خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

اولین پستم دو سؤال بحث بر انگیز

سلام دوستان. خوبین؟ چه خبر؟ به امید روزهای بهتر.
دو سؤال خیلی چالشی دارم. اول اینکه اگر نمی خواهیم جواب کسی که باهامون کار داره بدیم چه طور برخورد کنیم؟ اصلا کجا پیچوندن درسته و با چه ادبیاتی.
2 اینکه اگر چرخش روزگار طوری چرخید که خدای نکرده کارمون به کسی گیر کرد که تا به حال با او ارتباطی نداشتیم چه طور بریم جلو که به قول معروف سنگ روی یخ نشیم.
ماجرا از این قراره که بعد از ظهر روز سه شنبه 14 شهریور در استفاده از یکی از برنامه های اندرویدی به مشکل برخوردم. از چند نفر پرسیدم نمی دونستند. گفتم بهتره با کسی که این برنامه را آموزش داده تماس بگیرم. از آنجایی که من در این مورد بسیار محتاطم خواستم به جای تماس یا پیامک بهشون ایمیل بزنم. آدرس ایمیل ازشون پیدا نکردم خواستم کسی را که باهاش ارتباط داره پیدا کنم و مشکل را بگم. از بدشانسی پیدا نشد.
این بود که دل را زدم به دریا و این عبارت را براشون پیامک کردم: سلام می تونم چند دقیقه مزاحمتون بشم محمد حاتمی. 5 دقیقه بعد این پیامک را از ایشون دریافت کردم که خیر لطفا مزاحم نشوید.
قبل از اینکه راجع به نوع جواب بحث کنم می خوام بگم این آقا کاملا حق داره! بعضی از دوستان همنوع وقتی با کسی کاری دارند مراعات هیچ چیز را نمی کنند. خود من چند سالی تجهیزات نابینایی می فروختم خیلی اذیت شدم از تماس های بی موقع. آخر شبی گرفته تا صحبت طولانی و درخواست ها و سؤالات نامربوط. شاید ایشون هم خیلی اذیت شده که با من این طور برخورد کرد. پس به این نتیجه می رسیم که از ماست که بر ماست.
اما نکته دوم نوع جوابه من! وقتی از فروش تجهیزات دست کشیدم مدتی هرکی بهم زنگ می زد محترمانه می گفتم دیگه در این زمینه کار نمی کنم ولی دیدم تماس ها زیاده و همون طور که گفتم بعضی ها آخر شب زنگ می زدند و بیخودی وقتم را می گرفتند. به این نتیجه رسیدم که تماس های ناشناس را جواب ندم. حتی خواستم در ایران سپید آگهی بدم که دیگه در این زمینه کار نمی کنم لطفا تماس نگیرید که خوشبختانه کار به اینجا نکشید و تماس ها کمتر و کمتر شد ولی هیچ وقت به کسی نگفتم مزاحم نشو. یک اتفاق دیگه این بود که شش ماه پیش آقای همنوعی از یک روستا که اسمش خاطرم نیست صدای من را از رادیو جوان شنیده بود که البته برنامه رادیویی نداشتم بلکه تلفنی در برنامه های رادیو اظهار نظر می کردم. ایشون جذب افکار و صحبت هایم شده بود.
شماره برادرم را پیدا کرده و شماره من را ازش خواسته بود. فکر کرده بود که من چون گاهی زنگ می زنم رادیو صبح تا شب بیکارم. به برادرم گفتم ببین اگر کاری براش از دستم بر میاد با کمال میل انجام میدم چرا که انسان ها همه محتاج همدیگرند اما اگر صرفا می خواد گپ بزنه شماره نده ولی طوری بهش بگو که ناراحت نشه حتی این جمله را هم به شوخی گفتم که فعلا ظرفیت تکمیله و ظرفیت پذیرش دوست جدید نداریم.
دیروز که اتفاق روز سه شنبه را برای دوستم تعریف کردم گفت که کلمه مزاحمت را خودت دهنش انداختی و ایشون هم با همین ادبیات جواب داده ولی من کاملا مخالفم چرا که این کلمه در فرهنگ ما در ادبیات فردی که تماس می گیره یا پیام میده مرسومه.
جملاتی مثل ببخشید مزاحم شدم، می تونم مزاحم بشم و …. ایشون می تونستن بهتر جواب بدند یا اگر اصلا جواب نمی دادند خیلی بهتر بود.
نمی دونم شاید هم اشتباه از خودم بوده. منتظر بیان دیدگاه هاتون توی کامنت ها هستم. ایام به کام

