خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو
کارگاه تخصصی رعد قسمت 5

موضوع: جدیت در انجام کار و تصمیم

سلامو هزاران درود به شما خواننده گرامی. چه میکنید با ویروس کورنا؟ خخخ واقعیتش من خیلی شادم چون ترسی به دل ندارم و تعطیلم. سعیم بر اینه که از منفی ها دور باشم و غصه ای نخورم خخخ آخه غصه برای چی؟ خودم و خانواده ام و دوستانم و خانواده شان سالمند. پس حالا که هر کیو میشناسم سالمه پس خدارو شکر میکنم و بعد نکات بهداشتیو رعایت میکنم. راستی میگن خانم ابتکار و آقای حریرچی و صادقی و پسر حداد عادل بستریند و کورنا گرفتن من که باور نمیکنم هههه
بازم سلام. خدایا به امید تو شروع کردم امیدوارم که این قسمت هم تموم بشه و منتشرش کنم. چقدر دوست دارم سلامم براتون یک دنیا انرژی و صلح درونی و خیال راحت به ارمغان بیاره. خدارو شکر میکنم که شماها هم سالمید. خوبید دوستان؟
******
یادتونه جلسه قبل پرسیدم که آیا ممکنه کسی از موفقیت بترسه؟
جواب سوالو که شما اون جلسه ندادید.
ولی جواب بله هست. چون عده ای میترسن که موفق بشن و دیگران بهشون حسودی کنن. یا موفق بشن و از خانواده دور شن یا بیمار بشن و خدا همسر و یا فرزندشونو ازشون بگیره
یا موفق بشن و افراد اونارو به خاطر مقام و پولشون بخوان و یا اینکه موفق بشن و خدای نکرده سلامتیشونو از دست بدن و بیمار بشن. و میترسن موفق بشن و دوستان دروغین زیادی دورشونو بگیره. ی عده میترسن موفق و پولدار بشن و از خدا دور بشن. یا اینکه به مصلحتشون نباشه که موفق بشن.
بله ی عده معتقدند اگه موفق بشن ی سری چیزها رو از دست میدن و اعتقاد دارن که هر که بامش بیش برفش بیش.
ته ذهن خیلی ها این هست که به دست آوردن ثروت و موفقیت لازمش اینه که خیلی چیزها رو باید از دست داد.
بارها شنیدیم که گفتن چه فایده فلانی ثروتمنده ولی سرطان داره یا اینکه گفتن فلانی درسته پولداره ولی آخرتش سیاهه و تقاصشو باید پس بده چون با مال مردم خوری به اینجا رسیده.
باید باورهامونو تغییر بدیم. باید باور کنیم خداوند می خواد ما پیشرفت کنیم و لذت ببریم.
واقعیت اینه که هر چی موفقتر بشیم شادتر و پر انرژیتر میشیم و در مسیر درستی قرار میگیریم و در نتیجه موفقیتهای بیشتری کسب میکنیم.

خداوند انتظار شادی و موفقیت و ثروت و خوشی از ماداره و اگه به کمتر از اینا رضایت بدیم نمیتونیم رسالت خودمونو انجام بدیم. کدوم آدمی با داشتن قرض و قوله و قسط و بیماری و اعصاب‌خوردی میتونه به رسالتی که برای اون به جهان هستی فرستاده شده عمل کنه؟
خداوند می خواد ما پیشرفت کنیم تا جایی که امکان داره.
******
مثل جلسات گذشته بریم سر وقت ویژگی های افرادی که اعتماد به نفس ندارن و قراره ما این جور رفتارها رو نداشته باشیم و ازشون دوری کنیم تا به قول بانو رستگار شویم.

****
افرادی که اعتماد به نفس پایین دارن در برابر انتقادها و نظریه های دیگران به شدت جبهه میگیرن . میترسن توسط دیگران قضاوت بشن. و نظر افراد دیگه بیش از اندازه براشون مهمه. به شدت هم روی انتقاد حساسند.
دوستان نخواهید که نظر مثبت دیگرانو جلب کنید. نخواهید که تایید بقیه رو بگیرید.
مهم نیست بقیه در مورد ما چه فکری میکنن. اگر مسیریو با آگاهی دارید طی میکنید دیگه براتون مهم نباشه دیگران چی میگن.

