خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو
NSIS Error. Error launching installer چیست و چطور رفعش کنیم؟

سلام. خیلی ساده بود. بعد از پایانِ ساعتِ کاری، از همکارم که قرار بود بیشتر بمونه خواهش کردم ویندوزِ کامپیوتری که من پشتش می نشستم رو از 7 به 10 ارتقا بده.

صبح که سرِ کارم بودم، دقیقا همه چیز به همون حالتی بود که انتظارشو داشتم. کامپیوترِ تعویضِ ویندوز شده، صفحه خوانِ درست و درمونی نداشت. NVDA رو دانلود کردم، و بعد از اقدام برای نصب، اتفاقِ عجیبی افتاد.

NSIS Error. Error launching installer.

دو بار؟ سه بار؟ 17 بار دانلودش کردم. دیگه واقعا کلافه شده بودم. تا اینکه به یه نکته ای پی بردم.

narrator توی ویندوزِ 10، با کلیدهای ترکیبیِ capt’s lock و w, پنجره رو کامل می خونه. توی متنِ خطا وقتی مسیرِ فایل رو می گفت، این طور بود.

\download\\NVDA2017.2.exe NSIS Error. Error launching installer. ok button.

اگه صفحه خوانتون طوری تنظیم شده که هیچ علامتِ نگارشی ای رو نخونه، در عبارتِ بالا علامتِ backslash رو نمی شنوید.

یه نکته ی مهم توی متنِ این خطا بود. کله کامپیوتریا حتما تا حالا گرفتن چی شد. اما اگر هنوز هم مسأله براتون حل نشده، تا آخرِ این مطلب با من همراه باشید.

یک بارِ دیگه به متنِ این خطا دقت کنیم،

\download\\NVDA2017.2.exe NSIS Error. Error launching installer. ok button.

یعنی آدرسِ فایلی که داره به عنوانِ فایلِ سِتاپِ با خطا مواجه شده میده،  با backslash شروع میشه.

این آدرس به هیچ عنوان منطقی نیست. چراکه خودِ پوشه ی دانلود هم باید داخلِ یک پوشه باشه. همه ی کامپیوترهایی که سیستم عاملِ ویندوز براشون نصب می کنیم، به محضِ شروعِ اولین دانلود، پوشه ای داخلِ پوشه ی نامِ کاربری ای که تعیین می کنیم می سازن به نامِ download.

یعنی مثلا اگر نامِ کاربریمون masood باشه، توی درایوِ نصبِ ویندوز، پوشه ی users پوشه ای به نامِ masood خواهیم داشت که داخلِ اون پوشه download رو داریم.

اما چرا توی این خطا ما چیزی به نامِ اسمِ یوزر ندیدیم؟ مثلا برای مثالِ نامِ کاربریِ masood اگه در نظر بگیریم، خطا باید به این شکل می بود.

masood\download\\NVDA2017.2.exe NSIS Error. Error launching installer. ok button.

فقط یک امکان وجود داشت. مسلما و بدونِ هیییچ گونه تردیدی این کامپیوتر یوزر داره که منِ کاربر می تونم باهاش کار کنم. این narrator هست که نامِ کاربری رو نمی تونه بخونه. درسته. پیداش کردیم! حتما اسمِ یوزر به گونه ای نوشته شده که برای صفحه خوانِ پیشفرضِ ویندوز قابلِ خوندن نیست. همکارم متاسفانه ندونسته اسمِ یوزر رو فارسی نوشته بود و من رو درگیرِ این مسأله ی زمانبر کرده بود. NVDA رو به یکی از درایوها منتقل کردم و بدونِ هیچ مشکلی نصب شد.

بچه ها، بدانید و آگاه باشید که هرگز، تأکید می کنم هرگز username رو فارسی نگذارید. هرگز!

چون حتی بعد از نصبِ nvda بعدش نوبت به افزونه هاش می رسه که کار نکنن و حِسّابی ذهنتون رو درگیر کنن.

حتما یوزری که اِسمِش فارسی نوشته شده رو حذف کنید و یک یوزرِ جدید بسازید. چون حتی در صورتِ تغییرِ نامِ کاربری یا همون username هم، اسمِ پوشه توی درایوِ نصبِ ویندوز عوض نمیشه و در نتیجه مشکلات رفع نمیشه.

لازمه که بدونید این مشکل برای هر برنامه ای می تونه به وجود بیاد و صرفا مختصِ nvda نیست.

لطفا دقت کنیم که به هیچ عنوان اسمِ یوزرمون فارسی نباشه. وگرنه دردسرهای غیرِ منتظره ای رو باید تحمل کنیم.

می دونم که اطمینان دارید که دوستون دارم!

همگی موفق باشید.

