خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

چندتا نکته در باره آراستگی ظاهر. امیدوارم به دردتون بخوره.

خب و خب و خب
سلامٌ علیکم یا اهل محله نابینایان.
چطورید دوستان عزیزم؟خوبید؟چه خبرا؟ چیکارا می کنید؟ خانواده خوبن؟ بچه داراش, بچه ها خوبن؟
خب بریم سر اصل مطلب که باقی روده درازیم همون جا بهتون تحمیل خواهد شد. خخخ
حقیقتش خانم فروغ خانم توی پست قبل از من خواستن که یه چیزایی راجع به آراستگی ظاهر بگم.
خب منم اومدم بگم. هرچند یه کم افکارم منسجم نیست ولی شما به بزرگی خودتون ببخشید.
اول از این شروع کنیم که به نظر من, یه پسر, خصوصا پسر جوون, همیشه باید موهاش, صورتش, لباسش,و بوش مرتب و دلنشین باشه. میگید چرا؟ خودتون بهتر از من بلدید که. چون جامعه نسبت به ما دید منفیتری داره تا سایر معلولین. همون اول بسم الله تو خیابون که یارو نمی تونه بفهمه شما مثلا دکترای حقوق از دانشگاه تهران داری یا رتبه تک رقمی کنکور سراسری شدی یا بهترین دانشآموز دبیرستانتونی و داری تلفیقی هم درس می خونی. اول میآد نگاه ظاهرت می کنه.
من خودم شخصا, از 9 سالگی عطر می زدم. و الانم به عنوان مرجع اهل یقین شناخته میشم توی دوستام برای خرید عطر. ملت منو ور میدارن می برن برا دوس دختراشون عطر می خرن, بهم یه یه لیوان خاکشیر هم نمیدن ارواح امواتم لا اقل سق دهنم از تشنگی ترک نخوره. حالا بگذریم.
توی زمینه عطر, شما باید اول ببینید اولویت سلیقه با اینه که خودتون از عطر خوشتون بیاد, یا اطرافیان, یا هر دو. مثلا من خودم هر دو رو مد نظر قرار میدم.
سعی کنید برای این که مجبور نشید پول ادکلن اصل جعبه دار رو بدید, ادکلنهایی که می خرید, جعبه تستر باشه. برا این که این جعبه تسترا محتویاتشون از الکل کمتری تشکیل شده و غلظت و موندگاریش خیلی بیشتره.
یادمه یک بار اگه اشتباه نکنم, عمو حسین مهربون محله یه پستی راجع به نحوه استفاده از عطر زده بودن که جامع و کامل بود و راجع به عطر ارجاعتون میدم به اون پست. منتها چون لینک گذاشتن بلد نیستم, ازتون عذرخواهی می کنم. خودتون برید بگردید, پیدا کنید, بخونید, به کار ببندید.
اما در باره لباس. لباسهایی که ما می پوشیم, علاوه بر تمیز بودن, باید از دو نظر رنگ, و تیپ, با هم هماهنگی داشته باشن. از نظر رنگ, من خودم هیچی بلد نیستم. چون کلا شناخت آنچنانی از رنگها ندارم. اما می دونم که مثلا پیراهن قرمز با شلوار سورمه ای اصلا خوب نمیشه. یا به رنگ پوست سبزه روشن که رنگ پوست خود منه, لباسهای آبی, سورمه ای, مشکی, صورتی چرک, قرمز سماقی, و امثالش میاد.
اما در باره تیپ لباسمون: ببینید, خب تیپهای متفاوتی هستن که باید ما بشناسیمشون تا بتونیم بر اساس سلیقه خودمون, یه تیپ زیبا که بهمون هم بیاد رو انتخاب کنیم.