۲۷ دیدگاه دربارهٔ «اولین پستم دو سؤال بحث بر انگیز»

سلام آقا محمد دوست قدیمی. خوشحالم که سالم هستید و موفق. از اینکه بچه ها رعایت نمی کنن البته بعضی هاشون که واقعا حرف درستیست. ولی یه نکته ظریف شاید این بنده خدا که به شما پیام داده نخیر مزاحم نشید شوخی کرده باشه. وگر نه اینطور وقتا که یه نفر مودبانه قبل از زنگ اجازه می گیره اگه برا اولین باره نباید اینطور جوابشو بدی. من که خودم چون تماسهای وقت و بی وقت زیاد دارم اکثر اوقات ناشناسها رو جواب نمی دم. مگر اینکه قبلش پیام بدن. بارها هم که جواب ندادم متهم شدم به غرور و جوگیری. ولی دوستان عزیز نمی دونن هرتماس که می گیرن به خیال خودشون که تماس رایگان دارن ما هم وقت رایگان داریم!!!! کلی صحبت می کنن و از همه جا صحبت می کنن الا کامپیوتر و موبایل.

درمورد نکته دوم هم باید بگم با عبارت ببخشید مزاحم وقتتون می شم. سوالتون رو از طرف با پیامک یا واتساپ یا هرراه ارتباطی دیگه به جز تماس بپرسید اگه کسی یه راه های ارتباطی در گروه ها میذاره و چیزی رو آموزش می ده باید خودشو برا هر تماسی آماده کنه یا قبلش روش ارتباطی شو توضیح بده.

با سلام. جناب حاتمی کسانی که گپ های بی مورد میزنند و مزاحم وقت و بی وقت میشوند یا سءال های بی مورد میکنند اینها را یا باید بدون رو در بایستی بلک یا تا زنگ زدند باید قطعشان کرد. ولی کسانی که آنقدر از خود راذی هستند که اگر یک سءال مربوطه ازشان بکنی یا یه چیز مربوط ازشان بخواهی خودشون را بگیرند من اگر چرخ روزگار روزی بچرخد و با من کاری داشتند آنچنان کاری بر سرش می آورم که از آفریدنش در این دنیا پشیمان بشود. حالا میخواهد کارم خوب باشد میخواهد نباشد. به این افراد که هستند در همین سایت باید گفت گربه مسکین اگر پر داشتی تخم گنجشک از زمین برداشتی. هرچه باشی اگر زمین و آسمان را هم فتح کنید عاقبت نابینا هستید. اگر اینها چشم داشتند خدا را هم شاکر نبودند.

سلام آقای حاتمی عزیز. از پست شما در اینجا خیلی تعجب کردم ولی بی نهایت خوشحال شدم. امیدوارم به توفیق الهی هیچ وقت در زمره افرادی که قراره بپیچونید قرار نگیرم.
در پاسخ به سؤال اولتون باید بگم خود من در ارتباط با کسی که وقتی تماس میگیره فقط زمانی قطع می کنه که دیگه سؤالی نداشته باشه و همینطور به آمادگی من برای پاسخگویی به سؤالاتش توجهی نداره، سعی می کنم برای مدتی جواب تماسشو ندم و چند وقت یکبار در یک فرصتی که میتونم پاسخگوی درخواستش باشم میسنجم ببینم جواب ندادن من تأثیری داشته یا نه.
ولی اگر اون فرد حدود رو رعایت کنه و باز من نخوام پاسخگوی درخواستش باشم سعی می کنم ایشون رو توجیه کنم که مثلا بخاطر مشغله یا حتی بی حوصلگی از انجام درخواستشون معذورم.
اما در ارتباط با چالش دومی که مطرح کردین، فکر می کنم شما حد اقل یکی از بهترین کار ها رو انجام دادین. خود من ترجیح میدم در ساعات کاری یا ساعاتی که معمولا استراحت نمی کنیم تماس بگیرم ولی راستشو بخواید زیاد چنین برخورد هایی رو تجربه نکردم.
نکته قابل توجهی نداشت کامنتم ولی خواستم به بهانه حضور شما عرض ارادتی کرده باشم.

