خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

دریافت فایل صوتی کنفرانس نابینا و جنس مخالف

سلام به تمامی ساکنین نازنین محله نابینایان.

امیدوارم خوب و خوش و متفکر باشید.

هفته ی پیش٫ کنفرانس «نابینا و جنس مخالف» در محله برگزار و مطالب متفاوتی توسط دوستان به بحث گذاشته شد.

دوست دارم بیش از این در باب کنفرانس چیزی نگم و دعوت کنم همه ی رفقا رو که فایل رو از لینک دانلود دریافت کنن.

فقط با کمال ناراحتی حدود ده دقیقه از کنفرانس به دلایل فنی از دست رفته. تمام تلاشمونو میکنیم که این اتفاق دیگه نیفته.

از صمیم قلب از همه ی دوستان خواهش میکنم ما رو کمک کنن که کنفرانس هامون بهتر بشه. لطفا کامنت بدید و نظرتونو راجع به کنفرانس و بحثهایی که توش انجام شده بدین. همه کمک کنیم کنفرانسهای بهتری داشته باشیم.

بر‌قرار باشید.

 

۱۵ دیدگاه دربارهٔ «دریافت فایل صوتی کنفرانس نابینا و جنس مخالف»

سلام هادی گرامی،
آنچه می نویسم نظرات این بنده ی حقیر در خصوص برگزاری کلی کنفرانسها هست.
همواره از شما و دوستانتان شنیده ام که ما به دنبال گرفتن نتیجه از بحثهای خود نیستیم که این خودش یک اشکال می نماید.
اینگونه به نظر می رسد که اگر شما بحثها را از حالت کلی خارج کنید و مثلاً همین موضوع نابینا و روابط با جنس مخالف را چند شاخه می کردید و در قالب چند کنفرانس برگزار می کردید، هم می شد از بحثها نتایج بهتری گرفت و هم اینکه مخاطب مجبور به کلی گویی نمی شد.
این شیوه ی گفت و گو نوعی تحمیل را به مخاطبینی که قصد شرکت در مباحث را دارند وارد می کند.
نکته ی آخر هم اینکه بهتر است این قانون نوبت دهی و تعیین زمان را هم حذف کنیم تا کنفرانس رنگ و بوی بهتری در محور بحث و گفت و گو پیدا کند.
شاید بگویید که هم همه می شود و نمیشود کنترل کرد
ولی من می گویم پس فرهنگ سازی باید از کجا شروع شود؟
به نظرم بیاییم کمی بازتر فکر کنیم و در کنار اهداف کلی و ظاهری مسائل معنوی را نیز بیشتر از پیش دنبال کنیم.
مرسی هادی که همیشه باز فکر می کنی و به همه اجازه می دی که نظراتشون رو باز اعلام کنند.
امیدوارم این عقیدت در کنفرانسهای آینده نیز نمود بیشتری داشته باشد.
پیروز باشی دوست من

سلام بر منچستر نازنینم. امید که خوب و خوش باشی.
قتعا و حتم باید نظراتت رو به صریحترین شکل ممکن اینجا بیان کنی تا بتونیم اتفاقات بهتری رو رقم بزنیم.
در باره ی کلی بودن کنفرانس: قبول دارم که باعث میشه خیلی از حرفها همونطور که گفتی کلی زده بشه؛ ولی راستش من دوست داشتم ببینم اگر هیچ پیش زمینه ای برای گفت و گو نذارم خود بچه ها بحث رو به چه سمتی حرکت میدن؟ به عبارت دیگه دنبال اینم که از دل موضوعات کلی٫ پرسشهای اساسیتر بچه ها رو در بیارم تا بتونیم روشون بیشتر مانور بدیم. امیدوارم بتونیم با هم و کنار هم به موضوعات بیشتر مورد درخواست برسیم تا بشه روشون کنفرانسهای کاربردیتری برگزار کرد.
در باب عدم نتیجه گرایی باید بگم به نظر من طبیعت یه گفت و گو ایجاب میکنه که همه بتونن حرفاشونو بزنن و قرار نباشه طرفی دنبال اقناع طرف مقابلش لزوما باشه. مطرح شدن استدلالهای دو طرف بسیار میتونه مفید باشه توی نگاهها به شرطی که از یه موضع برابر باشه. بخوام بیشتر حرف بزنم٫ مثال میشه و کار به اطناب میکشه.
در باب مدیریت وقت: ببین ما نمیتونیم یه معیار واحد برای افراد متفاوت در نظر بگیریم؛ برخی دوستان تندتر و گزیده تر حرف میزنن و برخیها حرفهای مفیدی دارن که مدت بیشتری زمان برای بیانشون لازم دارن. با توجه به زمان محدودی که توی کنفرانس داریم٫ تنها معیاری که تونستیم تعیین کنیم رعایت نوعی تساوی برای همه ی افراده که سعی بشه ازش تخطی نشه. حسن این کار از جهتی دیگه اینه که دوستان تنظیم کردن مطالب خودشون رو هم یاد میگیرن و به اصطلاح تمرین میکنن که بتونن تو زمان مشخص حرف خودشونو بزنن.
از طرف دیگه٫ برنامه ی کنفرانس تا حدی رسمی هست و سعی میشه شبیه یه تاک شو جلو بره؛ اگه اینطوری بهش نگاه کنیم٫ تقریبا وقتی قرار میشه یه چارچوب مشخص برای یه کاری تعیین بشه٫ باید افرادی که میخوان توی اون کار مشارکت کنن یه زمان معینی داشته باشن. باهات برای فرهنگ‌سازی کاملا موافقم؛ ما میتونیم این کار مهم رو توی گفت و گوهای خودمونی تری که با هم داریم پیش ببریم و حتما توی چنین شرایطی نتیجه ی بهتری هم می‌گیریم.
نکتت در باب معنویت رو واقعا نفهمیدم و خواهش میکنم بیشتر برام بازش کن تا متوجهش بشم؛ و در نهایت بدون که بودنت باعث میشه که کار کنفرانسها جهت داشته باشه و منم جدیتر از حالا بهش نگاه کنم.
برقرار باشی.

