خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

مجموعه اشعار جناب آقای موسی عصمتی منتشر شد

با سلام خدمت هم محله ایهای محترم. ضمن تبریک اعیاد شعبانیه به شما هم محله ایهای محترم و تبریک روز معلم به معلمان محله در این پست به درخواست یکی از دوستانم که از آشنایان جناب آقای عصمتی میباشند خبر انتشار مجموعه شعرشان در نمایشگاه کتاب امسال را به نقل از خبرگزاری فارس برایتان نقل میکنم.

در زیر متن کامل خبر را عیناً از سایت این خبرگزاری برایتان نقل میکنم بنده فقط کلمه ی روشندل را به کلمه ی نابینا تغییر داده ام.

کتاب «بی چشمداشت» سروده موسی عصمتی برای نابینایان منتشر شد.
به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، مجموعه اشعار موسی عصمتی که در کتاب «بی چشمداشت» از سوی انتشارات شهرستان ادب منتشر شده بود، از سوی کتابخانه طلوع فرهنگسرای خاوران برای نابینایان به خط «بِرِیل» منتشر شد.
کتاب «بی چشمداشت» مجموعه شعرهای موسی عصمتی از شاعران نابینای  کشورمان است که توسط انتشارات شهرستان ادب منتشر شده و انتشارش توجه شاعران و منتقدان را به خود جلب کرد.
عصمتی در این کتاب به روایت شاعرانه تجربیات نابینایی خود پرداخته است. همچنین شعرهای اجتماعی عصمتی هم در «بی چشمداشت» منتشر شده است. شعرهای این کتاب در قوالب غزل و مثنوی و سپید است. «محمّدکاظم کاظمی» شاعر و منتقد نام‌آشنای معاصر در مقدمه این کتاب نوشته است: «قریب به پانزده سال پیش بود که جوانی دانش‌آموز، با عصایی سپید و دلی روشن‌تر از آن، در آغاز هر هفته، تک و تنها از روستایی در نواحی سرخس با وسایل نقلیّه متعدّد و متوالی، خود را به مشهد می‌رساند تا درس مدرسه را از کف ننهد، در حالی که چه بسیار جوان‌های شهرنشین، فارغ از محدودیت‌هایی که آن جوان با آن دست و گریبان بود هم آن مایه از همّت و پشت‌کار را نداشتند. آن دانش‌آموز در آخر هفته، باز با همان دشواری راهی روستایش می‌شد تا ایّام تعطیل را در کنار خانواده بگذراند و باز هفته بعد راهی مسیر دانش‌اندوزی شود.»
چند بیت از «بی چشمداشت»:
باز هم نی‌لبک و زمزمه چوپان‌ها
برّه‌ها، بوی علف، همهمه چوپان‌ها
مثل یک مزرعه جاری پنبه، آرام
می‌رود تا دل صحرا رمه چوپان‌ها
مثل یک تشنه که از راه رسیده‌ست به آب
چشمه سیراب شد از قمقمه چوپان‌ها
ردّ پایِ گِله‌ای تلخ همیشه باقی‌ست
در افق‌های نگاه همه چوپان‌ها

امیدوارم بتونید از نمایشگاه کتاب بازدید کنید و این مجموعه اشعار زیبا را خریداری بفرمایید.

خدا نگهدار و التماس دعا

۱۹ دیدگاه دربارهٔ «مجموعه اشعار جناب آقای موسی عصمتی منتشر شد»

سلام متشکر از پست خوب شما

و افتخاری بزرگ برای ما که هم نوعانمان به این جایگاه ها دست پیدا می کنند

یه سوال توی توضیحات کاربریتون خوندم که یه مجموعه از آموزش آشپزی دارید آیا من که کمبینا هستم میتونم با این آموزش آشپزی یاد بگیرم؟
و ایراد نداره جهت راهنمایی با شماره ای که دادین تماس بگیرم

سلام و درود بر سرکار خانم سلامی گرامی
خوب که هستید به لطف یزدان دادآفرین
مرسی از بابت اطلاع رسانیتان
امیدوارم که روزی این مجموعه اشعار هم به صورت صوتی تهیه شده و در محله قرار بگیره
به هر حال مرسی بابت اطلاعرسانیتون
روزتون خوش ایام به کام و خدا نگهدار

امیدوارم روزی بتونم این کتاب ارزشمند رو برای خودم تهیه کنم.
جناب عصمتی عزیز، معلم گرامی! از همین جا روز معلم رو بهتون تبریک میگم و برای شما همنوع توانمند بهترینها رو آرزو میکنم.

ممنونم زهرا جان از انتشار این پست.
سربلند باشی همیشه

سلام ممنونم زهرا جونم که لطف کردی و این پست رو منتشر کردی , دوستان عزیزم میتونید از نمایشگاه کتاب تهیه کنید ,شعر گنجشک رو من صوتی کردم اما ۱۰ تا شعر دیگه هم برای گویا کردن آماده هست که بعد از نمایشگاه می خونم منتظر دستور استاد عصمتی هستم ,ولی حتما به استاد پیشنهاد میدم که تمام کتاب رو برای همنوعان گویا کنن ,ببخشید زودتر وقت نداشتم بیام و پاسخ گو باشم این کتاب رو نمیشه اینترنتی خرید ,مسئول فروش این اثر خانم نرجس اسلامی شرار هستن ,فرشته جان از تبریکت ممنون و حتما پیغامتو به آقای عصمتی میدم .

دیدگاهتان را بنویسید