سلام
در مورد اولی اگه مطمئن هستیم و هستید و هستند که تماس گیرنده کار ضروری نداره و به نوعی مزاحم محسوب میشه، به نظرم جواب ندادن بهترین راهه. در مورد شماره های ناشناس خب نمیشه همه رو یه جور قضاوت کرد. ولو درصد بیشترشون از اون دست باشند. یه راه دیگه که به نظرم میرسه: میشه یه شماره و زمان مشخصی رو به عنوان مثال برای فروش همین تجهیزات نابینایی که خودتون مثال زدید در نظر گرفت. در ساعتهای غیر زمان تعیین شده، گوشی رو خاموش کرد و یا اون سیم کارت رو از دسترس خارج کرد. در مورد دومی با اینکه میشه گفت کمرو هستم، و معمولا اگه بخوام برای اولین بار با کسی بحرفم ممکنه قدری هول بشم، تماس می گیرم و اگه جواب نداد، پیامک می فرستم و خودمو معرفی می کنم و خیلی مختصر میگم که هدفم از تماس گرفتن چیه.
فعلا نکتۀ خاصی به نظرم نمیرسه. امیدوارم هممون همینطور که دوست داریم دیگران واسه وقتمون ارزش قایل باشند، خودمون هم رعایت کنیم. البته بگم خودم رو مستثنی نمی دونم و کلی عرض کردم.
موفق باشید.

سلام آقای حاتمی عزیز. آقا اول که خیلی خیلی خوشآمدید. اما در مورد بقول خودتون سؤالات بحث برانگیز!
خب در مورد اول باید بگم که منم با تماسهای بیمورد و وقت تلف کن مخالفم. از طرفی برخیها هستند که با اینکه دهها بار براشون یه مسأله رو توضیح میدی نمیگیرند, اینم آزار دهنده هست, حالا اگه طرف مقابل واقعاً اهل تلاش و کوشش باشه و علیرغم سعی زیاد مطلب رو نگیره مانعی نیست, اما بسیاری هستند که متأسفانه حتی به خودشون کوچکترین زحمتی برای آموختن نمیدن, مثلاً با اینکه میدونند فلان آموزش توسط مجتبی خادمی یا دیگر دوستان داده شده و اونها میتونند با اون آموزش یاد بگیرند, گوشش نمیدن و با تماسهای خسته کننده شون اعصاب ما رو بهم میریزند.
خود من با چنین مواردی برخورد داشتم, اما این قضایایی که براتون نوشتم مال سالهای قبل از تولد سایتهای نابینایی و فراگیر شدن رایانه بین نابیناها بود, احساس میکنم با تولد گوشکن و امثال اون, و فراگیر شدن آموزشهای رایانه ای و اندرویدی این تماسها و احساس نیاز کردنها تا حدود زیادی کمتر شده. یا لااقل من از اون وقت تا حالا به چنین مواردی برنخوردم.
خود من بیتعارف میگم, اصلاً دور از جناب بعضیها آدم مغروری نیستم که بخوام خودم رو بگیرم! اصلاً چرا باید خودمون رو بگیریم؟ ما که معلولیم! هر کدوم از ما یه سری مشکلاتی داریم! از همه مهمتر چیزهایی که بلدیم رو از کس دیگه آموختیم, پس غرور معنایی نداره.
خخخ از این به بعد سؤالاتتون رو از خودم بپرسید اگه بلد باشم جوابتون رو میدم و اگه بلد نباشم از ۲حالت خارج نیست, یا اینکه مستقیماً بهتون میگم شرمندم محمد جان بلد نیستم, یا اینکه تمام سعیم رو میکنم تا براتون مسأله رو حل کنم, تازه اینطوری خودمم یه چیزی یاد میگیرم.
در مورد بعدی:” خب من بیشتر ترجیح میدم در چنین مواردی از کسی که با اون فرد آشناتر هست وارد بشم تا ببینم آیا میشه با اون فرد مسأله ام رو مطرح کنم یا نه؟ گرچه من در مواقع اشکالات کامپیوتری یا حتی اندرویدی اول سعی میکنم تا جایی که امکان داره از طریق جستجو در اینترنت مشکلم رو حل کنم.
خخخ محمد جان تماس با من رو هم در دستور کارت قرار بده! امتحانش ضرری نداره.
۰۹۱۱۴۱۴۰۵۸۳
m.azizzadeh.amol@gmail.com
@mazizi2471
یاعلی مدد.