کسی که اعتماد به نفس بالایی داره قبل از انجام کاری فکر میکنه و مشورت میکنه و عمل میکنه و اگه شکست هم بخوره مسئولیت کارشو خودش به عهده میگیره. و دیگرانو سرزنش نمیکنه. بر عکس آدمایی که اعتماد به نفس کمی دارن با بروز کوچکترین مشکلی دنبال مقصر میگردن. معمولا هم مقصر خانواده و پدر و مادرشون هستن و یا دولت و جامعه. دولتشون نا کارآمده و جامعه شون عقب افتاده و بی فرهنگ.
****

دوستان اگه پشت سرتون حرف زدن بسیار بی خیال و بی تفاوت باشید و اگر ازتون انتقاد کردن کمی اندیشه کنید و بیش از اندازه واکنش نشون ندید.
آروم آروم روی خودتون کار کنید و جوری زندگی کنید که دم مرگ حسرت نخورید چرا اونجور که دوست داشتم زندگی نکردم.
*****
یکی دیگه از ویژگی های افراد کم اعتماد به نفس اینه که نمی تونن عقایدشونو ابراز کنن چون میترسن بقیه واکنش نا مناسب نشون بدن. این افراد دیدگاه ها و نظرات خودشونو بیان نمیکنن و توی جمع منتظرن یکی حرفشو بزنه و بیان بگن منم موافقم. و نمی تونن خودشون نفر اول باشن.
البته تا کسی ازمون نظر نخواسته لازم نیست نظرمونو اعلام کنیم. ولی گاهی لازمه که ما نظرمونو اعلام کنیم. در این شرایط بدون ترس از تایید نشدن نظرتونو بگید و از هیچی نترسید.

******
;یکی دیگه از ویژگیهای بارز افراد بی اعتماد به نفس اینه که کارهاشونو پشت گوش میندازن. و میگن از فردا و از شنبه و بعد از عید یا ….
در حالیکه باید اولویتها رو مشخص کرد و با قدرت انجامشون داد. و الا این رفتار میشه جزیی از عادات شما.
و بعد ناخودآگاه ها از مسئولیتهامون فرار میکنیم.
سعی کنیم هر روز کارهایی که می خواییم انجام بدیمو بنویسیم و بعد از اتمام تیک بزنیم. نوشتن قدرت داره. امتحان کنید. معمولا کارهایی که مینویسید و لیست میکنید انجامشون راحتتر میشه.
کار نیمه تموم هم رها نکنید. حتما و حتماً به سرانجامش برسونید. پرونده شونو ببندید.
افراد موفق هدف دارن و هر روز میدونن چه کارایی برای انجام دارن.
اگر هدفی ندارید و نمیدونید چه کارایی برای انجام دارید بدونید اعتماد به نفس ندارید و برای زمانی که خدا بهتون داده ارزشی قائل نیستید.

*******
ی ویژگی دیگه افرادی که اعتماد به نفس ندارن اینه که به قول معروف: همه کاره اند و هیچ کاره. از هر کاره ای ی ذره میدونه و در هیچ کاری متخصص نیست.
افرادی که در یک زمینه متخصصند احساس قدرت میکنند. اگه می خواهید موفق باشید یک حوزه‌ای که بهش علاقمندید انتخاب کنید و توی اون کار بهترین باش. تمرکزتونو توی یک کار بذارید و پیشرفت زیادی ببینید. چون وقتی تواناییتونو در یک زمینه بذارید خیلی خیلی پیشرفتتون سریعتر از کسانی که در حوزه های مختلفی فعالیت دارن.
تمام قوا و انرژیتونو روی یک مساله بذارید و به یک موضوع حمله کنید خخخ به یک موضوع توجه کنید و بهش گیر بدید تا جایی که در اون زمینه استاد بشید. وقتی در یک مساله ای حرفه ای بشید خیلی قویتر عمل میکنید و سرتون بالاست.
پس از همین الان فکر کنید و موضوع مورد علاقتونو مشخص کنید و با تمام علاقه در اون عرصه بتازید.
مهم نیست مورد علاقتون چیه؟ صنعت باشه، کشاورزی یا دامداری یا یادگیری زبان و تدریس و …. از همین الان به خودتون قول بدید در اون زمینه فقط تلاش کنید

