خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

مستند صوتی پارک سگ‌ها در تورنتو

درود به همه‌ی گوش‌کنی‌های عزیز

امیدوارم که زندگی بر وفق مراد باشه و گرمای تابستون خیلی کلافتون نکرده باشه.

سگ توی جوامع غربی جایگاه خیلی خاصی داره. مثلا آزار سگ، چیزی که توی ایران متاسفانه خیلی معموله توی غرب مجازات به همراه داره. نقش سگ توی زندگی نابینایان از نقش اون در زندگی مردم عادی هم پررنگ‌تر هست. سگ‌های راهنما دوستای خوب و باوفایی برای صاحباشون هستن که به اون‌ها در حرکت و جهتیابی هم کمک می‌کنن. اسباب‌بازی‌ها، غذای مخصوص، وسایل خونه و مکان‌های خاص سگ‌ها در این کشور‌ها نتیجه‌ی این نقش مهم سگ‌ها در این کشور‌ها هست.

چند روز پیش فایلی از طرف یکی از همنوعان عزیزمون، خانم شهریاری به دست همکار من رسید تا اینجا بذارن. ایشون هم دادن من بذارمش و منم بعد از کلی تنبلی و امروز فردا کردن بلاخره تصمیم گرفتم امروز بذارمش.

این فایل کوتاه صوتی تقریبا به دو قسمت تقسیم می‌شه. اولی مستندی هست کوتاه که توش توصیفی انجام شده از یه پارک مخصوص سگ‌ها در شهر تورنتوی کانادا. در قسمت دوم خانم شهریاری با آقایی ایرانی در مورد دو سگی که توی ایران نجات دادن و به کانادا بردن صحبت می‌کنن.

کلا گوش دادن بهش خالی از لطف نیست. من که خودم از خدامه سگ داشته باشم، ولی خوب ملت ایران مثل خود زبون‌بسته پاچه‌ی آدم رو می‌گیرن اگه سگ داشته باشی.

فایل صوتی رو می‌تونید با فرمت mp3، حجم حدودا ۴ مگابایت و طول حدود ۴ دقیقه از اینجا دانلود کنید. امید که صاحب فایل از نحوه‌ی ارائه‌اش راضی باشن. و کامنتای ملت رو توی این پست بخونن.

شادکام باشید.

۱۸ دیدگاه دربارهٔ «مستند صوتی پارک سگ‌ها در تورنتو»

به امید روزی که فرهنگش توی ایرانم جا بیفته من بتونم یه سگ راهنما داشته باشم باش همه جا برم!
مستندی به این کوتاهی و در عین حال پر از اطلاعات مفید ندیده بودم تا حالا.
به شدت بمب باران اطلاعاتی شدم و این خیلی عالی بود.
مرسی میثم، مرسی همکار میثم، و از همه مهمتر، مرسی خانم شهریاری.

سلام میثم جان خیلی آلی بود و
جالبه بدونید که سگ تنها حیوانی هستش که مستقیم به چشم انسان نگاه می کنه و حتی سگ های راهنما که نژادشون هم زرد هستن قادرن قبل از اینکه شما فکری رو که در سر دارید مثله بلند شدن برای خوردن آب تشخیص بدن و در خدمت شخص نابینا قرار بگیرن و خیلی چیز های دیگه
بسیار ممنون از به اشتراک گذاری

اگر کسی سگان را بیازارد، نشاندهنده آن نیست که اسلام چنین فرموده است.
این داستان را بخوانید و خود داوری کنید.
مهربانی با همه موجودات

مردی به نام نجیح می گوید: دیدم امام حسن (ع) دارد غذا می خورد. در این حال سگی آمد و پیش روی آن حضرت ایستاد. امام مجتبی (ع) یک لقمه غذا که می خورد یک لقمه هم به سگ می داد. گفتم یابن رسول الله! اجازه می دهی این سگ را دور کنم؟ فرمود نه! زیرا دوست ندارم که جانداری به من بنگرد که غذا می خورم و من چیزی به او ندهم. بگذار باشد وقتی سیر شد خودش می رود.

منبع:
جلاء العیون مجلسی و چهارده معصوم عماد زاده اصفهانی

دیدگاهتان را بنویسید