خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو
دسته‌ها
موسیقی

دلم تنگ شده بود، گفتم یه سری بزنم و یه باز خوانی هم تقدیم کنم

**** به نامِ خدا ****
درود و سلام به تمامیِ شما گوش کنی های عزیز. امیدوارم حال و هوای شما مثلِ هوای اکثرِ شهر های ایران آلوده نباشه، البته نه به دود، با غم، کینه و تنهایی.
جا داره منم به سهمِ خودم یه بارِ دیگه از دست رفتنِ یکی از بزرگانِ این محله، آقای چشمه رو عمیقا تسلیت بگم و برای خونواده ی محترمشون از خدا طلبِ صبر و برای روحشون آمرزش کنم.
اون لحظه ای که با اون پست مواجه شدم، انگار دچارِ برق گرفتگی شدم. هاج و واج مونده بودم تا چند دقیقه.
خدا بیامرزه، تو مکالماتِ کوتاهی که با ایشون داشتم و صداشون رو شنیده بودم، واقعا تو لحن و صداشون، متانت موج می زد.
خلاصه که حالم گرفته شد.
بگذریم!
بفرمایید که هوای شهرِ شما چه طوره؟ خبری از زمستون هست یا فقط
اِسمِش مثلِ این جا؟
ما که هنوز منتظریم ابر ها رو بارور کنن ببینیم میشه رنگِ برف و حتی بارون رو دید یا نه. به خدا کار به جایی رسیده که ما مشهد نشین ها راضی شدیم به یه نم نمِ بارون.
چیزی که این جا فعلا باهاش رو به رو هستیم فقط آفتابه و باد های شبانه.
هییییییچ نشونی از زمستون نیست که نیست. خدا تابستون رو به خیر بِگذَرونه!
آخه اینم هواااااااست؟ واااالّا با این نوناشون!
از قرارِ معلوم تو شهر های دیگه این یکی دو روز یه نزولاتی واریز شده که دلِ مردم خوش بشه اما این جا حساب های کفِ زمیناش خالیه خالیه!
بازم بگذریم!
بعد از حدودِ 3 ماه غیبت در جمعِ ارسال کنندگانِ پست، خدمت رسیدم تا هم یه احوال پرسی کنم، هم یه کار تقدیمتون کنم.
نه حس و حالِ نوشتن رو داشتم، نه حرفی برای گفتن و چیزی برای ارائه دادن.
هر چند که همین الآنم حرفی نداشتم به اون صورت، ولی با یه هدیه خدمت رسیدم، امیدوارم پس فرستاده نشه.
یادمه این آهنگ رو سالِ گذشته تو پادکستی که محسنِ صالحی و رهگذرِ عزیز ساخته بودن شنیدم و بار ها و بار ها با شِنیدَنِش گریه کردم. اون قدر جذبِ این آهنگ شده بودم که بی اغراق بگم، روزی حداقل 5 6 بار گوشِش می کردم.
حقیقتا آهنگِ بسیار بسیار زیباییه.
خیلی وقت بود که تو فکرِ این بودم که بخونمِش. بالاخره دو هفته ی قبل این جسارت رو به خودم دادم و تمومِ اِنِرژیم رو گذاشتم تا تونستم باز خوانی رو انجام بدم.
البته که نمیشه انتظارِ همون کیفیتی رو داشت که تو صدای حجتِ اشرفزاده ی عزیز هست.
منم یه ماهی هست که کلا نمی دونم چه بلایی سرِ صدام اومده که یه روز در میاد 10 روز نه.
به هر حال: باز خوانی آهنگِ برف آمد از حجتِ اشرفزاده رو تقدیمتون می کنم، با این آرزو که تا پایانِ زمستونِ امسال، بالاخره هممون یه برفِ درست و حسابی رو ببینیم.
با حجمِ 13/9 مگابایت، دانلود کنید، البته اگه مایلید.
ممنونم که وقتتون رو به من اختصاص دادید، امیدوارم اگه شنیدید موردِ پسندتون واقع بشه. کمی ها و کاستی ها رو هم بگذارید به حسابِ صدای خسته و دانشِ پایینِ من از tuning صدا.
درِ انتقاد به روی همه بازه، هر نقدی که وارده بگید، با هر لحنی و هر سلیقه ای که باشه پذیرا هستم.
هوای دلاتون به سپیدیِ برف و طعمِ زندگی هاتون به شیرینی و خوشی برف بازی تو زمستون.
**** بدرود ****

Avatar photo

از پوریا علیپور

درود به همگی. متولد بیست و دوم خرداد ماه سال 1370 در شهر مشهد هستم. اصالتم آذریه، مقدار بیناییم هم در حد تشخیص رنگ و نوره و شب ها هم همون تشخیص رنگ برام تقریبا ناممکن میشه، دانشجوی مقطع کارشناسی رشته ی زبان و ادبیات عربی هستم. فردی بسیار درونگرا با دایره ی ارتباطات محدود، احساساتی و زودرنج هستم. سابقا تو زمینه های قرآنی فعالیت داشتم و رتبه های متعدد استانی و کشوری رو کسب کرده بودم، اما شرایط موجود باعث شد به تدریج به سمت موسیقی سوق داده بشم. فعالیت من در چند سال اخیر تو حوزه ی خوانندگی پررنگ تر شده. یکی از بزرگ ترین آرزو هام هم بدل شدن به یه خواننده ی اسم و رسم داره. اگه حمل بر خود ستایی نباشه، من خودم رو لایق رسیدن به چنین آرزویی می دونم، اگه ارادم رو تقویت کنم البته. به عقیده ی من، جای بینایی نداشته مون رو باید فقط دو تا چیز بگیره که من ازش بهره ی کمی رو بردم، یکی پوست کلفتی و دیگری اراده ی قوی. مرسی که شناسنامه رو خوندین. خوش باشین.

