خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

بینا کردن کودکی با استفاده از فنآوری جدید

با تقدیم گرمترین سلامها و صمیمانه ترین درودها به ساحت دوستان گرامی و هم محله ای های گرانقدر
امیدوارم که حالتان به خوبی آفتاب، روانتان به آرامی خواب و جریان زندگیتان به روانی آب باشد. امروز که داشتم در اینترنت برای خودم می گشتم به یک خبر جالب از نوع خودمان برخوردم گفتم شاید اشتراک این خبر با شما باعث دمیدن امید در دلهای شما نیز بگردد. این شد که تصمیم گرفتم آن را در این محله منتشر نمایم.
بینا کردن کودکی با فناوری جدید +عکس
یک کودک چهارساله شدیداً کم‌بینا به نام «کریستیان کاردناس» توانست به لطف پیشرفت‌های تکنولوژی، با عینک الکترونیک مخصوصی به نام eSight برای اولین بار دنیای اطراف خود را بوضوحی فوق‌العاده بالا ببیند.
اتاق خبر 24:
«جف فنتون»، نماینده شرکتی که این عینک را عرضه کرده، در حالی که کریستیان مشغول تماشای دنیای اطرافش در یکی از اتاق‌های مدرسه ابتدایی سابین بود، گفت: در این عینک دوربینی کار گذاشته شده که تصاویر جلوی آن با سرعت زیاد و کیفیت بالا ضبط شده و سپس بلافاصله به فرمتی تبدیل می‌شود که بدون نیاز به انجام عمل جراحی، امکان تماشای آنها را برای فرد استفاده‌کننده فراهم می‌آورد و در نتیجه، شخصی نابینا چون کریستیان، امکان واضح دیدن دنیای اطرافش را به دست می‌آورد».
کریستیان که هنگام تحویل و آزمایش عینک، از سوی خانواده و دوستانش در تگزاس امریکا احاطه شده بود، هنگامی که توانست حتی خطوط چهره آنها را برای اولین بار به گونه‌ای شفاف ببیند با هیجان نام دوستانش را صدا می‌زد: «جردن، جسی، بوستون… من می‌توانم شما را ببینم»، به چهره مادربزرگش نگاه می‌کرد: «مادربزرگ! چقدر دوستتان دارم»! و مدام سر بر می‌گرداند و اظهار شگفتی و هیجان می‌کرد.
به گفته مادرش، «سیلویا کاردناس»، هزینه تهیه این دستگاه با کمک افراد نیکوکار و خیر جمع‌آوری شده و به فرزندش که همراه با یک نوع اختلال عصبی دستگاه بینایی به نام septo-optic dysplasia متولد شده بود، اجازه تماشای دنیای اطرافش را می‌دهد. وضعیتی که از این بیماری نادر حاصل شده بود، کوچک ماندن شدید اعصاب بینایی در کریستیان و فرستادن سیگنال‌های بد به مغز او بود که به نابینا شدن او منجر می‌شد. او پیش از این مجبور بود با استفاده از عصایش بر تمام چالش‌های زندگی غلبه کند.
پدر او، «جراردو کاردناس» که از تماشای شادی فرزندش بسیار خوشحال شده بود، گفت: «این واقعا اتفاق هیجان‌انگیزی است؛ هیجانی از نوع عاطفی… می‌دانید؟ امیداورانه گمان می‌کنم این عینک نه تنها به او در مدرسه کمک خواهد کرد، بلکه او را قادر به تماشای چیزهایی خواهد کرد که تاکنون نمی‌توانسته ببیند».
کریستیان در تمام مدت از دیدن اشیاء اطرافش شگفتزده شده و مدام در حال چرخیدن در اتاق و تماشا و تجربهٔ دیدنی‌های جدیدش بود: اسباب‌بازی‌ها، اشخاص، چهره‌هایشان و…
شرکتی که عینک eSight را عرضه کرده در کانادا تاسیس شده و تاکنون چند ورژن از این عینک الکترونیکی را تولید کرده است که با استفاده از ویژگی‌های واقعیت مجازی، امکان به تصویر کشیدن دنیای واقعی را نیز برای برخی از کم‌بیناهای شدید مهیا می‌کند. والدین کریستیان اولین بار ورژن دوی این عینک را روی صورت دختری در دالاس دیدند و در عین ناباوری از قادر کردن فرزندشان به دیدن، به فکر تهیه چنین عینکی افتادند.
بر اساس آنچه کیلگورنیوز منتشر کرده، پزشکان وقتی که کریستیان در ۱۱ هفتگی عمر خود بود به والدینش گفتند که ممکن است فرزندشان قادر به دیدی بسیار بسیار اندک باشد یا این‌که اساساً نتواند هیچ چیزی جز سیاهی را ببیند!
عینکی که اکنون جای عصای سفید او را گرفته، در واقع یک ابزار پوشیدنی متشکل از دوربینی با کیفیت بالا در جلوست که می‌تواند تا ۲۴ برابر بزرگنمایی (زوم) را ثبت و بلافاصله تصاویر ثبت‌شده را به گونه‌ای پردازش کند که به کیفیتی فوق‌العاده بالا (super high-definition) تبدیل شده و در برابر دیدگان او به نمایش بگذارد.
برای مشاهده تصاویر بیشتر کلیک کنید.
فنآوری جدید، کودکی را بینا کرد

