خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

عیدانه

با تقدیم گرمترین سلامها و صمیمانه ترین درودها به ساحت دوستان بهتر از گل و خوش صحبتتر از بلبل خودم. انشاالا که حالتان بسیار خوب، حستان زیبا، دلهایتان مملو از وفا و محیطتان پر از سفا باشد.
پس با اطمینان از این وقایع خوب، اجازه بدید که من هم به عنوان یکی از دوستداران همییشگیتان ، ضمن تبریک سال نو به شما سالی پر از خیر و خوبی را برای تک تکتان آرزو کنم. و یک عیدی ناقابل را هرچند دیر حضورتان تقدیم نمایم. انشالا که مورد پسند دلهای دریاییتان قرار بگیرد. یک نکته این پیام توسط هم محله ای عزیز خانم رهگذر گویاشده و قرار شد که آن را همراه با موسیقی زیر متن حضورتان تقدیم کنیم که متاسفانه تا کنون این اتفاق نیفتاده است. به همین سبب صمیمانه از این دوست گرانبها عذرخواهی نموده و به فایل متنی آن اکتفا می کنیم. و اگر فایل صوتی هم را بتوانیم موسیقی گذاری نماییم. آن را در یک زمان مناسب دیگر، حضورتان تقدیم می کنیم.
عیدانه
سلام
این بار سلامی به سرسبزی فصل بهار، به رنگ شادی، به وسعت آسمان آبی، به قدمت نوروز اهورایی، با تراوت، تازه گی و بوی گلهای باغ امید، با معسومیتی کودکانه و از جنس خورشید، تقدیم به دل های کهکشانیتان.
تنها آسمان آبی وجود شماست که می تواند مهر سپهر گیتی را پرورده و آن را با تمام وجود به گلهای باغ عشق و گلستان آرزوها هدیه نماید.
شمایی که مهرورزی را مشق عشق خود ساخته اید و همواره حس زیبای دوست داشتن را در تابلوی نگاهتان با سخاوتی حاتموار به انسان ارزانی داشته اید.
این بار به بهانه ی تازه گی، شکفتن، نو شدن، شرکت در جشن و پایکوبی، پیروزی سپیدی بر سیاهی، به خاطر شنیدن آواز چکاوکها، دیدار گل سرخی که سرخیش را به خاطر شرم حضور بلبل از خون دل به ارث برده و غنچه ای نو شکفته که مملو از امید و زندگیست، مهمان لحظات پر ماه و مهرتان گردیده ایم.
در این دنیای غریب که آسمان مانند هزاران سال پیش بدون کوچکترین تردید و دریغی همچنان می بخشد،
دریا قلاب هیچ کودک ماهیگیر گرسنه ای را بی نسیب نگذاشته و خورشید مهربان نگاه طلایی خود را حتی یک لحظه از هیچ کسی دریغ نداشته، و هر روز درخشنده تر و سخاوتمندانه تر از روز پیش، انسان را به سپیدی و روشنی امیدوار می سازد، به جستجوی انسانی آمده ایم که با انرژی محبت دستش را بفشاریم و شادی خود را نثار قدومش سازیم. غباری را از چهره ای بزداییم، سرود مهربانی و خلیفتلاهی انسان را بر بام گیتی طنین انداز کنیم، دیو زشتی ها را از باغ زیبای انسانیت بیرون افکنیم و گوش فلک را از فریاد شادی و جشن و سرور خود کر کنیم.
بیایید تا در فرصت جدیدی که حضرت دوست از نو در اختیارمان قرار می دهد، نگاه خود را آسمانی سازیم، دلهایمان را دریایی نماییم، چشمانمان را خورشید وار بر هیچ حقیقتی نبندیم، گام هایمان را برای شادی دیگران برداریم و دستانمان را جهت بلند کردن افتاده ای حرکت دهیم.
من دوست داشتن، مهرورزی و عاشقی را از لکلکی آموختم که هر ساله سیزده هزار کیلومتر را به خاطر جفت بیمارش پرواز می کرد و پیش او بر می گشت.
انسان را چه پیش آمده است که دوست داشتن را از یک پرنده می آموزد؟
آیا کمیت اشرف مخلوقات کیفیت عشقورزی وی را نیز متاثر خویش ساخته است؟
آیا تنهایی انسان نخستین بهتر از بی مهری انسان معاصر است؟
هراس انسان مدرن در عمق وجودش از چیست و چرا در شنهای صحرای بی معنایی تا به این حد فرو رفته است و …
بیایید تا دیگر حتی در رمان های خود نیز ژانوالژان را به خاطر دو قرص نان با دستآویز رعایت قوانین ساختگی انسان متمدن، سالها در زندان حبث نسازیم، دخترک کبریت فروش را دیگر برای عنوان داستان های کودکانه ی خود انتخاب نکنیم، به حرمت عشق همقسم شویم تا از شرابی مست نگردیم که خون دل و اشک چشم دیگری باشد، بر سور سفره ای ننشینیم که کباب قناری از آتش سوسن و یاس آن را آراسته باشد، آرامشی را ننوشیم که از جویبار کینه ها عبور کرده باشد، از کاه نگاه کوه محبت را بسازیم و قصر خوشبختی را بر فراز قله های رفیع آن بنا کنیم و پنجره هایی از جنس اعتماد برای آن طراحی کنیم تا بار دیگر پرتو جانبخش مهر را به صفحه ی دلهایمان بتاباند.
بیایید تا دانه های تسبیح پدر بزرگ را نماد و تضمین اتحاد خود سازیم که باهم یک کل واحد و تنها بی معنی باشیم،
شراب روحبخش یزدانی را به هم بنوشانیم،
شعر تازه ای بسراییم که تک تک واژه گان، مصرعها و ابیات آن آبستن حجو دیو و زشتی، و تحسین انسان و نیکی باشد.
حماثه ی نوینی خلق نماییم که پهلوانان آن امید، فتوت، عشقورزی و همدلی باشند، سیاره ی سرخ گم شده ای را از نو کشف نماییم که پیشتر معمن انسان و زمینیان بود و اکنون اشباه بی مهری، ارواح نفرت و ابلیس بد جنسیها آن را به تصخیر خود درآورده اند.
پرستوی آزادی را در فضای بیکران دوستی پرواز دهیم.
خورشید حقیقت را فروزندهتر از پیش ببینیم
نوروز باستانی پیروز

