خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو
آموزش قفل کردن موس لپتاپهای ASUS در ویندوز 10 و حل کردن مشکل آن

سلام. خوبید؟ خوشید؟ چه خبر؟
امروزم اومدم با یه آموزش دیگه.
آموزشم اینه: قفل کردن موس لپتاپهای ASUS در ویندوز 10.
توی ویندوز 10، مایکروسافت، درایورها رو بروز کرده بود، و درایور موس هم شاملش میشه. خلاصه مشکل پیش اومده بود با این خراب کاری مایکروسافت. الآن من اومدم که این مشکل رو رفع کنم.
این آموزش رو گوش بدید. یعنی با گوش کردن به این آموزش و انجام دادن کارهایی که تو آموزش ذکر شده، مشکلتون رفع میشه و میتونید به آسونی با کلیدهای FN و F9 موس رو قفل و باز کنید.

لینک دانلود

۳۳ دیدگاه دربارهٔ «آموزش قفل کردن موس لپتاپهای ASUS در ویندوز 10 و حل کردن مشکل آن»

سلام علیرضا
ایول!
گل کاشتی.
میدونی چیه؟ به نظرم به این خاطر تو این آموزش رو به این خوبی تونستی ضبط کنی که شاید این مشکلِ موس، مشکلِ خودتم بوده. بعدش راهِ حلش رو پیدا کردی و با ما به اشتراک گذاشتی. من از یاد گرفتن خعلی لذت میبرم علیرضا و مِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِقققققققققققققسسسسسسسسسیییییییییییی که هستی و یاد میدی

سلام. خوبی؟ مرسی. آره. دقیقا مشکل خودمم بوده این موس. یه روز رفتم انقدر کار انجام دادم رفتم انقدر تو دیوایس منیجر سیخ سیخ کردم تا رسیدم به این راه که بعد گفتم برا شما ها هم ضبط کنم بد نیست. اقلا یکی دیگه بغیر از ما نهایت استفاده رو ببره.

ببین مجتبی، معمولا کسانی که مشکل خودشون هم هست میاین این آموزش رو ضبط میکنن.
شرمنده. میان. نوشتم میان. حالا عیبی نداره.
من خودمم که خیلی از آموزش ها رو بدون اینکه مشکل خودم هم باشه رو برا بقیه ضبط کردم یا تو کانال تلگرامیم گذاشتم.
چقد سرعت سیستم محله پایینه. یا تایپ من خیلی تنده. نمیدونم. دو باره بخدا دارم یه جمله رو مینویسم، کامل نمینویسدش، و اشتباه هم میذاره تو نوشتم.
ها. از تلگرام و کانال و اینا حرف شد، یه چیزی بگم. من کانال تلگرامی دارم. نام کانالم چیه؟ آموزش ویندوز به خاطر علاقه ام . تو تلگرام کانال کامپیوتر زدم. اینم لینکش. فقط اگه سیستم محله هنگ نکنه و من بتونم درست بنویسم خوبه http://t.me/TichWindows یا @TichWindows دوستان هر کس از آموزشهام خوشش اومده، بیاد تو کانال، که از این آموزشها فراوون داریم. یعنی خیلی زیادن.

سلامی دوباره, خدمت رسیدم با یه سؤال, آقا ی موسوی خواستم از خدمتتون بپرسم که این که شما در آموزش گفتید که اون گزینه را اگه الامت دار میکردیم باید دوباره درایور موس را پاک میکردیم و سیستم را ریستارت میکردیم حالا پرسش من اینه که اون گزینه ی آپشنی که شما گفتید در کدوم قسمته؟ مرسی از پاسختون و مرسی از آموزش

توی دیوایس منیجر که رو mise and اون بقیش یادم نیست بازش کنید رو ایسوستاچپد که کانتکست منو یا اپلیکیشن بزنید، قشنگ اون تیک گزینه هست. یعنی اگه تیک اون گزینه رو بزنید بعد ری استارت بکنید، درست نمیشه که هیچ، خراب تر هم میشه.
اون رو اگر تیک زدید و حواستون نبود و ری استارت کردید، بالا اومد یه بار دیگه ری استارت کنید. بعد برید طبق آموزش برید
البته نمیدونم چرا این روش برا خودم تو ویندوز ده ورژن جدیدش یعنی ۲۰۰۴ کار نکرد. باز باید برم همین امروز کشفش کنم بیام با شما ها به اشتراک بذارم. البته رو یه لپتاپ دیگه هم این روش کار نکرد.
باید برم راه اصلیش که رو هر لپتاپی کار کنه رو در بیارم.