۱۴ دیدگاه دربارهٔ «دلم تنگ شده بود، گفتم یه سری بزنم و یه باز خوانی هم تقدیم کنم»

سلام پوریا! دیروز وقتی که کارت رو واسه شنیده شوید فرستادی گوشش دادم. موردی که به شدت اذیتم میکرد این بود که دیدم یه قسمت رو ۲بار خوندی. یکبار با tune و یک بار هم بدون tune. جدا اون دومیه بیشتر به دلم نشست. پسر خوب! آخه حیفه که این صدای پر قدرت گرفتار دست این نرم افزار های صدا ساز بشه!

در مجموع قشنگ بود. ولی من صدای پوریا رو بدون tune دوست دارم

سلااااااام خاله ی مهربونم. شما همیشه به من و سایرِ بچه های محله لطف داشتین و دارین. خدا حفظتون کنه و سایَتون بالا سرمون مستدام باشه. امیدوارم این کار هم موردِ پذیرشتون واقع بشه.
همیشه به شادی و مسافرت خاله. به اون یکی خاله هم سلامِ گرمِ من رو بِرِسونید، امیدوارم خانمِ امیدی هم همیشه شاد و سلامت باشن.

باریک الا خوبس. پوریا علیپور غصه صداتا نخور. منم صدام یه روز هست شیش روز نیس. بخاطر هواس. منکه بجایی رسیدم که نفس نمیتونستم بکشم. ترسیدم آسم گرفته باشم. یه کلمه حرف میزدم نفسم میبُرید. خخخخخخ. دیگه با دارو مارو و مراعات رژیم غذایی دو روزه بهتر شدم. الان یه هفته س که غذای درست و درمون نخوردم. همش میوه و غذاهای بی ادویه و بی روغن مث شیربرنج و حلیم. مراعات کن خوب میشی. سیب و عسل و آبلیمو و تخم شربتی و خاکشیر و دمنوش آویشن و دارچین و لیمو شیرین و اووووووووووو خخخخخخخخخخخ.

سلام رهگذرِ عزیز. آره بیشتر تو فصلِ سرما این طوری میشه صدام. البته کو سرما! بهتره بگم با شروعِ زمستون کلا صدام خراب میشه، چه می خواد گرم باشه چه سرد.
حتما اینایی که گفتی رو امتحان می کنم بینم چیطُ میشِد.
مرسی که سر زدی و گوش دادی.
امیدوارم همیشه سالم و تن درست باشی.

سلام آشپز باشیِ محله. آره متأسفانه، جُز دود و گرد و غبار انگار قحطیِ همه چی اومده تو آسِمونِ این مملکت. رو زمینِشَم جُز ظلم و دروغ و… خبری نیست. به امیدِ تحول، چه در زمین، چه تو هوا.
به مرسی که وقتتون رو اختصاص دادین و گوش کردین. همیشه خوش باشین استاد صفایی.

سلام محمدحسین، خسته نباشی، کار هات رو شنیدم. از نظرِ من اعتماد به نَفسِت رو باید تو خوندن بالا ببری، صِدات رو آزاد کن، اما نوازندگیت حرف نداره، خیلی به دلم نشست. در موردِ نظرِت هم کاملا باهات موافقم، tuning صدا واسه من یکی کارساز نیست، خودمم زیاد بهش راضی نبودم قبلا. اما وقتی بعضی از کارای احسانِ خواجه امیری رو که از نظرِ صدا و کیفیتِ اجرا کم نظیر هست رو شنیدم که tuning توش صورت گرفته بود، منم ترقیب شدم یکی دو تا کاری که همین جوری واسه دلِ خودم خوندم رو این مدلی کنم اما جالب در نیومد. کارِ ایران رو هم خیلی با استرس اجرا کردم، همش نگرانِ این بودم که مبادا این همه انرژی با یه هول شدن و خراب کردن از بین بِرِ، اما خوشبختانه از این کار جونِ سالم به در بردم! تو قسمت هایی از اون هم tuning رو انجام داده بودم که خوب در اومده بود.
ممنونم از حضور و نظرِت. راستی کارِ تنظیمِ آهنگ رو هم قبول می کنی؟ تا حالا به دو نفر سفارشِ تنظیمِ آهنگِ قصرِ آرزو های مُعین رو دادم، اونا هم قول دادن اما خبری ازشون نشده. اگه قبول می کنی مبلغِ موردِ نظرِت رو به آیدی تلگرامم بفرست: alipoor_pooria
من از ۱۲ سالگی که این آهنگ رو شنیدم به شدت بهش علاقه مندم و آرزو دارم یه روز بالاخره بخونمِش.
شاد و پیروز باشی

دیدگاهتان را بنویسید