خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

می خوام داد بزنم کُُُُُُُُُُُُمَََََََََََککککککککک کُُُُُُُُُُمََََََََََََک

می خوام داد بزنم کُُُُُُُُُُُُمَََََََََََککککککککک کُُُُُُُُُُمََََََََََََک.

سلام.
خوبی؟ من که اصلا خوب نیستم نه اصلا حالم خوب نیست اصلا گفتم شاید بیام اینجا خوب بشم.
میگما اگه یه روز تو خونه تنها باشی و یه استکان ترق بی افته و هزااااار تیکه بشه چی کار می کنی؟ شکلک رفتن شیشه تو دست.
اصلا مگه اینجا محله ی نابینایان نیست مگه سر درش ننوشته تفریح و آموزش و اینچیزا پس کو کجاس؟
من می خوام غر بزنم اگه حوصله نداری یا ناراحت میشی بخون در غیر این صورت هم بخون شاید یه نکته ای داشته باشه.
بچه ها برای چی ما برای یه نرم افزار مثلا جدیدا همین بلایند گرام و اون یکی تللایت تو سر خودمون می زنیم؟ برای چی اگه یه روز ویندوزت بالا نیاد خودتو می کُشی؟ برای چی اگه بخوای یه گوشی بخری زمین و آسمون رو می گردی؟
ببین من که این ها رو میگم خودم دارم برنامه نویسی یاد می گیرم خودم به خیلی از بچه ها کامپیوتر یاد میدم ولی این دلیل نمیشه که نگم.
حالا اگه یه روز تو اجتماع خیلیهامون نتونیم حقمون رو بگیریم یا سکوت می کنیم یا از راه های غیر متعارف وارد میشیم!!!
اینجا رو کردیم مثل blindhelp zoomit و….
واقعا معنی آموزش همینه؟ واقعا کامپیوتر و گوشی کل نیاز من نابینا رو حل می کنه؟
فرض کن تو یا من غول کامپیوتر حالا چی؟ آخرش چی؟ تو اجتماع میگن چی؟
اصلا به جهنم هر چی میگن!!!! خب زندگی رو چی کارش کنیم؟
واقعا منو خیلی ها مثل من وقتی دانش آموز بودیم تو خیلی چیز ها از زندگی کدوم بزرگ تر اومد گفت تو که نمی بینی تو که هم نوعی فلان کار رو تو زندگی چه جوری انجام میدی؟
اصلا انجام میدی یا نه؟ چرا فلان نابینا رو که می بینم مثلا غذا خوردنش درست نیست یا لباس پوشیدنش چرا تو این چیزا کسی نیس کمک کنه؟ چرا تو این زمینه ها پست های آموزشی انگشت شماره؟
روزی که رفتم دانشگاه چرا کسی نبود که بگه تو که میری دانشگاه از یه مدرسه ی کاملا نابینایی از شهید محبی مثلا دانشگاه و افراد بینا کلی رفتارشون با اون محیط فرق داره؟
چرا کسی نگفت که دبیرستان یا حتی راهنماییت رو بیا از اون …. بیرون که بتونی تعامل بهتر با جماعت بینا رو یاد بگیری؟
چرا کسی نگفت که تو این محیط ها هر چند هم خودت رو نشون بدی کلی آدم پشت سرت نوچ نوچ می کنن نباید کم بیاری؟
چرا خیلی جاها اگه صد هم باشیم نمی بیننمون؟
آره می دونی می بینن ولی نه به عنوان یه آدم نه به عنوان یه شخصی که میشه روش حساب کرد مثلا میگن فلانی زبان یا کامپیوترش خوبه یا مثلا بچه خر خونه چرا؟
ولی اگه این بچه خر خون یا مخ کامپیوتر بخواد بره خواستگاری چی؟ رفتارشون چه شکلی میشه؟
واقعا بیاید بگید مشکل از فرده؟ مشکل از جامعست؟ اصلا مشکلی هس یا من دارم بزرگ می بینمش؟
بچه ها چرا خیلی از ماها هر وقت همدیگه رو می بینیم یا پست های همدیگه رو می خونیم به جای این که یه تجربه یا یه نیاز هم رو رفع کنیم فقط می خوایم بگیم که من خیلی زرنگم و خیلی اوکیم و این ها؟
مثلا آبروشَنی که داره این پست رو می زنه می تونه خودش بره دانشگاه و موسسه ی زبان و … خب مگه این کارِ شاقیه؟
خب مگه به همینجا تموم میشه؟
چندتا پست داریم که واقعا اومده در مورد لباس پوشیدن غذا خوردن حتی یه نوع غذای خاص توضیح داده؟
اگه بیناهای اطرافم در مورد همین شیشه جمع کردن یا خیلی از موارد ریز بپرسن دقیقا باید چی بگم؟
اون هایی که همسرشون هم نابیناس اونایی که می خواید با نابینا ازدواج کنید اگه بخواید بی تعصب بگید چی میگید؟ اگه بخواید قانع کنید طرفتون رو دقیقا چی میگید؟
آهای تو که داری این پست رو می خونی خیلیهامون تو خیلی جاها ضعف داریم این نوشته ی صادقانه ی من رو به بی اُرزه گی تعبیر نکن. اگه بخوایم با هم رو راست باشیم 90 درصد از جامعه ی ما یا مستقل نیستند یا اعتماد به نفس یا شغل و یا زندگی خوبی نداریم فقط راضی هستیم دیدم که میگم.
آخرش این پست رو زدم که چی؟
1اونایی که مستقلترید بیاید پست بزنید و تجربه هاتون رو واضح بگید.
2 ای کاش امکانی گذاشته بشه که بدونه اسم بتونیم پست بزنیم.
3 من که هیچ کلاس خاصی برای محارت آموزی نابیناها ندیدم اگه کلاس خاصی می شناسید که واقعا برگزار کننده های اون نابینا هستن و واقعا با تجربه اند معرفی کنید.
4 نظرتون راجع ب این که هر هفته پستی زده بشه و بیاید در هر موضوعی که سوال پرسیده میشه تجربه هاتون رو به صورت صوتی یا متنی بگید چیه؟
تو کامنت ها منتظرم.