******
خب موضوع تموم شد. بریم سر وقت خاطره
یادمه روز مادر بود و خواستم برم خونه مادر شوهرم. با همسرم مترو و ایستگاه صنعت قرار گذاشتم. اولین بار بود اونجا میرفتم. ی دختر نبین دیدم و بدو بدو رفتم سراغش. متاسفانه زیاد اهل سایت نبود ولی ی نفرو خوب میشناخت و اون آقای میر قاسمی بود. وقتی دید من اسم کوچکشم بلدم تعجب کرد خخخ منم گفتم من اصلا نمیشناسمش و ندیدمش ولی میدونم توی حوزه کامپیوتر خیلی حرفه ایه.
نبینک عزیزمون خیلی خوش برو رو و خوش پوش و مهربون بود. ای کاش بیاد توی سایت و اینجا ببینمش. من اسم مجازیمو بهش گفتم و ازین اسم مردونه خشن بسی تعجب نمود خخخ
بریم سر مطلب روز کورنای کور شده هههه
باور کنید تنها راه مقابله باهاش نترسیدن ازشه. مراجعه کنید به پست کارگاه مثبت اندیشی رعد 7 بذار ببینم لینکشو میشه گذاشت یا نه
خدایا چه کاراییو یاد گرفتمو نمیدونسدم خخخ بسی رعد پیشرفته شدم. بالای صفحه ای که دارم پستو می نویسم به انگلیسی خیلی چیزا نوشته و یکی ازونا کلمه لینکِ. اونو زدم و اونجا یک کلمه از چیزی که می خواستمو نوشتم . بهبه آوردش و آدرس طولانیش داد و منم افزودنو تیک زدم. به همین راحتی و خوشمزگی.
الانمو نگاه نکنید هیچی از علوم کامپیوتر بلد نیستم. زمانی که درس میخوندم توی رشته خودم بهترین ها در مدرسه بودم. ی معلم میگفت در همه کارها بی نظیری. چون کارهای گلدوزی در درس طرح کاد رو ازم دیده بود. در اداره کلاس و برنامه ریزی و خلاصه کتاب و سرودن شعر و انشا هم واس خودم کسی بودم. یادمه کتاب تست نمیخریدم و خودم تست طراحی میکردم و تستها رو ی مدرسه ازم خریداری کرد خخخ
خب تعریف از خود بسه . مهم اینه که خودمو به روز رسانی نکردم و موجبات خنده شماها شدم هاهاها
مهمتر از خنده شما اینه که می تونم درین شرایط بحرانی حال دلمو خوب نگه دارم و از زندگیم و ازین وضعیت آشفته ترسی به دل راه ندم.
منی که ی روزی برای هر چیزی کلی غصه می خوردم حالا پسته میخورم و غصه رو به قصه تبدیل میکنم هههه

۲۰ دیدگاه دربارهٔ «کارگاه تخصصی رعد قسمت 5»

سلام رعد بزرگ خووبی یا تووپی
رعد من هیچ نگرانی از کرونا ندارم باور کن هیچی کارایی که میگن انجام بدید رو عین آدم انجام میدم حالا یا سالم می مونم و خوب موندم و چه عالی یا مریض میشم و چه بد و یا خوب میشم و عالی یا پست جنازه شدنمو همینجا میبینی و خخخخ
حقیقتش خیلی وقتا پیش میاد کار امروزو به فردا و فرداهای بعدی بندازم و خووب دیگه انداختم و گاهی بعد چندین فردا انجامشون میدم گاهی هم این فرداها به ماه و ماه ها و شاید هم سال تبدیل بشن خخخخ
پستت عین همیشه لایک داشت که ما اینجا لاک نداریم
دلت شاد و زندگییییت از حالا پر انرژی تر

سلام بر آبرهام پر قدرت
منم اصلا و ابدا ترسی ندارم. چون سالهاست که کمابیش سیاهدونه و عسل میخورم و انتی بیوکی مصرف نمیکنم و شکر خدا تمام سرماخوردگی هامو یک روزه خودم با طب سنتی خوب میکنم.عنبر نسارا هم دود میکنم. شستشوی بینی و دهان هم خیلی از اهمیت بالایی برخورداره.
ابراهیم اقرار میکنم که کارهای زیادیو به روزهای بعد موکول میکنم.
این روزاای آخر سال هوا عالیه. لذت ببر از هوای پاک سنندج