منبع: جام جم آنلاین

۲۴ دیدگاه دربارهٔ «بینا کردن کودکی با استفاده از فنآوری جدید»

سلام جناب محمدی و عرض تشکر فراوون. حرفی که می زنم کلی هست و ربطی به این پست خاص نداره. راستش من احساس می کنم بعضی از ما و از جمله خواهر خودم یاد گرفتیم که بجای اینکه انرژی و وقتمون رو صرف حل مسایل و معضلات واقعیمون بکنیم، صرف جستجو و مطالعه و به اشتراک گذاشتن مطالبی درمورد بینا شدن یه نفر توی یه کشور دیگه اون هم با شرایط خاص بکنیم. خب این مثل اونه که من توی بیابون خدا از تشنگی دارم هلاک میشم، حالا بجای دنبال آب گشتن، صفحه گوشیمو باز می کنم و با دیتای گوشی دنبال مطالب مرتبط با اختراع نوشی دنی هایی می گردم که ظاهرا اگه آدم بخوره تا یه هفته هوس آب نمی کنه.
خب ممکنه کسی بیاد بگه ما هم زندگیمون رو می کنیم، هم دنبال این چیزا می ریم. حرف من اینه که بابا همین قدر توان و انرژی هم حیفه واسه این کارها گذاشته بشه. ما مخصوصا توی کشور توسعه نیافته ای مثل ایران، اولویت های خیلی مهم تر و کارهای خیلی خیلی واجب تری در حوزه توانمندسازی خودمون و چونه زدن برای حقوقمون داریم که به نظرم این مسایل توش گمه. حالا باز یکی میگه هرکس هرجور دلش می خواد وقت و انرژیش رو مصرف می کنه و به تو هم ربطی نداره. خب این دیگه حرف حسابه و حرف حساب هم که جواب نداره! ارادت فراوون.

درود بر شما دوست گرامی
اولا بسیار ممنون که این پست را قابل دونستید و با حضور گرم و نظرات خوب خود به ما هم دلگرمی می بخشید.

ثانیا من هم تا حدی با شما موافق هستم که انسان عاقل باید داشته ها و توانایی هایش را برای رسیدن به اهداف مهم و قابل حصولتر صرف نماید و به اصتلاح بیشتر واقعبین باشیم تا آرمانگرا
ثالثا هر یک از ما افراد دارای آسیب بینایی از یک حس بسیار مهم به نام بینایی و یک عضو از بدن به نام سلطان بدن به نام چشم محروم هستیم و این محرومیت بسیاری از پیامدهای ناخوشآیند را برای بسیاری از ما رقم زده است و هر کدام نیز بدون شک بدمان نمی آید که روزی بیاید که از پیامدها و تجربه های ناخوشایند این پدیده رهایی یابیم. این است که گاه افرادی از ما چنین اخباری برایشان چون قاصدک خوشبختی عمل کرده و برای لحظاتی نیز شده ما را به آن دنیاهای رویایی متصل می گرداند. بنابراین رصد چنین اخباری از طرف برخی از معلولین زیاد هم غیر طبیعی نیست.
رابعا همانطور که در اول پست هم خدمتتان عرض کردم من فقط در اینترنت گشت می زدم و به صورت اتفاقی به این مطلب برخورد نمودم و با خود تصمیم گرفتم که این مطلب را در قالب یک خبر مرتبط با جامعه ی افراد دارای آسیب بینایی منتشر نمایم.
در پایان باز هم از حضور گرمت تشکر می نمایم و شما را به دادار هستی می سپارم

سلام جناب محمدی گرامی. راستش من اصلا منظورم این نبود که از شما راجع به علت این پست توضیحی بخوام، و اصلا به خودم هم چنین اجازه ای نمیدم. اما نقدی کلی بر جامعه نابینایان داشتم که توی این پست مطرحش کردم، وگرنه شما باز هم از این مطالب واسه علاقه مندان به این موضوع بذارین و حتما هم استقبال میشه. ممنون که لایق دونستید و پاسخ دادید.