معمولا برای همه ارتباط اجتماعی دغدغه آمیزه به خصوص ارتباط با جنس مخالف. خب نابینایان هم که به لحاظ نقص حسی که مزید بر علت شده در ارتباطاتشون مساله دارن. یعنی داریم. خخخ در این میون باید توجه داشته باشیم که اصولا در ارتباطات ابعاد شخصیتی ما چه مثبت و چه منفی آشکار میشه و گاهی خودمون با خودمون طوری روبرو میشیم که اصلا انتظارش رو نداریم برای همینم هست که بعضیها از ارتباطات پایدار گریزانند و روابطشونُ سطحی پیش میبرند. بسیاری هم از دلبستگی میترسند و نمیخان که به لحاظ عاطفی درگیر بشن. در مورد روابط سطحی و گذرا فقط میتونم بگم که ما نابینایان با بقیه خیلی تفاوتی نداریم فقط باید یادمون باشه که سعی کنیم که در برخوردهای اولیه خاطره خوبی رو در ذهن طرف مقابل به جا بگذاریم. که خب اینم بیشتر به ویژگیهای شخصیتی و حالا رعایت بعضی نکات مثه پوششُ اینا بستگی داره. و باز یادمون باشه که همیشه این ما نیستیم که باید خاطره خوب به جا بگذاریم قطعا ارتباط دو طرفهست و ممکنه که از طرف مقابل خوشمون نیاد به هر دلیلی یا اصلا او سعی در جذاب بودن تو روابطش نداشته باشه. در مورد روابط پایدار هم باز ویژگیهای شخصیتی بیشتر نمود دارن تا نابینایی. اما این مساله که نابیناها بیشتر از روی صدا طرف مقابل رو بررسی و قضاوت میکنند امریست واقعی. پس باید مراقب این مساله باشیم. البته من شعار نمیدم که قضاوت نکنیمُ این حرفا ولی باید حواسمون باشه که به مرور که رابطه پیش میره قضاوتهای اولیه رو که داشتیم مورد وارسی قرار بدیم. ضمنا در روابط با جنس مخالف هدف رو هم مشخص کنیم. اگر قرار هست روابط ما به سرانجام مشخصی برسه قبلش باهم صحبتشُ کرده باشیم وگرنه صلاح نیست که روابط تداوم و بلاتکلیف ادامه پیدا کنه. دیگه بقیه چیزا تو همه روابط هست و برای همه تقریبا صدق میکنه چیزی که فقط مختص به شرایط نابینایی باشه همینا بود که من به ذهنم میرسید.

هادی جان سلام. ببخش که دیر جواب میدم.
بهم اجازه بده یه بار دقیق فایل رو گوش کنم دوباره و توی ذهنم بگردم ببینم چه کسایی بودن و که حرف زدن و شرمنده ی حذف صداشون شدم.
برقرار باشی.

سلام من هم با نظر داوود موافقم این بحث بیشتر از اینها جای صحبت داشت و اگه موضوع کنفرانس اینقدر کلی نبود و ما مثل مسؤولین کلی گویی نمیکردیم و از بحث یه نتیجه ای درست و حسابی برای خیلی ها که میتونن چیز یاد بگیرن و شاید تازه تو اجتماع به صورت جدی وارد شدن یا حتی برای بعضی از با تجربه ها هم میتونس درسی داشته باشه خیلی بهتر میشد این جوری یه رودخونه به عمق یک سانت نمیشد. با تشکر

حمیدرضای عزیز. ممنون از نظرت. توی پاسخی که برای داوود عزیز نوشتم٫ تٔکید کردم که قرار نیست موضوع کنفرانسها کلی بمونه: دارم سعی می‌کنم پله پله جزئیش کنم و امیدوارم در انجام ای کار کمک همه ی دوستان به ویژه تو حمیدرضای عزیز رو داشته باشم.
پیروز باشی.

سلام میری.
من اصلا بخاطر کلی بودن این کنفرانس‌ها شرکت نمیکنم/
داوود الآن حرفی رو زد که من در پست قبلیت گفتم.
ببین گرفتن نتیجه از یک بحث ربطی به اقناع شخصی توسط شخصی دیگر نداره.
شما با حرفهایی که همه میزنند، نتیجه ای خواهی گرفت که بازتاب نظریات همه هست.
اگر موضوعی کلی باشه، کارایی چندانی نخواهد داشت، سعی کنیم، اگر قرار است موضوعی مطرح کنیم، به چند بخش تقسیم کنیم و در چندین جلسه به آن بپردازیم.

کامبیز نازنین سلام.
فکر کنم تلاش کردم پاسخ تو و داوود عزیز رو ذیل کامنت داوود بدم؛ بهم مهلت بدید که آروم آروم و پله پله از کل به جزء حرکت کنیم. لطفا باش و پیشنهاد موضوعات جزئیتر بده برای کنفرانسهای بعدی.
سلامت باشی.

دیدگاهتان را بنویسید