دوستان خوب باور کنید ما با بالا بردن اعتماد به نفسمون می تونیم بر دنیا حکمرانی کنیم.
از کورنا نترسید و بیایید بگید آیا کسیو میشناسید که به این بیماری مبتلا شده باشه؟؟
نترسید که ترس باعث شکست و بدبختی میشه

ان شالله که اون افراد هم سریعتر خوب بشن.‌
حریرچی و ابتکار هم همین طور.
اون قدر که مردم ترسیدن فک کنم از گرونی دلار و ارز و طلا و اجناس و اقلام مورد نیازشون نترسیدن. خخخ
به نظرم کورونا ی ویروس خندون و مضحکه که میخواد با مردم شوخی کنه

سلام بر رعد گرامی، مثل همیشه عالی بود، و همونطور که میدونید من دور ریختن وسایل اضافی را پشت گوش می اندازم، حد اقل تاثیر پستهای شما این است که بعد از گذاشتن کامنت دست کم دو ساعت را به این کار اختصاص میدم.
و اما راجع به کرونا، عرضم به حضورتون که پس از بازگویی علایم کرونا توسط صدا و سیما متوجه شدم که من هم از ۱۷ آذر به مدت ۲۰ روز دچار کرونا بودم و خودم خبر نداشتم. اعتراف برخی از پزشکان مبنی بر این که ممکن است افرادی قبلاً این ویروس را گرفته باشند و خوب شده باشند نیز دلیل بر مدعای این جانب است و از منابع غیر رسمی شنیدم که کورنا از آبان و آذر وارد ایران شده ولی ناشناخته بوده و آن را با آنفلوآنزای شدید اشتباه می گرفتد.
اما از احوال کرونایی خودم بگم که توی این ۴۱ سال که از خدا عمر گرفتم تا حالا اینجور مریض نشده بودم، به طوری که نه گلو درد داشتم و نه آبریزش و فقط تب شدید و تنگی نفس و سرفه های خشک که امانم را بریده بود و حتیا خواب راحت هم نداشتم و وقتی میخوابیدم انواع صدا های شبیه غلیان و سایر صداهای خش دار را در نفسم حس می کردم.
حالا هم چون موارد بهداشتی را رعایت می کنم هیچ ترسی ندارم و البته یکی از آشنایان دورمان هم مبتلا شده و در قرنتینه است.
ممنون از پست عالیتون.

سلام بر علی اکبر شاه با خدا
ای کاش ی نفر پیدا بشه که در گوش همسر جان منم بخونه بلکم آتاشغالاشو بریزه دور.
شما به نظرم این کارو به خانومت بسپار که خیلی نتیجش بهتر بشه خخخ
خب خدارو شکر که اومد و رفت و چون ترسی نداشتی به خیر گذشت.
میگم احیانا با قمی های در ارتباط نبودید؟ چون گویا منبعش قم بوده.

کورنا چون ی ویروس جهش یافتست همین جور خودش الکی به وجود نمیاد که.
اگه کورنا گرفته بودید که هیچ بعید هم نیست با یک چینی یا یکی که به قم رفته بوده و ویروس توی بدنش بوده ارتباط داشتید.
پی به این بردن که این ویروس در آزمایشگاه ها کشت و خلق شده.
پس شما خود به خود به این بیماری مبتلا نشدی علی اکبر شاه بزرگ

می زدم و لولم!
درود خدمت دوستان و رعد متوسط!!!
حرف های کم ربط به پست:
فکر کنم رعد متوسط در مورد آهنگ شاد در کلاسهات صحبت کرده بودی ولی جهت یاد آوری واقعا چیزی که یکم این روزها حال نچندان خوب گذشته ما خوب کرده گوش سپردن به آهنگهای شاد و شاد فکر کردن در همه ی اوقات به ویژه اون موقع آهنگ هست. ضمن اینکه برعکس قبلش به آهنگهای غمگین گوش می سپاردم و فکر کنم این به بدتر شدن حالم کمک می نمود و به نظرم غیر از مقداری خیلی کم خوبیت نداره به چنین آهنگ هایی گوش سپرد. خودم این چند روز با احمد آزاد و جواد یساری حال می کنم!
ضمنا دل سپردن به یک روان شناس کاربلد و واقع بین هم خیلی خوبه. من خودم با دکتر هلاکویی حال می کنم.
حرف های مربوطتر به پست:
خب در مورد کرونا بگم که گاهی کممم اذیت می کنه ولی در کل کاری به کارش ندارم. سراغ من که جرات نمی کنه بیاد انشاء الله سراغ بقیه هم نمیاد! من جرات را اشتباه نوشته ام یا صفحه خوان‌ خر است؟؟؟! در مورد موفقیتم که باید بگم هیچ ترسی نداره ولی خب راسیاتش حال موفق شدن ندارم.
در مورد توجه به نظر دیگران هم کاش همیمون کمتر دچارش باشیم چون مرجع تقلید من (دکتر هلاکویی) هم خیلی رو چندان مهم نبودن نظر دیگران تاکید دارند.
سرودن شعر؟؟؟ ی دستاش را بذارید تو محله رستگار بشیم!
راستی خانوم معلم ی پندی دهید این قدر در درس خوندن و در این وقت کوتاه مانده تا کنکور تنبل نباشممم.