سلام هر کسی به نظرم یه اخلاقی داره و نمیشه یه نسخه ی کلی برای هر کس پیچید اما در مورد برنامه ای که مشکل داشتید میتونید گروه اسکایپی یا گروه های واتساپی کامپیوتری رو پیدا کنید و از بچه های هم نوع بپرسید و این که عنوان
پست من رو یاد بحثهای فلسفی یا بحثهای خاص نابیناها میندازه و این که شما بهتر بود میگفتید در چه مورد سوال دارید و میخواید وقت اون طرف رو بگیرید وقطتون رو بگیرم شاید بهتر باشه هر چند که مزاحم شدم هم بدک نیست

یه مطلب دیگه من از یه چیزی تعجب کردم بچه ها مگه ما به خاطر معلولیتمون از دیگران کمتریم؟ شخصیتمون پایین تره؟ مغذمون کمتر میکشه؟ من قصد توهین ندارم ولی ما هم آدمیم چرا میگید ما آخرش معلولیم یا نابیناییم هر چی بشیم؟!!!!!! واقعا ما اگه خودمون رو کم بدونیم همین هستیم که فکر میکنیم ولی من که فکر نمیکنم اگه ما کمتر از دیگران هم باشیم به خاطر بیناییمون باشه

سلام!
اول، ورودتون به محله رو خوشامد میگم.
دوم، درباره ماجرای جواب پیامکتون، در بدو مطلب به نظرم رسید آدم شوخی بوده و قصد مطایبه داشته. بعید میدونم قصد بی‌احترامی داشته باشه. هرچند این فرض هم ممکنه.

سلام دوست عزیز. اولا به محله خوش اومدی. امیدوارم از حالا زیاد بین خودمون ببینیمت. دوما اون بنده خدایی که گفته بود مزاحم نشید شاید اون لحظه در حال و هوای مثبتی نبوده یا شاید چون شما موضوع پرسش رو واسش نگفتی تصور کرده واقعا کسی می خواد مزاحمش بشه و از این داستان ها که گاهی بچه های ما درست می کنن سرش در بیاره. یعنی واقعا مزاحم بشه و با ساعت رایگان حرف بزنه و حرف بزنه و همچنان حرف بزنه و دوباره دفعه بعد و ادامه دارد! شاید هم به قول دوستمون که اون بالا فرمودن می خواسته شوخی کنه یا شاید با هم آشنا بودید و اون لحظه نمی خواست یا نمی تونست حرف بزنه و روی حساب آشناییتون همین طوری راحت در جواب شما کلمه مزاحمت رو گرفته و گفته نخیر مزاحم نشید. به نظر من البته نمی دونم چند درصد درست باشه، اگر با همون پیام اول موضوع پرسش رو بگیم شاید از این موارد پیش نیاد. اگر خودم باشم داخل پیام اولم به طرف میگم که در فلان مورد سؤال دارم و ازش اجازه می خوام واسه پرسیدن سؤال هام مزاحمش بشم.
از طرفی هم خداییش من دیگه مدت هاست این مدل افراد رو مقصر نمی دونم. با عرض معذرت از همگی گاهی بعضی از ما رسما شورش رو درمیاریم. یعنی کافیه خدا صاحب خط رو بزنه اون بعضی از ما خطش رو پیدا کنیم. دیگه شب و روز واسه طرف نمی مونه. من دیدم که میگم. سر خودم همین تازگی اومد. هفته گذشته. طرف نزدیک بود با زنگ زدن هاش بفرستدم زیر ماشین. باقیش رو نمیگم چون خیلی طولانی میشه و از حوصله شما خارجه.
در مورد دوم هم اگر خودم باشم بستگی داره طرفم کی باشه و چه قدر واسم اهمیت داشته باشه و تقاضاش چی باشه. اگر نخوام دلش ازم بگیره یعنی نظرش و دلش واسم مهم باشه سعی می کنم۱طور مثبت از ادامه صحبت شونه خالی کنم. اگر هم خیالم به طرف و نظراتش نباشه بدون تعارف صاف میگم ببین! من بدم میاد هر دقیقه این گوشیم صدام کنه و تمام روزم گوشی به دست این طرف اون طرف برم و سردرد بشم. حتی دوست های نزدیکم با واتساپ باهام صحبت می کنن چون می دونن اهل گفتگو های تلفنی اون هم از مدل طولانیش نیستم. لطفا تمومش کن! به همین سادگی. و البته واسه اینه که اطرافم میگن خودم رو واسشون گرفتم و از این فرمایشات. بذار بگن طوری نیست. معذرت می خوام من ایجاز بلد نیستم شرمنده!.
همیشه شاد باشی دوست جدید!