۵۰ دیدگاه دربارهٔ «NSIS Error. Error launching installer چیست و چطور رفعش کنیم؟»

درود. خَخ. قبلاً با این دست ارورها مواجه شده بودم. و فقط اومدم که هم ازت بخوام بیشتر باشی و یه عرض ارادتی هم کرده باشم.
تازه اینا که چیزی نیست. من اوایل یه بار پسورد ویندوزمو فارسی گذاشته بودم و موقعه لاگین شدن این بساطی شده بود که نگو و نپرس خَخ.
آخه فارسی نمیشد و وقتی هم پسورد فارسی بود, پس در نتیجه وارد ویندوز هم نمیتونستم بشم.
مرسی از پستت. فقط یه انتقاد بهت دارم و اونم اینه که خیییلییی خیییلیی دیر به دیر میایی مسعود. ما رو بیشتر از این تشنه ی حضور خودت نذار رفیق.

سلام علیجون. ممنون از تَجرُبَت. توی ویندوزهای ۷ و بالاتر، یه دکمه ای موقع وارد کردن پسورد هست که اگر زبانِ نوشتن انگلیسی باشه میگه ENG button. اگه روی اون بزنی، میتونی زبونِ پسورد نوشتن رو به فارسی تغییر بِدی. چاکریم وحشتناک! اگه مطلبِ به درد بخوری داشتم، حتما بیشتر از اینها اینجا خواهم بود.
دمِ تو گرم.

سلام مسعود جان. طاعات و عبادات قبول. آقا خیلی خیلی ممنونم که یه نکته ی مفیدی رو بیان کردی که البته تجربه اون به سادگی بیانش نبود! خخ البته برا منم پیش اومده مثلاً یکی دو ساعتی درگیر مسأله ای بشم که بعدها کاشف بعمل بیاد که ای بابا! گیر کار یه چیز خیلی خیلی کوچیکی بوده. بهرحال بازم مرسی.

درود
خیلی عالی و باحال بود.
من میخوام توصیه کنم تا جایی که امکان داره، به خصوص اونهاییمون که زیاد با FTP و Upload سر و کار داریم هم به این نکته توجه کنیم و اسامی پوشه ها و فایلها رو فارسی ننویسیم.
حالا فارسی نوشتنش بازم اشکال چندانی نداره ولی لا اقل بین کلمات نام فایل و پوشه فاصله یا space نزنیم چون بعضی وقتا دچار دردسرمون میکنه.

سلام مسعود!
خوبی انشا اللاه؟
hmm… جالب بود! خیلی هم جالب بود!
یادم میاد به این اِرُر خورده بودم توی یکی از پوشه های فارسی ی کامپیوتری! ولی از اونجایی که من دست به خراب کاریم خوبه گفتم بذار بیارمش توی دِکس تاپ و ببینم نصب میشه یا نه؟ که نصب شد!
ولی خیلی جالب بود دمت گرم.
راستی راستی چطوری میشه یوزر رو پاک کرد؟ بدون اینکه اطلاعات توش از دست بره؟
ناسلامتی همه ی اطلاعات ما توی user هست!
ممنون میشم اینم رو توضیح بدی.
بای بای.

سلام محمدحسین. توی مراحلِ پایانییِ دیلییت اکانت، میپُرسه. به علاوه ی اینکه میتونیم قبل از حذفِ یوزر اطلاعاتمون رو از داخلِ پوشه ای که به اسمِ یوزر در درایوِ نصبِ ویندوز backslash users ساخته میشه برداریم. ضمنِ اینکه پوشه ی users توی ویندوز اِکس پیی documents and settings هست. چاکریم ممد. همینطور به خوشفکر بودن و خیرخواهیت برای همه ادامه بده که این عالیه!

سلام ندا خانم. باید به خاطر داشته باشید که مواردی مثلِ صفحه ی دِسک تاپ، سطلِ بازیافت یا همون Recycle Bin, و خیلی وقتها temperary folderِ مربوط به رایتِ cd و dvd جزوِ حافظه ی درایوِ سی محسوب میشَن. میتونید این موارد رو بررسی کنید. اگه برای حذفِ هر کدوم از این موارد مشکلی داشتین همین جا بفرمایین من در خدمتم.
موفق باشید.

سلام، خیلی جالب بود. من کشته از این اتفاقهام. گاهی اوقات درگیر یک چیزهایی میشیم که اصلاً ارزشش رو نداره و وقتی متوجه کم اهمیتی موضوع میشی، دلت میخواد اون لحظه سر از تن یکی جدا کنی. واقعاً جالب و هیجان انگیز بود. مرسی.

سلاااااام و درووود بر مسعووود خفن
خوفی یا چطوری آیا
واااای من که جز این مسئله که نباید یوزر فارسی باشه چیزی بیشتر نفهمیدم چی کار کنم در این زمینه ها اکابر تشریف دارم
به هر حال مسعود جونم از این که این تجربه رو با ماها به اشتراک گذاشتی مِقسی داری هر چند که من چون اصلاً خیلی از این مسائل و ساخت یوزر و نصب ویندوز سر رشته ندارم ولی خیلی عالی بود
دمت شدییید جییز و سرت خوش و سلامت و خدا نگهدار

دیدگاهتان را بنویسید