ریست فکتوری مگه در لپتاپ asus با بقیه مدلها فرق داره؟
یه گزینه security and update در تنظیمات ویندوز ده هست که میتونیم ویندوز رو به تنظیمات کارخانه برگردونیم.
البته در ویندوز ده جدید یعنی نسخه ۲۰۰۴ فرق کرده ظاهرا.
ای کاش پیداش کنم براتون بفرستم!

نه ببینید ریست فکتوری کلا یه چیز دیگس اون ویندوز رو ریست میکنه اونی که شما میگید اونم من بلدم اما ریست فکتوری کلا لپتاپ بایوس و هر تنظیماتی از ویندوز و هر چیزی رو ریست میکنه حتی پارتیشن ها رو هم دلیت میکنه چونریست فکتوری خود لپتاپ هست. ویندوز رو پاک میکنه پارتیشن ها رو پاک میکنه کلا یه لپتاپی میشه که از خود کار خانه گرفتید. این عمل برای کسانی که خوبه میخوان لپتاپ رو بفروشن اینطوری یا هر جور که یه ایرادی برا سیستم پیش اومده کلا اینطوری با این کار بر میگرده به تنظیمات کارخانه حتی بایوس و هارد!

سلام.
من که ویندوز ده ندارم و امروز اولین بارمه تونستم با ریموت امروز یه کم باهاش آشنا بشم.
ولی نحوه غیر فعال کردن موس در لپتاپهای ایسوز رو در گوگل به انگلیسی سرچ کردم و اولین نتیجه ای که به دست اوردم، این لینک بود.
گفتم اینجا بذارم شاید به درد یکی بخوره!

https://smallbusiness.chron.com/disable-mouse-pad-asus-notebook-51032.html

نههههههه اینطوری هم میشه آموزش بدم، اما چند تا دلیل دارم که آموزش ندادم. یک. اینکه این برنامه بایوس که شرکت خودش میذاره رو سیستم، خیلی خیلی خیلی خطر ناکه. یعنی اگه یه گزینه رو اشتباه تغییر بدید، ممکنه هر قطعه ای از لپتاپ از کار بیفته یا کلا اون قطعا بسوزه! الانم این آموزش موسش اصلا تو بایوس بعضی از ASUS ها نیست. رفتم الان از سایت بازدید کردم. نه دوستان. اصلا از این راه انجام ندید.
چون اگه اتفاقی برای ROM بیفته، دیگه شما به صورت رسمی نمیتونید از تاچ پد لپتاپ استفاده کنین. باید تحویل کارخانه بدید که ROM رو کلا عوض کنن.که باید این وسط دلار باید بذارید وسط

سلام مجدد.
من ویندوزم xp هستش
متأسفانه هر بار لپتاپم رو روشن میکنم،
باید کلیدهای
fn plus f7
رو بزنم برای غیر فعال کردن موس.
یعنی تا موس روشن باشه دستم میخوره و گزینه های مختلف به هم میریزه یا متنی که داشتم تایپ میکردم کلا برعکس میشه و دیگه باید از اول بنویسمش!
به جز افزونه
input lock for nvda
راه دیگه ای سراغ دارین که بتونم موس لپتاپم رو واسه همیشه خاموش کنم مگه اینکه بخوایم بدیم خدمات کامپیوتری که برای من ویندوز عوض کنند؟
مدل لپتاپم
acer aspire 9410

خب موضوع اینه که در ویندوز هفت به بعد،
میشه بریم توی device manager و درایور موس رو غیر فعال کنیم.
ولی برای xp فقط uninstall داره
که میترسم بزنم دوباره نتونم نصبش کنم
و یا اینکه یادمه درایور دوربین رو که در xp uninstall کرده بودم،
وقتی سیستمم رو خاموش و روشن کردم، دوباره درایور برگشت!