سلام همونطور که در پستم گفتم با این آقا نه آشنایی قبلی داشتم نه حساب شوخی اولین ارتباطم بود دو سوال ازش داشتم که کمی نیاز به شرح داشت و در قالب پیامک نمیگنجید قبول دارم که باید مختصر میگفتم در مورد فلان برنامه سوال دارم ضمنا در پستم هم گفتم خیلی محتاطم اول از چند آشنا پرسیدم نمیدونستند و واسطه هم که با این آقا آشنا باشه پیدا نکردم هیچ وقت سرزده به کسی زنگ نمیزنم اظش اجازه میگیرم

سلام برادر.
به محله خوش اومدی.
اول این که من کلا به هر کسی که زنگ بزنه و باهام کاری داشته باشه جواب میدم با حوصله فراوان.
مگر این که خواب باشم یا کار دیگه ای داشته باشم یا خاموش میکنم یا سایلنت.
دوم من هیچ وقت فکر نمیکنم سنگ رو یخ بشم چون اگر کسی بد برخورد کنه شخصیت خودشو نشون داده و من اصلا ناراحت نمیشم.
اون یارو هم که این جوابو بهت داده شبیه یکی از دوستای منِ.
بعضی وقتا که حالش خوب نیست با همه اینطوری برخورد میکنه.
میگم فعلا سر به سرش نذارم تا بعد

درود بر آقای حاتمی
اولین قدم رو تو محله محکم برداشتید و پست بسیار خوبی منتشر کردید
پاسخ سؤال اول:
با یه بهونه که طرف مقابل ناراحت نشه می تونید بپیچونید
یا اینکه با ادبیات مناسب بهش بگید که نمی تونید کمکی بکنید و پاسخ منفی بدید
جواب سؤال دوم:
پیامی که فرستادید مشکلی نداشته. البته می تونستید این طوری هم بنویسید: در ارتباط با برنامه ی فلان که ساختید سؤالی دارم، می تونم چند دقیقه وقتتون رو بگیرم؟.
راستی اولین پستتون رو هم خیلی تبریک میگم و براتون آرزوی شادی همیشگی دارم

سلام . تو همونی که خودشه یا خودتی ؟؟رعد بزرگ با شما انگار در اردو حرف زد. هیچی یادم نمیاد. فقط میدونم علی اکبر حاتمی برادرته یا شاید هم پسر عموت . ههههه
والا من ی بار با یکی از نبین ها چت کردم و خودمو معرفی کردم . اون زمان وایبر مد بود . به قدری عجیب و غریب و وحشتناک برام نوشت و ی چیزهایی تحویلم داد که بعد از ۳ سال هنوز توی هنگم. بعد میگفت چرا نمی تونم حذفت کنمو ازین حرفا . منم گفتم نگران نباش خودم بلاکت می کنم ههههه جالبه .
خب آماده باش که بیام به شهر واتس آپ شما . من رعد خونآشامم یوهاهاها