۲۴ دیدگاه دربارهٔ «می خوام داد بزنم کُُُُُُُُُُُُمَََََََََََککککککککک کُُُُُُُُُُمََََََََََََک»

سلام. اینایی که گفتی واقعا یه مشکلاند و تو بزرگش نمیکنی واقعا بزرگند. در باره ی شیشه اول یه دستمال بردار بازش کن بکش روی زمین شیشه ها رو در یک قسمت جمعش کن همه رو که آوردی یه جا دستمال یا پارچه رو بذار روی شیشه ها و جمعش کن جوری که شیشهها هم جمع بشن بعد برو شیشها رو بتکون و اگر باز هم فکر میکنی مونده باز هم این کار رو تکرار کن و بعد با جارو کشیدن شیشههای خیلی ریزو میشه جمعش کرد.
دلیل اینکه بیناها چیزی راجع به غذا خوردنمون یا لباس پوشیدنمون نمیگن شاید اینه که فکر میکنن ناراحت میشیم و دلشون نمیاد بگن. شاید هم فکر میکنن روش زندگی ما با بینا ها فرق میکنه و برای راحتیمونه که مثلا قاشق رو بد میگیریم. بیناها اطلاع ندارند که چون ندیدیم یاد نگرفتیم و احتیاج به آموزش داریم.
گاهی اوقات هم پیش میاد که بینا اشتباهمون رو میگه ولی با برخورد تهاجمی روبرو میشه یا بعضیهامون هم بهمون بر میخوره و طاقت شنیدن اشتباهاتمون رو نداریم خوب بیناها هم ما رو به حال خودمون رها میکنن و چیزی نمیگن.
بخشیش هم به خودمون برمیگرده ما میریم کلاس کامپیوتر چون میخوایم یاد بگیریم ولی نمیریم بگیم مامان کوکو درست کردن رو یادم بده یا خیلی کارهایی که لازم بلد باشیم پس خودمون هم نمیخوایم و تنبلیمون میشه. اینا مشکلای ماست نه مشکل بیناها پس خودمون باید تلاش کنیم.
راجع به آموزش و گفتن تجارب افراد مستقلتر هم موافقم کاش بشه خیلی خوب میشه.. بعضیهامون حتی تو پوست کندن میوه یا خیلی کارهای دیگه که خیلی ابتدایی هست هم مشکل داریم و به آموزش احتیاج داریم کاش یه روز از هفته مخصوص آموزش کارهای روز مره باشه و بزرگترها و باتجربه ها حضور داشته باشند و کمک کنند.

