خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو
آموزش طراحی صفحات وب با html و قالب بندی صفحات با css، کامپیوتریها بیاید داخل ضرر نمیکنید.

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما هم محلی های عزیز و با امید به خوب بودن حال تمامی هم محله ای های گلم امروز مزاحمتون شدم با 2 تا آموزش که از نظر خودم می تونه خیلی خوب و کاربردی باشه برای تمامی دوستان نابینا. البته در پست های قبلی خونده بودم که دوستان طراحی صفحات وب از طریق html را وارد هستند و استادند ولی به هر حال همیشه این را ما باید در نظر بگیریم که شاید یه جاییش باشه که ما بلد نباشیم. همونجور که من خودم هیچی در این ضمینه بلد نیستم.

آموزش html که من امروز براتون توی محله آوردم 12 تا درس داره و آموزش css هم 23 تا درس. این نکته را باید خدمت دوستان ذکر کنم که این آموزش ها فایل های تصویری هست و با jaws یا NVDA درس داده نشده ولی 2 3 تا خوبی خیلی بزرگ داره که به درد ما نابیناها هم خیلی می خوره

خوبی اول این هست که کسی که درس داده هم خوب توضیح میده هم در هنگام نوشتن کدها اون ها را می خونه و حتی در برخی از دروس مطالبی را اشاره می کنه که برای صفحه خان ها در صفحات html استفاده میشه.

خوبی دومش هم اینه که در کنار هر درس فایل html یا css همون درس وجود داره که حتی اگر کسی از روی توضیحات آموزش متوجه اون درس نشه از روی خود فایل html و با باز کردن فایل html همون درس با notepad می تونه به راحتی اون درس را متوجه بشه.

از نظر من تمامی ما نابینایان که می خواهیم html کار کنیم باید css را هم خوب بلد باشیم تا اگر زمانی صفحه ای را طراحی کردیم فقط به این نکته اکتفا نکنیم که jaws مثلا آن را درست می خواند یا نه. به این نکته هم باید دقت داشته باشیم که قالب صفحه در نظر یک شخص بینا چطور دیده می شود تا بتوانیم بهترین قالب را برای صفحاتمان تهیه کنیم.

خوب دیگه فکر کنم زیادی پر حرفی کردم. شما می توانید آموزش html را با حجم 243 mb از

اینجا

و آموزش css را با حجم 389 MB از

این قسمت

دانلود بفرمایید. امیدوارم که به درد تمامی دوستان بخورد. در کامنت ها منتظر نظر شما دوستان هستم. با اجازه

۳۱ دیدگاه دربارهٔ «آموزش طراحی صفحات وب با html و قالب بندی صفحات با css، کامپیوتریها بیاید داخل ضرر نمیکنید.»

درود. ارادت کُمی جون. چاکرتیم اساسی, بدون رودروایسی. میگما. اینا صوتی هستند یا تصویری. یعنی تبدیلشون کردی آیا؟
گفتم اگه تصویری هستند من دانلودشون کنم.
و اینکه مال کجا هستند؟ تو چه سالی ضبط شدند؟ منظورم اینه که به روزند یا نع.
میخوامت, زیااادتا. آیدی اسکایپ هم داری بده بیاد.

سلام
نخود هر آش وارد میشود خخخخ.
برادر بزرگوار من هم مثل شما سواد کامپیوتریم زیاد نیست. ولی با اجازۀ نویسنده در حد دانشم توضیح میدم: html طراحی سایت هستش. به عنوان مثال من و شما فقط یک کلمۀ دانلود رو میبینیم که با اینتر زدن روی اون کلمه پنجرۀ دانلود باز میشه و مانند اینها. خب اینها همش با کدنویسی هستش. یعنی تقریبا یه خط واسه این کلمه که به شکل لینک دکمه یا مانند اینها در بیاد، کد نوشته میشه. html زبان برنامه نویسی برای طراحی صفحات سایت هستش. البته برای طراحی سایت، زبانهای دیگۀ برنامه نویسی هم وجود داره. امیدوارم درست توضیح داده باشم.
موفق باشید.

سلام بر آقا داوود همونجور که نازنین خانوم توضیح دادند زبان html برای طراحی صفحات اینترنتی استفاده میشود که در آن میتوان از فرمها هدینگ لینک فایلهای صوتی و تصویری که اتوماتیک پخش شوند و …. استفاده کرد.

سلام.
واقعا تشکر میکنم خیلی نیاز داشتم چنین آموزشی رو.
تو سایت فرادرسم اتفاقا رفته بودم اما اکثر چیزایی که پیدا کرده بودم یا پولی بودن یا برای مهندسها.
این یکی رایگانه؟
میتونم با خیال راحت استفاده کنم؟
چند بار باهاشون تماس داشتم اما آفیسهای رایگان رو قبول نکردن یه آموزشی براش تهیه کنن که منم بتونم ازش استفاده کنم.

سلام بر خانوم آیت والا رایگان بودن یا نبودنش را من نمیدونم و با قطعیت هم چیزی در موردش نمیگم. چون این را استاد دانشگاهمان به ما داده بود. شما میتوانید در سایتشان جستجو کنید و از رایگان بودن یا نبودن آن متمین شده و بعد آن را دانلود کنید.

سلاام ممنون!
اگه بتونی JAVAScript و PHP هم بزاری دیگه ممنووووووونت می‌شویم دیگهه!
ضمنا اگه بخواید من دانلودشون می‌کنم و تبدیل به صوتی می‌کنم تا حجمشون فوقالعاده کمتر بشه. در ضمن… OGG تبدیل می‌کنم هاا! یعنی MP3 نه. چون OGG فشردهتر و کمحجمتر هستش.
ممنوووون بااز مخصوصا CSS.

سلام دوستان.
فایلها با حجم کم و فرمت OGG!
توجه کنید که فرمت فایل زیپ،
http://www.blindcity.ir
می‌باشد.
تو آپ ۴۴ آپلودشون کردم.
راستی حجم آموزش ِچتی‌اِم‌ال که ۲۰۰ خورده ای مگا بود، به ۸۵ مگا و حجم آموزش سی‌اس‌اس هم ۱۱۱ مگابایت شده. البته تقریبا.
دوستان الءان فقط تونستم ِچ تی اِم ال رو آپلود کنم! اون یکیه رو فردا ایشالا براتون می‌زارم!
صفحه دانلود
وارد صفحه بشید و بعد از کمی صبر… b بزنید تا به دانلــــوـــد Button برسید. همین دانلوده اما علامت کشیده نمیدونم واسه چی گذاشتن اینطوری می‌خونتش!
خب اینتر دانلود تموم دیگه.
ووووهه کامنت می‌نویسم یا پُُُُست؟

دیدگاهتان را بنویسید