و اما.
هرگز سعی نکردم و نمیکنم کسی رو بپیچونم.
بنظرم آدمی که نتونه حرفشو بزنه که به درد نمیخوره.
نمیدونی, بوگو نمیدونم.
حوصله نداری, خو بوگو حوصله ندارم.
میخوای طرف بعداً زنگ بزنه, خو همینو بهش بوگو.
اگرم طرف واقعاً وقت زیادی داره و البته رایگان هم می حَرفه, خو بهش بوگو من وقتشو ندارم ولی تلاش میکنم یه همصحبت واست پیدا کنم خَخ.
یعنی خیلی نرم و لطیف میشه این موضوعاتو حل کرد و همیشه هم ساده ترین راه اولین راه نیست.
در نهایت که من نگاه میکنم به وضعیت طرفم.
اگه مث خودم ناشی باشه و هیچی ندونه, خو تا جایی که کارش راه بیفته سعی میکنم دستشو بگیرم.
ولی اگه متوجه بشم یه چیزکی سرش میشه که البته من سرم نمیشه خَخ, خو منابع بهش معرفی میکنم.
در مورد سؤال دوم هم بنظرم تا جایی که گوگولی یا همون گوگل هست, بعید میدونم کسی بخواد نیاز به یه شخص دیه پیدا کنه.
البته به خود آدمش هم بستگی داره ها.
من که خودم شخصاً لذت سؤالیو که با جست و جو و آزمونو خطا به دست آوردم با هیچ لذت پرسیدن و ساده به دست آوردنی عوضش نمیکنم.
ولی خو. اگرم بخوام اَ کسی چیزی بپرسم, بهش میگم که در مورد فلان موضوع ازت سؤال دارم. میشه یا منبع بهم معرفی کنی و یا اینکه یه وقتیو خودت مشخص کنی تا این مشکل رو حلش کنم.
در واقع به طرفم میگم که من دنبال آماده خوری نیستم و اگه منبع و یا منابعی هست, بهم معرفی کن تا برم دنبالش.
ایجوری حس ابزار بودن هم به او یارو دست نمیده. و تازه متوجه هم میشه که من قدر زحماتشو میدونم و مثبتتر هم تو نگاه طرف جلوه میکنم.
در کل که اَ هر دستی بدیم, اَ همون دستم میگیریم و دنیا دار مکافاته.
پس من با قبول داشتن این اصل, نمیچیچونم تا پیچونده نشم.
البته یکی اَ دوستان گفت که ما هر کاری هم که کنیم نابینا هستیم.
برداشت من اَ اون کامنت اینه که به هم سخت نفروشیم.
نه اینکه نابینا اَ دیگران کم داره.
در واقع یعنی اینکه تا جایی که ممکنه هم دیه رو درک کنیم.
این بود انشای ما.

سلام به آقای حاتمی و دیگر دوستان حاضر در پست
آقای علی کریمی
توی اردو یه خانمی اومد بهتون سلام داد منم باهاش بودم جوابشو ندادید
منم سلام کردم همراهش بودم جواب ندادید
چون نمیشناختمتون بعدش فکر کردم شاید کم شنوا باشید توی شلوغی اونجا متوجه نشدین ناراحت هم نشدم به خانومه گفتم ولش کن بیا بریم اصلا این حواسش بهمون نیست
یگانه هم بود متوجه شد بهت تلنگر زد ولی باز معلوم نیست کجا بودی
هنوز از رفتارت متعجبم؟!
خلاصه اومدم بگم الکی از این کامنتا نزن جناب کریمی
هاهاهاهاهاهاهاها
مچتو میگیرن یه وقت میپیچونی مردمو خخخخخ