سلام ممنون از پاسخ دقیقت
ببین برای شیشه اون تیکه های بزرگش رو که با نپتون هم میشه جمعش کرد به نظرت با پارچه به دست آسیب نمیرسه؟ اما جارو اگه کیسش کاغذی باشه که سوراخ میشه اگه هم پارچه ای باشه موقع خالی کردنش باز هم باید مواظب باشی
ببین شیشه یه مثاله و بعد هم تیکه های ریزش که میپره این ور و اون ور خیلی مهمه اون تیکه ها رو نه میشه دست زد و نه با پارچه و دست کش لمسش کرد مثلا یه لیوان که تو آش پز خونه میشکنه تیکه هاش ممکنه تا پزیرایی هم بره
در مورد بیناها ازشون خیلی توقعی ندارم من منظورم به خیلی از بزرگترهای خودمون بود
شاد باشی

سلام!
من هم موافقم که بیشتر مطالب محله در حوزه فنآوری اطلاعاته، اما نه این‌که باید این مطالب نباشه، بلکه باید دوستان به آموزش‌های دیگه هم بها بدند. مثلاً مطالب مجموعه‌ای درباره خونه‌داری نابینایان، رفت‌وآمدشون، حضورشون در جمع افراد عادی و موضوع‌هایی از این دست. به نظرم تنها کسی که بیشتر به این جنبه کار اهمیت داده خود مجتبی است. تجربیاتشو بدون اکراه و ترس از افشا شدن وضعیت زندگیش به اشتراک می‌ذاره. در چند سال قبل، جمعه‌ها پستی با عنوان قهوه‌خانه منتشر می‌شد که اگه اشتباه نکنم ابتکار سیروس بود. ادامه همون قهوه‌خونه یا کاری شبیه اون اگه هدفمند و برنامه‌ریزی‌شده باشه می‌تونه مفید از آب دربیاد.

سلام
آره درسته ما باید بیشتر در جمع شرکت کنیم
مجتبی کلا اگه هدفش این نبود این سایت رو نمیزد ولی متأسفانه یه دست صدا نداره
نظرتون چیه بچه ها من یه سری پست چالش بزنم که چالشهایی که تو ذهنمه یا حتی چالشهاش رو شما میدید زده بشه و هر کس که میتونه بیاد جواب بده؟ حتی میتونیم فایل صوتی بزاریم

خیلی عالیه. واقعیتش خیلی از دخترهای نابینا رو سراغ دارم که بهتر از خودم آشپزی می کنن و خیلی هاشون هم حتی بلد نیستن گاز رو روشن کنن ….. به نظرم با کمک اس ۳۱۳ و سارای که خیلی دقیق هستند ی پست مشترک بزنید . و به بقیه هم کمک کنید

سلام بر آقای آبروشن دوست عزیز این پست یکی ازز بهترین پستهاییست که تا کنون خوانده ام ما نابینایان در خصوص مسائل شخصی کم تجربه هستیم خانم رزم آهنگ هم به نکات خوبی اشاره کرده اند و لزومی ندارد که همه آموزشها از طریق خانواده باشد و البته این آموزشها باید به وسیله افراد با تجربه باشد و بهتر آنست که بوسیله افراد ببین که با نابینایان هم آشنایی دارن داده شود بخصوص مواردی مانند غذا خوردن لباس پوشیدن پوست گرفتن میوه و استفاده از دستشویی و امثال اینها بسیار ی=نیاز است در سالهای گذشته یکی دو مورد از این آموزشها گذاشته شد ولی کم و ناقص بود به هرحال نباید دغدغه ما فقط فنآوری باشد دوست نابینایی داشتم که همیشه میگفت افراد ببین عقلشان در چشمانشان است بنا بر این ما باید به اینگونه مسائل توجه بیشتری داشته باشیم موفق باشید …

سلام
به نظر من این پست خیلی عالیه
آفرین به نکته ی خوبی اشاره کردی
ما وقتی لیوان یا چیزی میشکنه سعی میکنیم با احتیاط خرده های بزرگ را جمع کنیم و بعد هم جارو برقی را میاریم و به کمک جارو همه ی خرده ریزه ها را جمع میکنیم
لازم به یادآوری هست که ما هردو نابینای مطلق هستیم.