سلام حسین الدوله شاعر الممالک شهر
کجا بهتون گفتم در کلاسام آهنگ شاد میذارم ؟؟ خخخ آخه به نظرم جدید الورودی. ولی درست گفتی چه اون زمان که تدریس داشتم چه الان که معاونم برای دانش آموزا همیشه آهنگ میذاشتم.
الان البته فهمیدم متن آهنگ هم مهمه به خاطر همین سعی میکنم بی کلام شاد و آروم گوش کنم.‌
جرات درسته البته از لحاظ بینایی. چون کسی علامت همزه رو بالای الف نمیذاره ولی فک کنم صفحه خونا بخونن جرآت.
حسین باور نمیکنم متولد ۷۹ باشی خخخ به نظرم دهه شصتی باشی خخخ
در مورد کم بودن وقت زیاد فک نکن. به موفقیتت توی کنکور فک کن و مدام تجسم کن که توی دانشگاهی که میخوای قبول شدی و بس.
در روز چند ساعتی هم به خواندن دروس عمومی اختصاص بده. والسلام

خخخخخخخخخخ. نه رعععد بزرگ. منظورم این بود که فکر کنم تو این کلاس های قانون جذب و همین کلاس که حالا داریمش، به تاثیر آهنگ شاد اشاره کرده اید و نه اینکه بهم وحی شده باشه شما تو کلاس آهنگ می ذارید. ولی در کل احسنت که با آهنگ بچا مردم را شاد می کنید. آره خب دو سالی هست ثبت نام کرده ایم تو سایت و پستها را می خونیم و با بعضی دوستان نبین آشنا هستیم ولی جدیدا اظهار نظر می کنیم و یکی دو تا مِعر هم فرستادیم تو محله. این بنده خدا هم‌ جرات را درست میخونه و از بی سوادی من بود. به غیر از خواننده های مورد علاقه ی فعلیم مگه چیم به شصتی ها میخوره؟! از پندهای اندیشمندانتان سپاسگزاریم و انشاء الله ددس خواهیم خواند.

خخخ
به نظرم رفتارت خیلی پخته و خیلی به جا طنز رو در گفتارت گنجوندی.
از اونجایی که با افراد همسن شما زیاد سر کار دارم به نظرم شما نسبت به اونا داناتری.
درس بخون از قدرت تصور کردن چیزی که میخوای غافل نشو.‌
شبها موقع خواب و صبح به محض بیدار شدن از خواب سریع موقعیتهایی رو تصور کن که دوسشون داری.‌
این حالت آلفا رو دستکم نگیر