خب اول بریم سر تیپ اسپورت. تیپ اسپورت رو میشه هم با تیشرت زد, هم با پیراهن.حتی با پیراهن مردونه. بیشتر شلوار مورد نظره. معمولا من شخصا پیراهن مردونه توی رنگای مختلف مثل یاسی, آبی فیروزه ای, چهارخونه رنگی رنگی که من بهش میگم رنگینکمان و همیشه موجب خنده مامانم میشه, و تیشرت در رنگهای مختلف رو با شلوار جینهای مشکی و سورمه ای ست می کنم.
البته گاهی هم شلوار کتون سورمه ای, یا مشکی یا یشمی هم می پوشم با همین پیراهنا. اما معمولا با شلوار کتون, پیراهن می پوشم و از تیشرت اجتناب می کنم.
اما تیپ رسمی. که خودش بستگی به سن داره. مثلا برای سن من که 20 سالمه, کت شلوار یک دست, اصلا چیز قشنگی از کار در نمیآد و هر چقدرم که به نظر خودم جالب باشه, توی دید اطرافیان تأثیر مثبت نداره. اما کت و شلوار اسپورت, که رنگ کت با پیراهن شلوار فرق بکنه, اتفاقا خیلی هم شیک میشه و میتونید بپوشید و حالشو ببرید.
معمولا کت مشکی رو میشه با هر نوع پیراهن و شلواری پوشید البته بستگی داره که اون پیراهن و شلوار چطور باشن. برای این که روی پیراهن و شلوار کت بپوشید, به نظرم بهتره اولا پیراهن آستین کوتاه نباشه. دوما حتما یقه مردونه باشه.
کت به رنگهای دیگه رو باید با لباستون ست کنید بعد بپوشید. یعنی ترجیحا همه رو از یه فروشگاه بخرید یا مثلا لباسی که می خواید باهاش کت ست کنید تنتون باشه, و بعد برید برای خرید کت.
یه نکته یادتون باشه. وقتی تیپ اسپورت می زنید, خیلی نیازی نیست پیراهنتون رو توی شلوار بذارید ولی اگر تیپتون رسمی بود یا کت پوشیده بودید, حتما پیراهن باید داخل شلوار باشه چون اگه پایین پیراهن از زیر کت بزنه بیرون, منظره قشنگی نخواهد داشت.
اما برسیم به کفش. در باره کفش, خیلی نیازی به مانور خاصی نیست. فقط باید یادتون باشه. کفش مردونه, یعنی کفشی که نه اسپورته نه راحتیه, مثل کفشهای نوک تیز رو معمولا باید با لباسهای رسمیتر مثل پیراهن و شلوار پارچه ای یا کت و شلوار پوشید. اما کفشهایی هم مثل کفش راحتی که هم اسپورت باشه, هم رسمی, هستن که بتونید با پیراهن شلوار هم بپوشیدشون. (البته با کت شلوار معمولا فقط کفش مردونه توصیه میشه.)
کفشهای تابستونی هم که معمولا با لباس تابستونی پوشیده میشن یعنی تیشرت و شلوار اسلش یا جین و با لباسهای مردونه تر,به نظرم چیز جالبی نمیشن.
کفشهای کالج هم دو مدل هستن یه مدل که به درد لباسهای خیلی اسپورت مثل اسلش و جین می خورن, یه مدل که میشه با لباسهایی مثل پیراهن شلوار پارچه ای هم پوشید. با مدل دوم, جوراب الزامی نیست ولی به نظر خود شخص بستگی داره. اما با کفش تابستونی و کالج اسپورت, جوراب منظره قشنگی نخواهد داشت.
همیشه هم سعی کنید رنگ کمربندتون با رنگ کفشتون یکی باشه. و احیانا اگر کیف دستی هم دستتون میگیرید, با کمربند و کفشتون اگه توازن داشته باشه, بهتر میشه
دیگه چیزی به ذهنم نمی رسه.
از دوستان بینامون می خوام هر جا هر چیزی رو بد توضیح دادم, یا اشتباه گفتم, اصلاحم کنن. و از دوستان نابینامون هم می خوام اگه نکته ای از قلم افتاده, و یا کامل نیست, کاملش کنند.
دوستون دارم هوارتا. ارادت.

