خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو
آموزش متنی و صوتی Duck’s race یا مسابقه اردکها، یه بازی جدید در Playroom

درود.

پیش از پرداختن به آموزش متنی از میلاد نصرتی و امیر محمد رمضانی صمیمانه تشکر میکنم که آموزش صوتی این بازی رو هم ضبط کردن و میتونید فایلش رو از انتهای پست دانلود کنید.

در این بازی اردکها با هم مسابقه میدن و ما یا به جای اونها قرار میگیریم و یا راهنماییشون میکنیم تا برنده بشن!

در واقع انتخاب این که شما دلتون میخواد اردک باشید یا نه با خودتونه خخخخ!

شوخی کردم! به هر حال ما به جای اردکها طاس میریزیم، کارت بازی میکنیم و در نهایت اردک یا در اصل همون بازیکنی که زودتر به خط پایان برسه برنده میشه!

مطمئنا کسی انتظار نداره اونی که آخر همه از خط پایان میگذره برنده باشه و ما با چشمانی همیشه بسته غیب فرمودییییییییم!

البته کار به همین سادگیا هم نیست! هم در راه تله هایی قرار داده شده و هم حریفان شما تلاش میکنن تا شما یا همون اردکی که هستید، یعنی ببخشید اردکی که جاش بازی میکنید، آب خوش از گلوش پایین نره و به مقصد نرسه!

همون طور که گفتم ما روی میز یا تخته بازی با طاس ریختن پیش میریم و هر بار به اندازه مقدار عددی طاسی که ریختیم به سمت جلو حرکت میکنیم.

جایی که در هر حرکت فرود میایم ممکنه شامل جریمه یا جایزه چه برای خودمون و چه حریفانمون باشه.

هر دور بازی شامل 30 خانه هست و برنده بازی اولین کسی هست که همه دورهای تعیین شده توسط مستر در ابتدای بازی رو طی میکنه.

کارتها و پَرها

غیر از طاس کارتهایی هم هست که شرکت کننده میتونه قبل از ریختن طاس در هر نوبت یکی از اونها رو بازی کنه که امکانات و جوایزی رو برای خودش یا جریمه ها و مشکلاتی رو برای حریفانش فراهم کنه.

برای بازی کردن بیشتر کارتها شما باید پول بدید و پول توی این بازی همون feathers یا پَرها هستن.

همه کارتها رو نمیشه در همه شرایط بازی کرد. در ادامه تقسیمبندی کارتها رو ببینید.

  • بعضی کارتها فقط در مورد خودتون قابل اعمال هستن.
  • بعضی دیگه رو فقط میتونید در مقابل سایر بازیکنان بازی کنید.
  • کارتهای دیگه ای هست که فقط میتونید توی خانه ای که هستید بندازید و تأثیرشون برای بازیکن بعدی هست که به اون خانه برسه. دقت کنید ممکنه اولین نفری که دوباره به اون خونه میرسه خودتون باشید و در این صورت اثربخشی اون کارت در مورد خودتون اعمال میشه.
  • بعضی به صورت خودکار و با وجود شرایطی خاص اعمال میشن و اگر بخواید اثرشون رو کنترل کنید، زمانی که به تعداد کافی برای بازی اون کارتها پَر داشتید میتونید اونها رو به نحوی از دست خودتون دور کنید.
  • در نهایت بعضی از کارتها که خیلی کمیاب هستن، تأثیر مستقیمی ندارن؛ بلکه تا زمانی که در دست شما هستن، ممکنه چندین بار نتیجه خاصی رو موجب بشن.

برای بازی کردن هر کارت، قبل از ریختن طاس، کافی هست که انتخابش کنید و روش اینتر بزنید تا اعمال بشه.

با انتخاب هر کارت و بعد زدن حرف d کاری که انجام میده، قیمتش به پَر یا تعداد پَرهایی که در صورت بازی کردن این کارت میگیرید، این که چه نوع کارتی هست و چطور باید بازی بشه براتون خونده میشه.

در هر نوبت فقط میتونید یه کارت بازی کنید و در جایی که قبلا کارتی انداخته شده، نمیتونید کارت دیگه ای رو بندازید.

کارتها میتونن نتایج متنوعی داشته باشن. در ادامه لیست بعضی از این نتایج رو بخونید.