راجب مطلب آقای حاتمی هم همینجا میگم حال رفتن اون پایینو ندارم
توی مجازی من راحت میپیچونم یا جواب نمیدم یا بلاک میکنم رفتار کسی آزارم بده یا حوصلشو نداشته باشم هی بخواد پیام الکی بی هدف بده بهم یا زیاد مطلب و ویس برام بفرسته گوش نمیدم ویساشو
دو تا از دوستان صمیمیم یعنی پی وی منو کردن کانال اینقدر مطلب میفرستن منم شمارشونو بی صدا کردم چند وقت یه بار میرم کلیر هیستوری میزنم همش پاک شه اگه پیامی هم بهم بده چت کنه اصلا متوجه نمیشم
بعضی وقتا دلم میخواد بلاکشون کنم راحت شم واقعیشون خوبه ها ولی اعصاب برا آدم نمیذارن اینقدر مطلب میفرستن که من هیچیشم نمیخونم یه بارم به یکیشون گفتما نمیخونم ولی نمیدونم چرا باز میفرسته خخخخ
برادرزادم هم یه بار شوهرش پیاممو جواب داد توی تلگرام گفت دستش بنده میاد الان گوشیش دست منه
از اون وقت پیاماهای برادرزادمو اصلا جواب نمیدم دلیلشم بهش نگفتم
ولی خب راجب جواب پیام شما چیزی نمیتونم بگم که پیامش که گفته خیر مزاحم نشوید چی بوده
چون خودم گاهی به طنز به همکارم میاد اتاقم چیزی ازم میخواد میگم نه اصلا اجازه نمیدم وسیله خودمه برای چی برش میداری هاهاها
با یه جواب پیامک اونم نوشتاری نمیشه گفت اون چرا اینطوری جواب داده.شایدم خودش مشکلی ناراحتی داشته یهو پیام شما رو دیده اینطوری جواب داده قصدی نداشته.
در کل فراموش کنید به نظرم چیز مهمی نیست من اگه غریبه باشه بهم اینطوری بگه یه ریزه هم ناراحت نمیشم میرم دنبال کسی دیگه یا راه دیگه تا جواب مشکلمو یا سوالمو پیدا کنم زود فراموش میکنم
کلا کسایی که نمیشناسم اصلا کاراشون و رفتارشون برام اهمیت نداره چون ارتباطی ندارم باهاشون.اصلا هم سنگ روی یخ نمیشم.

خَخ. نع اصلاً ایجور نی که میگید. یعنی یه درصد احتمال نمیدید حواسم نبوده باشه.
قضاوت کردن دیگران اونم با این جسارت حتی اگرم درست باشه کار خوبی نی, چه برسه به اینکه درست نی و واقعاً من متوجه نشدم.
من بعضی وقتا خیییلییی پرتم و غرق تو افکار خودمم.
با این حال شرمندم اگه باعث شدم ناراحت بشید.
خَخ یه بار هم همین بلا رو سر رهگذر آوردم.
یعنی به کلی نشناختمش هَه.
امیدوارم بخونید و این سو تفاهم برطرف شده باشه.

خوندمش خخخخ
خب من چه قضاوتی کردم الان؟
قضاوتی نبود که !!!جسارت؟یه کمش شوخی بود گفتم مچتونو میگیرن و اینا جسارتی نکردم که
کامنتمو درست بخونید که به خانومه هم گفتم این حواسش نیست بیا بریم
ناراحت نشدم چون نمیشتاختم شمارو.ولی اگه دوستم بودید یا میشناختم ناراحت میشدم.
برای من که مهم نبود ولی ممکنه اون خانومه ناراحت شده باشه.البته من بااونم ارتباطی ندارم فقط همون جا دیدمش.حواستونو جمع کنید خب وقتی چند بار یه نفر پیش من هی بهتون سلام میده باهاتون حرف میزنه اونم دقیق روبروتون خب من گفتم چون شناخت نداشتم گفتم یا کم شنوا باشید یا حواستون نیست بهترین و مثبت ترین فکری بود که میتونستم داشته باشم همین بود.چون دیدم بعضی دوستان آسیب بینایی دارن مشکل شنوایی هم دارن اگه مشکلی ندارید و حواستون نبوده که خدا را شکر.

