعالیت تاثیر گذاری داشته باشند. تقویت روحیه کار گروهی و ایمان به نتایج آن. دور اندیشی، نگاه مثبت به آینده، عدم مانع تراشی از سوی همدیگر از جمله سازکارهای اولیه ای هستند که بیشتر جنبه نرم افزاری دارند تا سخت افزاری.
ارادتمند سرگران عضو هیئت مدیره موسسه

سلامی دیگر به دکتر خودمون.
راستی من یه حرف دارم اگر اشتباهِ لطفا اصلاح کن.
میگم بهتر این نیست که افراد در چنین پستهایی که نظر شخصیشون رو میگن با نام کاربری خود وارد بشن و نظرشون رو بگن؟
به درست یا اشتباه بودن نظر افراد کار ندارم چون به من ربط نداره اما اگر یکی بیاد از طرف یک ◾مؤسسه نظر شخصیشو بگه کار درستی نیست.
علت چیست؟ شما وقتی در یک ◾مؤسسه مشغول به فعالیت هستید تعداد زیادی عضو آنجا حضور دارند که به احتمال زیاد نظرشون با نظر شما یکی نیست.
حتی اگر شما عضو هیئت مدیره هم باشید باز هم باید نظر شخصی خودتون رو با نام کاربری خود بنویسید.
در نهایت میخوام بگم اختلاف در همه سطوح هست حتی در خود هیئت مدیره.
این شعر هم تقدیم تو باد.
درد دل خسته دردمندان دانند
نه خوش نفسان خیره خندان دانند

دوست گرامی طرح دیدگاه های مطروحه از این حیث بود که موسسه رفاه نابینایان شهرستان سقز نیز در این نشست حضور فعال داشتند و مشارکت و حضورشان در راستای همین اهداف و دیدگاه های مطروحه هم بوده است. چنانچه در این نشست اعضای موسسه حضور نداشتند نظر شما کاملا صحیح بود.
موفق باشید.

شاید لازم است بیشتر در مورد اشخاص حقوقی و اختیارات نمایندگان آن بدانیم. امیدوارم در همین محله بتوانیم این حدود وظایف و اختیارات یک شخص حقوقی و نمایندگان آنرا جهت اطلاع دوستان گرامی مطرح کنیم تا قضاوت صحیحی نسبت به این امور پیدا کنیم. بیشتر از این نیازی به ادامه بحث نمیبینیم.
با سپاس فراوان

با سلام و درود فراوان به حضور دوستان مشغول به خدمت در موسسه ی رفاه نابینایان سقز به ویژه دوست گرانقدر و فعال در امور معلولین، جناب آقای دکتر سرگران
اولا بسیار خوشحال هستم که این گزارش مورد توجه دوستانی مانند شما قرار گرفته است.
ثانیا بسیار از نظرات و تعهد صنفی شما سپاسگزارم که چنین با تعهد مدنی خویش این مطلب را مطالعه نموده و من و سایر دوستان را از نظرات و راهنمایی های دلسوزانه ی خویش بهره مند نموده اید
و در نهایت من هم به طور کلی با نظرات و عقاید شما موافق هستم.
به هر حال حضور، توجه و دقت شما را نسبت به مسائل مبتلابه جامعه ی معلولین را می ستایم. .
شاد باش

سلام کامی جان باز هم خوشحالم که هستی
شعرت هم بسیار زیبا و با مسما بود.
اینکه کسی نظر خود را در یک پست شخصی بگوید و یا در قالب یک انجمن، حرف های خود را بزند، اگر مانند دکتر سرگران در پایان پست، به طور واضح خود را معرفی نماید، به نظر من تفاوتی نمی کند. چون اگر غیر از این بود و مثلا در مورد این پست تفاوتی بین نظر دکتر سرگران و سایر اعضا بود. به احتمال زیاد همان اعضا معترض می شدند.
در نهایت حرف من این است که
گرچه گویند همزبانی بهتر است، اما همدلی از همزبانی خوشتر است
کامی جان
گه معتکف دیرم و گه ساکن مسجد
یعنی که تو را می‌طلبم خانه به خانه
حاجی به ره کعبه و من طالب دیدار
او خانه همی جوید و من صاحب خانه
مقصود من از کعبه و بتخانه تویی ، تو
مقصود تویی ، کعبه و بتخانه بهانه
یعنی همه جا عکس رُخ یار توان دید
دیوانه منم من ، که روم خانه به خانه
هرکس به زبانی صفت حمد تو گوید
بلبل به غزل خوانی و قمری به ترانه
گلم محتوا را بچسب کانال را بیخیال
شاد باش

فدای تو که عزیزی.
ولی تو هم گفتی مهم نیست کانال چی باشه ولی عزیز من همه که اینترنت ندارن در سقز.
تو احتمال بده یکی از اعضای سقز از این حرفا خوشش نیاد.
آخه نماینده حقوقی یعنی چی در انجمن؟ یعنی این که نماینده حقوقی میتونه از طرف همه حرف بزنه؟ یا میتونه با اجازه همه که حرفاشون رو قبلا بهش گفتن حرف بزنه و عمل کنه؟
وظیفه مربوط به این ایراد که من گفتم شاید یک جمله نباشه.
اگر قانونی هست دوستان میتونن در یک جمله بگن که بنا به این قانون انجمن میتونه اینطور رفتار کنه. اصلا اولش هم طرفم خودت بودی و بس پس بدون که عاشقتم

سلام کامی جان
ما که اندازه ی تو دموکرات نیستیم. راستی تو چرا رییس ستاد هیلاری نشدی؟
هرچند اگر هم می شدی الان تو یک شکست خورده بودی که ما به حالت گریه می کردیم و تو را عامل شکست هیلاری معرفی می کردیم.
پس همان بهتر که نشدی و همینجا ور دست خود ما ماندی و وظایف دموکراتیت را از اینجا دنبال کردی و ما را محاکمه کنی.
ما همه جوره در خدمتیم تو امر بفرما گلم
شاد باش

دیدگاهتان را بنویسید