خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو
دسته‌ها
موسیقی

آقای ناظم هم سورپرایز شد! یک کار بسیار زیبا از سعید درفشیان به نام بهشت!

سلام.

بدون هییییچ مقدمه ای این کار زیبا رو تقدیم میکنم و میرم.

نام آهنگ: بهشت

ترانه سرا: کامران بهرامی.

تنظیم کننده، آهنگ ساز و خواننده: سعید درفشیان.
دانلود

تقدیم به همه ی مادران سرزمینم.

Avatar photo

از محمد ملکی

محمدحسین ملکی، متولد 1371/05/10، از استان کرمان و شهرستان زرند. یکی از گردانندگان مجموعه ی مهارت هایی برای نابینایان. لینک کانال مجموعه، @blindness_skills

لینک گروه، @blindness_skills1

۳۱ دیدگاه دربارهٔ «آقای ناظم هم سورپرایز شد! یک کار بسیار زیبا از سعید درفشیان به نام بهشت!»

سلام نمیخوام انتقاد کنم اما حداقل به کارهایی که خیلی حرفه ای تر از این تنظیم شده ایراد نگیرید.
جالب تر اینه که هیچ انتقادی به آهنگ نشد. توی همین ماه کار جدیدمو میذارم اینجا, فقط بخاطر اثبات حرف خودم که اگر توی این سایت بشناسنت کارت عالیه و بی انتقاد و اگر نشناسنت هر فردی کارشناسانه نظر میده بکار و ایراد میذاره.
موفق باشید

دوست عزیز؟ شما با این رفتارت فقط خودتو اذیت میکنی. بخدا هیچ کس منتظر ننشسته که پست تو بیاد، و بیاد با نقد الکی حالت رو خراب کنه.

اولا: هیچ کاری بدون عیب نیست، و ما نباید انتظار داشته باشیم که کاری که با کمترین امکانات ممکن بسته شده بدون عیب باشه. با این وجود، حاضرم که همینجا، و جلوی چشم همه علمی باهات بحث کنم، و بهت اثبات کنم که این کار به شدت بهتر از کار های استدیویی تو تنظیم و میکس شده.

ثانیا: با این رفتارت بچه ها رو از خودت دور نکن. این یه پیشنهاد دوستانه بود. حالا تو هم میتونی بهش بخندی و رد شی، و هم میتونی بپذیریش

خب در آخرین لحظاتی که این پست داره از صفحه اول میره بیرون اومدم از همه کسایی که لطف کردن و نظر دادن تشکر کنم و از مهرداد عزیزم خیلی بیشتر سپاسگزارم.
مهرداد! من دو سه سال پیش چند تا از کارای تو رو شنیدم و اتفاقا خیلی هم دوست داشتم.
شاید همون موقعها برات کامنت هم گذاشته باشم.
البته یادم نیست اینجا بوده یا سایت خودت یا جای دیگه.
حالا میخوام چند کلمه در باره این کار که محمد اینجا از من گذاشت بگم و بعدم یه نظرک کوچولو در باره کارهای امروزی.
ببین این کار شاید هفت هشت سال پیش با کمترین امکانات و ضبط خونگی انجام شده.
من هیچ ادعایی نسبت بهش ندارم و حتی اگه تو بگی افتضاحه به سلیقهت احترام میذارم.
در عین حال من ۲۶ ساله دارم موسیقی کار میکنم و به نظرم اون قدر با زیر و بم کار آشنایی دارم که مثلا اگه کار تو اینجا منتشر بشه و وقت داشته باشم این قدر سطحی و بچهگانه نظر ندم.
تو میتونستی راحت انتقاد هات رو مطرح کنی و درست حسابی بحث کنی به جای این که فکر کنی کی خوشش میاد و یا بدش میاد.
خب تو حرفت رو زدی و منم حالا نظر خودم رو در مورد کارای امروزی که شاید از نظر تو خیلی هم حرفه ای میکس میشن میگم.
از نظر من یه خواننده وقتی خوانندهست که بتونه همون قدری که تو استودیو عرض اندام میکنه بیرون از استودیو هم بدون ساز و امکانات حرف برای گفتن داشته باشه.
شاید کارای امروزی با کمک گرفتن از تونینگ و صداسازی استودیویی بتونن بین اکثریت خاصی جا باز کنن، ولی متأسفانه ارزششون همین قدره که خواننده یا صاحب اثر مجبور باشه مدام کار تولید کنه تا اسمش از سر زبونا نیفته.
در مقابل کارایی ۵۰ ۶۰ سال پیش با حضور نوازندگان و خوانندگانی کهنه کار به صورت زنده ضبط شده که اگه ۱۰ قرن دیگه هم بگذره، بالاخره کسایی هستن که از اونا یاد کنن.
تفاوت قضیه دقیقا همین جاست.
موسیقی با احساس آدم سر و کار داره و میکروفن و کارت صدا و سیستم صدا برداری و استودیوی چند ده یا صد میلیونی فقط میتونه ب بهتر شدن یه کار خوب کمک کنه.
حالا اگه فکر میکنی بردن یه کلاغ تو استودیو و مجبور کردنش به قار قار و بعد استفاده از تونینگ و صداسازی برای موسیقایی شدن صدای این زبون بسته کافیه و در نهایت اونی که شنیده میشه مهمه، من بازم به نظرت احترام میذارم، چون این نظرم برای خودش طرفدارایی داره.
در مقابل کاری که ذره ای تونینگ یا جلوه های صوتی برای پوشوندن نقایصش استفاده شده باشه، برای من پشیزی ارزش نداره و اگر هم بخوام ارزشی روش بذارم، صرفا به صدا بردار و امکانات اون استودیویی که اون کار رو تنظیم کرده نمره میدم.
امیدوارم اگه برگشتی و اینجا رو خوندی از حرفای من ناراحت نشی.
در ضمن من کارای قبلی تو رو که اینجا گذاشتی نشنیدم و چیزایی که گفتم کلی بود، نه قضاوت در مورد کارای تو.

سلام سعید جان اگرچه دیر دارم پاسخ میدم ولی تا کار رو گوش نکردم نخواستم نظر بی خودی داده باشم
اول این که حال و هوای صدا و کارت من رو برد به دوران خاننده خوبمون بیژن خاوری و یه سری از حالت های صدات من رو به یاد اون خاننده انداخت
البته شما کارکتور صدای خودتون رو دارید
و به نظر من این کار دلی بودنش هست که به دل میشینه و جدا از اون به گفته خودتون دور از مصنوعی بودن های استدیویی هستش و من هم طرفدار این نوع کار ها هستم و متاسفانه توی ایران به علت کِرک شدن نرمافزار های
آهنگسازی و قرار داده شدنشون به دست افراد بی تجربه و نا بلد باعث شده موسیقی ما به فنا بره
اگر دوستان حرفی برای گفتن دارن بیان با یه سینت ورکستیشن یه موزیک اَرنج کنن نه با چاهارتا کلیک روی موس و بالا و پایین کردن حالت های گرافیکی پنل های صوتی و
کاملا هم با محمد عزیزم هم موافقم
به هر صورت لذت بردم و دوست داشتم موفق باشی و منتظر کار های گذشته تا به حالت هم هستم که بشنوم

دیدگاهتان را بنویسید