درود بر امید
راستش منطق شما بسیار قوی و محکم است .البته که باید به دنبال توانمندی ها و مرتفع نمودن مسائل اصلی و اساسی در این سرزمین کهن باید گشت .اما زندگی مجموعی از چند کلیت مستقل و مهم است که هر کدام از این کلیات به تنهائی معنی و مفهومی ندارند ؟ این را هم نفهمیدم که این کدام روش است که خودت می برید و می دوزید .. اگر تمامی گفته ها و نگفته های شما درست باشد چرا باید به دنبال توانمندی ها و استقلال نابینایان بگردیم .داستان یکی روبهی دید بی دست و پا خود حکایت از این دارد که اصلا نیازی به تلاش و تکاپو و مواردی که در سرزمین شما مهم است نیست و همین که هست ؟ یعنی اینکه میان ماه من تا ماه گردون تفاوت از زمین تا آسمان است .!
متاسفانه دوست عزیزمان از رشد و پیشرفت تکنولوژی ترس و وحشتی دارد کمپرس ؟؟؟؟!!!!! .
قصد حاشیه دادن به مطلب نیستم و امید هم این قصد را نداشت اما خواستم بنویسم دوست عزیزم قطعا ماموریت آقای محمدی در این لحظه انتشار مطلوب و به جای این مطلب بوده و شما هم با این مطلب تلنگور داشته اید و در عمق ضمیرتان و در عین ناباوری و ناامیدی که هرگز هم ناامید نباشی و شما امید هستید این اخبار را سهل الوصول بزودی در تسخیر و مددکار توانائی هایتان خواهید یافت .

درود
خخخخ اگر قرار بود که متوجه بشی که خودت همینه که من می خواستم بنویسم می نوشتی ؟! متقلب ! قصد تقلب داری خخخخ .
بعدش هم چرا من بیام پائین تو خودت خیلی رفتی بالا الان هم پاتو روی دهنم گذاشتی و داری خفه ام می کنی بعد انتظار داری متوجه هم بشی .
آهان سوادم هم در حد اکابره و حتما شما دیپلمه یا لیسانسه هستید و همین امر مجابت خواهد کرد که کمی هم به کلاس های نهضت سر بزنی بعد ما رو درک می کنید .خوشبختانه امید جان پاسخ مناسب دادند .اگه پاسخ را از امید فهمیدی مسئله حله حل .

سلام بر قنبر عزیز
ضمن تشکر از حضور گرمت در این پست خدمت شما عرض می کنم زمانی که چنین خبرهایی منتشر می گردد فقط در مراحل آزمایشی و اولیه هستش و تا زمانی که به صورت کامل عملیاتی گردد احتمالا مدتی طول خواهد کشید. باز هم حضور گرمت را ارج می نهم.
در پناه او آرام باشید

سلام و عرض ارادت. حرف من اینه که ما باید به دنبال توانمندسازی و استقلال خودمون باشیم و دنبال کارهایی بریم که نتایج ملموس توی زندگیمون دارند. مثلا اینکه ما اخبار فن آوری رو دنبال کنیم خیلی خوبه؛ اینکه ما اخبار اجتماعی یا علمی یا فرهنگی رو دنبال کنیم خیلی خوبه؛ اما من واقعا نمی تونم درک بکنم که چرا عده کثیری از ما اخبار بینا شدن نابیناها واسمون جالبه. نمی خوام به کسی انگی بزنم، به نظر من که البته کاملا هم شخصیه و می تونه درست یا نادرست هم باشه، پیگیر بودن این قبیل اخبار نشونه اینه که ما با خودمون به همون شکلی که هستیم کنار نیومدیم. به نظر من، اولین قدم برای توانمندسازی اینه که خودمون رو بپذیریم همون جوری که هستیم و در قدم بعد سعی کنیم با درک صحیح و واقعی از امکانات و محدودیت های خودمون مشکلاتمون رو تا جایی که میشه از سر راه برداریم و سر راه دیگرون بذاریم که حالشو ببرند. درمورد این استدلال که من از پیشرفت فن آوری وحشت دارم هم واقعا نمی دونم از کدوم عطاری اوردینش، اما خب بالاخره حتما توی این نوشته یا سایر نوشته های من دلیلی واسش داشتین خب. منتظر پاسخ شما هستم. باز هم ارادت فراوون.