سلام آقای حاتمی عزیز.
به نظر من همه ما ایرانی ها باید هم نه گفتن و هم نه شنیدن رو خوب بیاموزیم. البته که نه گفتن قواعدی داره. خیلی از ماها توهین و بد اخلاقی رو با نه گفتن اشتباه میگیریم!
طرف شماره مبایلشو گذاشته تو شناسنامه اش و گفته راه های ارتباط با من این هاست! اونوقت بهش زنگ میزنی مثل پادشاه اتریش جواب آدمو میده! بعد بهش میگی وقت داری ۱ سوال یک دقیقه ای ازت بپرسم؟ با بی ادبی تمام میگه نه وقت ندارم و فلان جا مشغول انجام فلان کار هستم و ۵ دقیقه در این رابطه که کجاست و چیکار داره می کنه و از کجا آمده و آمدنش بهر چه بوده، برات توضیح میده! خوب برادر من، بجای این همه وراجی بذار من یه دیقه سوالمو بپرسم تو هم برو دنبال زندگیت دیگه!
البته خوب اون توضیحات مال ما نیست که! طرف میخواد پیش ۴ نفر که دوروبرش هستن افه بیاد که من خیلی سرم شلوغه حالا! واسه همینه که ابرو میندازم بالا بالا!

سلام دوستان ممنون از پاسخهای تکتکتون نکات بسیار خوبی در این کامنتها بود از اینکه نمیرسم تکتک پاسخ بدم خیلی عذر میخام در ضمن به اطلاع رعد بارانی میرسونم بله من خودمم محمد برادر علی اکبر

سلام مجدد به شما آقا: من نظرم اینِ که باید حرفتون رو روک بزنید چون طرف مقابل که علم غیب نداره پس بنابر این بعضی اوقات راهی رو که انتخاب میکنید از پایه مشکل داره و کاره تون رو بد تر میکنه و نتیجه ی عکس رو میبینید پس بیشتر دقت کنید موفق باشید.

سلام دادا، اولین پستت مبارک. خیلی خوب نوشته بودی، جواب منم که خودت بهتر میدونی در مورد اول باید بگم که اصلاً بهش فکر نمیکنم و بالاخره جوابم را از طریق دیگه به دست میارم. در مورد دوم هم خیلی راحت به طرفم میگم که الآن وقت ندارم لطفاً فلان موقع زنگ بزن، معمولاً سعی میکنم اگر کاری از دستم بر بیاد برای کسی انجام بدم. به هر حال دستت طلا و تنت بی بلا.

سلام بر جناب حاتمی بزرگوار
ورودتون یعنی به عبارتی روشن شدن چراغتون رو در محله تبریک می گم و جدا جدیدا چقدر چراغ خاموش که در محله روشن میشه… اصفهانی و همکار آقای خادمی مدیر هستید پس….
و اما بعد:
به نظر من ادب همیشه حرف اول رو می زنه و جدا نباید فشار های ناشی از رفتار دیگران باعث بشه در مقابل همه رفتاری تند از خودمون نشون بدیم….. و جدا ای کاش ما یاد می گرفتیم که گاهی باید گفت “نه” و باز هم یاد می گرفتیم شنیدن “نه” به معنای بی اهمیت دونستن ما یا بی توجهی از طرف مقابل مون نیست….
و اما یه نکته جالب که بگم خخخخ من اول پست تون رو با گوشی خوندم و اونجا مشخص نمی شه که نویسنده پست چه کسی هست, بعد با خودم گفتم جدا چقدر زشت که ایشون اسم فرد مقابل رو در متن پستشون اوردند و وقتی که یکی دو تا از کامنت ها رو خوندم به این نتیجه هم رسیدم که چقدر بد هست که آدم زود قضاوت کنه و ما باید پیش قضاوت نکردن رو هم یاد بگیریم قبل از هر چیز….
شاد باشید تا همیشه و البته سربلند و موفق.

سلام جناب حاتمی.
خوشحالم که شما هم وارد محله شدین و منتظر پست های بیشتر از شما هستیم.
من اون کار دوستمون رو تأیید نمیکنم، چرا که میتونستن با حوصله بیشتری برخورد کنن، اما کلاً ما ایرانی ها باید نه گفتن و نه شنیدن رو یاد بگیریم و در مواقع اینچنینی رنجیده خاطر نشیم.
ارادت.

دیدگاهتان را بنویسید