۲۲ دیدگاه دربارهٔ «عیدانه»

سلام اقای دکتر. سال نوتون مبارک.
من اینقدر مهمونداری کردم که دیگه اعصاب برام نمونده. خخخخخخخخخخ
دارم میرم در شهر گم بشم قاطی جمعیتی که اومدن اصفان مهمونی. دیگه طاقتم طاق شده.
هان؟ یعنی کسی نبود موسیقی بذارید رو متن؟ خانوم جوادیان و محمد ملکی و خود خادمی و محسن میتونن و بلدن. ولی بهرحال متن شما اینقد فاخر و زیبا بود که همه جوره ش قشنگه. خوش باشید انشالله.

درود بر خانم جوادیان عزیز و مهربانتر از مهربان
ضمن تبریک سال نو بر شما، بسیار سپاسگذارم که با مهر خویش گرمای وجودت را با ما نیز به اشتراک می گذارید حتما به شما زحمت خواهم داد. در پناه حق شاد باشید

درود بر رهگذر نازنین
انشالا که همیشه مهمانهای عالی اوقات شما را طلایی نمایند. باز هم ضمن تشکر صمیمانه بابت زحمتهای همیشگی ما، و پوزش دوستانه از اتفاقی که افتاد. خدمت شما عرض می کنم که به یکی از دوستان سپردم که متاسفانه شلوغی قبل از عید باعث شد که فایل ما به موقع به صداگذاری نرسد. چون این نوشته هم به بهانه ی عید بود من تصمیم گرفتم که متن آن را منتشر نمایم. البته دلیل دگر من برای عدم انتشار فایل صوتی عدم آشنایی من با چگونگی آپلود فایلهای صوتی است. به هر حال باز هم عذر می خوام و انشالا فایل صداگذاری شده را در یک وقت مقتضی منتشر خواهیم کرد.
در پناه یگانه دادار هستی سال زیبایی را در پیش داشته باشید.