۴۰ دیدگاه دربارهٔ «چندتا نکته در باره آراستگی ظاهر. امیدوارم به دردتون بخوره.»

خب این از مدل خودم. راستش هرچی بلد بودم رو گفتی و یه مقدار هم بیشتر. فقط درمورد صورت عرض می کنم که اگر لاغر هستید، از گذاشتن ریش و موی بلند تا حد امکان پرهیز کنید، چون اون جوری که شنیدم آدم رو لاغرتر از چیزی که هست نشون میده. درمورد رنگ لباس هم این نکته بدیهی یادتون باشه که توی تابستون تا جایی که میشه لباس رنگ روشن بپوشید. ضمنا اگر کت و شلوار می پوشید، حداقل توی مراسم خیلی رسمی بهتره وقتی ایستادید دگمه جلوی کتتون بسته باشه و وقتی میشینید بازش کنید. حداقل درمورد مراسم تشریفات که این طوریه. خب دیگه همینا به ذهنم رسید که گفتم. سوالی بود، یکی دیگه در خدمتتونه. ارادت فراوون.

ارادت ما متقابله دکتر
راجع به کت این بحث دکمه رو نمیدونستم. آخه حقیقتش کت شلوار رو دوست دارم ولی از اونجایی که بیشتر لباسام توسط برادر گرامی خریده میشن, معتقده هنوز برا کت شلوار پوشیدنم زوده.
خب پس خودمم اینو اضافه کنم که این جور که برادرم بهم یاد داده, دکمه کت اسپورت رو اگر ببندی زیاد منظره خوبی نداره. تیپو بهم میریزه.
خصوصا اگر مثل من یه شکم حاجآقایی داشته باشی.خخخ.

درود.

عالیه محمد قاسم. خوشّم اومد. مرسی داری گلپسر.

بچه ها واقعا این نکات رو جدی بگیرید. مخصوصا درباره لباس پوشیدن بین افراد بینا قواعدی وجود داره که شاید برای ما نابیناهای مطلق مادرزاد اصلا قابل درک نباشه. اما موظف به رعایتشون هستیم. فارغ از تمام چرا هایی که در این مورد تو ذهن ما شکل میگیره. مثلا چرا کتونی رو نباید با شلوار پارچه ای پوشید؟ خب منِ نابینا نمیتونم چراشو درک کنم. ولی حد اقل باید بپذیرم که حتما جلوه ی خوشی نداره. حتی اگه کسی هم به رومون نیاره رعایت نکردن نکات خوش پوشی تاثیر منفی خودش رو در طرز دید افراد بینا نسبت به نابیناها میزاره.

بازم ممنون برا پست خوبت. بای.

سلام و درود بر دااااش محمد قاسم عزییییزم
خوفی یا چطوری آیا
خوش میگذره تابستون یا نه
واااااااای عجب پستی زدیا پسر ببینم این همه تجربه اونم توی سن بیست سالگی خیلی خوب و عالیه آخه من که بیست و نه سالمه این قد اطلاعات کافی در خصوص تیپ نداشتم
به هر حال ای ول دمت شدییید گرم بابت این اطلاعات خوب
روزت خوش ایامت به کام و خدا نگهدار

درود
خیلی پست خوبی بود. من که کلا اطلاعات خاصی در مورد تیپ ندارم. بیشتر به سلیقه خواهرم اعتماد می‌کنم که خداییش بد نیست. من همیشه جین می‌پوشم به علاوه پیرهن مردونه یا تیشرت، خیلی وقتا اصلا رنگ چیزی رو که می‌پوشم رو هم نمی‌دونم. عادت بدیه کلا، باید حواسم به این جور چیزا باشه. از کت و شلوار یه نفرت خاصی دارم، کلا تیپ رسمی رو دوست ندارم، همیشه به قول کفار تقریبا casual لباس می‌پوشم. با استفاده از این پست تو دوست عزیز و حضرت گوگل (غ) می‌خوام اطلاعاتم رو بالا ببرم در این رابطه.
تشکر فراوون از اطلاعاتی که در اختیارمون گذاشتی.

درود میثم جان
شما لطف داری. من هم به سلیقه خواهر و برادرم اعتماد میکنم.
اما اما سعی میکنم رنگ لباسا رو بدونم که خودمم گاهی یه تستی بکنم و یه جوابی بگیرم. معمولا ستهایی هم که خودم میکنم بد در نمیآد.
موفق باشی.