سلام. نه. ببینید، وقتی که درایوری رو حذف کنید، بعد که ری استارت کنید، خودش بر میگرده، منتحا نسخه قدیمی ترش. بعد هم نمیتونید آپ دیت کنید. الان توی ویندوز ۱۰ یا ده مایکروسافت درایور موس رو بروز کرده، یعنی عین درایورهای ویندوز ۷ و ۸ نیست. برا همون، ما میخوام برش گردونیم به ورژن قدیمی تر که رو ویندوز هشت و هفت بود. برا همین این آموزش رو ضبط کردم. یعنی اصل آموزشم همینه که درایور موس رو برگردونیم عقب یا به قولی عقب. ِ چیز. ببخشید عقب که بشه عین درایور ویندوز های هشت و هفت و رو ویندوز ایکس پی هم نمیدونم والا

پس شما تجربه کار با xp رو هم دارین؟
آخه فقط توی xp هستش که من درایور دوربین رو حذف کردم و با خاموش و روشن کردن سیستم، دیدم درایور دوربین همچنان در سیستمم نصبه.
یه مدت دو سال پیش ویندوز هفت داشتم
و دوربین رو uninstall کردم و دیگه درایورش بر نگشت!
البته سیستمم مال سال ۲۰۰۶ هست و درایورهای ویندوز هفت که داشتم، درایور اصلی خود شرکت سازنده نبود و درواقع شرکت سازنده لپتاپم، حتی برای ویندوز هفت هم درایور ارائه نکرده!
تو ویندوز ده درایور موس چطوری شده دقیقا که میخواین به ویندوز هفت و هشت برگرده؟
ببخشید که با ویندوزهای جدید زیاد آشنا نیستم همش سؤال میپرسم!

خوب. ببینید، شما لپتاپتون ایسر هست . ایسوس نیست. آموزش ما در مورد ایسوس هست. آر.متاسفانه ایسر از اون دسته برندهایی که خیلی دیر به دیر درایور برا لپتاپاش ارائه میکنه. و اینکه تو ویندوز شده که با دستورات ۱۰ درایورش اینجوری قبلی یعنی مصلا با اف ان و اب ۹ تا این کار رو که گفتم نکنی نمیتونی موس رو قفل و باز کنی. یعنی اصلا این کار انجام نمیشه. ولی باز هم اگه سؤالی داشتید حتما بپرسید خوشحال میشم. یعنی من کلا خوشم میاد که به دیگران کمک کنم.

خیلی تشکر میکنم از آموزشتون و کمکتون.
خب منم همیشه باید موس لپتاپم رو خاموش کنم.
ولی چون xp دارم، گزینه disable برای موس ندارم.
و هر بار که سیستمم رو روشن میکنم، باید کلیدهای fn f7 رو بزنم تا موس خاموش بشه وگرنه کل سیستمم رو به هم میریزم و اصلا از موس سر در نمیارم!

اون لینکی هم که فرستادم فکر میکردم شاید بتونه مشکل بقیه رو حل کنه و فقط نیاز به تخصص استفاده از بایوس داشته باشه!اگه میدونستم ممکنه خطرناک و مشکلساز باشه اصلا نمیذاشتم!آخه قبلا هم هرچی در سایتا میگشتم، گزینه غیر فعال کردن موس رو پیدا نکرده بودم.و گویی اصلا لپتاپها چنین امکانی برای غیر فعال کردن موس نذاشتن که قبلا نتونسته بودم پیدا کنم!
خلاصه ببخشید اگه مطلبی که فکر میکردم شاید به درد کسی بخوره، خطرناکم هست!
ممنونم که تذکر دادین و راهنمایی فرمودین!