درود بر رسول عزیز
حضور گرمت را در این پست ارج می نهم بسیار خوشحال و خوشبختم که این پست مورد لطف و توجه شما دوست عزیز قرار گرفته است. حق باشماست عیدی اگر عیدی باشد، نباید کهنه یا دموده گردد.
عید و سال نو شما هم بسیار مبارک و تهنیت باد.
در پناه خدای تازه گی با تراوت باش

بگو دکترا برند این نفسای آخره. تو فقط برام بخند, اینجوری خیلی بهتره.
درود دکتر. من میتونم تو آپلود فایلها به کمکم بهت. متن هم عااالیییی بوووود. ولی ما تو قصه هم حالمون خوب نیست, دیگه چه برسه به واقعیت خَخ.
اسکایپی چیزی داری بده بیاد. یا
omide.delha09013070056
رو اَد کن. چاکرَ کُمُللاه.

درود بر علی همیشه محکم
اگر نگهدار من و تو آن کسیست که من می دانم، شیشه را در بغل سنگ نگه می دارد. علی جان انشالا سالی پر از مهر و شادی داشته باشید و این را بدان که طابلوی زندگی طرحهایی بسیار زیبایی هم دارد که سهم من و تو نیز از این زیبایی کم نیست. امیدوارم که هرچه زودتر به این زیباییها نائل گردید.
انشالا برای آپلود هم بهت زحمت خواهم داد.

در پناه یگانه دانای هستی آرام باش

درود دکتر عزیزم. متنی زیبا و سرشار از خواستها و آرزوهای صادقانه و پاک و بیغل و غش است که از صفای جان و قلب نویسنده سرچشمه میگیرد. کاش روزی همه این آرزوهای زیبا و انسانپسندانه محقق شوند. ولی خب چه حیف که ما انسان خاکی هستیم و قطعا نمیتوانیم و نباید انتظار داشت که نگاهی آسمانی داشته باشیم ما اگر بتوانیم همین زمین را نیک بنگریم و بخوبی با زشتیها و زیباییهایش آشنا شویم و بتوانیم زیباییها را گسترش و زشتیها را بزداییم باید کلاهمان را بالا بیندازیم. البته که منظور شما زیبا دیدن و وسیع دیدن است که نظری شایسته و درخور تحسین میباشد همانطور که آرزو کرده اید که دلها به وسعت و پهنای دریا شوند که باز استعاره ای لطیف و ادیبانه ایست. خلاصه متن زیباییست با احساساتی پاک و درخور ستایش. براتون آرزوی دیدی آسمانی و دلی دریایی دارم. همیشه سربلند باشید. شاد زی مهر افزون.

درود فراوان بر عموی بزرگ و دوست داشتنی محله

شما همیشه نسبت به بنده لطف داشتید و مشوق این جانب بودید. من هم به پاس این همیشه خوشدلی قدردان دوستیها و خوشدلیهای صمیمانه ات هستم و آرزومندم که در سایه ی تفکر شادکام، خوش نام، با عظمت، پر شوکت، استوار چون کوه، با جلال و پر شکوه و همیشه مرد و خالی از درد باشید
ضمنا از قدیم گفتند آرزو بر جوانان عیب نیست باز هم بیا و بیاموز
سال شاد و پر یادی داشته باشید.

سلام جناب دکتر، بسیار زیبا و دلنشین بود، واقعاً لذت بردم، چون من بلد نیستم مثل شما قشنگ بنویسم یک تشکر ادیبانه از طرف این حقیر بنویسید و به خودتون تقدیم کنید، شکلک خنده همراه با خجالت، به وجود دانشمندانی چون شما و به بودن در کنار ادیبانی چون شما بر خود می بالم و سالی سراسر شادکامی را برایتان آرزو دارم.

درود بر جناب حاتمی
اولا انشالا که شما هم سالی پر از نیکی و زیبا داشته باشید.
ثانیا بدون شک این ذهن زیبا اندیش شماست که جملات و صحبتهای بنده را زیبا تفصیر می کند و ما را مشمول الطاف خویش می سازید.
ثالثا این همله لطف از طرف شما و دوستان نسبت به بنده مرا در نوشته های بعدی دوچار مشکل خواهد کرد چرا که باید طوری نوشت که لایق دلهای زیباپسند شما باشد و به گونه ای قلم را به جولان آورد که حرف را از کمان دل جهانده و بر دل دوستان نشانده باشد.
به هر رویی الطاف شما را نسبت به خود صمیمانه ارج نهاده و امیدوارم که لیاقت دوستان بزرگواری مثل شما را داشته باشم.
در پناه او آرام باش

دیدگاهتان را بنویسید