درود
بنده حقیر هم ارادت ویژه به حضرتعالی پیدا نموده ام .دیدگاه ها مورد احترام هستند و هر فردی دنیا رو از نظر خودش می بیند .با نوشته شما برداشت شخصی بنده این است که شما خودتان را همینطور که هستید پذیرفته اید و در مقابلش حتی در رویاهایتان هم به دنبال بینا شدن نیستید و در واقع به گفته من شما دیدن را بعید می دانید برای نابینا .این یعنی خیلی پذیرش مثبت و زیادی که به نوع خودش افراط است .بنده هم این موارد را در برخی موارد دارم و این روحیه اصلا جز ذات انسانی است .افراط و تفریط همه اش بد است نه باید آنقدر خیالاتی باشیم و نه باید احتمال بروز و وجود احتمالات را از بین ببریم .من اگر بد نوشته باشم ببخشید اما منطورم شما از پیشرفت علم و دیدن نابینا و شاید دیدن خودتان و احتمال آن در آینده وحشت دارید و نمی توانید احتمال آن را برای خودتان بدهید .دوستی می گفت که روزی می رسد که برویم و بگوئیم یک زبان می خوام و یک زبان مصنوعی رو در دهانت قرار بدهی و یا یک جفت چشم می خواهم .اگر همین تلاش و تکاپو برای پیشرفت نبود هیچ کسی عملی انجام نمی داد و علم هم پیشرفت نمی کرد .یک اتفاق ساده که افتادن سیب بود جاذبه زمین را رازش را بر ملا ساخت و حالا شاید یک اتفاق بسیار ناچیز سبب شود که بسیاری از بیماری ها خصوصا چشم مرتفع شود.
کلیت حرف شما را قبول دارم اما سخن دیگر شما را هم می پسندم که این نظر شخصی است و امکان هر نوع دیگر هم وجود دارم و برایم خوشایند بود که شما این را رد نکردید که در نوشته هایتان امکان برداشت اینگونه بوده است و این را هم من اضافه می کنم که بعضا چون صفحه خوان های ما بدون احساس هستند نمی توان حس بیان جمله خاص را درک کرد و دچار اشتباه برداشتی شویم .به هر حال خوشحال از برخورد منطقی شما هستم و همینجا عذر خواهی میکنم از شما و اگر هم نتوانستم در فاصله زمانی چند ساعت آینده با کامنت دانی ارتباط برقرار کنم صمیمانه عذر می خواهم

درود بر قنبر و امید عزیز
فکر نمی کردم که این خبر ساده به جنگ ستاره گان منجر گردد.
ببخشید قصدم شوخی بود.
ولی از شوخی گذشته امید جان می خواهم این نکته را خدمت شما عرض نمایم که ببینید معلولیت از جمله آسیب بینایی چیزی نیست که انسان بتواند آن را با تیب خاطر بپذیرد و اگر کسی هم آن را پذیرفته است از روی ناچاری است. به عبارت دیگر اگر در حال حاضر به شما بگویند امکان برگرداندن بینایی کامل شما هست، آیا شما دنیای نابینایی را به دنیای بینایی ترجیح می دهید؟ ولی در نهایت همانطور که قبلا هم عرض کردم من هم با واقعگرایی و اجتناب از خیالبافی موافق هستم و باید در دنیای واقعی بیشتر کار کنیم تا به نتایج بهتری برسیم.
به هر حال نه این نظر شما مخالفت با فنآوری است و نه جناب قنبر نیز واقعا منظورش این است. بلکه این در واقع محصول همان اختلاف نظر ها و سلیقه ها است که
هر کسی از زن خود شد یار من
در پناه او شاد باشید

سلام. این واسه کم بینا هاست؟ یعنی تمام کم بینا ها یا فقط اون هایی که بیماریشون شبیه این بچه هست رو شامل میشه؟ کاش هرچه سریع تر به ایران هم برسه! اینجا بچه هایی رو داریم که هنوز زندگیشون رسما شروع نشده و خوشبختانه ندیدن رو نمی شناسن هرچند نمی بینن. یا کمتر از بقیه می بینن. کاش پیش از اینکه این بچه ها بشناسن و بفهمن این تکنولوژی به اینجا برسه و کاش بتونه نجاتشون بده! ممنون از اطلاع رسانیه شما دوست گرامی!

درود بر معلم عزیز محله
ضمن سپاس از حضورتان باید عرض کنم از این دست خبرها زیاد است و تا عملیاتی بشه و در دسترس همه گان قرار بگیرد مدتی طول خواهد کشید
خدا را چه دیدید شاید در آینده ی نچندان دور نیز ما هم به جمع بینا ها برگشتیم.
در پناه او شاد باشید

درووووود. مرسی از خبر, اینم لینک فیلمش, البته نه برای دانلود, بلکه واس تماشای آنلاین.
عینک فوق مدرن کودک ۴ ساله را بینا کرد
پسربچه ۴ ساله اهل تگزاس آمریکا که با یک اختلال عصبی متولد شده و از نعمت بینایی محروم شده بود بینایی خود را بازیافت /
عینک فوق مدرن نور را به چشمان کودک ۴ ساله بازگرداند.
تماشا کنین.

دیدگاهتان را بنویسید