سلام رعد ,
دیدی بالاخره همه خونه نشین شدند ؟!!! منم مجبورم که از این طرح ملی میهنی متابعت کنم خخخ !!.
عمری میگی خودت رو بریز خیابون عصا مصا بردار , دیدی جهان به یکباره به اندیشه های برتر من ایمان پیدا کرد ؟!! خخخ
تازه میگن تور door lick هم راه افتاده , اینم مصداق اعتماد به سقف اقلیتی معتمد به نقس موهوم باید باشه خخخ
در ضمن هر چی آهنگ بذاری و روشنفکر باشی , به گرد پرستاران زحمت کش نمیرسی که به حق دارند بار بی کفایتی ها رو با شجاعت به دوش میکشند , دست مریزاد که توی تاریخ ایران ثبت خواهد شد .
***
در ضمن دوست داشتم میتونستم می تونستم کمکی بهشون بکنم , بخصوص وقتی میبینم دارند شونه به شونه هم میرقصند و صدای موسیقی رو به گوش بیماران امید بریده میرسونند یا با کمبود امکانات خودشون رو با سفره یکباره مصرف و روش های خلاقانه دیگه خدمت گذار و سر پا نگه میدارند .
کاش میشد گیتارم رو بر میداشتم و به کمکشون میشتافتم خخخخ . من به دقت و با مترجم مخصوص , تمام ریزه کاری های شادی شون رو تجسم مکنم و با اینکه مستقیما از لحاظ بصری لذت مستقیمش رو نمیبرم , اما به شدت از شادیشون و ابرازش , شاد میشم . اینم بگم که من تخیل قوی ای پیدا کردم و سریعا اون شادی رو بازسازی میکنم و خودم رو از تصویری تغذیه میکنم .
***
امیدوارم که همه به فکر خودشون باشند و هی به این شهر و اون شهر سرازیر نشند , وقتی میشنوم که جاده ها شلوع شده , بهتر از هر کسی میفهمم که این کار علاوه بر خطر گسترش اپیدمی که هنوز کسانی جدی اش نگرفته اند , چه کلافه گی ای برای راکبین اون خودرو پیش میاد که تو اون ترافیک بدون گریز باید ساعت ها کلاج ترمز کنند و آخر همخ یا قزوین یا از مبادی استانها برشون گردونند
***
یادی هم از ذکریای رازی , این دانشمند بزرگ و روشنفکر بکنیم که این کشف بزرگ رو انجام داد که الان , ایران به یکی از صادر کننده های الکل در جهان برسه خخخ . حالا خوبه ما ایرانی ها اونو کشفیدیم , وگرنه که میگفتند وارداتیه و کلی بابتش دلار ازمون میگرفتند و کمبودش رو بهانه میکردند . اسمش کمیاب تر از لویی پاستور شده و دانشمند تر خخخ
هر جا میبینی انواع و اقسام کشف اش رو مردم دارند با فراق باز و آزادی عمل استفاده میکنند و کلا نکات مثبت هم ته لیوان خالی ی این روزهای ایران عزیز دیده میشه .
شاد بودن و jucker وار زندگی کردن در این چند ماه اخیر , به راستی که یک نوع هنر , اونم به سبک ایرانی هست که خیلی ها تونستند .
اما امیدوارم که ایرانی ها تحمل شون وقتی بالا رفت , براشون عادت نشه که هنوز درد و رنجی رو هضم نکرده , با مصیبتی دحشتناک تر , اونم به فاصله ی چند روزه برسند و بشه داستان اون قابلمه و آب به تدریج در حال گرم شدن و اون غورباقه ی بینوا که یادش رفت که کم کم داره میپزه خخخ
***
امید دارم که خود و عزیزانت در پناه خدا همیشه سلامت باشند و سایه ات بر سر .
اما برای من , راستش یه شوخی هست , این تویوتای کرونا خخخ
یه مدل قدیمی از تویوتای اصل ژاپن و قدیمی , اگه اشتباه نکنم به این ویروس مسمی بود .
زندگی اینقدرها هم ارزش ترسیدن و لرزیدن نداره که بخواهیم کل فکرمون رو بهش درگیر کنیم , البته به اینمعنی نباید و نخواهد بود که بی مبالاتی داشته باشیم و دیگران رو در سرایت و خطر این ویروس قرار بدیم . چون اختیار تصمیم گیری برای زندگی هر شخص با خودشه و این حق اخلاقی ما نیست…
خب یه چی مربوط هم به پست بگم که با موسیقی خوب و زیبا بسیار موافقم , در مزرعه های انگور در آمریکا بلندگو هایی قرار دادند که ببینند که آیا موسیقی که ادعا میشه باعث رشد گیاه هست رو میتونند فیزیکی ثابتش کند که با تعجب , مشاهده شد که نه تنها به قول قدما : عروس رَز , رشدش به شدت افزایش داشت و همین طور مدت پروسه ی رسیدن میوه , بلکه با شگفتی دیده شد که در کنار ها که بوته ها به بلند گو های مزرعه نزدیک تر بودند , یک نوع رقابت رشد شاخ و برگ ها به سمتی که موزیک روزانه پخش میشد در بین درختان مو ایجاد شده بود که مثل درختان زیتون رودبار که رشدشون رو با جهت باد تنظیم میکنند و شاید دیده باشی , اونها رشد شاخه ای شون رو به واضحی به سمت منبع موسیقی بیشتر کرده بودند .
البته به مدد رایانه و اهنگسازی نوین , جدا از سلیقه ی فردی و سنی که همیشه هست , خیلی از اهنگ ها رو هم میبینم که بیشتر شکل شون به آلودگی صوتی میمونه تا چیزی که از یک ریتم و ملودی همراه آواز . که البته هوش و گوش انسان بدون نیاز به دانستن نت و معلم موسیقی , به سرعت میتونه تشخیصش بده مثل حل نشدن ماسه در لیوان آب , شعر و آهنگ هم با هم تناسب ندارند اگر چه شعر مضمون لغوی خوبی داشته باشه .
خدا رو شکر سرانه ی موسیقی ایرانی ها خیلی بالاست و امیدوارم که از این ببعد , منم موسیقی شاد گوش بدم یا لااقل , آهنگ هایی که خاطرات نافرجام رو برام تداعی بکنه رو گوش ندم که فکر کنم همه در زمانهایی که توی ناخودآگاهمون ثبت شده , لحظات فراموش نشده ای داریم که این آهنگ ها رو بر حسب اینکه در اون زمان گوش کردیم , به یادمون میاره و حالمون رو بد میکنه .
***
چیزی که آدم رو نکشه , قوی ترش میکنه , تویوتا کرونا هم تلفاتش ۲ تا ۳ درصد بیشتر نیست و بعد از نقاهت , میتونه مثل یک واکسن طبیعی ما رو واکسینه کنه . شایدم روغن بنفشه و اینها شرش رو کم کنه . به هر حال ارزوم اینه که همه تون قوی باشید و شاد .