سلااام.
واقعا پست عااالیی بود!
من نظر موافق دارم برا این پستهای آموزش مستقل شدن.
خودمم واقعا استفاده می‌کنم ازشون. درباره شیشه هم که توی کامنتها دوستان کامل توضیح دادن دیگه! خب جایی که فکر می‌کنی شیشه هست هم جارو بکش.
بنظر من، دور لیوان یا استکان بشقاب و… از طرف بیرون یه لایهٔ پلاستیکی باشه بهتره. چون موقع شکستن از فرار تکههای شیشه یا سرامیک جلوگیری می‌کنه.

سلام متاسفانه تو ایران برای هیچ چیزی فکر نمیشه برای آموزش هم من فقط پست چالشیش رو میتونم بزنم نه خود آموزش رو نمیدونم واقعا چقدر همکاری میشه باید افرادی برای آموزش دادن باشن که بشه این سری پستها رو زد

درود و وقت بخیر به شما. پست خوبی اینجا منتشر کردید. اومدم یه نکته رو که به نظرم میرسه بگم و برم: ببینید این که تو محله بیشتر راجع به کامپیوتر و مبایل و مطالب مربوط به فن آوری ارتباطات و اطلاعات مطلب و آموزش قرار داده می شه و آموزش های دیگه کم رنگ هستن کاملا درسته. ولی اگر یه کم فکر کنید متوجه میشید که بعضی از آموزش ها رو نمیشه با نوشته, حتی با یه آموزش صوتی به افراد نا بینا و حتی گاهی افراد بینا منطقل کرد. خیلی چیزا هستن که اگر قراره ما اون ها رو از کسی یاد بگیریم باید کاملا حضوری باشه و عملی بریم تو بتن اون موضوع. ما نابینا ها خصوصا اون ها که مثل من مادر زاد نابینا به دنیا اومدن نیاز دارن که خیلی چیز ها رو عملی یاد بگیرن. مثلا همین شیوه غذا خوردن که میگید, باور کنید نیاز داره که فرد نابینا در عمل تمرین کنه و فرد آموزش دهنده ایرادتش رو بر طرف کنه. و اما در باره شیوه لباس پوشیدن و از این دست: در این مورد روی خودم مثال می زنم: وقتی من کاملا نا بینای مطلق هستم و هر چیز که در باره لباس ها و رنگ هاشون و شیوه ست کردن اونا با هم می دونم از بینا های مختلفی یاد گرفتم که خیلی وقت ها هم نظرات اون بینا ها با هم تناقض داشتن, واقعا چطور می تونم بیام اینجا و راجع بهشون به هم نوع هام آموزشی بدم که خودم دست کم به درست بودنشون یه اطمینان نسبی داشته باشم؟
ما اگر قرار باشه در این موارد آموزشی داشته باشیم راهش اینه که تعداد اعضای بینای این محله رو بیشتر کنیم. افراد بینایی رو وارد اینجا کنیم که دل سوز باشن و دوست داشته باشن که کمک کنن و در کنار علاقه, محارت آموزش به نابینا ها رو هم داشته باشن. به نظرم این درست ترین راهه. شاد باشید.

سلام ممنون از نظر خوبتون ببینید برای بعضی از نکات درسته ولی این شامل همه چیز نمیشه خیلی چیظها هست که میشه یاد گرفت یا هم فکری کرد برای حلش مثل همین مشکل مطرح شده

سلام
باید بگم شما ها اولا خودتان از جامعه جدا کردید جوری که والا حتی بعضی ه نمی دونشان درس هم می تونید بخونید و یا حتی گوشی هن دارید و البته دانشگاه در دانشگاه من خودم شاهد ناتوانی بعضی از افراد جامعه ی شما هستم اون قدر که حتی گاهی منجر به این میشه که دوستان می گن این نابینا ها چرا درس می خونن سعی کنید که یکم به ما ها نزدیک بشید اون وقت که باهم میشه یک سری چیز های که این دوست شما گفتن رو حل کرد من شانسی به این سایت آمدم ولی حرفم رو جدی بگیرید

سلام خوشحالم که از این سایت بازدید کردید!
ببینید درسته من نمیگم اشکال از بچه های هم نوع من نیست خیلی ها گوشه گیر یا خجالتی یا مغرورند! ولی ببینید نگاه خیلی از افراد جامعه و بد تر رفتارشون افراد رو تو بعضی موقعیتها مجبور میکنه که واکنش خوب یا مناسبی نشون ندن درسته؟

دیدگاهتان را بنویسید