آره. خیلی خیلی خطرناکه ممکنه با این برنامه بیمای آیس هم باز لپتاپ یه قطعه ایش از کار بیفته چون چمیدونی اگه طرف آدم درست حسابی نبود چی؟ میزنه یه قطعه دیگه از کار میفته و یا میسوزه بعد اگر هم آیسی از کار بیفته، ببرن عوضش کنن، دیگه مشکل موستون یا هر قطعه ای که از کاار افتاده حل بشو نیست!

سلام علیرضا واقعا دمت گرم حسابی گل کاشتی خیلی عالیه که بچه های هم سن و سال تو اینقدر مثل خودت انگیزه داشته باشن برا کمک به دیگران من خودم این مشکل رو دارم و الآن میخوام برم آموزشت گوش کنم و ازت یاد بگیرم علیرضا همیشه سعی کن همینجور به دیگران کمک کنی به قول مجتبی که همیشه میگفت خوبه که ما هم به هم یاد بدیم و هم از هم یاد بگیریم وقتی دیدم این آموزش رو یه نوجوون یازده ساله ضبط کرده یه خورده شکه شدم نه این که بگم نو جوونایی تو این سن و سال نتونن ولی چون که ندیده بودم تو این سن اینقدر اطلاعات کامپیوتریشون عالی باشه یه خورده شکه شدم و بعدش خیلی خیلی از داشتن همچین هم محله ای خوشحال شدم ببخشید کامنتم اینقدر طولانی شد موفق باشی

راستی آموزشتون رو دانلود کردم.
خیلی خوب توضیح دادین.
واقعا برای من هم جالبه که شما در این سن کم، اینقدر به کامپیوتر وارد هستین که میتونین به بقیه هم آموزش بدین!
برای من که ویندوز ده ندارم هم آموزشتون به درد خورد و اگه ویندوز ده داشتم، حتما میتونستم با آموزش شما، راهکار غیر فعال کردن موس در ویندوز ده رو هم یاد بگیرم.
خیلی خوشحال شدم که سرعت صفحه خوان رو کم گذاشته بودین و من به راحتی متوجه شدم.
تنها موردی که بود، این بود که آهنگ نداشت بهتر بود.
خودم آهنگهاش و مکث و … رو حذف کردم و حجم و مدت زمان فایل از نصف هم کمتر شد.
اشکالی نداره ویرایش کردم فایلتون رو؟
و اینکه خودتون میتونم بپرسم سرعت صفحه خوان رو چند میذارین دقیقا؟

سلام. آهان. آره دیگه من هم تصمیم گفتم که دیگه از این به بعد آهنگ تو آموزشهام نذارم و سرعت رو من رو ۶۵ ۷۰ حتی تا ۸۰ هم میذارم با افزودن بیشتر سرعت یعنی اون رو هم روشن میکنم کار میکنم. و بارم خیلی هم عادی هست.

بازم تشکر میکنم که وقت گذاشتین و به کامنتهام جواب دادین.
منظورتون این بود که سرعت رو هفتاد و هشتاد میذارین و rate boost رو هم فعال میکنین و با این سرعت به راحتی کار میکنین و اصلا به نظرتون تند نیستش؟!
خیلی باید تبریییییییییک بگم بهتون اگه درست متوجه شده باشم!
اونوقت برای آموزش سرعت رو چند گذاشته بودین؟
ای کاش راه ارتباطی هم از خودتون میذاشتین منظورم ایمیله.

دقیقا همین کاری که شما گفتید رو میکنم. یعنی سرعت رو میذارم ، بعد اون ریت بوست رو هم فعال میکنم حال چون من خودم NVDA ام فارسی هست، میگم افزودن بیشتر سرعت. و ایمیل من: alirezamousavi13526817@gmail.com و آیدی تلگرامم رو هم جهمینطوری میاذارم که کسی کار داشت پیام بده. @AlirezaMousavi24 یا http://t.me/AlirezaMousavi 24 فک کنم اشتباه نوشتم. @AlirezaMousavi24 یا http://t/me/AlirezaMousavi24

دیدگاهتان را بنویسید