سلام آقای ترخانه
متاسفانه نمی تونم کامنتتونو کپی کنم و اینجا به نمایش بذارم
کامنت بلندتونو خوندم و کلی خندیدم. ماشالله خودتون استادید
ولی خواهشا ایمیلتونو چک کنید ببینید شاید از مدیران سایت رمزی چیزی بهتون دادن
چرا آخه کامنتای شما نباید منتشر بشه؟ حیف نیست آخه. یادمه پستهاتتون هم عالی بود.
عصا نزدید و ملت هم به خاطر کورنا خانه نشین شدن خخخ البته رعد بزرگ عمرا بشینه توی خونه ولی بعید نیست کامنتای منم بره توی صف و بعد از ی مدت حذف بشه خخخ
دوباره میام مهدی خان شنگول و قبراق

سلام خدا بر رعد عزیز و همه ی هم محلی ها
صبح همگی بخیر و خوشی و سلامتی
خدا را شکر من هم تا حالا اطرافم کرونایی ندیدم و آرزو میکنم این ویروس رختشو ببنده و از کل جهان ریشه کن بشه.
اتفاقات خیلی خوبی توی زندگیم افتاده و همه چیز روبراه هست و خوبه و به امید خدا بهتر و بهتر میشه.
برای همه هم محلی ها آرزوی سلامتی و شادی دارم و چون شاید نتونم بیام کامنت بذارم همین جا سال نو ۹۹ را به همگی تبریک میگم و امیدوارم سال که نو میشه خیلی چیزها توی فکر و قلب و روح و جسم ما نو بشه و از زندگیمون هر جوری که هست در هر شرایطی که هستیم لذت ببریم و شاد باشیم.
خوب باشیم همیشه.

سلام بر عروس خانوم مثبت اندیش.
والا توی محله مامانم اینا شایعه کردن که فلانی از کرونا مرده در حالیکه ما سالیان سال اون مرد رو میشناسیم و میدونیم سرطان و الی ماشالله کلکسیون امراض شناخته و ناشناخته بود. خانواده متوفی هم ناراحت ازین شایعه هستن.
****
تفال نیک بزن و بگو می تونم هر لحظه که دلم میخواد میتونم بیام محله. برای خودت محدودیت قائل نشو. انسانها عاشق شمردن مشکلاتشون هستن اما اگر خوبی ها و نعمتاشونو بشمرن میبینن که زندگیشون پر از نعمت و اتفاق خوبه.
سایه ات بر قرار.
امیدوارم با ی گونی اتفاقای خوب دوباره بیای و کامنت بذاری????

دیدگاهتان را بنویسید