درود بر محمد قاسم عزیز. مرسی از پست جالبت. خوب شد هر وقت اومدم تهران خبرت میکنم بریم کمک کنی منم یه ادکلنی عطری چیزی براش بخررررم خخخخخخ. راستی برای گذاشتن لینکی در پستی کار خیلی سختی نیست میری به پست مربوطه مثل همونی که گفتی بعد وارد آدرسبار میشی با اف۶ یا آلت دی. بعد کل آدرس را کپی میکنی بعد تو متنت پیست میکنی همین. فقط برای اینکه مطمئن بشی همه آدرس کپی میشه بهتره دکمه هوم را بزنی بعد با کنترل شیفت و اند همه را انتخاب کنی بعد با کنترل سی کپی کنی. شرمنده که تو کار اساتید دخالت کردم درس پس دادم ببینم درست گفتم یا نه.
بازم مرسی از پست و راهنماییهای خوبت پسر خوبم.

درود بر عمو حسین گرامی
آقا من مشکلی ندارم فقط شما یه زحمتی بکشین زحمت ما رو بی اجر نذارین مث این از خدا بیخبر که بهش گفتم بیاد اینجا رو بخونه خخخ
ممنون از راهنماییتون.
فکر کنم البته با copy link address هم بشه کارم راه بیفته اون لحظه به ذهنم نرسید.
مرسی از حضورتون.

سلام جیگر.
پست خوبی بود حال کردیم.
فقط یه نکته اضافه کنم که یه جورابایی هست معروفن به جوراب کالجی. اینا کلاً مچ ندارن. یعنی فقط خود پا رو میپوشونن و کششون هم انتهای مچ که به پا وصل میشه میفته. طوری که فقط قسمتی از پا که داخل کفش کالجه رو پوشش میده و در نتیجه چیزی از بیرون معلوم نیست. اگر بدون جوراب نمیتونید کفش بپوشید و از طرفی هم جوراب تیپتون رو خراب میکنه میتونید از این مدل جورابا استفاده کنید.
راستی تو بالاخره سر و صابون گرفتی یا هنوز با اتوبوسا رابطه داری خخخ.
خدافز.

درود بر تو از پست آموزنده شما بسی خوشمان آمد راستی من هم اسپورت می پوشم هم رسمی و کت و شلوار البته نه این که هر دو را با هم می پوشم هااااا گاهی این گاهی اون زمان مجردیم هم از هر دو استفاده می کردم ولی الآن هرچی خانم بگه و بگیره همون را می پوشم جدیدا چند تا از این آستین کوتاه های اندامی واسم گرفته به همراه شلوار جین وادارم می کنه خودم را به زور توشون جا کنم میگم آخه خانم دیگه از سن من گذشته ولی کو گوش شنوا ما هم واسه راضی نگه داشتنش راه دیگه ای نداریم

سلام وقت بخیر. واقعا درسته که وقتی یه نفر آشنا باشه, مطلبش کلا عالیه و یه نفر که نا آشناست واسه بقیه, کلا مطالبش ارزشی نداره.

واسم سواله, بچه های ما که صبح تا شب دنبال مثلا کسب علم و دانشن, این موارد ساده و خیلی خیلی پیش پا افتاده رو نمیدونستن؟؟؟؟؟
یعنی واقعا نمیدونستید این موارد رو؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

موفق باشید.

نه دوست عزیز! بعضیا واقعا با همین لباس پوشیدن مشکل دارن!

یادت باشه که اگه دانشمند باشی ولی به این مسائل توجه نکنی، تو چشم مردم با یک بی سواد خیابونی هییییچ فرقی نمیکنی.

ذکر این نکته رو ضروری میدونم، که محمد قاسم پسر خاله یا پسر عموی هیچ کدوم از ما ها نیست! اون فرقش با شما اینه که دانسته هاشو مخلصانه میاره، و با دوستاش به اشتراک میذاره، ولی شما تا این لحظه غیر از بی ارزش کردن کار دوستات هیچ کار دیگه ای نکردی! دوست عزیز؟ اگه واقعا با لباس پوشیدن مشکل نداری، اصلا مجبور نیستی که به این پست سر بزنی! هیچ کس چوب بالا سرت نگرفته!