  • تعداد مشخصی از خانه ها رو به جلو یا عقب حرکت کنید.
  • پَرهایی رو به دست بیارید یا از دست بدید.
  • کارتها یا پَرهایی رو از سایر بازیکنان بدزدید.
  • تعداد مشخصی از نوبت بازی رو برای خودتون یا سایرین حذف کنید.
  • کارتهای دستتون رو با سایرین عوض کنید.
  • و بسیاری نتایج دیگه که در حین بازی خودتون کشفشون میکنید!

دوئل

وقتی به خانه ای برسید که یه اردک، ببخشید بازیکن دیگه ای اونجاست، بین شما دوئل اتفاق می‌افته!

اگر بازیکن سومی از راه برسه دوئل بین دومین کسی که به اونجا رسیده و تازه وارد پیش میاد و اگر بازیکن چهارمی برسه به همین ترتیب دوئل بین سومی و چهارمی خواهد بود.

دوئلها بر اساس بازیهای کوچک مثل سنگ کاغذ قیچی انجام میشه و برنده تعداد مشخصی پَر رو از بازنده میگیره و در صورت تساوی هم هیچی به هیچی!

چند نمونه از دوئلها

  • ریختن طاس: هر کدوم طاس میریزن و کسی که مقدار طاسش بیشتر باشه برندهست.
  • بازی سنگ کاغذ قیچی که مشخصه و نیازی به توضیح نداره. فقط آیتمهاش پنج تاست که غیر از 3 تای اصلی شامل بمب و چاه هم میشه
  • دوئل کشاورز: مثل سنگ کاغذ قیچی هست با این تفاوت که آیتمهاش گرگ، بز و کلم هستن. میدونید که گرگ کلم نمیخوره خخخخ!
  • دوئل عناصر: بازم همون سنگ کاغذ قیچی هست با آیتمهای آهن، چوب زمین، آتش و آب.

یخزدگی

اگه اردکی همه پَرهاش رو از دست بده با توجه به جایگاهش در بازی بین 1 تا 4 نوبت بازی رو از دست میده.

در واقع این طور به نظر میاد که هر چه در بازی وضعیت بهتری داشته باشیم، یعنی جلوتر از بقیه باشیم، تعداد نوبتهایی که از دست میدیم هم بیشتر میشه.

آزمون

بعضی خانه ها و کارتها دارای آزمون هستن.

به این صورت که با قرار گرفتن هر بازیکن روی خانه های مورد نظر یا بازی یک کارت آزمون، سؤالی چهار گزینه ای به نمایش در میاد و پاسخ درست به اون، بسته به سختی یا آسونی سؤال میتونه بین 2 تا 6 پَر رو بهتون جایزه بده.

البته در مورد تعداد پَرهای جایزه این چیزی هست که توی راهنما نوشته، ولی من تا 8 پَر هم دیدم که ممکنه در صورت پاسخ صحیح داده باشه.

مهلت پاسخگویی به سؤالات در ابتدای بازی بین 10 تا 40 ثانیه تعیین میشه.

دقت کنید این سؤالات رو به سادگی از دست ندید. چرا که گزینه مناسبی هستن برای وقتی که تعداد پَرهای خیلی کمی براتون باقی مونده.

کلیدهای بازی

  • D: اعلام وضعیت و شرایط کارت.
  • C: آمار و وضعیت خودتون رو نمایش میده.
  • S: وضعیت تک تک بازیکنان رو نمایش میده.
  • V: تخته بازی رو با جزئیات خانه ها و شرایطشون نمایش میده.
  • T: در نهایت این کلید مثل همیشه اعلام میکنه که نوبت با کی هست.

و اما آموزش صوتی بازی Duck’s race

در ادامه دعوت میکنم آموزش صوتی بازی مسابقه اردکها رو که توسط میلاد نصرتی با همکاری و تنظیم نهایی امیر‌محمد رمضانی ضبط شده، با حجم تقریبی 25 مگابایت از این لینک دریافت کرده و بشنوید.

 

۴ دیدگاه دربارهٔ «آموزش متنی و صوتی Duck’s race یا مسابقه اردکها، یه بازی جدید در Playroom»

سلام. آقای درفشیان من دیروز که بعد از مدت ها وارده بازیه ducks race شدم چند تا سوال برام پیش اومد. در صفحه ی جدیدی که به بازی اضافه شده بعد از این که ما انتخاب میکنیم بازی چند دور باشه یه سواله جدید اضافه شده. . این کاربردش در صورتی که فعالش کنیم چیه؟ Enable speed-based challenges? باز هم از شما به خاطر آموزش واقعا خوبتان کمال تشکر را دارم.

دیدگاهتان را بنویسید