کاش یاد بگیریم که اگه توان برداشتن باری از دوش هم نوعمون نداریم، حداقل تخریبش نکنیم

من هم موافقم. بعلاوه این‌که بعضی‌ها پیش‌پاافتاده‌تر از این هم رو نمی‌دونن. مثلاً مطالب همین پست شاید برای من هم تازگی چندانی نداشت، اما این دلیل نمیشه که همه اینا رو می‌دونن. در ضمن باید به این سخاوت در به اشتراک گذاشتن اطلاعات در هر سطح و هر موضوعی رو قدر دونست.

محمد خان ملکی پاسخ شما رو دادن اما من یه چی به زبون خودم بگم راحتترم
به جرأت میتونم بگم به عنوان یه شهروند پایتخت, تا به امروز از پوشش بینا هاش هم ایراد گرفتم و نکاتی که من اینجا گفتم, توسط بیناهاش هم رعایت نمیشه بعضا. شما که نابینایی و بحثت جداست و اصلا ازت انتظار نمیره
ضمن این که, والا من از غربتم در اینجا همین بس که هنوز یه نفر از بچه ها تلفنی هم باهام صحبت نکرده
فقط یه چیزی بگم و عرضم تمام. با همه این چیزایی که گفتم, اگر به دردتون نخورد, از شما عذرخواهی میکنم و سعی میکنم سطحم رو به سطح شما برسونم.
موفق باشید.
ارادت.

سلام محمد قاسم.
راستی شمارت چنده واسه یه بنده خدایی می خوام خخخخخخخخخخخ
به نظر من تو رنگ لباسا باید بیشتر دقت کنیم. کسانی که پوست سفید و روشنی دارند بهتره از رنگهای تیره و کسانی که پوستشان تیره و یا سبزه هست بهتره از رنگهای روشن استفاده کنند. حتی رنگ لباسها رو هم بهتره ترکیبی استفاده نکنیم. یعنی ترکیبی از تیره و روشن نباشه بهتره. اما توی تیپ اسپورت بسته به نوع پوست طرف می توان از رنگهای تیره و روشن استفاده کرد ولی باید حواسمون باشه که هر ترکیبی نباشه. رنگ کمربند تا حدی بهتره با رنگ شلوار و کفش نزدیک باشه. آقایون بهتره که کفششون زیبا، تمیز و جذاب باشه. چون خانمها بیشتر مردها رو از پایین به بالا دید می زنند و انتخاب کفش زیبا و قشنگ در نوع خودش باید بهش دقت بشه. بقیه مواردش رو هم اگه خواستی بیا یه سر با هم بریم بیرون یادت میدم خخخخخخخخخخخخخ
مرسی از بابت پستت.
شاد باشی.

دیر دیدم پسرم پستت رو. ولی جونم براد بگه که هر چی دوس داری بپوش هر چی رو هر چی پوشیدی بپوش. فقط تمیز بودنه که مهمه. البته خود من بشخصه از این مردای شلخته با موهای هاشولی پاشولی و شلوار شیش جیبای که ته ریش دارن و پیرهن شنبه شون از زیر کت یکشنبه شون زیده بیرون و یه روسری ام بستن گردنشون خوشم میاد. هاههاهاهاهاها. میدونی همه چی بسته به سلیقه س. مهم تمیز بودنه. بقیه ش دیگه سلیقه ایه. یکی ممکنه مث من سیا سوخته برزنگی باشه ولی رنگ روشنم خوشش نیاد بپوشه. یکی ممکنه سفید برفی باشه و همش روشن بپوشه بشه جن و از ما بهترون. خخخخخخخخخ. یه وقتم من خیلی چاقالوئم ولی رنگ مشکی دوس ندارم. سفید میپوشم و منو بشکه دیویس بیس لیتری نشون میده همین رنگ سفیدا، ولی خودم تو لباس سفید احساس بهتری دارم. مهم راحتیه. هرطور راحتی و دوس داری بپوش و بگرد ولی تمیز باش. بقیه ش درست میشه ننه. شالا بختت سیفید و سبز باشه.

دیدگاهتان را بنویسید